PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Köpte en monster dator istället för en konsol

Medlem

Någon som har hört om WH inför konsoler igen?

Avstängd
Skrivet av Isak19:

Köpte en monster dator istället för en konsol

Låter väldigt mycket dyrare haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

köpte en beg på blocket med xtra handkontroll. Fick ge 400 mer än nypris.. men palla inte vänta nu när det snart är semester

Medlem
Skrivet av UntouchableFart:

Jag kan väl meddela att min enhet lider av Coil whine, tyvärr
Min PS4 Pro hade samma problem, skulle gissa att någon lagt en besvärjelse över mig.

Jag vill inte säga att du har fel men det är mycket ovanligt med Coilwhine generellt.
Med det sagt. Har du öppnat upp din Ps5 och räknat hur många fläkt blad den har?

Den finns den tysta som har 23 blad. Och den som låter so sjukt mycket mer med 17 om jag minns rätt.
Jag själv hade den med 17 och höll på bli galen på miss ljud från min. Jag började undra om jag hade Coilwhine också.
Men då såg jag ganska fort med lite research att det som främst är det som skapar ljud på Ps5an är vibrationer vid fläkten som kan ordnat med gummi ringar mellan chassi och fläkten eller då största problemet. Just att du har den med färre blad än 23.

Om du har den med färre blad så gör dig själv en tjänst. Beställ fläkten nedan som jag gjorde och så ett Hipp, hipp, hurra! moment.
Fläkten är super simpel att installera.
https://www.ebay.com/itm/265105443222

Men räkna fläkt bladen och se om du har den under 23. Om du har det är det bara take my money och upplev sen en knäpp tyst ps5.
Det som även slogg fast i problemet var när jag var över hos min Kusin som hade den mer 23 blad och den som sagt var så tyst att jag ville inte tro på att han spelade på den.

Medlem

Fick precis en notis om att paket är på väg, beställde standard edition + extra kontroll från MediaMarkt den 23! Återstår att se om det bara är kontrollen som kommer… verkar vara många som beställde den 23e, antar att de skickas i turordning så jag lade min beställning runt kl 17 som referens

Edit: Ok, mer information om paketet säger att det väger runt 8kg, så skulle vara en väldigt tung handkontroll isåfall 😬

Medlem
Skrivet av Isak19:

Köpte en monster dator istället för en konsol

Räcker att köpa senaste generationens GPU till priset av 2 konsoler. Bara det är ett monster i prisklass. Ovärt tycker jag.

Jag ska också bygga ny PC, men flytta över min gtx 1070, resten ska bli nytt till priset av 11K. Detta trots att jag precis fått hem min PS5:a.

Medlem
Skrivet av Zebulon22:

Beställde av retrospelbutiken nu. …Sen såg jag vilka dåliga recensioner som butiken har🙈. … håller tummarna.

Skrivet av CleaningMuppet:

Beställde från retro igår och det skickades idag. Får hålla tummarna att paketet kommer fram

Skrivet av Vileoxe:

Beställde från retrospelbutiken igår kväll, blev skickad idag

Skrivet av Elvaa12:

Ny här i tråden. La en beställning 11.52 från retro spelbutiken där jag tidigare handlat utan problem. Ser fram emot en efterlängtad konsol. tack för tipsen!

Ni som också beställt från spelbutiken retro kan gärna fortsätta meddela oss andra när ni fått hem konsolen

Hämtade precis ut min PlayStation 5 som jag beställde via RetroSpelButiken i Tisdags den 29e juni. Så frakten gick rätt så snabbt till Västerås från Varberg. Följde försendelsen med DHL som från Varberg gick till Halmstad -- Eskilstuna -- Västerås till en kiosk väldigt nära mig. Beställde Ratchet & Clank: Rift Apart från SpelButiken dagen efter den 30e, så tyvärr har inte spelet kommit ännu vilket är synd. Hade varit kul att lira ett äkta PS5 lir nu i helgen.
____________________________________________________________________
Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning-vid frågor kontakta avsändaren. SE-DHL FREIGHT (SWEDEN) 30.06.2021 09:57
Ankommit till terminal SE-HALMSTAD 01.07.2021 18:03
Ankommit till terminal SE-ESKILSTUNA 02.07.2021 04:34
Mottagaren aviserad SE-55:ANS KIOSK 02.07.2021 16:18
Sändning uthämtad SE-55:ANS KIOSK 02.07.2021 18:10
_____________________________________________________________________

Hoppas ni som fortfarande jagar fanskapet får till en beställning snart. Bra jobbat alla som tipsar om ställen som säljer PS5an. Dunk i ryggen!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Räcker att köpa senaste generationens GPU till priset av 2 konsoler. Bara det är ett monster i prisklass. Ovärt tycker jag.

Jag ska också bygga ny PC, men flytta över min gtx 1070, resten ska bli nytt till priset av 11K. Detta trots att jag precis fått hem min PS5:a.

