Nintendo visar upp livskvalité i ny trailer till Skyward Sword HD

Robot
Nintendo visar upp livskvalité i ny trailer till Skyward Sword HD
Medlem

Det där är samma trailer som i den här nyheten: https://www.fz.se/nyhet/287034-grundlig-genomgang-av-zelda-sk...

Är det möjligtvis den här trailern som skulle varit med i den här nyheten? https://www.youtube.com/watch?v=DPHBRmpvX48

Medlem

Har sålt min Switch, men köper den nya i samband med BOTW 2.

Då blir det att ta tag i detta också. Ska bli kul då jag aldrig spelat det. Fixade inte att det var rörelsekontroller.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av backspaze:

Det där är samma trailer som i den här nyheten: https://www.fz.se/nyhet/287034-grundlig-genomgang-av-zelda-sk...

Är det möjligtvis den här trailern som skulle varit med i den här nyheten? https://www.youtube.com/watch?v=DPHBRmpvX48

Tack!! Fixar, Ibland blir det förvirrat


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser verkligen fram emot detta! Tyckte mycket om det när jag spelade det på wii första gången.

Hoppas fortfarande på twilight princess till switch också.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ser fram emot 60 FPS på Switchen!

Medlem

Ett av mina favoritspel, otroligt bra tempel. Kul för folk som inte tycker om motion controls att nu kunna köra denna pärla. Gött att kunna dämpa FI också, hon kunde minst sagt bli tjatig.

Inaktiv

Ska bli sjukt intressant att kolla hur mycket spelet ligger på när det släpps på Switch eShop. Originalet log på sådär 4 GB. Skulle gissa att det inte skiljer så mycket... 🤔

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Ska bli sjukt intressant att kolla hur mycket spelet ligger på när det släpps på Switch eShop. Originalet log på sådär 4 GB. Skulle gissa att det inte skiljer så mycket... 🤔

Det ligger på 7 GB.

Medlem

Spelar ingen roll, det kommer fortfarande skräp. Fortfarande bättre än Breathe Of The Wild dock.

Inaktiv
Skrivet av lasselason:

Det ligger på 7 GB.

Otroligt. Nintendo kan då verkligen trolla. Samma texturer, samma musik, samma innehåll, men ändå 3 GB större. Imponerande 😊

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Otroligt. Nintendo kan då verkligen trolla. Samma texturer, samma musik, samma innehåll, men ändå 3 GB större. Imponerande 😊

Jag vet inte hur det funkar det där, det är uppsnofsat till HD och 60 fps, kanske därför, ingen aning. För mig har det noll betydelse om det är 3gb eller 9gb.

Skrivet av Freakon:

Har sålt min Switch, men köper den nya i samband med BOTW 2.

Då blir det att ta tag i detta också. Ska bli kul då jag aldrig spelat det. Fixade inte att det var rörelsekontroller.

Köpte en Switch pga BotW. Känns som jag får behålla den fram till BotW 2 och köra detta så länge. Alternativt köpa PRO till BotW 2.

Men BotW känns för mig som det spelet som flyttat upp Zelda serien till att vara storspel/mästerverk igen. Ett tag på Gamecube och Wii så tyckte jag en del Zelda spel inte hade den där fulländade touchen som BotW har. De spelen passade gamla nostalgiker som fick sin Zelda dos men det var inga mästerverk ofta.

Medlem

Det här spelet har jag inte spelat alls.
Ska införskaffas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Men BotW känns för mig som det spelet som flyttat upp Zelda serien till att vara storspel/mästerverk igen. Ett tag på Gamecube och Wii så tyckte jag en del Zelda spel inte hade den där fulländade touchen som BotW har. De spelen passade gamla nostalgiker som fick sin Zelda dos men det var inga mästerverk ofta.

Håller helt med. Skalan, världen, ljuset, känslan av frihet, belönande utforskning, med mera, är bäst i klassen enligt mig.

Rpg-delarna kan bli bättre, tänker främst på rustningar. De var kul att samla och uppgradera dem, men där kan göras mycket mer vill jag påstå.

Ser gärna ännu mer fokus på mat osv. Vill gärna kunna tälta och då laga mat, uppgradera saker, ändra tid på dygnet, etc. Gärna en smart funktion så att man tittar på kartan och planerar sitt nästa mål.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Håller helt med. Skalan, världen, ljuset, känslan av frihet, belönande utforskning, med mera, är bäst i klassen enligt mig.

Rpg-delarna kan bli bättre, tänker främst på rustningar. De var kul att samla och uppgradera dem, men där kan göras mycket mer vill jag påstå.

Ser gärna ännu mer fokus på mat osv. Vill gärna kunna tälta och då laga mat, uppgradera saker, ändra tid på dygnet, etc. Gärna en smart funktion så att man tittar på kartan och planerar sitt nästa mål.

Mm, RPG delarna kan förbättras. Jag skulle vilja ha mer affärer som tillhandahåller med kul utrustning och vapen. Har mycket rupees men finns lite att köpa tycker jag.

Tycker systemet med att vapen går sönder är bra men skulle vilja ha en möjlighet att reparera vapen med någon skill som man utvecklar eller nått man köper. Tältningen skulle kunna vara mer som i RDR2. Tycker även styrningen av hästen i BotW var kass och lite trist att behöva hämta hästen ut och in i stables hela tiden. Jag skiter i hästen.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Mm, RPG delarna kan förbättras. Jag skulle vilja ha mer affärer som tillhandahåller med kul utrustning och vapen. Har mycket rupees men finns lite att köpa tycker jag.

Tycker systemet med att vapen går sönder är bra men skulle vilja ha en möjlighet att reparera vapen med någon skill som man utvecklar eller nått man köper. Tältningen skulle kunna vara mer som i RDR2. Tycker även styrningen av hästen i BotW var kass och lite trist att behöva hämta hästen ut och in i stables hela tiden. Jag skiter i hästen.

Återigen håller jag med.

Hästen fanns inte för mig alls. Spelar över 200 timmar, ridit häst max 2 minuter. Där finns stort utrymme för att göra utforskningen bättre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar