FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

brrap brrap pew pew
Skrivet av Doed:

Jag har inte ändrat något men glömt att nämna det att jag verkar vara mrdoed i resultaten för sträckorna i sig, men "koggr" i listan över "championship standings" av någon anledning. Vet inte alls varför det är så då jag aldrig skiftat någonstans (heter MrDoed sen länge på steam exempelvis). Men men!

Förstår!

Dirt är dumt på det viset att det använder ens "Racenet" namn i själva klubblistan och så, men i resultat och i själva spelet använder det ens steam-namn..

Men bry dig inte om championship standings i spelet, dessa gäller inte. Vår poöngtabell finns på förstasidan i den här forumtråden

Vi kör lite andra poängfördelningar och lite annat vilket gör att vi behöver köra en separat lista.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Vet inte hur mycket jobb du behöver lägga ner emellan rundorna Lerb men du gör ett dunderjobb!

brrap brrap pew pew
Säsong 3 rally 3 (Monte Carlo) avslutat!

Sådär ja gott folk, då rundar vi av Monte Carlos rally och resultaten är uppdaterade på trådens förstasida!

Av allt att döma ett mer städat rally än Skottland (vilket förvånade mig), och vi har även fått några nytillskott på tabellen! Hälsar er välkomna

Patch knep återigen flest snabbaste sträckor (3st) och lyckades hålla ihop det till målgång vilket resulterade i P1! Ett stort grattis till Patch, som har haft segervittring i tidigare rallyn denna säsongen men har fått besök utav otursräven. Nu höll det dock ända i mål!

Thorellski var inte mycket långsammare, enbart 3.9 sekunder efter Patch vid målgång på sista sträckan. Inga snabbaste sträckor noterade, men en väldigt städad SS1 gav Thorellski ett försprång mot Patch på ca 5-6 sekunder. Men på efterföljande sträckor tappades det sekunder, ibland bara tiondelar, vilket i slutändan resulterade i en stabil P2! Grattis!

Bogani står för två snabbaste sträckor där han var riktigt kvick, hela 7-8 sekunder snabbare än segraren Patch. Av allt att döma skedde det dock en miss på SS5 vilket kostade dyrbar tid. Vid målgång på SS6 stod det klart att Bogani klockade in på blotta 13 sekunder bakom segrande Patch, vilket ändå är ett riktigt stabilt resultat. Grattis till en fin tredjeplats!

P1 till P6 i resultaten gick i mål inom bara en minut från varandra vilket ändå får ses som ett ganska tight resultat här i svåra Monte Carlo. Grattis till alla förare som tog sig i mål och tack till alla som deltog!

Nu ser vi framåt emot ett soligt Spanien i en bil som kommer bli en utmaning för många: Grupp B-bilen Lancia Delta S4!
Kom ihåg att Spanien är ett one-make rally och man MÅSTE använda sig utav rätt bil, annars blir man diskad!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Skrivet av fishfugg:

Vet inte hur mycket jobb du behöver lägga ner emellan rundorna Lerb men du gör ett dunderjobb!

Tack så mycket!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew

Kan meddela att jag kom 1 sträcka i Spanien innan jag klippte ett vägräcke i ca 150km/h på sträcka två! Det blev inte terminal damage, men jag hade redan bytt ett däck på grund av punktering så det fick helt enkelt bli en retire på detta rallyt.. Bättre lycka (och koncentration) nästa gång!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Denna gång gick det bättre! Klarade 4 sträckor trots att jag kvaddade högerhjulen vid första checkpointen på första sträckan!

Medlem

Nu är jag klar med den masochistiska övningen att ratta detta monster på de smala vägarna i Spanien. Helt svettig av att försöka tämja denna best till bil. Bakändan lever ett eget liv vid gaspådrag i utgången av kurvorna. Har aldrig tidigare kört Grupp B i Spanien så ingen aning om jag åkte fort eller långsamt. Höll mig på vägen förutom att jag kanade av vid en sen inbromsning på SS1 samt en rullning som lyckosamt slutade med att jag stod rättvänd mitt på vägen så bara att köra vidare. Lycka till alla ni som inte kört, det kan ni behöva

Medlem

För oss som bara har standard edition - finns det några vettiga DLC att plocka på sig nu under steams sommar rea?

Medlem
Skrivet av Brov:

För oss som bara har standard edition - finns det några vettiga DLC att plocka på sig nu under steams sommar rea?

Colin Mcrae Pack tror jag det jag köpte, fick med allt som behövdes för denna säsong, kostade typ 100 kr.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Brov:

För oss som bara har standard edition - finns det några vettiga DLC att plocka på sig nu under steams sommar rea?

Dirt Rally 2: Game of the Year Edition, som innehåller allt (grundspel + alla DLC), kostar just nu 9.99 euro på Steam.

Dirt Rally 2: Game of the Year Edition

Alternativt om du redan äger spelet (kanske går att köpa Game of the Year Edition ändå, osäker) så finns en DLC som heter Year One Pass som också inkluderar alla DLC. Det kostar just nu också 9.99 euro.

