Starcraft-veteraner startar ny studio, ska göra nästa stora RTS till pc

Robot
Starcraft-veteraner startar ny studio, ska göra nästa stora RTS till pc
Medlem

Detta låter intressant!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Det låter intressant även fast jag inte är så förtjust i Tencent.

Medlem

Låter väldigt spännande! Genren har fortfarande mycket att ge.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Synd att Tencent ska ha ett finger i allt möjligt lovande, även om dom verkar vara bland dom bästa utgivarna som finns för AAA utvecklare och jag inte har något emot dom som sådant... Bästa jag lämnar det så.

Hur många utbrytargrupper från Blizzard är vi uppe i nu? Rätt säker på att en grupp av dom redan jobbar på ett RTS till och med, frostgiant tror jag var deras namn.

Medlem

Många lär strunta i spelet just pga Tencent.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Låter mycket intressant. Förstår dock inte varför inte Blizzard satsar mer på denna genre. Starcraft är ju riktigt starkt varumärke och fortfarande mycket populärt. Ett Starcraft 3 hade inte varit fel eller något helt nytt inom RTS.

Nu får vi i och för sig detta men Tencent känns inte alls lika bra som om det hade varit Blizzard. Får hoppas att det blir bra i alla fall.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Låter mycket intressant. Förstår dock inte varför inte Blizzard satsar mer på denna genre. Starcraft är ju riktigt starkt varumärke och fortfarande mycket populärt. Ett Starcraft 3 hade inte varit fel eller något helt nytt inom RTS.

Nu får vi i och för sig detta men Tencent känns inte alls lika bra som om det hade varit Blizzard. Får hoppas att det blir bra i alla fall.

Jo för blizzard har ju gjort så mycket bra på senaste

Redaktör
Skrivet av burkmopp:

Synd att Tencent ska ha ett finger i allt möjligt lovande, även om dom verkar vara bland dom bästa utgivarna som finns för AAA utvecklare och jag inte har något emot dom som sådant... Bästa jag lämnar det så.

Hur många utbrytargrupper från Blizzard är vi uppe i nu? Rätt säker på att en grupp av dom redan jobbar på ett RTS till och med, frostgiant tror jag var deras namn.

Stämmer, Frost Giant heter de.


signatur
Medlem

Efter att ha sett resultaten av så många andra utvecklare som gått från ett stort företag till att bli en mycket mindre studio, så kan jag redan förutsäga nu att deras spel kommer suga i jämförelse med spelet de kommer ifrån. :/

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Efter att ha sett resultaten av så många andra utvecklare som gått från ett stort företag till att bli en mycket mindre studio, så kan jag redan förutsäga nu att deras spel kommer suga i jämförelse med spelet de kommer ifrån. :/

Det är större chans att detta INTE blir en stor hit, även om alla vill ha ett nytt stort RTS från "veteraner" som gjort spel i 500 år+


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag vill ha ett RTS som är skapat för single-player inte med fokus på e-sport. Zzzzz.

Medlem

Åå intressant!
"med tencent"
I'm out!

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Låter mycket intressant. Förstår dock inte varför inte Blizzard satsar mer på denna genre. Starcraft är ju riktigt starkt varumärke och fortfarande mycket populärt. Ett Starcraft 3 hade inte varit fel eller något helt nytt inom RTS.

Nu får vi i och för sig detta men Tencent känns inte alls lika bra som om det hade varit Blizzard. Får hoppas att det blir bra i alla fall.

Hade de gjort World of Starcraft och hade bara byggt vidare på WoW-receptet (och inte sabbat det på något överdrivet sätt) så tror jag att det hade blivit svinpopulärt.

Medlem

Coolt ----- Tencent?
F


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Låter mycket intressant. Förstår dock inte varför inte Blizzard satsar mer på denna genre. Starcraft är ju riktigt starkt varumärke och fortfarande mycket populärt. Ett Starcraft 3 hade inte varit fel eller något helt nytt inom RTS.

Nu får vi i och för sig detta men Tencent känns inte alls lika bra som om det hade varit Blizzard. Får hoppas att det blir bra i alla fall.

Incitamenten för att göra ett nytt Starcraft idag är väl sådär. Svårt att sälja skins etc i ett RTS, finns någorlunda intresse kvar för spelet och en pro scene, men tror få av den yngre generationen skulle ge sig i den genren. Att publiken i Korea fortfarande föredrar SC-BW framför SC2 gör inte saken bättre.

Medlem
Skrivet av Esri:

Åå intressant!
"med tencent"
I'm out!

Japp, tyvärr. Håller med. Nej till Tencent för
min del. Kommer säkert dyka upp flera halmgubbar som säger, ”men du, grabben, var är din telefon tillverkad?” men jag tycker det är viktigt att man hellre tar avstånd där man kan, än inte alls.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Japp, tyvärr. Håller med. Nej till Tencent för
min del. Kommer säkert dyka upp flera halmgubbar som säger, ”men du, grabben, var är din telefon tillverkad?” men jag tycker det är viktigt att man hellre tar avstånd där man kan, än inte alls.

Lite så. Låt dem som inte bryr sig köpa, resten av oss kan strunta i det


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Draconis:

Jag vill ha ett RTS som är skapat för single-player inte med fokus på e-sport. Zzzzz.

Age of Empires har alltid bra innehåll för single-player också. AOE2 DE har flera bra single kampanjer och fler e på väg. AOE4 som kommer i höst kommer också ha single-player kampanjer.

Umi
Medlem

"Med hjälp av jätten Tencent" - och där dog min eventuella hype för ett nytt rts...

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Japp, tyvärr. Håller med. Nej till Tencent för
min del. Kommer säkert dyka upp flera halmgubbar som säger, ”men du, grabben, var är din telefon tillverkad?” men jag tycker det är viktigt att man hellre tar avstånd där man kan, än inte alls.

Skitsnack, finns massvis med mobiler som inte är tillverkade i Kina.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skitsnack, finns massvis med mobiler som inte är tillverkade i Kina.

Det var bara ett exempel. Det kan lika gärna vara kaffemaskinen, eller vad som helst. Poängen min var att man inte behöver protestera antingen 0% eller 100%. Det går också bra att protestera till 80%, eller 40%.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skitsnack, finns massvis med mobiler som inte är tillverkade i Kina.

Det är nog svårt att hitta en som inte har någon kinesisk komponent. Det är inte bara fabriken där den plastas in som räknas.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det var bara ett exempel. Det kan lika gärna vara kaffemaskinen, eller vad som helst. Poängen min var att man inte behöver protestera antingen 0% eller 100%. Det går också bra att protestera till 80%, eller 40%.

This.
Tur att man inte är någon speciell RTS spelar. Då slipper jag stödja ett företag som göder Kina.

1
Skriv svar