Vila i frid, kära plånbok – Steams sommarrea är igång!

Robot
Vila i frid, kära plånbok – Steams sommarrea är igång!

Dags att fylla på backloggen med ännu fler spel som du ska lira "snart".

#rea, #steam


Medlem

Blir i princip bara köp på reor nu för tiden... De kommer så pass ofta att det inte finns någon poäng att betala fullpris längre


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Samma gamla spel till samma gamla "rea-pris". Orkar inte ens bläddra igenom annonserna längre.

Medlem

Valheim blev runt 15:- billigare, alltid något.

Medlem

Reorna förekommer oftare men är sämre nu för tiden vilket för egen del innebär färre köp.

Medlem

Jag köpte No Mans Sky till min son.

Han brukar inte fastna för de spel jag rekommenderar men kanske denna gång.

Medlem

Blev en VN (Summer pockets) samt alla DLC till X4: Foundations. Får se vad mer man hittar på innan det är slut på rean.

Testpilot

Hittills lite påfyllning av DLC som är prisnedsatta. Annars är det svårt om det inte är väldigt bra rea att fastna för nåt.

Medlem

Just som jag skulle ge upp att hitta nåt intressant snubbla jag över Ultimate admiral: Age of sail, verkar lovande och skall ge det ett försök.

Måste vara väldigt längesen steams sommarrea faktiskt var bra, typ 10 år sen sist?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Måste vara väldigt längesen steams sommarrea faktiskt var bra, typ 10 år sen sist?

vad saknas för att det skall bli en bra rea?

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Dags att fylla på backloggen med ännu fler spel som du ska lira "snart".

#rea, #steam


Trials of mana remake på pc. 24 dollar rena rånet. Ett kap alltså.

Medlem

Jag är sugen på att shoppa Forza Horizon 4 till Steam som nu är nere på 50% rea. Går på 35 Euro nu istället för 69 Euro.

Sedan är det riktigt bra pris på Battlefield 4 (7.99 Euro), Battlefield 1 (7.99 Euro) och Battlefield 5 (14.99 Euro). Köpte dock dessa 3 i bundle förra månaden för 29 Euro. Nu går bundlen för 23 Euro.

Även sugen på Disco Elysium men jäklar vad svårt spelet ska ha att droppa i pris. Det sänks alltid med endast 30-35 % trots en release från 2019.

Ville även handla "Iberia DLC" till Euro Truck Simulator 2 men det blev ingen rabatt på det så avvaktar till 50% avslag på det. Lär ta åtminstone till nyår däromkring..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har nog blivit lite mer gniden när det gäller spelreor med tanke på Game Pass. Ska jag köpa något ska det 1) inte finnas på Game Pass och 2) vara bra mycket billigare än originalpriset. Ca -85-90% känns lagom för jag kommer ju förmodligen aldrig spela spelet oavsett.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag är sugen på att shoppa Forza Horizon 4 till Steam som nu är nere på 50% rea. Går på 35 Euro nu istället för 69 Euro.

Sedan är det riktigt bra pris på Battlefield 4 (7.99 Euro), Battlefield 1 (7.99 Euro) och Battlefield 5 (14.99 Euro). Köpte dock dessa 3 i bundle förra månaden för 29 Euro. Nu går bundlen för 23 Euro.

Även sugen på Disco Elysium men jäklar vad svårt spelet ska ha att droppa i pris. Det sänks alltid med endast 30-35 %.

Ville även handla "Iberia DLC" till Euro Truck Simulator 2 men det blev ingen rabatt på det så avvaktar till 50% avslag på det. Lär ta åtminstone till nyår däromkring..

Elysium är ett kap oavsett pris. 😂

Medlem
Skrivet av baxtex:

Elysium är ett kap oavsett pris. 😂

Absolut. Ligger varje natt i sängen innan jag somnar och spelar det på iPadden via Steam Link. Ungefär 30 minuter varje gång fungerar perfekt. Konstigt nog har jag inte fått några underliga drömmar av det

Medlem
Skrivet av baxtex:

Elysium är ett kap oavsett pris. 😂

Jo det har sjukt fina recensioner. Ska ge det en chans så småningom har jag tänkt. Är inget fan av såna spel, det är därför jag avvaktar till en bättre deal.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Måste vara väldigt längesen steams sommarrea faktiskt var bra, typ 10 år sen sist?

Du kanske redan köpt guldklimparna?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Aletheides:

vad saknas för att det skall bli en bra rea?

Flash sales. När Steam hade det så kunde man göra riktiga kap, även på nyare spel. Nu är det vanliga reapriser där nya spel har 10-20%, 2-3 år AAA-titlar som har 30-50% och vanliga spel, oftast med några år på nacken, ligger på 50-80%. Förr kunde då komma över ett relativt nytt spel med 50-75% rabatt, men bara under väldigt begränsad tid.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Flash sales. När Steam hade det så kunde man göra riktiga kap, även på nyare spel. Nu är det vanliga reapriser där nya spel har 10-20%, 2-3 år AAA-titlar som har 30-50% och vanliga spel, oftast med några år på nacken, ligger på 50-80%. Förr kunde då komma över ett relativt nytt spel med 50-75% rabatt, men bara under väldigt begränsad tid.

De reorna (faktiskt kostnad jmf med Steam) hittar du numera i Epic Store.

Medlem

Vad är det som händer här?? Ingen som länkar det obligatoriska längre!?

Inaktiv

Jupp ,det blev köp för mig! Vet av tidigare erfarenhet att summer sale är den gång de flesta erbjuder rabatt på sina spel. T.ex. så går det att köpa Secret of Mana renaken med 50% rabatt nu, något de sällan erbjuder vid andra reor.

Själv hade jag fyllt på med intressanta spel på min önskelista och när rean slog in plockade jag ihop ett antal titlar från dessa som jag tyckte fått bra pris. Det hela är som att plocka ihop en påse godis, med olika smaker för bästa fredagskvällen. Det blev 4 trippel A titlar med några år på nacken (inkl. Quantum Break och Deus Ex Mankind Divided) och 2 indiespel inkl. det rätt nya Turnip Boy Commits Tax Evasion

Jag ska i all fall ha något att spela under mitt sommarlov 😊

Avstängd

Tyvärr är det ingen hype längre för steams reor. Det är liksom samma sak varje gång, sällan något som sticker ut. Var så mycket bättre förr om åren.

Medlem

Jag som många andra (?) har redan förköpt mig tidigare år och känner inte längre någon lockelse.

Medlem

Har genom åren köpt på mig tillräckligt med än så länge ej installerade titlar att det räcker och blir över.
Samt att man tar hem gratisspel rätt flitigt från både höger och vänster som lär räcka gott och väl.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Känner att reorna var bättre förr.

Är sugen på Age of Empires 3 DE, Torchlight 3 och några fler. Men behövs högre rabatt först.

Inaktiv

Inte direkt spännande rea.

1
Skriv svar