Diskutera – Hur spelar du på semestern?

Robot
Diskutera – Hur spelar du på semestern?

Massor? Mindre? Inte alls..?

#diskutera


Medlem

Om jag är ute och reser så har jag ofta med mig en bärbar konsol, men jag brukar nästan aldrig spela på dem så jag vet inte varför jag fortsätter att ta med dem.
Men om jag har semester hemma så blir det dock en hel del spelande, men fortfarande inte mycket mer än vanligtvis när jag jobbar.

Medlem

Jag tenderar till att spela något mindre under sommaren. Beror dock på hur mycket man har bokat och hur vädret är.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Väldigt väderberoende, är det badväder så blir det bad! Men på tidigare morgnar och kvällar blir det en del. Är vädret dåligt blir det desto mer spelande.

Medlem

Sena kvällar med alla fönster öppna och ett gäng kalla!

Medlem

All ledig tid, när jag är hemma. Men har tyvärr inte så mycket ledig tid och är nästan aldrig hemma. haha


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Har inte semester förens om 4 veckor.
Men det kommer väl vara så att man spelar från tidig morgon till typ lunch, umgås med tjejen en stund eller nån polare.
Sen spela igen
Extra skönt när man har en mancave i källaren som är 18 grader


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Sena kvällar med alla fönster öppna och ett gäng kalla!

Håller fasiken med där!

Medlem

Spelar och läser mer under sommaren i regel.

Är inte speciellt glad i varken sol eller värme på sommaren. Blir snabbt för mycket och mest plågsamt.

Medlem

Tvingar mig själv att på dagtid vara mestadels utomhus även ifall det är tokvärme. Känns bortkastad tid när man sitter inne och glor på skärmen när det är bra väder ute.

När kvällen kommer så kan jag däremot unna mig att ta ett gäng timmar framför datorn.

Just nu genomlider jag förmodligen världens mest överskattade "spel" - Red Dead Redemption 2.
Det är så bedövande långsamt och tråkigt så att man blir vansinnig. Att kalla det här 118 GB långa scriptet för spel är väldigt generöst.

Imorgon blir det att packa ned lite käk i en ryggsäck å ge sig ut på sjön med kajaken.

Medlem

Det här året har jag lämnat min bärbara konsol hemma och tagit med mig en xbox kontroll med tillhörande telefonfäste. Kan antingen spela genshin impact på telefonen eller xcloud. Och är jag hemma hos någon så kan jag låna en webbläsare på valfri enhet och köra xcloud/stadia.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Om jag är hemma och det är dåligt väder kan det bli lite spelande men annars inte.

Medlem

På semestern ör jag i stugan då blir det totalt sett mindre spelande.
Det blir iaf lite spelande på bärbara format.
Nintendo switch och Oculus Quest 2.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blir sommarstugan med PS5, Switch, Quest 2 och laptop. Inte fan kan man bada och vara ute hela tiden?

Redaktör

Switchen lär gå varm under långa bilresor. Fast av sonen: jag får träna mina bilsims-skills med irl-körning.


signatur
Medlem

Jag spelat nog antagligen lika dant.
Förhoppningsvis bättre


signatur

Ultrazine

Mycket mindre. Sparar spelen så att man har en monstruös back-logg med fantastiska spel att mysa med när november mörkret kommer. Det är då man behöver spelandet mest. Sommaren spenderas bäst att läsa spelbransch skvaller och lite Mario Kart.

Medlem

Kör lite spel som jag har skaffat på Summer sale just nu blir det lite Katana zero, Curse of the dead gods.

Medlem

Blir oftast betydligt mindre spelande på semestern. Inte mer än lite 3DS och på telefonen. I synnerhet i år då de stora guldklimparna släpps precis när semestern är slut. Mina förväntningar på The Great Ace Attorney Chronicles och Psychonauts 2 är skyhöga (även Forgotten City ska bli kul).

Medlem

Under sommaren spelar jag bara på regniga dagar. Är det soligt så är jag utomhus och njuter, inga konstigheter. När de vart soligt någon vecka i sträck sådär sitter man ju dock o längtar tills regnet kommer... Men kan verkligen inte med att spela om det är 20+ och strålande sol ute!

Medlem

Spelar precis som vilken annan årstid som helst, dock aldrig om jag väl åker iväg någonstans. Har aldrig förstått hur folk kan vara så desperata efter konstant spelande att man måste ha med sig medel att kunna spela på sin destination eller än värre att kunna spela ett par timmar under vägen det.

Medlem

Jobbar alltid utomhus ca8timmar dag. Så när jag har helg eller semester så blir det inte många timmar utomhus. Bästa vädret när man är ledig är spöregn och sitta inne och mysa framför tv spel. På längre resor blir det Switch och mobil.

Backloggens befriare

Spelar?! Restriktionerna på restaurang är borta så jag jobbar häcken av mig all ledig tid istället... Vi stänger köket 00, yay!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag har tagit ut pension nu så det spelas och klias navel med en ale till.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Avstängd

Det beror på kärringen. Öppnar hon geggvecket så blir det inte nå spelande


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Spelar betydligt mer.
Jag brukar mestadels spela på sommaren när det är mindre måsten. Jag kanske spelar 3-15 timmar per månad under resten av äret, och 20-30 timmar per vecka under sommaren.

Jag har allergier så pass att jag inte gärna alltid vill gå ut lika mycket om det är fint väder och vind. Det får helst bli utgång tidigt på dagen eller efter regn.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

It's not a lake, it's an ocean

Det blir mindre. För en husägare är det alltid på semestern som mycket ska fixas. Visserligen betydligt mindre i år än i fjol, men ändå. Och barnen ska underhållas dagtid så det är fortfarande bara de där få timmarna mellan kl 20 och 22 på kvällen som är öppna för spel. I år kommer just dessa timmar ägnas en del åt målning.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

En tre månader gratis stadia pro deal gör att jag kan logga in och ta dailys och göra writs i Elder scrolls online, vilket är riktigt nice. Sen om jag har tid mellan sol bad och öl (och fru och barn ), så kan jag logga det över bärbara och köra lite mer avancerade saker som questande, men annars såhär i semestertider ligger lirandet låg de dagar vi inte råkar vara hemma


signatur

K9
:.:

Medlem

En true gamer skriver inte på ett forum om hur mycket denna spelar.
Bara amatörerna 🙈
Just a heads up 😂

Jag lirar själv 0-3 timmar per dag i veckan.
Mer på helgerna. 0-8h då per dag kanske?

1
Skriv svar