Jade Raymonds nya spel verkar bli av live-service natur

Robot
Jade Raymonds nya spel verkar bli av live-service natur

Raymonds satsar på online och en levande service.

#Jade-Raymond, #Playstation-5, #Sony


Medlem

Vad hade Jade Raymond för roll i Assassin's Creed? Har alltid fått för mig att det var Patrice Désilets som var hjärnan bakom den serien? "Producer" är ju en ganska lös term, tänker jag. Vad gör man då konkret? Ser till att deadlines uppfylls?

Medlem
Skrivet av Thomas:

Vad hade Jade Raymond för roll i Assassin's Creed? Har alltid fått för mig att det var Patrice Désilets som var hjärnan bakom den serien? "Producer" är ju en ganska lös term, tänker jag. Vad gör man då konkret? Ser till att deadlines uppfylls?

Budget, marknadsföring och deadline. Så ungefär alla delar som gör ett bra spel dåligt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Budget, marknadsföring och deadline. Så ungefär alla delar som gör ett bra spel dåligt.

Tack. Hittade faktiskt en ganska bra förklaring när jag googlade lite. Ungefär som en projektledare. Sköter mest logistiken kring det hela. Inte så mycket inne i speldesignen och det övriga kreativa i sig. Ledningen skall förvisso inte underskattas. Annars blir väl inga spel färdiga.

"A video game producer oversees a game's entire development cycle, ensuring each department is completing their work on time and delivering a quality product. Video game producers deal more with the logistics of video game production, rather than the creative aspects of a game's development."

Medlem

F


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vad har hon gör meriter förutom assassins Creed? Och vilket av spelen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Vad har hon gör meriter förutom assassins Creed? Och vilket av spelen?

Främst första Assassin's Creed men även involverad i 2 och brotherhood (tror jag?).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vad innebär live-service? Låter inte som traditionell speldesign i alla fall.

Medlem

Anledningen till att jag bryr mig i sista hand vem som gör spelen. Det är oftast en grupp så en person spelar ingen roll. Vill kunna njuta av ett spel även om någon är kvinna man eller blivit brottslig mm. En person i gruppen är ingen. Borde vara så igentligen. Sluta person dyrka mm. Tv/pc spel är inte fotboll.

Medlem

Usch då. Det var tvärtom vad jag ville ha.
Single player story offline mode.

Skrivet av Gertzy:

Vad innebär live-service? Låter inte som traditionell speldesign i alla fall.

Likt The Division, Destiny och Ghost Recon spelen. De uppdateras med mindre online innehåll med små mellanrum år efter år för att behålla sin spelarbas i onlinelägen eller spelet.

Schwine-tråkisch if you ask me..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vad innebär live-service? Låter inte som traditionell speldesign i alla fall.

Det som gör att spel ofta inte blir så bra som de kan bli idag. MEN även en sak som gör att spelen håller ett bra tag. MEN också en sak som gör att när online inte betalar sig eller för få köper spelen så kan ingen spela spelen mera för att alla servrar tas ner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Usch då. Det var tvärtom vad jag ville ha.
Single player story offline mode.

Likt The Division, Destiny och Ghost Recon spelen. De uppdateras med mindre online innehåll med små mellanrum år efter år för att behålla sin spelarbas i onlinelägen eller spelet.

Schwine-tråkisch if you ask me..

Skrivet av Hipshot:

Det som gör att spel ofta inte blir så bra som de kan bli idag. MEN även en sak som gör att spelen håller ett bra tag. MEN också en sak som gör att när online inte betalar sig eller för få köper spelen så kan ingen spela spelen mera för att alla servrar tas ner.

Aha, då är jag med på noterna. Hade missat termen.

Skrivet av Skadatgods:

Hon är skitsnygg och utvecklar spel. Jag dyrkar henne hur mycket jag vill.

Haha, enligt samma logik jag blev intresserad för första AC när hon intervjuades i LVL (tror jag det var) och det som fångade min uppmärksamhet var helside-bilden på henne

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vad innebär live-service? Låter inte som traditionell speldesign i alla fall.

Det är som en tårta med en bajskorv på.

Ibland kan man äta runt bajskorven och har man tur kan tårtan fortfarande smaka okej.

Men till slut måste de ta bort tårtan, pga det är en bajskorv på den.

En del anser då att om möjligheten finns, borde man skrapa bort själva bajskorven och låta så mycket man kan av tårtan vara kvar. Men oftast skiter de ansvariga i det, pga det vore för dyrt, komplicerat eller kan riskera konkurrera med deras nya tårta. Oftast har den nya tårtan också en bajskorv på sig.

Det viktigaste för dessa personer är sällan tårtan i sig.

Vissa anser detta beteendet med bajskorv på tårta är helt självklart, en naturlig utveckling och ser inga problem med det.

Medans andra tycker de som praktiserar och försvarar det här beteendet, har blivit fulla av skit.

Medlem

Får man fråga hur det kommer sig att detta anses vara värdigt en nyhet på högt aktningsvärda FZ?

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Får man fråga hur det kommer sig att detta anses vara värdigt en nyhet på högt aktningsvärda FZ?

Hon är en person inom branschen som många känner igen vid namn. Att hon har något nytt på gång och inom vilket område är väl intressant för vissa som följer hennes karriär. Många finner ju intresse vid spel tack vare att något tungt namn ligger bakom nån mån av utvecklingen och som man har tyckt gjort ett bra jobb på andra projekt. Jade däremot, vetetusan om hon såna bra meriter förutom i början av karriären men nån gång snart ska hon väl lyckas igen. Det vore kul att läsa om. Den som lever får se.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Får man fråga hur det kommer sig att detta anses vara värdigt en nyhet på högt aktningsvärda FZ?

FZ är en tidskrift som i huvudsak skriver om spel och spelbranschen. Jade är ett känt namn inom nämnd bransch ergo så skriver man om det

Skribent
Skrivet av k1ssk1ss:

Får man fråga hur det kommer sig att detta anses vara värdigt en nyhet på högt aktningsvärda FZ?

Jade gör spel, FZ skriver om spel. Så bara där tycker jag det är relevant, sen är det ju förstås fritt att inte läsa nyheten om den inte intresserar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Anledningen till att jag bryr mig i sista hand vem som gör spelen. Det är oftast en grupp så en person spelar ingen roll. Vill kunna njuta av ett spel även om någon är kvinna man eller blivit brottslig mm. En person i gruppen är ingen. Borde vara så igentligen. Sluta person dyrka mm. Tv/pc spel är inte fotboll.

Likväl som fotbollen har Zlatan och Ronaldo så har spelvärlden sina legendarer som shigeru miyamoto och Kojima etc

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Får man fråga hur det kommer sig att detta anses vara värdigt en nyhet på högt aktningsvärda FZ?

Ifrågasätter du verkligen varför FZ skriver om spelrelaterade nyheter nu?

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Får man fråga hur det kommer sig att detta anses vara värdigt en nyhet på högt aktningsvärda FZ?

Jag förstår inte heller varför FZ stönas med att skriva om spelrelaterade saker.
Jag trodde det här var en viktväktarsajt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kul med så många svar!

Vad som fångade mig är att artikeln tar upp det faktum att denne person inte lyckats särskilt bra sedan dennes tid på Ubisoft. Eller ja, inte alls konstateras det ju faktiskt med både nedlagda projekt eller studios (de senaste 4 åren). Till trots detta, så anses det vara värdigt en nyhet baserat på en LinkedIn-annons för en studio som startades för 3 månader sedan.

Det fick mig att undra var i ligger intresset hos Jade. Personligen tror jag att de tidigare kommentarerna avslöjar en del om varför det finns ett intresse, och det är inte på grund av hennes meriter. Tråkigt och förlegat kan jag tycka, om det stämmer.

Att förhålla sig argumentet att det är spelrelaterat är enligt mig lågt och trubbigt, det är förmodligen samma devis man går efter hos GR.

Vad som förvånar mig är att dömma av svaren jag fick så är det tillräckligt, så jag får väl ge mig 🙂

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Vad som förvånar mig är att dömma av svaren jag fick så är det tillräckligt, så jag får väl ge mig 🙂

Bra.

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Det fick mig att undra var i ligger intresset hos Jade. Personligen tror jag att de tidigare kommentarerna avslöjar en del om varför det finns ett intresse, och det är inte på grund av hennes meriter. Tråkigt och förlegat kan jag tycka, om det stämmer.

Fast nu var det väl bara en person i den här tråden som skrev kommentarer om hennes utseende och det är ju inte tillräckligt för att dra en sådan slutsats.

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Kul med så många svar!

Vad som fångade mig är att artikeln tar upp det faktum att denne person inte lyckats särskilt bra sedan dennes tid på Ubisoft. Eller ja, inte alls konstateras det ju faktiskt med både nedlagda projekt eller studios (de senaste 4 åren). Till trots detta, så anses det vara värdigt en nyhet baserat på en LinkedIn-annons för en studio som startades för 3 månader sedan.

Det fick mig att undra var i ligger intresset hos Jade. Personligen tror jag att de tidigare kommentarerna avslöjar en del om varför det finns ett intresse, och det är inte på grund av hennes meriter. Tråkigt och förlegat kan jag tycka, om det stämmer.

Att förhålla sig argumentet att det är spelrelaterat är enligt mig lågt och trubbigt, det är förmodligen samma devis man går efter hos GR.

Vad som förvånar mig är att dömma av svaren jag fick så är det tillräckligt, så jag får väl ge mig 🙂

Tycker det är bra de tar upp det. Jag hade inte haft en aning om hennes planer annars och nu vet man iaf vad hon planerat.. kanske läggs det också ned med då får vi säkert reda på det via FZ också


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast nu var det väl bara en person i den här tråden som skrev kommentarer om hennes utseende och det är ju inte tillräckligt för att dra en sådan slutsats.

Nu var det minst en till men kommentaren/kommentarerna har försvunnit.

Skrivet av SunShine:

Tycker det är bra de tar upp det. Jag hade inte haft en aning om hennes planer annars och nu vet man iaf vad hon planerat.. kanske läggs det också ned med då får vi säkert reda på det via FZ också

Genuin fråga, vad har hon gjort som du gör att du har ett intresse av att veta hennes planer?

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

I stället för att haka upp dig på just Jade Raymond så kanske nyheter kring en ny studio skapad av en känd industriveteran och som är uppbackad av Sony är värda en nyhet?

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Nu var det minst en till men kommentaren/kommentarerna har försvunnit.

Genuin fråga, vad har hon gjort som du gör att du har ett intresse av att veta hennes planer?

Inget speciellt dock så är det alltid intressant att se vad folk har för sig som utvecklar spel, även om det skiter sig ibland haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar