Alltele kunder - Se hit!

Medlem
Alltele kunder - Se hit!

Alltele har nu gett ut så kallat "IGhost" som är gratis för alla som är kunder hos Alltele.

"128 bitars via VPN kryptering mellan din dator och IGhost-servern. Anonymiserat IP-nummer och multipla 1 Gbit/s förbindelser till internet."

Källa: [http://www.alltele.se/Privat/IGhost]

Mer info finns nedan:
[info]Vad är IGhost, vanliga frågor och svar ? IGhost består av en VPN krypterad tunnel mellan din dator och IGhost-server. När du väljer att köra trafiken via denna går din trafik direkt och krypterad till denna server, som byter ut din IP-adress till en slumpmässigt vald adress som presenteras ut mot nätet under din session ute på nätet. Det IP-nummer som visas på nätet är således inte ditt, utan ett nummer som du tilldelas för varje unik session av IGhost. All trafik mellan din dator och vår server är givetvis också krypterad under hela sessionen.
Får jag ett bättre pris som AllTelekund?
Ja! Som AllTelekund på bredband eller telefoni får du denna tjänst helt gratis. För andra kunder kostar det 49:- i månaden. Denna tjänst är framtagen för att våra kunder ska kunna känna sig helt säkra på AllTeles utfästelse att våra kunders integritet på nätet ska vara garanterad och det ska inte behöva kosta extra för kunden.
Andra operatörers kunder kan givetvis också nyttja denna tjänst men då på kommersiella villkor och utan samma enkelhet i hanteringen.
Vilken kryptering används? IGhost använder 128Bits kryptering vilket ger ett fullgott skydd för dig som privatperson.
Påverkas min hastighet? Nej! Fördelen med IGhost är att den inte påverkar din normala hastighet för bredbandstjänsten. Detta gäller även för icke AllTelekunder.
Vad har ni för kapacitet till IGhost-servern och ut på nätet? Vi har i startfasen ett antal 1 Gbit/s förbindelser på plats. Vi övervakar kontinuerligt trafiklasten och utökar kapaciteten efter trafikbehovet. AllTele har i dag ett av Sveriges största och mest kraftfulla IP-nät. Kapacitet är därför definitivt inte en flaskhals i IGhost.
Systemkrav? Windows XP/Vista eller Linux
Fungerar tjänsten ifall jag vill använda torrent?
Ja, absolut.
Kan jag göra bankärenden, e-posta och surfa via denna tjänst?
Ja, absolut.
Kan jag använda mig av Direct Connect via denna tjänst?
Ja! I ?passivt läge? utan problem. Tjänsten är dock inte specifikt designad för detta ändamål. I ?aktivt läge? kan inställningar som AllTele inte råder över därför komma att kunna förorsaka vissa problem.
Vad menar ni med 200% integritet/säkerhet? AllTele sparar inte några uppgifter om ditt surfande på Internet och därför kan vi inte heller lämna ut några uppgifter under IPRED-bestämmelserna. Vi anser att lagring av kundtrafikuppgifter strider mot
Lagen om Elektronisk Kommunikation (LEK). Genom att följa svensk lag levererar vi därför redan våra bredbandstjänster med mycket hög personlig integritet.
AllTele kan dock inte lämna 100%-iga garantier då vissa underleverantörer i stadsnät och andra infrastrukturer som inte tillämpar DHCP, t.ex. vissa ADSL-infrastrukturer, kan utsättas för insyn och för den som fortfarande är orolig för myndighets eller annans otillbörliga användning av våra kunders IP-adresser har vi därför tagit fram IGhost som en kostnadsfri tjänst för våra egna kunder. I kombination med vår uppgiftspolicy erbjuder vi därmed marknadens högsta personliga integritet och det ska vi fortsatt bygga vidare på.[/info]


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

Nice. synd att man inte är kund där :/


signatur

Rawr

Medlem

Sådana här tjänster kan nog bli vanligare för ISP:er att locka kunder med.

Medlem

Bara att vänta på Telia då men tvivlar starkt på att de kommer ut med något sådant...
(säger åt pappa att byta ut telia)


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Sådana här tjänster kan nog bli vanligare för ISP:er att locka kunder med.

Absolut, smart drag av Alltele att vara först med det här i min mening.


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Avstängd

Glöm inte asterisken. Det är gratis första månaden. Sen kostar det 19 kr/mån.

Medlem
Skrivet av Crawller:

Bara att vänta på Telia då men tvivlar starkt på att de kommer ut med något sådant...
(säger åt pappa att byta ut telia)

Don't hold your breath!

Medlem
Skrivet av EliasN:

Glöm inte asterisken. Det är gratis första månaden. Sen kostar det 19 kr/mån.

Blev så uppspelt att jag missade den... ber om ursäkt. Men fortfarande en fint erbjudande


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Glöm inte asterisken. Det är gratis första månaden. Sen kostar det 19 kr/mån.

Det står:

"* = AllTele bjuder på ditt första IGhost-konto därefter 19kr/mån per konto."

Tror faktiskt att det menas att det alltid är gratis men varje konto kan nog bara användas av en session samtidigt, flera datorer samtidigt = flera konton

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Sådana här tjänster kan nog bli vanligare för ISP:er att locka kunder med.

Det kommer nog lagar mot att ISP:er inte får dölja IP, skulle inte förvåna mig...

Medlem

Ni som har AllTele, är det bra?
Just nu sitter jag på BBB's 100 lina men funderar på att byta till AllTele.

1
Skriv svar