Har Playstation Japan råkat avslöja ett uppköp av Bluepoint Games?

Avstängd
Skrivet av bleken:

vad e du..7år gammal ? du argumentar ju inget utan bara spyr ut massa nonsens bildad på din extrema okunskap om hur en affärs värld fungerar

Jag vet hur det funkar och Sony ligger i framkant nu. Dom har dessutom ett event i juli som kommer presentera alla nya spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag vet hur det funkar och Sony ligger i framkant nu. Dom har dessutom ett event i juli som kommer presentera alla nya spel.

om du då vet hur kan du så spotta ut dej såna saker som att xbox är en liten mygga och det enda du baserar det på
är att sony säljer fler konsoler?? alltså jag äger åxå ett playstion 5 och gillar sony mest.. men man behöver ju fan inte hålla på med sån fanboy metoder du gör.. och det enda Sony ligger i framtkant med är att dom gör några bra av dom bästa spelen.. men det e inte allt när det gäller att göra vinst, borde du vbeta om du vet hur det ligger till.. Microsoft ligger där emot i framkant och kommer så småning om att tjäna mer pengar på gaming sidan än vad sony gör, och inom inte allt för lång framtid heller, för dom vet var pengarna ligger, sen spelar det ingen roll att Sony fortfarnde kommer att sälja mer konsoler än dom

Medlem
Skrivet av bleken:

inkomst och vinst e två olika saker..

Ja det är det men om du verkligen tror att Xbox gör mer vinst med betydligt lägre inkomst så vet jag inte vad.

Finns inte en chans att Microsoft kommer göra mer vinst än Sony inom spel närmaste tiden.

Vi får vänta 3-4 år för att se om gamepass kan generera vinst. Nu har dom försökt få in folk via massa erbjudanden.
1 dollar för några månader, köpa konsol på delbetalning och få gamepass på köpet.
Lämna gold för att ha gamepass istället.

Dock om playstation skulle tycka att gamepass tjänst är vinstgivande så skulle dom knäcka gamepass direkt med liknande tjänst då deras spel är bättre.

Avstängd
Skrivet av bleken:

om du då vet hur kan du så spotta ut dej såna saker som att xbox är en liten mygga och det enda du baserar det på
är att sony säljer fler konsoler?? alltså jag äger åxå ett playstion 5 och gillar sony mest.. men man behöver ju fan inte hålla på med sån fanboy metoder du gör.. och det enda Sony ligger i framtkant med är att dom gör några bra av dom bästa spelen.. men det e inte allt när det gäller att göra vinst, borde du vbeta om du vet hur det ligger till.. Microsoft ligger där emot i framkant och kommer så småning om att tjäna mer pengar på gaming sidan än vad sony gör, och inom inte allt för lång framtid heller, för dom vet var pengarna ligger, sen spelar det ingen roll att Sony fortfarnde kommer att sälja mer konsoler än dom

Ok bra att du kan se framtiden. Jag skulle också vilja lära mig den förmågan. Vad exakt baserar du på att Xbox kommer tjäna mer pengar? Har du sett Sonys kommande spel som horizon och nästa spiderman? Starfield är småpotatis jämfört med dessa.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok bra att du kan se framtiden. Jag skulle också vilja lära mig den förmågan. Vad exakt baserar du på att Xbox kommer tjäna mer pengar? Har du sett Sonys kommande spel som horizon och nästa spiderman? Starfield är småpotatis jämfört med dessa.

Detta argumentet visar bara hur lite du förstår om vinst i pengar för företag.. dom spelen där säljs endast till redan existerande kunder, dvs samma pengar som föra gången och inte direkt nya och endast en liten bit av deras inkomst

Och det att du säger att starfield är små potatisar visar åxå din mogehet och hur lite du vet om märket

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Ja det är det men om du verkligen tror att Xbox gör mer vinst med betydligt lägre inkomst så vet jag inte vad.

Finns inte en chans att Microsoft kommer göra mer vinst än Sony inom spel närmaste tiden.

Vi får vänta 3-4 år för att se om gamepass kan generera vinst. Nu har dom försökt få in folk via massa erbjudanden.
1 dollar för några månader, köpa konsol på delbetalning och få gamepass på köpet.
Lämna gold för att ha gamepass istället.

Dock om playstation skulle tycka att gamepass tjänst är vinstgivande så skulle dom knäcka gamepass direkt med liknande tjänst då deras spel är bättre.

Har jag inte sagt och tror jag inte heller. Bara göra en poäng till snubben som fullaste allvar tror att det e så stor skillnad att Xbox är ett litet företag jämfört med Playstation.. men det stora OBS i sonys vinst är att den "endast" är på ca:3miljarder om jag inte minns fel till och med Sony själva har tydligen varit tvungna att köpa tillbaka aktier för över 200mille för att investerana var besvikna. Och för att ha en sån inkomst på 25miljarder känns det väldigt udda.. tror ju inte att t.ex Xbox som hade inkomst på 15miljarder går med förlust..

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Blir nog säkert bra eftersom att de är duktiga på att reskina spel.
Personligen så är jag dock inte en fan utav detta utan ser hellre remakes då bättre grafik inte får mig att känna någon större hype.
Förhoppningsvis så släpper de remakes och nya spel istället framöver, de har säkert fått bra kompetens av arbetet med reskinsen också.

Något som tillförde mycket var högre FPS, för flytet och spelupplevelsen, så lite gameplay skillnad erbjöds ändå.
Jag som inte spelat igenom Colossus eller Demon Souls innan heller fick ju också en trevligare upplevelse, även om jag hellre som sagt gärna hade sett bearbetning av spelmekaniken.

Känner inte heller något för WC3 eller Diablo 2 reskinen, även fast jag spelade dessa väldigt mycket förr, ser inte poängen förutom att det kanske kan vara kul för nya spelare kanske(men målgruppen verkar vara gamla hardcore spelare).

Fast Demon Souls är ju verkligen ingen reskin, portning eller dylikt, det är en fullfjädrad remake från grunden med helt annan teknologi och design bakom, så att leverera något sådant av den kvalitén är ju som att bygga vilket annat AAA-spel som helst. Inte konstigt om Sony köper BP då de visat sig oerhört kompetenta, ser verkligen fram emot deras nästa remake eller eget IP.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Ehmm...Bluepoint Games sysslar inte med remasters...Deras senaste två spel är remakes. Väldigt stor skillnad på remaster eller reskin som du kallar det, och remakes. Remaster är ofta väldigt minimalt arbete, högre upplösning, lite bättre texturer, fps etc. Remakes är mycket mer omfattande, kostar mer, då de i princip bygger om grafiken, ljudet, kanske viss/enstaka spelmekanismer från grunden. Sen hur du uppfattar deras "omvandling" av spelen är väldigt subjektivt.

OnT: Väldigt glad över dessa studioköp då det var väntat, mycket välförtjänt efter så många år av nära samarbete. Och nej, så svettas inte Sony som en nämnde, speciellt inte när man släpper dunder hit efter dunder hit. Sony vet exakt vad de sysslar med och deras ribba är väldigt hög för att vara en del av familjen, exakt som det ska vara.

Skrivet av heady89:

Fast Demon Souls är ju verkligen ingen reskin, portning eller dylikt, det är en fullfjädrad remake från grunden med helt annan teknologi och design bakom, så att leverera något sådant av den kvalitén är ju som att bygga vilket annat AAA-spel som helst. Inte konstigt om Sony köper BP då de visat sig oerhört kompetenta, ser verkligen fram emot deras nästa remake eller eget IP.

Håller inte riktigt med här, håller man väldigt hårt i tyglarna för att upplevelsen på alla sätt ska vara som ett delvis utdaterat spel så är det mer åt remaster hållet än remake.
När det kommer till gameplay, story och artdesign så är det väl i stort sätt samma spel? Ifall man inte bryr sig så mycket om just grafik och ljud så har det inte hänt så mycket, vilket jag tycker är tråkigt.

Men var går gränsen för remake i så fall? Är Super Mario all-stars remakes på NES varianterna? Är GBA versionerna också remakes? Är 3DS versionen av Ocarina of time en remake? Bör man använda ett annat ord istället för spel som RE2:Remake och FF7:Remake?(då skillnaden med dessa och spelen vi diskuterar är enorm).

Upplevelsen för spelaren är ju i närheten av vad man skulle kalla en remaster, även ljud och ljussättning remastras ibland.

