Är ett nytt Silent Hill-spel på gång från The Medium-studion?

Robot
Är ett nytt Silent Hill-spel på gång från The Medium-studion?

Ingår samarbete med Konami gällande ett “väldigt berömt” skräck-ip.

#bloober, #konami, #silent-hill, #the-medium


Medlem

Osäker på om jag hoppas på att det är Bloober som ligger bakom. De har visst att de är bra på grafik och atmosfär, men inte så bra på gameplay.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Osäker på om jag hoppas på att det är Bloober som ligger bakom. De har visst att de är bra på grafik och atmosfär, men inte så bra på gameplay.

Jo känner väl lite samma sak. Grafik kan de men kan de få till ett stabilt Silent Hill gameplay vet jag inte...
Gör de ett Silent Hill lir så vill jag inte ha statiska kamera vyer likt The Medium. Önskar full 3D kamera som tidigare titlar och de nyare Resident Evil spelen har.

Alltid spännande med Silent Hill nyheter o läsa dock.
_________________________________________________________
Skulle vilja se SadSquare Studios som gjorde mästerverket (Visage) få chansen att snickra ihop ett nytt Silent Hill spel. De har rejält med talang. Kolla in Visage som släpptes hösten 2020. Fantastiskt bra skräckspel med ruggig atmosfär och svin skarp grafik.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vem bryr sig?
Silent Hill är ett mina topp 10 spel, och tvåan är suveränt. Men serien har inte varit relevant på 20 år nu.
Det hade sin tid.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo känner väl lite samma sak. Grafik kan de men kan de få till ett stabilt Silent Hill gameplay vet jag inte...
Gör de ett Silent Hill lir så vill jag inte ha statiska kamera vyer likt The Medium. Önskar full 3D kamera som tidigare titlar och de nyare Resident Evil spelen har.

Alltid spännande med Silent Hill nyheter o läsa dock.
_________________________________________________________
Skulle vilja se SadSquare Studios som gjorde mästerverket (Visage) få chansen att snickra ihop ett nytt Silent Hill spel. De har rejält med talang. Kolla in Visage som släpptes hösten 2020. Fantastiskt bra skräckspel med ruggig atmosfär och svin skarp grafik.

Nackdelen med Visage var att det var jävligt bra första två timmarna, men sedan blev det lite för förutsägbart och mekaniken i spelet var bara jobbig och dåligt utformad. Spelet förlitade sig lite för mycket på det. Så jag tror de skulle förstöra Silent Hill med små onödiga grejer och spelet skulle inte bli läskigt eller intressant längre efter ett par timmar.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Nackdelen med Visage var att det var jävligt bra första två timmarna, men sedan blev det lite för förutsägbart och mekaniken i spelet var bara jobbig och dåligt utformad. Spelet förlitade sig lite för mycket på det. Så jag tror de skulle förstöra Silent Hill med små onödiga grejer och spelet skulle inte bli läskigt eller intressant längre efter ett par timmar.

Åh vad kul att nån svarar mig om detta spel..! Inte många som lirat Visage har jag märkt. Jag tycker de första 3 kapitlen var väldigt bra. Chapter 2 var svårt med pusslen så jag var tvungen att ta hjälp av YouTube för att klara av kapitlet men Dolores var creepy.

Chapter 4: Mirror World höll tyvärr inte samma kvalite som första 3 chapters. Men jag är iaf supernöjd med köpet och anser det vara det bästa skräckspelet jag lirat. Var tvungen att ta korta pauser i vissa kapitel då den krypande skräcken slog hårt. O WOW vilken vass detaljerad grafik i Unreal Engine 4 som förhöjer inlevelsen även. Och ljudbilden var magisk. Vidrigt jäkla spökhus, in a good way.

Inventory systemet var tyvärr inte så genomtänkt o var klumpigt men jag förbisåg detta då atmosfären i spelet var absolut top notch. Jag var helt dränkt i skräcken. Totally Hooked. Jag ber till gud att Visage 2 får släppas. day ONE köp utan tvekan för egen del!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hoppas inte det stämmer, vill helst ha ett Silent Hill från en mer kompetent utvecklare med större resurser.

Väldigt skeptisk till detta, det som skulle kunna rädda det är ifall de är så stora fans att detta blir ett "passion project" för dem.

En bearbetad version av 1:an och 2:an så som RE2:remake fast med till och med lite mer moderniseringar skulle kunna vara intressant, det är nog många som missat dem och det är nog svårt att spela så gamla spel idag, på grund av omodern grafik och gameplay.

Medlem

Nej nej nej nej nej..... Konami vad håller ni på med? Hoppas verkligen Hasan är en skådespelare nu.

Geeks Gaming

Tja, varför inte. Man lyckades ju väldigt bra med första layers of fear och observer. Blair witch var bra men inte mer.

Man har visat att man kan det här med atmosfär och miljöer vilket är ett av de mest tongivande elementen i silent hill 1 och 2 (de jag tyckte var bäst).
Man kanske gör en ”resident evil” och går mer åt P.T hållet? Spännande blir det iaf

Medlem

Ett multi-plattform silent hill från bloober istället för ett ps5 exklusivt från kojima är som att tvingas titta på en kebabpizza samtidigt som man äter en bajsmacka.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

En bearbetad version av 1:an och 2:an så som RE2:remake fast med till och med lite mer moderniseringar skulle kunna vara intressant, det är nog många som missat dem och det är nog svårt att spela så gamla spel idag, på grund av omodern grafik och gameplay.

Det går utmärkt att spela så gamla spel. Jag t.o.m föredrar första Tomb Raider (gameplay) jämfört med de nyare. Tank-kontrollen i de gamla Resident Evil är perfekt för de fasta kameravinklarna.

Klassikerna håller. Det är som med gitarrister. Kolla på Youtube om nån spelar Strata. Klart det ska spelas lite Hendrix (helst Little Wing).
Håller gitarristen i en Les Paul så brukar det vara Zeppelin-riff som ska liras.
50 år gamla låtar. Det går utmärkt att spela så gamla grejer

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det går utmärkt att spela så gamla spel. Jag t.o.m föredrar första Tomb Raider (gameplay) jämfört med de nyare. Tank-kontrollen i de gamla Resident Evil är perfekt för de fasta kameravinklarna.

Klassikerna håller. Det är som med gitarrister. Kolla på Youtube om nån spelar Strata. Klart det ska spelas lite Hendrix (helst Little Wing).
Håller gitarristen i en Les Paul så brukar det vara Zeppelin-riff som ska liras.
50 år gamla låtar. Det går utmärkt att spela så gamla grejer

Jag tror mest att det handlar om nostalgi och kan vara svårt att jämföra med äldre musik eller instrument.
Konsolerna och kontrollerna på den tiden har nog svårt att kunna få till 3rd person på ett bra och visuellt lockande sätt.
Nu tycker jag att RE2:Remake har bevisat att det finns bättre sätt att uppleva RE2 på än originalet.
Med nostalgi så menar jag att det är besvärligt att anpassa sig till många äldre spel ifall man inte spelat dem förut, det finns alltså en tröskel som man behöver ta sig över för att vara bekväm med gameplay som inte är så smidig.

Själv så försöker jag hålla nere på äldre musik även om jag uppskattar mycket av den.
Behöver variation och vill inte känna mig gubbig med "det var bättre" förr tänket, då det ofta handlar om nostalgi och blir obekvämt tjatigt.

1
Skriv svar