Battlefield 2042 fyller på med "upp till 64" bottar om det krävs

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

om botkills får egna stats på scoreboarden och dom inte försöker dölja att man dödad bottar osv så har jag inge problem med designen. behandlas dom som riktiga spelare blir jag besviken.

Det får man verkligen hoppas annars lär folk farma bots hårt , osäker hur progression kommer fungera, ska väl komma mer info här i juli på deras event?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Jasselito:

Folks reaktioner är ju skrattretande. Varför skulle det vara dåligt att fylla upp en server med bottar? Jag spelar ju hellre mot ett fullt lag, vare sig det är blandat med spelare & bottar eller 100% spelare. Suger hårt att spela FPS på servrar där det är obalanserade antal spelare i vardera lag. Eller ni kanske tycker om att vara i under/överläge?

Beror väl på hur bottarna är implementerade men är det som i PUBG så förstör det absolut spelet.

Avstängd

Intressant hur många som gnäller om bottar. De kommer dock inte implementera de som många av oss som är positivt inställda vill, utan det kommer bli en halvhjärtad implementering som i BF5 fast på lite större skala. Köp inte hypen eller marknadsföringen. Spelet kommer aldrig leva upp till det.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Beror väl på hur bottarna är implementerade men är det som i PUBG så förstör det absolut spelet.

Herregud så brutalt hjärndöda bottarna är i PUBG. Väntar hellre längre på att matchen ska börja än dessa dinosaurie-klädda maneter som fiender.

Medlem

Perfekt med botar som fyller upp tomma platser i Conquest-lagen. Väldigt många gånger det hänt att man kommit in på nästan/eller helt tomma servers.

Battlefield i Conquest har egentligen aldrig handlat om kill/death ratio, det är bara bättre om det försvinner helt från statistiken så att spelarna kan börja kämpa mot objekten och samarbeta. I stället för "Run & Gun" eller kampar med stridsvagn hela matcherna alldeles vid utkanterna av banorna, vilket ofta inträffar att någon i laget gör solo och skiter i dom andra. Hade jag bara spelat för att få bra KD så hade jag börjat spela COD eller endast kört Team Deathmatch, där botar enligt rykte inte ska finnas med.

Medlem
Skrivet av lerb:

Här går det åt folie ser jag

Flera rullar om dagen.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Rävmunken:

Perfekt med botar som fyller upp tomma platser i Conquest-lagen. Väldigt många gånger det hänt att man kommit in på nästan/eller helt tomma servers.

Battlefield i Conquest har egentligen aldrig handlat om kill/death ratio, det är bara bättre om det försvinner helt från statistiken så att spelarna kan börja kämpa mot objekten och samarbeta. I stället för "Run & Gun" eller kampar med stridsvagn hela matcherna alldeles vid utkanterna av banorna, vilket ofta inträffar att någon i laget gör solo och skiter i dom andra. Hade jag bara spelat för att få bra KD så hade jag börjat spela COD eller endast kört Team Deathmatch, där botar enligt rykte inte ska finnas med.

Kloka ord, bort med kill/death i conquest. Det behöver inte ens synas i scoreboarden utan kan vara en kul "stats" man sen kan kolla.
en "kill" ska inte ge poäng om det är mitt ute i ingenstans eller ens överhuvud taget bara räkna ner motståndarnas ticket.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du menar det är som idag, fast de är elektroniska och starkare och smartare? Ingen skillnad mao.

Vi lever i en värld där övertron på elektroniken härskar,tittar man på sig själv och andra så har de flesta näsan i elektroniken.
Jag menar inte att det är en negativ utveckling nu,men det kommer KANSKE en tid när utvecklingen används fel.
Militären håller på att ta fram självtänkande drönare med igenkänning som tar egna beslut,jag får stora självan för tänk om ett land som Kina med sin redan stora bevakningsapparat får tag i sådant.
Eller även våran regering och polisen,det smygs in ansiktsigenkänning i landet redan.
Det är bara att sätta på foliehatten.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Vi lever i en värld där övertron på elektroniken härskar,tittar man på sig själv och andra så har de flesta näsan i elektroniken.
Jag menar inte att det är en negativ utveckling nu,men det kommer KANSKE en tid när utvecklingen används fel.
Militären håller på att ta fram självtänkande drönare med igenkänning som tar egna beslut,jag får stora självan för tänk om ett land som Kina med sin redan stora bevakningsapparat får tag i sådant.
Eller även våran regering och polisen,det smygs in ansiktsigenkänning i landet redan.
Det är bara att sätta på foliehatten.

Men lugna dig Sten-greger. Denna tråden handlar om Battlefield 2042. Håll dig till det och av med foliehatten förtusan!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kloka ord, bort med kill/death i conquest. Det behöver inte ens synas i scoreboarden utan kan vara en kul "stats" man sen kan kolla.
en "kill" ska inte ge poäng om det är mitt ute i ingenstans eller ens överhuvud taget bara räkna ner motståndarnas ticket.

Precis, skulle kunna lösas genom en patch om det visar sig bli ett problem i nya BF.

Medlem
Skrivet av Jasselito:

Men lugna dig Sten-greger. Denna tråden handlar om Battlefield 2042. Håll dig till det och av med foliehatten förtusan!

SORRY tittade lite fel där.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

12
Skriv svar