Fynd på Steam summer sale - Tipstråd

Skribent
Fynd på Steam summer sale - Tipstråd

Hallå alla glada medlemmar!

Med "Steams summer sale" igång och med tanke på att Steam har ett ENORMT bibliotek så kan vi väl vara lite vänliga och tipsa varandra om spel som är bra och säljs till bra pris.

Jag har inte kollat något än, så jag lämnar tråden öppen för vem som helst att lämna första tipset!

Skribent

Märks att det är många reor och gratisspel överallt nuförtiden när en sådan här tråd om Steamrea inte får några inlägg. För ett par år sedan hade den redan varit översvämmad med tips på en massa spel.

Epic gratisspel, Gamepass, PS+, Humble Bundle, m.m. Kan det vara så att det mesta av intresse har man bara och att vi fått sådan självbehärskning att vi inte matar backloggen med skräp som vi ändå inte kommer spela?

Backloggens befriare

Försöker att låta bli att köpa spel ö.h.t., måste besegra backloggen!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Funderar på:
-85% €13.10 Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition
-75% €3.12 Guts and glory
-60% €7.99 Command & Conquer™ Remastered Collection
-60% €23.99 The Outer Worlds
-66% €7.77 Legend of Grimrock II
-75% €4.99 Euro Truck Simulator 2 (Synd att DLC bara har sämresidan av Sverige.)
-40% €7.79 Besiege
-60% €23.99 Death Stranding
-70% €1.49 Commander Keen Complete Pack (tyckte att det var kul för 20 år sen)
-67% €19.79 Fallout 4 - G.O.T.Y
-30% €11.75 Spelunky 2

något som jag behöver eller bör akta mig för?

Medlem
Skrivet av Spelunky:

Funderar på:
-85% €13.10 Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition
-75% €3.12 Guts and glory
-60% €7.99 Command & Conquer™ Remastered Collection
-60% €23.99 The Outer Worlds
-66% €7.77 Legend of Grimrock II
-75% €4.99 Euro Truck Simulator 2 (Synd att DLC bara har sämresidan av Sverige.)
-40% €7.79 Besiege
-60% €23.99 Death Stranding
-70% €1.49 Commander Keen Complete Pack (tyckte att det var kul för 20 år sen)
-67% €19.79 Fallout 4 - G.O.T.Y
-30% €11.75 Spelunky 2

något som jag behöver eller bör akta mig för?

Ser ut som en solid lista. Börja med The Outer Worlds om du vill ha lite lättsam underhållning.

Medlem
Skrivet av Spelunky:

Funderar på:
-85% €13.10 Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition
-75% €3.12 Guts and glory
-60% €7.99 Command & Conquer™ Remastered Collection
-60% €23.99 The Outer Worlds
-66% €7.77 Legend of Grimrock II
-75% €4.99 Euro Truck Simulator 2 (Synd att DLC bara har sämresidan av Sverige.)
-40% €7.79 Besiege
-60% €23.99 Death Stranding
-70% €1.49 Commander Keen Complete Pack (tyckte att det var kul för 20 år sen)
-67% €19.79 Fallout 4 - G.O.T.Y
-30% €11.75 Spelunky 2

något som jag behöver eller bör akta mig för?

Hade kört på allt förutom Euro Truck, men det är för jag hatar lastbils-simulatorer i överlag.

Alla andra spel har jag haft nöje med. Det enda som var lite halvdant var väl Fallout 4, men fortfarande ett ok spel.

Medlem

Sjukt nog så rekommenderar jag Eurotruck med Sverige DLC. Gärna VR också. Fast blir man lätt åksjuk så håll er borta.
Tomb raider är givet annars.

Medlem

Köpte DOOM samt Castle Crashers.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Försöker att låta bli att köpa spel ö.h.t., måste besegra backloggen!

Hah det känns omöjligt, hur kul är det liksom att börja spela typ Kingdomhearts 1.5, 2,5 Remix till Ps3 man köpte för att köra igenom inför Kingdom Hearts 3 när det finns nya mer morderna spel som lockar mer.

Japp, har backlog 2generationer bak o äldre...

Medlem

Har hittills plockat upp:
Cossacks 3 – Nedsatt från 20€ till 8€
Sea of Thieves – Nedsatt från 40€ till 27€
Team Sonic Racing – Nedsatt från 40€ till 10€, 9€ om man tidigare köpt Humble Bundles Sonic-paket då TSR var det enda Sonic-spelet som inte ingick.

Kan även rekommendera:
Descenders – Nedsatt från 23€ till 11€
Roguelike-insipirerat cykelspel som i praktiken känns som en spirituell uppföljare till Motocross Madness.

The Vagrant – Nedsatt från 4€ till 2€
Det närmsta man kommer Odin Sphere till PC i dagsläget.

Tooth and Tail – Nedsatt från 20€ till 2€
Hjältefokuserat rts som utspelas i en pixelerad kommunistfabel.

PGA Tour 2K21 – Nedsatt från 60€ till 20€
Finns en risk att en uppföljare släpps senare i år, har inte läst på om det. Är däremot ett av de bästa sportspel jag har spelat, värt fullpris vid release.

What Remains of Edith Finch – Nedsatt från 20€ till 7€
Walking-sim med enklare gameplay-moment, dock en otroligt stark berättelse tillika ett av de bästa spelen jag har spelat. Gavs ju ut gratis via Epic så det är nog många som redan har det, annars är detta ett guldläge.

