Sommarprojekt?

Medlem
Sommarprojekt?

Har ni något speciellt projekt nu till sommaren eller tar ni det bara lugnt och vilar?

Jag studerar och tänkte att nu till sommaren blir det en perfekt lucka för att jobba med småprojekt som att fixa till mitt CV eller min webbsida.

Sen kom sommaren och jag upptäckte att 27 grader varmt i lägenheten tillsammans med mina söner på 3 och 8 bast verkligen inte gav varken tid eller energi för att tänka eller jobba med seriösa och viktiga saker.

Därav har jag blåst av det. Istället umgås jag med grabbarna, spelar mario, zelda och Minecraft. Det har gått tre veckor och de mesta dagarna går åt till barn-, hus- och egenomsorg. Försöker stå ut i värmen, rätta till saker i hemmet, ta med ungarna på saker och bara ta det lugnt.

För närvarande känns det rätt klokt att skrota CV och webbside-pillande.

Jag har dock märkt att vara ”pappaledig”, inte är att vara så värst ”ledigt” som det kan låta. Man behöver ju hitta på saker, ta hand om barn och hushåll. Dessa saker är viktiga att göra, sen får man försöka ta hand om sig själv och vila med! Efter detta finns knappt någon viljestyrka till annat.

Frugan jobbar och står i, så alla hushållssysslor faller självfallet på den som är ”ledig” och ”inte gör någonting”. Nä, jag får sluta kalla det för att vara ”pappaledig”. Jag är bannemig en ”hushållsansvarig hemmafar” det är åtminstone ett halvtidsjobb, ibland mer.

Mat, underhåll, handla, disk, tvätt och barnomsorg är inte ”inget” och verkligen inte ”ledig” eller ”inte göra någonting”.

Mitt sommarprojekt är således att va en
hushållsansvarig hemmafar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har ofta nån form av byggprojekt på somrarna. Kan vara både stora och små.
Iår blir det att byta golv i ett förråd som vi har vid fritidshuset som pajjat pga fuktskador.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Själv ska jag, förutom det vanliga på sommaren (storstäda, rensa och kasta grejer) ha ett Star Wars maraton (ish). Se på allt Star Wars i kronologisk ordning. Filmer och serier.

Medlem

Byta fönster på kåken plus lira mer Switch. Det senare blir inte så svårt att lyckas med då jag klockat in exakt noll timmar hittills i år.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Själv ska jag, förutom det vanliga på sommaren (storstäda, rensa och kasta grejer) ha ett Star Wars maraton (ish). Se på allt Star Wars i kronologisk ordning. Filmer och serier.

Jag kan tänka mig att se 4-6.
Ligger hela filmserien uppe på Disney+?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Ligger hela filmserien uppe på Disney+?

Ja!

Medlem

Mycket jag skulle behöva göra som jag förmodligen skjuter upp en sommar till då det är alldeles för stora projekt för att finna motivationen.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nice!

Skrivet av Fr0gg0.:

Mycket jag skulle behöva göra som jag förmodligen skjuter upp en sommar till då det är alldeles för stora projekt för att finna motivationen.

När du formulerar det så här fick jag lust att bryta ner mitt CV och webbside-bygge i flera smådelar.

Exempelvis först främst
1. ta och leta upp mitt gamla CV
2. Skumläs igenom
3. Bedöm vad som behöver uppdateras
4. Idé: Titta på två-tre andras CV
5. Dela upp mitt CV i 5-6 delar att ta itu med.

Alla dessa delar är 10-20 minuters jobb.

Webbsidan får komma efter CV:t är uppdaterat.
Är sugen på att skapa något 1-sides portfolio med.

Oj. Det var värst vad lite spöregn och kyla kan ge motivation. ^^,


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag kan tänka mig att se 4-6.
Ligger hela filmserien uppe på Disney+?

Allt inom Star Wars finns på D+. Och om du är intresserad att se allt i kronologisk ordning så har jag en länk du kan ta dig en titt på: https://www.digitalspy.com/movies/a825727/star-wars-timeline-...

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Allt inom Star Wars finns på D+. Och om du är intresserad att se allt i kronologisk ordning så har jag en länk du kan ta dig en titt på: https://www.digitalspy.com/movies/a825727/star-wars-timeline-...

Underbar sammanställning!
Tackar


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Med hus finns det alltid en massa sommarprojekt. Projekt hela året runt.

Håller på att bygga växthus och det är enormt tidskrävande. 14,5 kvm i glas på mur. Hittills grävt ut en grop på 80 cm (hyfsat frostfritt) och fyller med grus.

Medlem

Jag har inget sommarprojekt riktigt, försöka leva livet i en frihet som jag har fått tillbaka eftersom jag är fullt vaccinerad, men jag kommer att försöka ha lite avstånd förstås.

Det är lite svårt det där med projekt för jag har aldrig haft något "mål" med sommaren. Förra året var Red Dead Redemption 2 mitt sommarprojekt ^^

Medlem

Ska väl byta jobb för första gången på sisådär 8 år. Sen har man endel hushålls-sysslor att göra och med det menas inte de vardagliga.
Tjejen vill ha ett soldäck, vi har redan ett på balkongen men ett till på marknivå.
Vi ska byta badrum, byta kök, byta fasad... Listan kan göras lång. Frågan är bara vilken av punkterna man hinner under semestern


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

1
Skriv svar