Att se GTA V spelas inuti en AI är en riktigt drömsk upplevelse

Robot
Att se GTA V spelas inuti en AI är en riktigt drömsk upplevelse

Det är imponerande vad ett artificiellt neuronnät klarar av med lite träning.

#Grand-theft-auto-v


Medlem

Tanken på vart detta bär hän är fortfarande både skräckinjagande och fascinerande. På många sätt kan det ju hjälpa, men med tanke på hur oerhört tidigt vi fortfarande är i utvecklingen av DLM:s så känns det inte helt verklighetsfrånvänt att föreställa sig en framtid där du kan kopiera spel genom att låta en AI spela igenom alltihop själv. Beroende på komplexitet blir det ju svårare och svårare, men exakt vart gränsen går är svårt att säga med tanke på att vi inte ens vet exakt hur kvantdatorer kommer att hjälpa till i framtiden, eller hur pass mycket kraftfullare konventionell hårdvara kan bli.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Sådant, tillsammans med nedan klipp, så ökar man luftfuktigheten i rummet.

Dödgrävaren

Kommer till slut nå en punkt när vi människor inte själva är dom som kommer skriva de "bästa" böckerna, göra dom bästa filmerna etc. utan en dator någonstans kommer göra det bättre än vi någonsin skulle kunnat göra det, och dessutom generera det på begäran med innehåll som är specialanpassat för individen som ska uppleva det. En märklig punkt i historien känns det som.

Medlem

Kunde inte kolla, såg så suddigt ut att jag fick ont i ögonen då de försökte fokusera så det skulle se "normalt" ut.

Medlem

Man är ju glad att man är född i modern tid! Förmodligen den mest spännande tiden i människans historia

Medlem

Tänk då att tekniken är i sin linda. Ser helt störd potential i det på sikt.

Medlem

Ja det där är början till Matrix de där . Det är den där teknologin som Ai kommer använda sig av i framtiden för att förslava oss och göra om oss till drivmedel åt dom

Medlem

Som jag förstod det häromdagen när jag läste . Så hade de lärt en AI med GTA V. Men det vi ser är till 100% skapat av en AI i realtidbaserat på GTA. Alltså ett spel som inte existerar alls förrän AIn drar igång.
För mig handlar det väldigt lite om att AIn spelar spelet. Huvudgrejen är ju att det är en AI som skapar ett spel

Medlem

Riktigt häftigt. Innan man vet ordet av det så kommer AI kunna konvertera böcker till spel.

KoP
Medlem

Ser ut som skit. Är det här det bästa en AI kan prestera i dagsläget behöver vi inte oroa oss för Skynet på ett tag. ;P

Tim
Medlem
Skrivet av JackG100:

Kommer till slut nå en punkt när vi människor inte själva är dom som kommer skriva de "bästa" böckerna, göra dom bästa filmerna etc. utan en dator någonstans kommer göra det bättre än vi någonsin skulle kunnat göra det, och dessutom generera det på begäran med innehåll som är specialanpassat för individen som ska uppleva det. En märklig punkt i historien känns det som.

Det du beskriver görs typ i cyberpunk 2077, där en ai skapar en prostituerad persons (eller robots) personlighet beroende på personliga preferenser. Dåligt minne så kanske minns de lite fel.

Medlem

Att AI tar över är väl ändå det bästa, framförallt när det gäller våra olika åsikter och konflikter vi har som människor, som politik eller krig, tänk att skriva en AI om all politik i Sverige och låta den avgöra vilket system som är mest effektivast för oss i Sverige, inga mänskliga faktorer som manipulation eller gömda agendor kommer i vägen. Som Max Tegmark säger, så länge vi håller koll på AI:n så kan den utnyttjas fantastiskt, om inte, var beredd att lämna över dina kläder och solglasögon om någon frågar.

Dödgrävaren
Skrivet av Tim:

Det du beskriver görs typ i cyberpunk 2077, där en ai skapar en prostituerad persons (eller robots) personlighet beroende på personliga preferenser. Dåligt minne så kanske minns de lite fel.

Ja det är ingen unik idé, tror det är dit vi kommer komma med algoritmer som blir mer och mer perfekterade för att ge oss precis det vi vill ha, trots att vi inte själva är helt medvetna om det alltid.

Medlem
Jaha

Det ser ut som en buggig bajskorv. Tack ai..

Medlem
Skrivet av nils45:

Att AI tar över är väl ändå det bästa, framförallt när det gäller våra olika åsikter och konflikter vi har som människor, som politik eller krig, tänk att skriva en AI om all politik i Sverige och låta den avgöra vilket system som är mest effektivast för oss i Sverige, inga mänskliga faktorer som manipulation eller gömda agendor kommer i vägen. Som Max Tegmark säger, så länge vi håller koll på AI:n så kan den utnyttjas fantastiskt, om inte, var beredd att lämna över dina kläder och solglasögon om någon frågar.

Mest effektivt. Fuk u.

Medlem

Helt galet. Visst är det coolt, men jäkligt creepy också på något sätt. Jag har så svårt att skaka av mig känslan att människan håller på att gräva sin egen grav i sin iver att testa det okända med AI.

Medlem
Skrivet av nils45:

Att AI tar över är väl ändå det bästa, framförallt när det gäller våra olika åsikter och konflikter vi har som människor, som politik eller krig, tänk att skriva en AI om all politik i Sverige och låta den avgöra vilket system som är mest effektivast för oss i Sverige, inga mänskliga faktorer som manipulation eller gömda agendor kommer i vägen. Som Max Tegmark säger, så länge vi håller koll på AI:n så kan den utnyttjas fantastiskt, om inte, var beredd att lämna över dina kläder och solglasögon om någon frågar.

"I need your clothes, boots and your motorcycle."

Medlem

Jag är riktigt på riktigt skrämd av AI,inte terminatorskrämd utan detroit become human skräck.
Asimov var den första vad jag vet som belyste problemet med AI,när är vi moraliska med rätt att stänga av något med ett medvetande,är det att vi har en själ och AI:n inte har detta.
Mardrömmen är när datorn frågar snällt om att den inte vill bli avstängd.
En AI med internetkoppling har all info som finns i runda slängar kommer veta i runda slängar allt.
När är vi gudar mot en allvetare och när kan vi skrota ett medvetande,enligt mig är det farligt för våran moral som människa är TVEKSAM.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Det här är läskigt men "a bit super cool". När jag tänker "AI" så ser jag Age Of Empires II. Men det det här går ju lite längre än att få några bönder att hugga ved och samla blåbär...


signatur

"Kebab?"

1
Skriv svar