Slipstream – Nedsatt från 8€ till 4€
OutRun fast så bra som man minns att det var.

Snakepass – Nedsatt från 20€ till 7€
Väldigt unikt plattformsspels som de flesta antagligen redan kört via Epic, annars är det bara att passa på. Har aldrig varit roligare att spela som en massiv orm.

Spel som har ovanligt höga rabatter men som jag själv inte har spelat:
Tekken 7 – Nedsatt från 40€ till 6€
Panzer Dragoon: Remake – Nedsatt från 21€ till 5€

Bara några av mina tips!

Backloggens befriare
Skrivet av Gaara:

Hah det känns omöjligt, hur kul är det liksom att börja spela typ Kingdomhearts 1.5, 2,5 Remix till Ps3 man köpte för att köra igenom inför Kingdom Hearts 3 när det finns nya mer morderna spel som lockar mer.

Japp, har backlog 2generationer bak o äldre...

Min går tillbaks till NES...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

"Empyrion - Galactic Survival", 35% rabatt. Nu med en galax att överleva i. Favoritliret.

"Transport INC", 50% rabatt. Top down Transport Tycoon.

"Rising Star 2", 20% rabatt. Rockband simulator.

"Cloudpunk", 50% rabatt. Cyberpunk-DHL ombud simulator.

"Detroit: Becoming human", 50% rabatt. Open ended adventure med androids.

Samt DLC till DCS och American Truck Simulator är som vanligt rabbaterade.

Medlem

Jag är sugen på att shoppa Forza Horizon 4 till Steam som nu är nere på 50% rea. Går på 35 Euro nu istället för 69 Euro.

Sedan är det riktigt bra pris på Battlefield 4 (7.99 Euro), Battlefield 1 (7.99 Euro) och Battlefield 5 (14.99 Euro). Köpte dock dessa 3 i bundle förra månaden för 29 Euro. Nu går bundlen för 23 Euro.

Även sugen på Disco Elysium men jäklar vad svårt spelet ska ha att droppa i pris. Det sänks alltid med endast 30-35 %.

Ville även handla "Iberia DLC" till Euro Truck Simulator 2 men det blev ingen rabatt på det så avvaktar till 50% avslag på det. Lär ta åtminstone till nyår däromkring..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

ZF
Medlem

Har Slimerancher något slags endgame eller är det bara att samla slime tills man tröttnar?

Funderar annars på att addera antingen Sundered eller Blasphemous till backloggen. Bra pris på båda. Det första ser trevligare ut, det denare verkar bättre..

Skrivet av Fr0gg0.:

Hade kört på allt förutom Euro Truck, men det är för jag hatar lastbils-simulatorer i överlag.

Haha, men hur många lastbilssimulatorer finns det egentligen?

Skrivet av Spelunky:

Funderar på:
-85% €13.10 Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition
-75% €3.12 Guts and glory
-60% €7.99 Command & Conquer™ Remastered Collection
-60% €23.99 The Outer Worlds
-66% €7.77 Legend of Grimrock II
-75% €4.99 Euro Truck Simulator 2 (Synd att DLC bara har sämresidan av Sverige.)
-40% €7.79 Besiege
-60% €23.99 Death Stranding
-70% €1.49 Commander Keen Complete Pack (tyckte att det var kul för 20 år sen)
-67% €19.79 Fallout 4 - G.O.T.Y
-30% €11.75 Spelunky 2

något som jag behöver eller bör akta mig för?

Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition har en ljudbugg, kolla upp dina specs först.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Beyond: Two souls - 50% 9.95€
Horizon: Zero dawn complete edition - 40% 29.99€
Sims 4 - 88% 4.79€
Star Wars Jedi: Fallen order - 60% 15.99€
Far Cry 5: - 85% 8.99€
Dirt rally 2 - 75% 4.99€
Portal 2 - 80% 1.63€
Witcher 3 - 80% 5.99€
Football Manager 21- 50% 27.49€

Medlem

Funderar på Star Wars...värt 160Kr?

Blir nog Wolfenstein II för 60 spänn iaf.

Medlem

Börjar tröttna på att gå from DOTA to CS GO och tillbaka, Finns där något competetive lir som ni kan rekomendera på steam rean ?

Kan va allt man tävlar i.

Skribent

I elfte timmen slog jag till på:

Comand and Conquer Remastered Collection
Cyber Shadow
Hades
A hat in Time
Phantom Abyss
Team Sonic Racing
Wolfenstein 2: THe new Colossus

Nu ska vi se hur lång tid det tar tills jag startar något av spelen!

Medlem

Klarade precis fallen order... nu behöver jag något nytt. 😂 Får se om jag hittar något nu i sista stund.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Börjar tröttna på att gå from DOTA to CS GO och tillbaka, Finns där något competetive lir som ni kan rekomendera på steam rean ?

Kan va allt man tävlar i.

Hade samma problem fick bli valorant

Medlem

Kommer ni ihåg när Steam sommar-rea var värsta grejen med rabatter som 95% och grymma rabatter på ganska nya spel? Fasen vad kul det var. Nu är det en enda stor axelryckning när det är samma lagom-rabatter som tröskar vid jämna mellanrum.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Min går tillbaks till NES...

Imponerade, har svårt att spela något som är äldre än 16-bits eran numera. Spelmekanik mm känns oftast för daterad. Då får det bli remakes. Ska försöka mig på Alex Kidd remaken vid tillfälle, klarade aldrig spelet på Master System.

1
Skriv svar