Haha eller hur! Vill också bygga nytt men blir att flytta över mitt jäkla rx 580, tänker inte betala fantasipris för en gpu


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hämtade precis ut min PlayStation 5 som jag beställde via RetroSpelButiken i Tisdags den 29e juni. Så frakten gick rätt så snabbt till Västerås från Varberg. Följde försendelsen med DHL som från Varberg gick till Halmstad -- Eskilstuna -- Västerås till en kiosk väldigt nära mig. Beställde Ratchet & Clank: Rift Apart från SpelButiken dagen efter den 30e, så tyvärr har inte spelet kommit ännu vilket är synd. Hade varit kul att lira ett äkta PS5 lir nu i helgen.
____________________________________________________________________
Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning-vid frågor kontakta avsändaren. SE-DHL FREIGHT (SWEDEN) 30.06.2021 09:57
Ankommit till terminal SE-HALMSTAD 01.07.2021 18:03
Ankommit till terminal SE-ESKILSTUNA 02.07.2021 04:34
Mottagaren aviserad SE-55:ANS KIOSK 02.07.2021 16:18
Sändning uthämtad SE-55:ANS KIOSK 02.07.2021 18:10
_____________________________________________________________________

Hoppas ni som fortfarande jagar fanskapet får till en beställning snart. Bra jobbat alla som tipsar om ställen som säljer PS5an. Dunk i ryggen!

Kul, mitt sitter fast i Sundsvall tills måndag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av herr_sten:

Fick precis en notis om att paket är på väg, beställde standard edition + extra kontroll från MediaMarkt den 23! Återstår att se om det bara är kontrollen som kommer… verkar vara många som beställde den 23e, antar att de skickas i turordning så jag lade min beställning runt kl 17 som referens

Edit: Ok, mer information om paketet säger att det väger runt 8kg, så skulle vara en väldigt tung handkontroll isåfall 😬

Samma här. Efter att ha suckat mig igenom ett antal uppdateringar på mitt konto på MM’s sida så fick jag mail om sändning nu i eftermiddag. Verkar kunna vara upphämtning på måndag!

Medlem

Jag hoppas man får tag på en PS5 innan Horizon 2 kommer ut.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Avstängd

Fyfan.. tänk vilket problem jag hade innan jag fick min ps5 o xsx.. nu sitter jag här utan kalsongen och drar i skinnet, semester är det också! Skålski


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Beställde Playstation 5 Digital Edition den 23/6 strax efter 17:00 från Media Markt. Mailade dom igår och frågade ifall jag kunde förvänta mig leverans nästa vecka och får detta till svar

Hej Christian,

Tack för ditt mail!

Din PS5 har blivit en beställningsvara. Det vill säga att de är tillfälligt slut i vårt webblager. Normal leveranstid för beställningsvaror är inom 2-4 veckor.

Så ska alltså ta ca 4-6 veckor innan jag får den om jag har tur, 2 veckor leverans var alltså bullshit från deras håll.

Medlem
Skrivet av breahl:

Låter väldigt mycket dyrare haha.

Ja det vart 17.5 så något dyrare

Medlem
Skrivet av fudgadeliq:

Samma här. Efter att ha suckat mig igenom ett antal uppdateringar på mitt konto på MM’s sida så fick jag mail om sändning nu i eftermiddag. Verkar kunna vara upphämtning på måndag!

Härligt, håller tummarna för snabb leverans! Hämtade precis ut min, hade absolut inte förväntat mig en leverans under helgen, men gick väldigt fort när de väl skickade den 🙂

Stort tack till alla som tipsat i den här tråden, hade ställt in mig på att det inte skulle bli någon PS5:a i år så detta känns sjukt kul!

Medlem

Fick ju hem min PlayStation 5 igår och det finns lite frågetecken kring den. Har gjort en post och ställt flera frågor i (PlayStation 5 -- Dina Första Intryck) tråden istället för att skriva här i förbokningstråden och klottra ner. Ni får gärna hjälpa mig om ni vet några svar på dessa frågor. Tack.

Trevlig helg allihopa!

https://www.fz.se/forum/trad/442304-playstation-5-dina-forsta...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Avvaktar nog till Pro-modellerna släpps om något år. Funderar dock lite på en Switch lite.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Avvaktar nog till Pro-modellerna släpps om något år. Funderar dock lite på en Switch lite.

Ska jag vara ärlig så har jag också fått upp blicken mer på en switch än ps5 just nu!

Medlem
Skrivet av DaffyD:

Ska jag vara ärlig så har jag också fått upp blicken mer på en switch än ps5 just nu!

Njuter i fulla drag av Zelda: BotW på switch nu...jäklar vilket härligt spel

Medlem

Försökte förresten beställa genom MM nyss, men kom inte förbi deras "välj varuhus att hämta ifrån" i kassan. Man måste tydligen klicka igenom alla alternativ för att se var (om ens alls) den kan finnas någonstans. Känns faktiskt mest som att hela grejen med MM är att man ska regga sig i deras "MM club" för att de ska få ens uppgifter och mail
Samma känsla som att det alltid verkar finnas en produkt i ett varuhus tills do kommer dit, och alla bara: "Jaha den, näe, den är slut. Vad konstigt att det står att den finns här, men hey, vi har en likvärdig produkt du kanske vill köpa istället!?"

Medlem
Skrivet av Ender:

Försökte förresten beställa genom MM nyss, men kom inte förbi deras "välj varuhus att hämta ifrån" i kassan. Man måste tydligen klicka igenom alla alternativ för att se var (om ens alls) den kan finnas någonstans. Känns faktiskt mest som att hela grejen med MM är att man ska regga sig i deras "MM club" för att de ska få ens uppgifter och mail
Samma känsla som att det alltid verkar finnas en produkt i ett varuhus tills do kommer dit, och alla bara: "Jaha den, näe, den är slut. Vad konstigt att det står att den finns här, men hey, vi har en likvärdig produkt du kanske vill köpa istället!?"

Det var samma för mig häromdagen. Jag kom inte heller fram till betalsätt och antar då att de innebär att det är slut på lagret helt enkelt. Jag kollar runt på massa hemsidor och är verkligen sugen på att skaffa ett ps5 nu. Hoppas verkligen att det börjar trilla in några snart på lager. Vet någon ungefär hur lång tid det brukar ta mellan varje ny "påfyllning" på affärernas olika lager, handlar det om dagar, veckor eller månader?

Medlem

Jag beställde ps5 standard edition plus en extra handkontroll från Mediamarkt 26 juni runt 19 tiden. Har fått bekräftelse om att ordern har tagits emot. Har dock inte fått något ps5 än och tog kontakt med kundservice och dom sa att beställningsvaror tar ca 2-4 veckor att komma. Är det någon annan som beställt vid ungefär samma datum som har fått sitt ännu? Skulle vara najs att iallafall få den i juli.

Medlem
Skrivet av jer1co:

Jag beställde ps5 standard edition plus en extra handkontroll från Mediamarkt 26 juni runt 19 tiden. Har fått bekräftelse om att ordern har tagits emot. Har dock inte fått något ps5 än och tog kontakt med kundservice och dom sa att beställningsvaror tar ca 2-4 veckor att komma. Är det någon annan som beställt vid ungefär samma datum som har fått sitt ännu? Skulle vara najs att iallafall få den i juli.

Beställde en den 27:e men inget svar ännu. Läste några andras svar i tråden, vissa hade fått den men det fanns även dem som fortfarande väntar. Dock var det från folk som la en beställning den 23:e. Vi får se hur det blir under den kommande veckan.

Medlem

Skriver, så jag oxå kan få en update nästa gång.

Medlem

Jag beställde min från MM den 23:e. En digital + extra kontroll. Har inte fått min än. Verkar inte som att det är skickad alls.

Medlem
Skrivet av Dottarn:

Jag beställde min från MM den 23:e. En digital + extra kontroll. Har inte fått min än. Verkar inte som att det är skickad alls.

Samma här, beställde en digital den 23:e. Vad jag läst här och på SweClockers så verkar ingen ha fått en Digital Edition än. Får hoppas på denna vecka

Medlem
Skrivet av jer1co:

Jag beställde ps5 standard edition plus en extra handkontroll från Mediamarkt 26 juni runt 19 tiden. Har fått bekräftelse om att ordern har tagits emot. Har dock inte fått något ps5 än och tog kontakt med kundservice och dom sa att beställningsvaror tar ca 2-4 veckor att komma. Är det någon annan som beställt vid ungefär samma datum som har fått sitt ännu? Skulle vara najs att iallafall få den i juli.

Jag beställde, som du, en ps5 standard den 26 juni kl. 9.30. Fick en avisering från Post Nord nu på lunchen att de registrerat en leveransbeställning från Mediamarkt.
Jag är så sugen på att köra Cyberpunk som knappt gick att lira på Ps4:an.
Hoppas att även ditt paket kommer snart.

Medlem
Skrivet av HakkeDakke:

Jag beställde, som du, en ps5 standard den 26 juni kl. 9.30. Fick en avisering från Post Nord nu på lunchen att de registrerat en leveransbeställning från Mediamarkt.
Jag är så sugen på att köra Cyberpunk som knappt gick att lira på Ps4:an.
Hoppas att även ditt paket kommer snart.

Gjorde ett konto för att bekräfta att jag också fick en avisering från PostNord med köp från Mediamarkt nu, standard edition + extra kontroll. Beställde 23 juni 22:00.

Kan tillägga att jag kommer avbeställa min förbeställning på PS5 på Komplett som gjordes förra året i september. Kanske bara jag som hade otur men har inte hört något från dom om min beställning sedan dess. Gillar Komplett överlag men får helt enkelt prioritera dom sist i framtiden när det gäller förbeställningar.

Medlem

Fick hem min PS5 idag


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skriv svar