Halo-serien står inte och faller med Halo Infinite, lovar Xbox-chefen

Robot
Halo-serien står inte och faller med Halo Infinite, lovar Xbox-chefen

"Halo finns kvar om 10 år", säger Phil Spencer.

#halo, #halo-infinite, #phil-spencer


Medlem

Usch då, låter inte som dem har så mycket förtroende för kommande Halo.
Det är många fans som säger att de i stort sätt måste lyckas med Infinite för att serien ska ha någon relevans i framtiden, varumärket är redan skadat och borde ha prioriterats högre för länge sedan, speciellt med tanke på att det typ är Microsofts Mario.

Medlem

Varför känns detta som det kommer floppas stenhårt, går man ut med detta känns det som att dom vet att folk kommer bli besvikna.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Avstängd
Skrivet av miffot:

Varför känns detta som det kommer floppas stenhårt, går man ut med detta känns det som att dom vet att folk kommer bli besvikna.

Han gick inte ut med nånting. Han fick en fråga i en livesänd intervju. Kort och gott:

-Hänger hela spelserien överlevnad på Halo Infinte?

-Absolut inte, svarade Spencer.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Han gick inte ut med nånting. Han fick en fråga i en livesänd intervju. Kort och gott:

-Hänger hela spelserien överlevnad på Halo Infinte?

-Absolut inte, svarade Spencer.

Är väldigt skeptisk till detta spel generellt, återstår se när det kommer mera info, efter floppen när dom avslöja det behöver dem rycka upp sig.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Avstängd
Skrivet av miffot:

Är väldigt skeptisk till detta spel generellt, återstår se när det kommer mera info, efter floppen när dom avslöja det behöver dem rycka upp sig.

343i har alltid hållit världsklass på den tekniska fronten, så där var jag aldrig orolig, och kampanj-teasern de visade nu på E3 såg kanon ut.

Medlem

Man ska vara en duktig skeptiker för att tolka detta negativt. 😄

Medlem
Skrivet av Pungvred:

343i har alltid hållit världsklass på den tekniska fronten, så där var jag aldrig orolig, och kampanj-teasern de visade nu på E3 såg kanon ut.

Av det dem visa så ligger dem extremt mycket efter tekniskt, allfall när det kommer till nya halo.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Av det dem visa så ligger dem extremt mycket efter tekniskt, allfall när det kommer till nya halo.

Vad jämför man med då som har stöd för 120 fps, öppen värld, split-screen?

Medlem

Nja det ser inte särskilt snyggt ut, hoppas det piffas till ordentligt men framförallt att det blir bra. Själv bryr jag mig bara om kampanjen så det är ointressant med splitscreen och 120 fps för mig, däremot får det gärna vara läckert rent grafiskt, som sagt, hoppas det blir det.

Avstängd
Skrivet av lasselason:

Nja det ser inte särskilt snyggt ut, hoppas det piffas till ordentligt men framförallt att det blir bra. Själv bryr jag mig bara om kampanjen så det är ointressant med splitscreen och 120 fps för mig, däremot får det gärna vara läckert rent grafiskt, som sagt, hoppas det blir det.

Så här ser det ut.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nja det ser inte särskilt snyggt ut, hoppas det piffas till ordentligt men framförallt att det blir bra. Själv bryr jag mig bara om kampanjen så det är ointressant med splitscreen och 120 fps för mig, däremot får det gärna vara läckert rent grafiskt, som sagt, hoppas det blir det.

Fast köra kampanjen splitscreen med en vän vet jag många som gjort i halo spelen. Det är en av grejerna som gjort serien populär.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Ja precis.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Fast köra kampanjen splitscreen med en vän vet jag många som gjort i halo spelen. Det är en av grejerna som gjort serien populär.

Jag spelar oftast själv så det blir nog inte aktuellt för mig. Spelar med lilla dottern en del men då är detta inte aktuellt.😊

Avstängd
Skrivet av lasselason:

Ja precis.

Jag tycker världen ser helt underbar ut där. Halo med enorma ytor är helt rätt väg att gå.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Det ser riktigt bra ut. Och det är mellan 5-6 månader kvar.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Jag tycker världen ser helt underbar ut där. Halo med enorma ytor är helt rätt väg att gå.

Hoppas det blir bra, framförallt singelplayer då, för egen del alltså. Hoppas ju såklart multiplayer blir bra också.🙂

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vad jämför man med då som har stöd för 120 fps, öppen värld, split-screen?

120 fps känns dock inte så stort inom det tekniska skulle jag säga, med tanke att texturer och inget synes av next gen synts till ännu är det tekniskt efter.

Men anser du att 120 fps är tekniskt underverk absolut.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

343i har alltid hållit världsklass på den tekniska fronten, så där var jag aldrig orolig, och kampanj-teasern de visade nu på E3 såg kanon ut.

Du menar t ex MCC och Infinite? 🤓

Imo så tror jag de måste bevisa nu att Halo fortfarande är relevant. Det har nu gått 11 år sen vi fick ett bra spel, Reach.

Avstängd
Skrivet av baxtex:

Du menar t ex MCC och Infinite? 🤓

Imo så tror jag de måste bevisa nu att Halo fortfarande är relevant. Det har nu gått 11 år sen vi fick ett bra spel, Reach.

MCC hade problem med en komplex matchmaking mellan massor av olika spel som tog ett tag att få ordning på. Vad mer tänker du på förutom det?

Medlem
Skrivet av miffot:

120 fps känns dock inte så stort inom det tekniska skulle jag säga, med tanke att texturer och inget synes av next gen synts till ännu är det tekniskt efter.

Men anser du att 120 fps är tekniskt underverk absolut.

Ja är det så simpelt som miffot påstår så borde väl miffot ha en massa bra exempel. Om det tvärtom är som utvecklare påstår att det inte är så bara att lägga in split-screen, 120 fps och öppen värld så kanske du får svårare.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ja är det så simpelt som miffot påstår så borde väl miffot ha en massa bra exempel. Om det tvärtom är som utvecklare påstår att det inte är så bara att lägga in split-screen, 120 fps och öppen värld så kanske du får svårare.

Anser fortfarande inte att 120 är ett stort teknisk framsteg oavsett split screen, men hare bra min vän fortsätt övertala dig själv om detta är teknikens framtid, halo vad dom visat har noll teknik, noll next gen ingenting som får det poppa fram ifrån mängden.


signatur

Spela spel är kul ibland.

1
Skriv svar