Dirt Rally 2: Year One Pass

Här är en bild som förklarar allt content. Allt detta ingår i både Game of the Year Edition och Year One Pass DLC med undantag för grundspelet då, vilket bara ingår i GOTY-edition.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

...
Alternativt om du redan äger spelet (kanske går att köpa Game of the Year Edition ändå, osäker) så finns en DLC som heter Year One Pass som också inkluderar alla DLC. Det kostar just nu också 9.99 euro.
...

Grymt! Blir till o klicka hem Year One Pass då

FYI testade att köpa Game of the Year Edition men det går inte när man äger standard edition som jag. Kontaktade även steam support men de verkade inte kunna hjälpa mig att köpa/byta till GotYE på något smidigt sätt.

Medlem

En summering på hur det här rallyt gick för mig:


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem

Första halvan gick relativt städat med nån liten halvspinn här och där. Dikesvisit plus missat vägbyte och backen på SS5 betydde rejält tidstapp. Även på SS6 lyckades jag klippa bergväggen(som jag så väl vet om vart den är) och fick backa igen. Hur som haver ingen katastrof. Tvåa för tillfället. Tempot var inte i närheten att räcka till ens utan misstag

Medlem
Skrivet av bogani:

Första halvan gick relativt städat med nån liten halvspinn här och där. Dikesvisit plus missat vägbyte och backen på SS5 betydde rejält tidstapp. Även på SS6 lyckades jag klippa bergväggen(som jag så väl vet om vart den är) och fick backa igen. Hur som haver ingen katastrof. Tvåa för tillfället. Tempot var inte i närheten att räcka till ens utan misstag

Haha, det känns ju inte så lovande för mig som inte kört bilen och Spanien har jag inte kört än i DR2! 😅 Hoppas att få möjlighet att köra ikväll för med "första sprutan" i armen kommer jag väl inte kunna ratta imorgon! 🙈

Uppdatering: I'm too old for this shit 😁 Testkörde ett gäng gånger och poppade däck åt höger och vänster.. På fzdz klarade jag första sträckan men va redan där nästan en minut från toppen och sen var fokus som bortblåst en minut in på sträcka två. Ouch.

Medlem

Då var veckans tävling avklarad. Har inte kört på några veckor pga operation så kände mig lite ringrostig. Tog mig i mål iaf efter några piruetter i Spanien svettigt men kul!

brrap brrap pew pew

Godkväll allihop bra köttat i Spanien! Jag har lite annat att göra men jag ska försöka hinna sammanställa resultaten imorgon!

Vill påminna att vi nu rör oss till Wales i bilklassen NR4, och det är ett one make rally vilket innebär att alla behöver välja Subaru WRX STI! Missar man att ta rätt bil så blir det disken tyvärr!

Kör hårt, se upp för rödvita grindar i Wales


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Jag var visst först ut och tog mig i mål. Gjorde en hejdundrande avåkning strax innan mål på SS5, lång stor brant åker.. Men klarade mig utan vare sig straff eller skador! Pjuh.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Jag var visst först ut och tog mig i mål. Gjorde en hejdundrande avåkning strax innan mål på SS5, lång stor brant åker.. Men klarade mig utan vare sig straff eller skador! Pjuh.

Körde nyss låg mkt nära dig på alla etapper utom första, gjorde en liten tabbe där.

På näst sista etapp gjorde jag den obligatoriska salto mortal/roll jag alltid gör vilket medförde kritiska skador på bilen.

Sista etappen indikerade alla lampor att bilen hade fel överallt och det bolmade rök ut från huven, men subarun verkar va kvalité, sista sträckan var ingen match för den .

Medlem

Att planera körning dagen efter andra vaccinationssprutan var ingen bra idé. Däckad i ett dygn med hög feber gjorde att jag aldrig kom till start i Spanien.
Får hoppas på mer tid denna veckan så att jag kan klara av Wales i god tid

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Att planera körning dagen efter andra vaccinationssprutan var ingen bra idé. Däckad i ett dygn med hög feber gjorde att jag aldrig kom till start i Spanien.
Får hoppas på mer tid denna veckan så att jag kan klara av Wales i god tid

Attans! Rätt många som verkar få symptom efter andra sprutan. Bara tagit första än så länge.

Medlem

Har länge funderat på att köpa något rallyspel och det här gjorde mig inte mindre sugen!

Vad ligger lägstanivån på under en säsong? 😅

brrap brrap pew pew
Skrivet av Thane:

Har länge funderat på att köpa något rallyspel och det här gjorde mig inte mindre sugen!

Vad ligger lägstanivån på under en säsong? 😅

Alla är välkomna oavsett nivå, så det finns ingen lägsta nivå Försöker skapa en härlig mix av bilar och utmaningar så att vi får lite blandning på resultaten och även utmaning för samtliga förare, nya som gamla.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Säsong 3 rally 4 (Spanien) avslutat!

Sådär ja, då var helvetet på asfalt avklarat!
Jag har uppdaterat förstaposten med ny säsongstabell och resultat från Spanien!

Limp4h stod för total kross detta rallyt får man ändå lov att säga - seger med en marginal på över 1 minut till P2 och snabbast på samtliga sträckor, rakt igenom! Grymt stark prestation, och ett väldigt stort grattis till förstaplatsen!

Bogani låg på vissa sträckor blotta sekunder efter vinnaren Limp4h, men många bäckar små som man säger blandat med lite extra stora tapp på SS4 och SS5 resulterade i P2 vilket inte är alls dumt! Vi säger grattis till andraplatsen!

Thorellski korsade mållinjen på sista sträckan blotta 6 sekunder efter Bogani på andraplatsen, det var bara sekunder som skiljde dem åt genom hela rallyt och Thorellski körde in en hel del tid på SS4 och SS5, men det räckte inte riktigt hela vägen till en andraplats. Men som sagt, Spanien är ett helvete i dessa bilar och vi säger stort grattis till en stark tredjeplats!

Man kan konstatera att våra top 3 förare detta rallyt körde i lite utav en egen liga, då det skiljde 1 minut och 16 sekunder mellan dem (P1-P3). P4, som landade hos Patch, var dock nästan 2 minuter efter Thorellski. Ingen skam i detta skall tilläggas, utan jag misstänker att större delen utav fältet drabbades utav diverse avåkningar osv. P1-P3 lyckades helt enkelt hålla sig på vägen någorlunda vilket ledde till att de drog ifrån.

Grattis till alla som tog sig i mål och tack till alla som deltog!

Nu ser vi framåt mot Wales, där vi ska härja i Subaru WRX STI från NR4-klassen. Kom ihåg att välja rätt bil för att slippa bli diskad. Kör hårt!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Omröstning inför säsong 4!

Hej på er igen!

Nu är vi ju halvvägs igenom säsong 3, som är en säsong som jag "drog ihop" lite snabbt efter egna beslut för att få igång körandet igen. Det är ett lite annorlunda upplägg och jag vet inte hur folk gillar det, så inför nästa säsong vill jag sondera terrängen lite och se om folk vill förändra något!

Jag har därför skapat ett kort frågeformulär (8st frågor) som jag verkligen skulle uppskatta om ni alla tog en titt på och besvarade! Det kommer bara göra FZDZ bättre och jag är inte här för att driva en diktatur utan jag vill att klubben rör sig mot vad majoriteten vill. Demokrati, yay!

Jag kommer låta formuläret ligga uppe tills nuvarande säsong är över, då tar vi en veckas paus och jag samlar ihop alla svar och redovisar dem här i forumet. Därefter lägger jag upp säsong 4 som helt enkelt kommer basera sig fullt ut på svaren från detta formulär!

Jag hoppas alla är OK med detta upplägg, annars är det bara att skriva en arg insändare här, adresserad Lerb.

Här är länken till frågeformuläret, och jag har även slängt in en länk på förstaposten här i forumet.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew

Tre ynka sekunder! Det var allt jag saknade på din tid Limp4h efter sjätte sträckan i Wales! Jäklar vad kul att det kan vara så tight med tiderna, om än ganska stressande mellan sträckorna


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Nu har man kört igenom Wales!

Inleder dom två första sträckorna i skaplig takt och utan bekymmer.

Sträcka 3:

Efter den avåkningen så tar självförtroendet en törn och jag snurrar även på sträcka 4 och 6.

Såå att det gick fort i Spanien var nog bara en tillfällighet

brrap brrap pew pew
Skrivet av Limpler:

Nu har man kört igenom Wales!

Inleder dom två första sträckorna i skaplig takt och utan bekymmer.

Sträcka 3:
https://www.youtube.com/watch?v=hNA5gLieT3E

Efter den avåkningen så tar självförtroendet en törn och jag snurrar även på sträcka 4 och 6.

Såå att det gick fort i Spanien var nog bara en tillfällighet

10 avd 10 poäng på den rullningen, hade platsat i OS!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Haha tack @lerb! Nu håller vi tummarna att dom andra fartdårarna kör lite långsammare än oss! 🙂

Medlem
Skrivet av Limpler:

Nu har man kört igenom Wales!

Inleder dom två första sträckorna i skaplig takt och utan bekymmer.

Sträcka 3:
https://www.youtube.com/watch?v=hNA5gLieT3E

Efter den avåkningen så tar självförtroendet en törn och jag snurrar även på sträcka 4 och 6.

Såå att det gick fort i Spanien var nog bara en tillfällighet

Haha, herre jävlar.. Den kraschen och jag är ändå 3+ minuter efter när jag tyckte det gick rätt bra 😅 Jag är helt klart i en helt annan division! Tur att man kan ha kul ändå tack vare det här upplägget. 😎

Medlem

Kan ni tänka er att dela med er av några tuning-tips gällande pågående rally i Wales? Personligen körde jag bara ett steg mjukare springs men borde nog ha lagt rejält mycket mer acceleration på växellådan då 5:e växeln sällan kom till användning (om jag minns riktigt)..

Skriv svar