Bredbandsbolag ska tvingas spara användaruppgifter

Medlem
Bredbandsbolag ska tvingas spara användaruppgifter

"Ett nytt lagförslag signerat Beatrice Ask kan tvinga internetleverantörer att spara kunders ip-adresser i minst sex månader.

Vad säger ni om det här?

Medlem

1984 here we come


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Underbara nyheter enligt mig, det är på tiden samhället visar sin omtanke om oss och försvarar oss mot dessa hemska terrorister som sprider sina hatiska budskap på internätet.

Ta er en funderare ; Hur många terroristattacker har Sverige haft sen vi införde FRA?

Precis, inga alls.
Det är för att FRA är så effektivt och skyddar oss


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Greger, de är bäst att du tar på den flamsäkra dräkten, du glömde [/ironi] på slutet:up:

men en sån här lag hade man ju nästan förväntat sig efter att IPRED lagen slog igenom.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

NEJ TILL ALLT!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det här visste jag att det skulle hända.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Förvånar mig inte det minsta.

Som bävern sa; NEJ TILL ALLT!

Medlem

Vad är det för jävla fi** land vi lever i? Seriöst. Fildelare är mer jagade än pedofiler och annat slödder. Det är ju så man blir rädd.. Omfg säger jag åt den regeringen. Nu är det dags för förändring.

Du gammla du (fria)

Du jagas och ska skjutas borde vi sjunga i fortsättningen.

:down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down:


signatur

dizzid1a. Say What?

Inaktiv

Vem hade annat? Det här va exakt vad jag sa skulle hända i Tele2 ställer sig på folket sida tråden. Läs inlägg 3. Men var det någon som trodde på starkars Warrior just då? Nej det var det inte. Han var en dåre som bara prata en massa osanningar och hade felaktiga teorier. Men vem skrattar nu?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Alltid kul att se hur vi närmar oss 1984 med stormsteg.
Jag rekommenderar ALLA att läsa den, ni som har läst den. Käs den Igen!

Medlem

Harmless; De som inte trodde på dig litar uppenbart för mycket på detta ruttna system vi lever i. Sverige är ingen demokrati. Vi lever i en demokratidiktatur där politikerna kör över folket. De som inte insett det gör bäst i att inse det snarast. För jag kan ju lova att det kommer inte bli bättre med varken Moderaterna eller Socialdemokraterna vid makten. Sossarna började med dessa storebrorsförslag, och borgarna fortsätter.

Så nästa gång ni röstar, röstar ni på något av dessa så hoppas jag ni inte klagar. För det är NI som tar fram detta sjuka system genom eran röst!

Inaktiv
Skrivet av Kamp:

Vi närmar oss 1984 med stormsteg.

It's a conspiracy! De där onda riksdagsledamöterna smider lömska planer om att ta över världen! :O.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Finns en väldigt simpel anledning till varför fildelare är mer jagade än pedofiler, våldtäksmän, mc-gäng, langare osv.

PENGAR! - vissa av dom andra kriminella "branscherna" GENERERAR pengar till den laglösa sidan, men ännu mer stickande i ögonen på politiker och (framförallt) bolag, är ju när det är deras vinster/pengar som står under attack.

Sedan är ju piratkopiering en helt underbar täckmantel för politiker och säkerhetsmyndigheter att infiltrera och bevaka internet/folket.

Alla vinner på detta förutom folket/samhället...
Topparna på pyramiden av makt och pengar är dock väldigt glada.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

Piratkopiering är en täckmantel för politiker och säkerhetsmyndigheter att infiltrera och bevaka internet/folket.

Konspiration igen! Sluga jävlar de där politikerna


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Som sagt, detta är enbart för att skydda oss från onda terrorister, och mig veterligen har vi inte stött på några terrorister alls här i Sverige, och allt är tack vare det hårdnande greppet om den personliga integritetets nacke.

But it's all good, storföretagen och kapitalet styr oss, som det ska vara


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Vem såg inte det här komma? Om dom kan rösta igenom lagen i riksdagen kan dom väl tvinga företagen att spara uppgifterna.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Werzion:

Piratkopiering är en täckmantel för politiker och säkerhetsmyndigheter att infiltrera och bevaka internet/folket.

Konspiration igen! Sluga jävlar de där politikerna

Vart lite uselt skrivet av mig där, missade några ord, hade tänkt mig texten:

Piratkopiering är ju en utmärkt täckmantel för andra agendor - slå två flugor i en smäll.

Det är väl ingen som tvivlar på att politikerna ser fördelarna med att övervaka sitt egna folk!? (eller FRA, eller SÄPO, eller CIA, eller NSA med sitt Ecehlon)

*EDIT*

Formulerade mig lite bättre på ett annat forum:

Citat:

Eliten längst upp i toppen av pyramiden med makt och pengar kallar det nog för att täppa igen ett oturligt hål.
Samhället/folket kallar det för att slå sista spiken i kistan.

Samtidigt är det väl ingen som är förvånad!?
Det finns ju två väldigt simpla anledningar till varför pirater är mer jagade än pedofiler, våldtäcksmän, kriminella mc-gäng, rånare, langare, trafficing osv.

1) PENGAR! - vissa av dom andra kriminella "branscherna" genererar visserligen pengar till den olagliga sidan av samhället, men något som verkligen sticker mer i ögonen på politiker och framförallt stora bolag är ju när det är deras gigantiska vinster/pengar som står under attack.

2) Det är ju ett gyllende tillfälle för politiker och "säkerhetsmyndigheter" (FRA, SÄPO, CIA, NSA/Echelon osv.) att slå två flugor i en smäll, inte nog med att man smeker dom stora bolagen medhårs så kan man i samma veva börja övervaka folket mer och mer, nästan helt utan protester eller klagomål - allt är ju bara för vårat egna bästa......

Alla vinner på detta förutom folket/samhället...
Däremot är ju de människor med dom riktiga summorna pengar och makten snart mer nöjda än vad dom någonsin varit.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Citat:

Datalagringsdirektivet handlar om konsumentskydd och telekommunikationer och även terrorism, och ska inte förväxlas med ipredlagen

Suuuuuuuureeee...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vem hade annat? Det här va exakt vad jag sa skulle hända i Tele2 ställer sig på folket sida tråden. Läs inlägg 3. Men var det någon som trodde på starkars Warrior just då? Nej det var det inte. Han var en dåre som bara prata en massa osanningar och hade felaktiga teorier. Men vem skrattar nu?

självklart att det kommer nya lagar om inte ipred funkar och man vill få det att fungera.

intressant att man återigen försöker tona ner förslaget, sen huxflux en dag så är den där. Jag börjar känna att man vill mörka saker så långt det går för att inte ta debatten.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag kan bara konstatera att jag är emot fiskeförbud i vretedalen.(och ja, nu är jag precis helt borta i huvudet som de som stiftade den satans lagen)

Medlem

jag har aldrig riktigt känt mig stolt över sverige och detta hjälper ju inte precis.

Inaktiv
Skrivet av s3ng:

jag har aldrig riktigt känt mig stolt över sverige och detta hjälper ju inte precis.

precis det är ju så himla mycket friare i USA, Finland, Danmark, Frankrike, Tyskland, Italien, Ryssland, Kina och Saudiarabien.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

de som inte känner er "stolta" över att bo i sverige.. flytta till kina så ändrar ni eran åsikt på några få sekunder.

Medlem

Kanske är dags att rösta på Piratpartiet?

Medlem
Skrivet av Xphome:

Kanske är dags att rösta på Piratpartiet?

Det lutar ju tyvärr åt det, även om PP verkar ha väldigt dåliga debattörer och oerhört begränsade tankar om allt (det mesta verkar ju handla om att ett borttagande/omgörning av patent skulle lösa alla världens problem).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av s3ng:

jag har aldrig riktigt känt mig stolt över sverige och detta hjälper ju inte precis.

precis det är ju så himla mycket friare i USA, Finland, Danmark, Frankrike, Tyskland, Italien, Ryssland, Kina och Saudiarabien.

Skrivet av Aiek:

de som inte känner er "stolta" över att bo i sverige.. flytta till kina så ändrar ni eran åsikt på några få sekunder.

Så man ska acceptera sådant man inte gillar bara för att det är värre på andra ställen?

Medlem

nej.. men sverige är ett av de bästa landen.
Förresten så menar jag att kina är ett skitland, har jag sagt i min text att man ska acceptera allt eller?

Medlem

Ja det där va ju väntat...

Kanske lite OT:
Men är det olagligt o tanka ner typ tv-program o serier som går på tv?
Då menar jag inte sånt som är kopierat from dvd/köp- skivor utan som som folk spelat in från tv o lägger ut.

Liksom man väljer själv att se från internet istället för tv:n, i båda fallen kommer ju källan från en tv-sändning o kan väl inte räknas som ett missat "köp"

Inaktiv

Menar Gaara moraliskt eller ren juridiskt sett?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Ja moraliskt sett bryr jag mig inte alls men hänger inte med hur det ser ut rent juridiskt.

12
Skriv svar