Dead Space-nytolkning på g, enligt flera källor

Robot
Dead Space-nytolkning på g, enligt flera källor

Kan presenteras på EA Play denna månad.

#dead-space, #ea, #motive-studios


Medlem

Det var väl deras youtubekanal som bytte profilbild och inte på twitter?

Redaktör
Skrivet av Rakoon:

Det var väl deras youtubekanal som bytte profilbild och inte på twitter?

Stämmer, fixat!


signatur
Medlem

Sjukt tråkigt om det i stort handlar om en remake, älskar första spelet men vill ha något nytt!

Medlem

Märkligt. Första Dead Space är sjukt bra. kan inte se hur en "nytolkning" kommer göra det bättre. En rejäl remake, sure, men nytolkning? Vad ska de göra barnanpassa berättelsen?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag får känslan att de kommer försöka göra ett "Dark Souls" Dead Space, en kombo av The Surge och Dark Souls med Dead Space världen och dismemberment.


signatur

Nämen!

Medlem

Är nog inte så mycket att oroa sig för om Gematsus information stämmer:
" VentureBeat has published a more detailed article on the Dead Space revival. According to the outlet, the game is a “full-fledged remake” that uses the original Dead Space as a “strong foundation,” but updated with modern visuals and new gameplay mechanics inspired by its sequels. "

Låter vettigt ur ett affärsmässigt perspektiv. Nya spelare får vara med "från början" och vi andra får ta del av en modernare tolkning = mer pengar.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

Märkligt. Första Dead Space är sjukt bra. kan inte se hur en "nytolkning" kommer göra det bättre. En rejäl remake, sure, men nytolkning? Vad ska de göra barnanpassa berättelsen?

Yup. Och trycka in så mycket skins som det bara kan. I samband med detta gömmer de betalningen bakom en valuta så det inte går att köpa skins direkt från butiken.

PEGI 12

Skämt åsido hoppas också på en remake då 1an var guld. Alternativet för mig är ett nytt spel i samma universum, men i första spelets anda.

Medlem

Vore kul men är lite skeptisk med tanke på hur de hanterade Dead Space 3


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Tror mer på snubben som skapade Dead space och hans nya projekt som verkar vara en spirituell uppföljare.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Så länge det är lika skitigt, groteskt och underhållande är jag all in. 1an är ju det bästa i serien och ett av mina absoluta favoritspel, men kan inte hjälpa att oroas över ev. microtransaktioner, pk-ändringar.

Håller tummarna att det är en fet fan service likt Demon Souls. Ska bli lika spännande som skrämmande att se.

Medlem

håller på spelar igenom det första ibrist på annat nu, sen ska jag köra tvåan i helgen.

Medlem

Lite synd att det inte är en uppföljare, Dead Space 3 må brista i mycket men gillade verkligen den extra loren om den utplånade rasen på Tau Volantis. Synd att det ska bli retconned (för det så jag har har förstått, att man ignorerar 2an och 3an).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Med tanken på hur DS3 slutade så är det inte konstigt att de börjar om. Håller tummarna att de tar så mycket de kan från första och andra spelet, ren SP kampanj med fokus på skräck. I fall detta rykte är vad som blir av.

Annars hade gärna sett remake av 1 och 2. Och sen kan de göra en ny 3:a med ett bättre slut.

Medlem

Hmm, undrar hur storyn kommer bli isåfall, ungefär samma eller något helt nytt?

Hur som helst, hoppas verkligen dom lyckas få till den grymma atmosfären det första(även uppföljaren) hade, med tightare kontroller.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar