Far Cry 7 kan ta serien i en helt annan riktning, enligt Jason Schreier

Robot
Far Cry 7 kan ta serien i en helt annan riktning, enligt Jason Schreier

Är det dags för serien att stöpas om i en ny form?

#Far-cry, #Ubisoft


Medlem

Hade gärna sett något med känslan från Far Cry 2. Minns att jag älskade den skitiga stämningen men hatade utposterna som respawnade efter ett par sekunder. Mycket frustrerande i längden.

Medlem

Vill ha Blood Dragon 2. Kommer väl ALDRIG att hända! Men det är iaf vad jag drömmer om i den här serien.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Hade gärna sett något med känslan från Far Cry 2. Minns att jag älskade den skitiga stämningen men hatade utposterna som respawnade efter ett par sekunder. Mycket frustrerande i längden.

Gillade också det, även om utposterna var asjobbiga. Hade även lite svårt för det märkliga "vän-systemet", men över lag var det riktigt roligt.

Medlem

Vill ha tillbaka monsterna som tålde magasin i trynet å grejer som farcry 1 hade. Tycker fortfarande att det första varit det bästa. 5an var riktigt generisk och tråkig...

FC6 började så klart utvecklas för flera år sedan, och de känner nog att exakt samma recept inte funkar längre (kanske tittar de på försäljningssiffor). Gärna en återgång till gamla goda dagar, eller en story som inte är utspridd på det sättet som vi är vana av idag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tror Ubisoft kommer RPG-ifiera denna serie som de gjorde med Assassin's Creed.

Medlem

FC har väl fastnat i en mall dom inte kan variera tillräckligt för att inte spelen ska bli plagiat på sig självt.

Open world måste bli kvar och nåt slags lärande skillsystem.

Dom kanske sneglar på Valheims mat-hälsa-system? Det är mycket resource-samlande i FC också.

Gamla tidsepoker går att använda för att göra det annorlunda. Sci-Fi-tema borde vara helt uteslutet.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Hade gärna sett något med känslan från Far Cry 2. Minns att jag älskade den skitiga stämningen men hatade utposterna som respawnade efter ett par sekunder. Mycket frustrerande i längden.

Jag började spela denna serie från FC4. Hur skiljde sig FC2 från de som kom efteråt?

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Jag började spela denna serie från FC4. Hur skiljde sig FC2 från de som kom efteråt?

Ärligt talat var det så länge sen jag spelade FC2 att jag inte riktigt minns, men det är väldigt annan känsla från FC3 och framåt skulle jag säga. FC2 var mycket skitigare och mer realistiskt som jag minns det. Bland annat hade man malaria som man behövde medicinera, haha. Framförallt var det dock den skitiga stämningen jag gillade mest.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Jag började spela denna serie från FC4. Hur skiljde sig FC2 från de som kom efteråt?

Skrivet av Ftmch:

Ärligt talat var det så länge sen jag spelade FC2 att jag inte riktigt minns, men det är väldigt annan känsla från FC3 och framåt skulle jag säga. FC2 var mycket skitigare och mer realistiskt som jag minns det. Bland annat hade man malaria som man behövde medicinera, haha. Framförallt var det dock den skitiga stämningen jag gillade mest.

Vad jag minns på rak arm så är det väl olika utvecklare också. Tror Ubisoft köpte FC efter 2an. Så 3an är deras första far cry

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vad jag minns på rak arm så är det väl olika utvecklare också. Tror Ubisoft köpte FC efter 2an. Så 3an är deras första far cry

Ubisoft tog över far cry serien från crytec i och med utvecklingen av Far cry 2.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Ärligt talat var det så länge sen jag spelade FC2 att jag inte riktigt minns, men det är väldigt annan känsla från FC3 och framåt skulle jag säga. FC2 var mycket skitigare och mer realistiskt som jag minns det. Bland annat hade man malaria som man behövde medicinera, haha. Framförallt var det dock den skitiga stämningen jag gillade mest.

Enda Far cry jag spelat hela är första. De andra har jag inte orkat mig igenom. 2an är ett helt annat spel än ettan i alla fall fram till den biten där jag gav upp.

Positiva saker

Roligt att leka med eld.

Det var snyggt för sin tid.

Jag tyckte det var fräckt att man fick gräva ut kulor ur armen om man blev träffad.

Negativa saker

Fiender spawnade hela tiden.

Avfyrade man med en ljuddämpad pistol ute i öknen långt ifrån civilisation kom det pickupper med rebeller som skulle döda dig.

Uppdragen kändes tråkiga

Inga monster (i alla fall så långt som jag kom)

Spelet var tråkigt på grund av det.

Men spelet kostar just nu 3 euro på steam så det är bara att testa ifall man är sugen.

Medlem

Så länge försäljningen ökar kommer de inte ändra inriktning på spelserien, Jason pratar i nattmössan. Far Cry 5 sålde enormt bra, bästsäljande i hela serien med stor marginal. Om Far Cry 6 kraschar och säljer dåligt kan det tänkas att de ändrar seriens inriktning efter det, men då är redan FC7 långt in i utveckling redan och det är troligare att de gör det till FC8 i så fall.

Det jag kan tänka mig att de ändrar däremot är spelmotor. Ubisoft har ett antal spelmotorer och kanske vill de minska ner detta när de går över till next gen exklusiva spel. Studios kan hjälpa varandra enklare utan att behöva lära sig en ny spelmotor.

Några av deras spelmotorer
Far Cry 5 - Dunia
Assassin's Creed Valhalla - Anvil Next
Division 2, Avatar - Snowdrop
Watch Dogs Legion - Disrupt

Medlem

Lägg ner och gör något nytt istället. Idag är FarCry bara en anonym random actionskjutare där det första spelet var helt fantastiskt.

Medlem

Är det fortfarande Far Cry 3 som anses bäst av de senare spelen i serien? Ettan är ju ett helt annat spel och tvåan är också lite egen, så jag jämfört främst #3 med sina senare kamrater.

Jag älskade trean och moddade det ganska hårt vid andra genomspelningen så att det blev ett mer hardcore survival FPS, vilket var helt fantastiskt. När fyran släpptes var Ubisoft mycket mer noggranna med att trycka undan moddare, så de som hade skapat den fantastiska världen i tredje spelet kunde till slut inte göra mer pga att Ubisoft patchade bort allt de moddade. Efter det har jag följt serien lite på avstånd eftersom jag insett att jag förmodligen inte kommer uppskatta någon vanilla-upplevelse utan vilja modda likt man kunde med trean.

Medlem

Jag tycker Far cry 2 fortfarande står sig som det bästa spelet i serien! Hade känsla på ett annat sätt!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vad jag minns på rak arm så är det väl olika utvecklare också. Tror Ubisoft köpte FC efter 2an. Så 3an är deras första far cry

Haha detta gjorde mig inte smartare. Får se någon FC2 trailer eller nåt 😁

Medlem

Jasså ska de försöka göra det roligt o spela far cry igen?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

vi vill ha far cry 1 tillbaka


signatur

//monster

1
Skriv svar