Jag säger inte att Bluepoint är dåliga, men jag föredrar helt klart till exempel quality of life förbättringar, Shadow of Colossus har ju till exempel dåliga kontroller och en värdelös slutboss, vilket de nog skulle kunnat åtgärda ganska lätt.

Skribent

Jag väntar ivrigt med mina "Starbreeze-lotter" på att ett uppköp ska annonseras. Vore välkommet nu nära inpå flytt och eventuell renovering

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Sony skulle kunna köpa upp Microsoft med alla konsoler och spel dom säljer. Microsoft är en liten mygga.

Ok, jag är team Sony men det du spyr ur dig är ju ren gojja. Snudd på trollvarning faktiskt.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Håller inte riktigt med här, håller man väldigt hårt i tyglarna för att upplevelsen på alla sätt ska vara som ett delvis utdaterat spel så är det mer åt remaster hållet än remake.
När det kommer till gameplay, story och artdesign så är det väl i stort sätt samma spel? Ifall man inte bryr sig så mycket om just grafik och ljud så har det inte hänt så mycket, vilket jag tycker är tråkigt.

Men var går gränsen för remake i så fall? Är Super Mario all-stars remakes på NES varianterna? Är GBA versionerna också remakes? Är 3DS versionen av Ocarina of time en remake? Bör man använda ett annat ord istället för spel som RE2:Remake och FF7:Remake?(då skillnaden med dessa och spelen vi diskuterar är enorm).

Upplevelsen för spelaren är ju i närheten av vad man skulle kalla en remaster, även ljud och ljussättning remastras ibland.

Jag säger inte att Bluepoint är dåliga, men jag föredrar helt klart till exempel quality of life förbättringar, Shadow of Colossus har ju till exempel dåliga kontroller och en värdelös slutboss, vilket de nog skulle kunnat åtgärda ganska lätt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Datorspelsremake

Tillagt: En remaster skulle jag vilja kalla ett spel som har touchats upp en smula rent grafiskt och möjligtvis även fått högre framerate.

En remake är ju en betydligt matigare uppdatering byggd från grunden. Det kan ju dock fortfarande vara fullt troget originalet i hur det känns/spelas och det finns ju inget krav att det måste ändras eller läggas till en massa (har det någonsin hänt?).

Det hade känts väldigt lustigt, iaf för mig, om exempelvis remaken av Shadow of the Colossus haft en helt ny slutboss. Då skulle jag snarare kalla det för en re-imagining eller liknande.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Blir nog säkert bra eftersom att de är duktiga på att reskina spel.
Personligen så är jag dock inte en fan utav detta utan ser hellre remakes då bättre grafik inte får mig att känna någon större hype.
Förhoppningsvis så släpper de remakes och nya spel istället framöver, de har säkert fått bra kompetens av arbetet med reskinsen också.

Något som tillförde mycket var högre FPS, för flytet och spelupplevelsen, så lite gameplay skillnad erbjöds ändå.
Jag som inte spelat igenom Colossus eller Demon Souls innan heller fick ju också en trevligare upplevelse, även om jag hellre som sagt gärna hade sett bearbetning av spelmekaniken.

Känner inte heller något för WC3 eller Diablo 2 reskinen, även fast jag spelade dessa väldigt mycket förr, ser inte poängen förutom att det kanske kan vara kul för nya spelare kanske(men målgruppen verkar vara gamla hardcore spelare).

Vadå reskin? Vad är det för begrepp? Kolla på DFs genomgångar av deras arbete så ser du att det inte handlar om en "reskin", jag antar att du menar att de gör mer detaljerade texturer och thats that?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Datorspelsremake

Tillagt: En remaster skulle jag vilja kalla ett spel som har touchats upp en smula rent grafiskt och möjligtvis även fått högre framerate.

En remake är ju en betydligt matigare uppdatering byggd från grunden. Det kan ju dock fortfarande vara fullt troget originalet i hur det känns/spelas och det finns ju inget krav att det måste ändras eller läggas till en massa (har det någonsin hänt?).

Det hade känts väldigt lustigt, iaf för mig, om exempelvis remaken av Shadow of the Colossus haft en helt ny slutboss. Då skulle jag snarare kalla det för en re-imagining eller liknande.

Så FF:Remake och RE2:Remake är inte remake?
Slutbossen kanske inte behöver vara helt ny, men den var väldigt kass så de skulle ju kunnat modifiera den så att den inte känns lika random och att också gameplay blir roligt.
Väldigt lite(nästan inget) av det övergripande spelet skulle påverkas av en sådan ändring, så jag ser inte vad som skulle vara problemet, måste man spela exakt samma spel bara för att följa någon form av nostalgi?
Jag menar då inte att man ska ändra så mycket så man talar om helt skilda spel, men QOL förbättringar känns väldigt välkommet ifall man ska släppa något som ska kännas relativt fräscht för nuvarande spelmiljö.

Skrivet av kingzla:

Vadå reskin? Vad är det för begrepp? Kolla på DFs genomgångar av deras arbete så ser du att det inte handlar om en "reskin", jag antar att du menar att de gör mer detaljerade texturer och thats that?

Du får nog vara lite mer specifik och gärna länka.
Reskin menar jag som jag beskrev innan att man har i stort exakt samma gameplay, story och mekanik. Ofta så är ändringarna mindre än vad som skulle skett i en patch till originalet när det kommer till detta.

Ifall jag spelade igenom Super Mario 1 på NES och sedan skaffa SNES så skulle inte hypen för att spela om Super Mario 1 i Super Mario All-Stars vara särskilt stor för egen del.
Detta gäller även Diablo 2, WC3, Zelda OoT och andra spel som man redan upplevt.
Skulle de dock öka bredden på spelen, modifiera gameplay etc så skulle jag lätt gå all in och spela igenom dem igen.
Man hade ju lite förhoppning om detta redan med Zelda OoT när Master Quest skulle komma, men även där så kändes inte skillnaden tillräckligt stor.

Jag är väl lite trött på den här typen av remakes helt enkelt och tycker att begreppet reskin känns mer passande då det oftast bara bidras med ögongodis, alltså ett snyggare skin/överdrag på gammal design som redan funnits ute en längre tid.
I PC miljö så kommer man nästan åt samma upplevelse ifall man kör på en väldigt low-end dator för att sedan spela på en high-end dator, då förändras texturerna, animationer kan bli bättre, ljus sättning(T.Ex. raytracing) ändras, ljudet kan gå från low quality stereo till high-quality surround M.M.

Nu tror jag säkert Bluepoint är väldigt duktiga, men vi har ju inget som säger något om hur duktigt de är på spelmekanik, story eller art design(ifall de ska bygga från grunden).
De har inte fått jobba med det utan bara återskapat från andra utvecklare.
De kan dock ha lärt sig en hel del ifrån att få gå in i andras arbete, men de har inte fått bevisa sina kunskaper här.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Så FF:Remake och RE2:Remake är inte remake?
Slutbossen kanske inte behöver vara helt ny, men den var väldigt kass så de skulle ju kunnat modifiera den så att den inte känns lika random och att också gameplay blir roligt.
Väldigt lite(nästan inget) av det övergripande spelet skulle påverkas av en sådan ändring, så jag ser inte vad som skulle vara problemet, måste man spela exakt samma spel bara för att följa någon form av nostalgi?
Jag menar då inte att man ska ändra så mycket så man talar om helt skilda spel, men QOL förbättringar känns väldigt välkommet ifall man ska släppa något som ska kännas relativt fräscht för nuvarande spelmiljö.

Men det är ju precis det FF7: Remake har gjort. De har ändrat om helt så att det är 100% ett helt annat spel. Den delar vissa storyelement med gamla spelet, men det har lagts till extremt mycket nytt, att jag skulle inte vilja påstå att FF7 Remake är en Remake, utan det är ett helt eget spel, precis som Crisis Core var. Jag förstår inte varför man kallar FF7 Remake för Remake, då efter första Bombing Mission så känns spelet helt unikt.

Demon's Souls Remake har också QoL förbättringar, utan att göra om det för mycket. Många som gillar Demon's Souls var väldigt tydliga med att de inte vill ha för många ändringar, att spelet ska hålla sig sann till originalet. De är inte bara ett reskin, då de har gjort om animationer, de ändrade om rolling så att den var bättre, de har varit tvungna att göra om alla modeller, de har gjort om soundtracket. De åtgärdade vissa buggar som fanns i originala spelet. De implementerade även in Fractured Mode. Bluepoint la mycket arbete på spelet, mer än bara "reskin".

Citat:

Du får nog vara lite mer specifik och gärna länka.
Reskin menar jag som jag beskrev innan att man har i stort exakt samma gameplay, story och mekanik. Ofta så är ändringarna mindre än vad som skulle skett i en patch till originalet när det kommer till detta.

Remaster är när man har skalat upp texturerna och lägger till stöd för högre upplösning. Remake är när man gör om modellerna, texturerna helt, grafiken, omgivningarna, lägger till nya saker osv.
Ett bra exempel jag skulle vilja påstå är t.ex. Zelda Wind Waker HD. Det är en remaster, då de har knappt ändrat något i spelet förutom att den har stöd för högre upplösning. De finns ett par QoL ändringar, men inget annat.

Citat:

Ifall jag spelade igenom Super Mario 1 på NES och sedan skaffa SNES så skulle inte hypen för att spela om Super Mario 1 i Super Mario All-Stars vara särskilt stor för egen del.
Detta gäller även Diablo 2, WC3, Zelda OoT och andra spel som man redan upplevt.
Skulle de dock öka bredden på spelen, modifiera gameplay etc så skulle jag lätt gå all in och spela igenom dem igen.
Man hade ju lite förhoppning om detta redan med Zelda OoT när Master Quest skulle komma, men även där så kändes inte skillnaden tillräckligt stor.

Tur att man gillar olika då Du har mycket högre förväntningar och krav för att spela något som har Remaster/Remake-stämpel, andra inte. Jag spelade igenom OoT 3D, spelade igenom Master Quest, Wind Waker HD, Twilight Princess HD, Demon's Souls Remake. Jag kommer spela igenom D2 Resurrected när det släpps. För många så krävs det inte ett helt nytt spel för att gå tillbaka och spela något de har spelat innan.

Citat:

Jag är väl lite trött på den här typen av remakes helt enkelt och tycker att begreppet reskin känns mer passande då det oftast bara bidras med ögongodis, alltså ett snyggare skin/överdrag på gammal design som redan funnits ute en längre tid.
I PC miljö så kommer man nästan åt samma upplevelse ifall man kör på en väldigt low-end dator för att sedan spela på en high-end dator, då förändras texturerna, animationer kan bli bättre, ljus sättning(T.Ex. raytracing) ändras, ljudet kan gå från low quality stereo till high-quality surround M.M.

Ditt begrepp "reskin" heter "remaster". Det är det Remaster är. Gällande ditt PC-argument så håller det inte för äldre spel. Ta Resident Evil 1 på PC och jämför den med t.ex. Resident Evil 1 till Gamecube. Stor skillnad, oavsett hur high-end dator du hade.
Sen, animationer blir inte bättre beroende på grafikinställningar. Tror det är en extremt få spel som överlag skulle ha inställningar för att ändra animationer.

Citat:

Nu tror jag säkert Bluepoint är väldigt duktiga, men vi har ju inget som säger något om hur duktigt de är på spelmekanik, story eller art design(ifall de ska bygga från grunden).
De har inte fått jobba med det utan bara återskapat från andra utvecklare.
De kan dock ha lärt sig en hel del ifrån att få gå in i andras arbete, men de har inte fått bevisa sina kunskaper här.

Varför ska de göra spel från grunden när de är redan ett hyllat företag med vad de gör i dagsläget? "Don't fix if it ain't broken". Bluepoint är ett hyllat företag då de har bevisat att de kan göra riktigt bra Remakes utav gamla spel, som lockar till sig nya spelare, vilket är extremt bra. Folk som missade Demon's Souls får chansen att spela det. Folk som inte kunde spela första Demon's Souls pga hur krass den var, kan nu spela det med stabil framerate, bättre och nya animationer, bättre ljudkvalité och soundtrack. Med nya visuals och implementerad Camera Mode får spelare att ta in omgivningarna mycket mer än vad de gjorde i originala spelet.

Demon's Souls Remake är definitivt ingen reskin, och inte heller en Remaster. Det är en Remake.

Sist men inte minst; sist jag tittade så använde man termen Reskin för spel som har kopierat ett annat spel och använder samma source engine, man ändrar bara om de visuella så det ser bara ut som ett annat spel. Ett bra exempel på spel som känns väldigt mycket som ett reskin är Diablo Immortal; https://venturebeat.com/2018/11/02/diablo-immortal-netease-re... och https://www.polygon.com/mobile/2018/11/2/18057692/diablo-immo...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Håller inte riktigt med här, håller man väldigt hårt i tyglarna för att upplevelsen på alla sätt ska vara som ett delvis utdaterat spel så är det mer åt remaster hållet än remake.
När det kommer till gameplay, story och artdesign så är det väl i stort sätt samma spel? Ifall man inte bryr sig så mycket om just grafik och ljud så har det inte hänt så mycket, vilket jag tycker är tråkigt.

Men var går gränsen för remake i så fall? Är Super Mario all-stars remakes på NES varianterna? Är GBA versionerna också remakes? Är 3DS versionen av Ocarina of time en remake? Bör man använda ett annat ord istället för spel som RE2:Remake och FF7:Remake?(då skillnaden med dessa och spelen vi diskuterar är enorm).

Upplevelsen för spelaren är ju i närheten av vad man skulle kalla en remaster, även ljud och ljussättning remastras ibland.

Jag säger inte att Bluepoint är dåliga, men jag föredrar helt klart till exempel quality of life förbättringar, Shadow of Colossus har ju till exempel dåliga kontroller och en värdelös slutboss, vilket de nog skulle kunnat åtgärda ganska lätt.

Nja, alltså definitionen av remaster är ju mer eller mindre en förbättring av originalets kvalité oavsett om det är en film, spel eller en låt. Jag förstår vad du menar, men man måste ju se på vad som ligger bakom. Mass Effect Legendary Edition är en remaster, och inte för att på något sätt förminska hårt arbete på remasters så är det betydligt mindre där man exempelvis uppdaterar lite texturer, kanske moddar kodbasen lite och anpassar för nuvarande generation, men mycket är till största del intakt från originalet ihop med mycket av innehållet.

En annan förbättring är ju att porta ett spel till en nyare motor, se exempelvis Half Life Source. Det är ju inte på något sätt något som krävt en ny kreativ vision, modellering, design & massa artists osv utan man har fått lite förbättringar genom att bara porta koden till Source, men det är ju inte jämförbart med arbetet bakom Black Mesa Source som är ett återskapande, och då ska ändå sägas att BMS körs på source så det är ju inte helt ny motorteknologi i botten men helt klart att klassa som en Remake.

En remake är ju oaktat hur likt det är originalet något du skapar om, sen hur troget man väljer att göra det originalet har ju inget med saken att göra, dvs. om det är en reboot eller inte har ju ingen bäring på om det är en remake eller inte. I en remake ska ny teknologi, konst/assets, animationer, ljud, vision m.m. passa ihop i en helt ny tappning och det är inte till särskilt stor hjälp hur spelet såg ut för 11 år sedan eftersom allt måste göras om och passa ihop på nytt ändå.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Så FF:Remake och RE2:Remake är inte remake?
Slutbossen kanske inte behöver vara helt ny, men den var väldigt kass så de skulle ju kunnat modifiera den så att den inte känns lika random och att också gameplay blir roligt.
Väldigt lite(nästan inget) av det övergripande spelet skulle påverkas av en sådan ändring, så jag ser inte vad som skulle vara problemet, måste man spela exakt samma spel bara för att följa någon form av nostalgi?
Jag menar då inte att man ska ändra så mycket så man talar om helt skilda spel, men QOL förbättringar känns väldigt välkommet ifall man ska släppa något som ska kännas relativt fräscht för nuvarande spelmiljö.

Jag får nog lämna över diskussionen till Shamanfox och heady89 som redan svarat dig så bra och var betydligt mer pålästa i ämnet. Tack för mig ;-P.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Jämfört med Playstation är Xbox fattiglappar. Xbox klarar sig inte utan Microsofts pengar.

Tänkte vi kunde jämföra hur spel företagen ligger till utan huvud företaget.

Låter naivt.

Självklart kommer MS backa upp en underavdelning.

Kolla bara på köpet av Bethesda.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av breahl:

Sony skulle kunna köpa upp Microsoft med alla konsoler och spel dom säljer. Microsoft är en liten mygga.

Du måste trolla?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Du måste trolla?

Nej det är fakta. Kolla bara i säljtråden här. Nästan inga köper Xbox.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar