Mass Effect som film eller TV-serie "är bara en tidsfråga"

Robot
Mass Effect som film eller TV-serie "är bara en tidsfråga"

Men vem skulle kunna spela Garrus?

#Mass-effect


Pansarknekt

Kan bli riktigt awesome men jag ser inte fram emot faninvolvement innan grejerna kommer ut. Lär vara endless whine på detaljer.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Varför diskutera skådespelare för Garrus? Lär vara motion capture så det är bara att köra med Brandon Keener

Skrivet av Thane:

Varför diskutera skådespelare för Garrus? Lär vara motion capture så det är bara att köra med Brandon Keener

precis vad jag tänkte själv!

Gnällkuk

Vad tror ni det är för odds på att Lance Reddick medverkar på något hörn?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig Doug Jones då han är van att dra på sig ett nytt ansikte i de flesta roller han gör.
Exempelvis som Saru i Star Trek Discovery

https://www.youtube.com/watch?v=BveTxDOgqp0

Skribent
Skrivet av Thane:

Varför diskutera skådespelare för Garrus? Lär vara motion capture så det är bara att köra med Brandon Keener

Det är möjligt, men jag tvivlar på att de satsar på motion capture, speciellt inte om det blir en serie. Jag sätter mina pengar på en vanlig skådespelare med smink och ansiktsproteser. Men det är ju möjligt att de sedan använder performance capture/dubbning för att lägga till Keeners röst.

Medlem

Nej. För många valmöjligheter i spelen (som visserligen inte betydde ett skit i slutändan) för att man skall kunna göra en vettig serie/film av det. Inte många som kommer bli nöjda med detta.

Gör serie av linjära spel istället som Horizon Zero Dawn eller liknande.

Tycker jag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Bara jag som skulle vilja se FemShep som huvudroll? Inte bara för att jag alltid spelat FemShep, utan för att ge Hollywood en hjältinna värd namnet. (Sedan tycker jag också att huvudpersonen bör vara mer Renegade än Paragon, men det är nog för mycket att hoppas på ...)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag tänker att antingen Idris Elba eller Cumberbatch hade varit roliga att se som Garrus.

Gnällkuk
Skrivet av Nomman:

Bara jag som skulle vilja se FemShep som huvudroll? Inte bara för att jag alltid spelat FemShep, utan för att ge Hollywood en hjältinna värd namnet. (Sedan tycker jag också att huvudpersonen bör vara mer Renegade än Paragon, men det är nog för mycket att hoppas på ...)

Det hade faktiskt varit något!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Garrus? Kevin Heart så klart.

Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

Nej. För många valmöjligheter i spelen (som visserligen inte betydde ett skit i slutändan) för att man skall kunna göra en vettig serie/film av det. Inte många som kommer bli nöjda med detta.

Gör serie av linjära spel istället som Horizon Zero Dawn eller liknande.

Tycker jag.

Du har inte spelat horizon om du tycker det är linjärt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Du har inte spelat horizon om du tycker det är linjärt.

Lite så va? Det är lika linjärt som RDR2.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Lite så va? Det är lika linjärt som RDR2.

Exakt båda är öppna världar där du kan rida omkring och utforska.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

blir illusive man då martin sheen? eftersom han gjorde rösten i spelet jag har precis klarat 1an, nu vidare med 2an!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av breahl:

Du har inte spelat horizon om du tycker det är linjärt.

Jag har klarat ut det till 100%. Roligt spel även om dom valfria tidsbegränsade utmaningarna var frustrerande.

Jag menar linjärt storymässigt sätt. Alla spelares historia kommer vara likadan till skillnad från i Mass Effect.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

If FemShep then
Emily Blunt
Else
Henry Cavill

Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

Jag har klarat ut det till 100%. Roligt spel även om dom valfria tidsbegränsade utmaningarna var frustrerande.

Jag menar linjärt storymässigt sätt. Alla spelares historia kommer vara likadan till skillnad från i Mass Effect.

Jag har bara spelat Andromeda och där kunde man inte få något annat slut i alla fall. Det är precis som horizon där det handlar om en story. Varför vill du kunna välja slut? Det är bara B.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Nej. För många valmöjligheter i spelen (som visserligen inte betydde ett skit i slutändan) för att man skall kunna göra en vettig serie/film av det. Inte många som kommer bli nöjda med detta.

Gör serie av linjära spel istället som Horizon Zero Dawn eller liknande.

Tycker jag.

Men när man gör filmer/serier av spel så är det väl inget som säger att man måste följa spelen slaviskt? Jag anser mig själv vara ett hardcore-fan av Mass Effect. Har läst alla böcker, serietidningar, etc, och jag vill i alla fall ha något nytt om det kommer till nytt media, inte bara efterapningar.

Spelar ingen som helst roll om spelens story var linjära eller inte, så länge de kör sitt eget race och skapar något som fungerar bra som en icke interaktiv upplevelse.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har bara spelat Andromeda och där kunde man inte få något annat slut i alla fall. Det är precis som horizon där det handlar om en story. Varför vill du kunna välja slut? Det är bara B.

Artikeln nämnde inte Andromeda så jag tar för givet att dom pratar om den BETYDLIGT populärare originaltrilogin och där har du massor med valmöjligheter som påverkar berättelsen på olika sätt (fram till slutet där det spårade ut).

Varför vill jag ha valmöjligheter och möjligheten att kunna påverka i spel? Har du aldrig spelat ett rollspel som till exempel Dragon Age eller Witcherspelen där du måste göra massor av olika val under spelets gång?
Det är det som skiljer spel från böcker och film och en av dom saker som gör spel så fantastiskt! Testa.

Skrivet av Kyraal:

Men när man gör filmer/serier av spel så är det väl inget som säger att man måste följa spelen slaviskt? Jag anser mig själv vara ett hardcore-fan av Mass Effect. Har läst alla böcker, serietidningar, etc, och jag vill i alla fall ha något nytt om det kommer till nytt media, inte bara efterapningar.

Spelar ingen som helst roll om spelens story var linjära eller inte, så länge de kör sitt eget race och skapar något som fungerar bra som en icke interaktiv upplevelse.

Då funkar det för dig.
Jag var lika hardcore själv och köpte hårdvara bara för att kunna spela sidospåren Galaxy och Infiltrator, sedan kom jag fram till slutet på 3:an och där dog trilogin för mig.
Själv anser jag att om det skall handla om Shepard så gäller bara att "min" genomspelning av Trilogin är "canon" (Female Paragon Shepard med Liara-romans) allt annat är fanfiction så om det avviker från min genomspelning så kommer den suga

En film eller serie i universumet som inte fokuserar på Shepard däremot. Det skulle jag gilla betydligt mera.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

blir illusive man då martin sheen? eftersom han gjorde rösten i spelet jag har precis klarat 1an, nu vidare med 2an!

Allt annat vore idiotiskt!

Offtopic: Satt och degade framför Twitch för några dagar sen och hittade en streamer, DanucD, som låter så jävla mycket som Tali i trilogin, var tvungen att kolla upp om det var hon som hade rösten, men så var inte fallet.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Hollywood + Mass Effect = nä tack.
Allt Hollywood slår sina klor i blir hundskit.

1
Skriv svar