Nightdive visar upp en ny teaser från System Shock re-maken

Robot
Nightdive visar upp en ny teaser från System Shock re-maken

I rymden kan ingen höra dig skrika.

#Nightdive, #Re-make, #Shock-System


Medlem

Alldeles för mycket RGB i omgivningen, var originalet så här färgglatt? Allt är ju bara rött, grönt och blått.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Alldeles för mycket RGB i omgivningen, var originalet så här färgglatt? Allt är ju bara rött, grönt och blått.

Originalet var rätt färgglatt. Inte hela tiden så klart, mycket mörka miljöer också... men det är jag säker på finns kvar i remaken.

Medlem

Nä.. Jag var pepp på detta ett tag men nu är det för sent.

Verkar inte drivas på på något speciellt kompetent sätt.. Känns som det kanske kommer en halvtafflig version om några år...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Alldeles för mycket RGB i omgivningen, var originalet så här färgglatt? Allt är ju bara rött, grönt och blått.

Det ser lite gummybears ut typ


signatur

subterranean homesick alien

Jag gillar det, bra stämning, bra musik, snygg grafik. Minns hur man sprang omkring och svettades i originalet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känns lite som att tiden sprungit ifrån spelet här. Men kan ju vara kul för det. Jag fick lite "budgetspel" vibbar dessvärre.

Medlem

Såg väldigt dåligt ut tyvärr. Inte grafiskt utan mer miljöerna, musiken var inget att hurra över och fiendernas animationer såg väldigt stela ut.

Wow, fett det här kommer bli tänkte jag den första minuten av trailern.

Efter man sett klart den så var det tyvärr mer åt: näe, det här tar vi å skippar.

SoL
Medlem

Kommer det till konsol? Hittar inget konkret svar på det nånstans..

Avstängd
Skrivet av BeardedRobot:

Alldeles för mycket RGB i omgivningen, var originalet så här färgglatt? Allt är ju bara rött, grönt och blått.

Ser bra ut. Ger fina 80-tals cyberpunkvibbar med all neon...

verkar som de tagit bort pixeleringen.. eller iaf minskat ner på den kratigt?

Medlem

Tycker att det ser mysigt ut. Spelade aldrig originalet på den tiden men minns att jag körde demot på 2an.
På tal om 2an, var det inte något snack om en remake på det också eller har jag drömt det?

Medlem
Skrivet av Harmond:

Ser bra ut. Ger fina 80-tals cyberpunkvibbar med all neon...

jag är 100% för cyberpunkvibbar, men det här ger mer "14 årings maxade alienware datorsetup med RGB på precis allting"-vibbar tycker jag. störde mig inte på det först, men ju mer jag såg av teasern desto jobbigare blev det att titta på.

"less is more" som det brukar heta.

Skribent
Skrivet av SoL:

Kommer det till konsol? Hittar inget konkret svar på det nånstans..

Glömde nog det i artikeln, men om jag inte minns fel var det PC, PS4 och Xbox One spelet är tänkt att släppas till.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av quadratis:

jag är 100% för cyberpunkvibbar, men det här ger mer "14 årings maxade alienware datorsetup med RGB på precis allting"-vibbar tycker jag. störde mig inte på det först, men ju mer jag såg av teasern desto jobbigare blev det att titta på.

"less is more" som det brukar heta.

antar du missade bl.a sci-fi / cyberpunkfilmen Tron under 80-talet...

det förflutna kan inte göra mycket åt att alienware förknippas med neonfärger i framtiden jag tänker nog inte så mycket på det, tänker mer 80-tal och nutida synthwave kanske, samt tänker jag (faktiskt) på System Shock.

80-tal var motsatsen till just "less is more" f.ö... antar det är därför det lyckas med just dom vibbarna, det är överdrivet

eld
Medlem
Skrivet av Harmond:

det förflutna kan inte göra mycket åt att alienware förknippas med neonfärger i framtiden jag tänker nog inte så mycket på det, tänker mer 80-tal och nutida synthwave kanske, samt tänker jag (faktiskt) på System Shock.

helt rätt!

Avstängd

Indeed! Ser fram emot som f-n... lyckades få både SS2 remaster och SS Remake gratis från NightDive eftersom de ska använda flera av mina moddar till SS2 remastern /End skryt. hoppas det släpps innan årets slut.. måste även fixa VR igen så man kan lira SS2 remastern i det, känns som gjort för det.

eld
Medlem
Skrivet av Harmond:

Indeed! Ser fram emot som f-n... lyckades få både SS2 remaster och SS Remake gratis från NightDive eftersom de ska använda flera av mina moddar till SS2 remastern /End skryt. hoppas det släpps innan årets slut.. måste även fixa VR igen så man kan lira SS2 remastern i det, känns som gjort för det.

åh! vilka moddar? har du ett alterego på ttlg eller systemshock.org?

Avstängd
Skrivet av eld:

åh! vilka moddar? har du ett alterego på ttlg eller systemshock.org?

vurt

With that said we'd like to ask for your permission to include your Hi-Res Space Textures, Flora, Water, and Organics/Goo packs in our up-coming release. I use them in my personal playthroughs and I believe they are essential to the experience.

det var ett roligt mail att få (från Stephen Kick)

Medlem

Musiken passade inte alls. Förstår inte vad de håller på med.

Annars tycker jag det verkar bra, troget originalet och allt. Men tyvärr lär det inte attrahera många spelare. Tveksamt om det ens kommer gå ihop ekonomiskt.


signatur

Memento Mori

eld
Medlem
Skrivet av Harmond:

vurt

With that said we'd like to ask for your permission to include your Hi-Res Space Textures, Flora, Water, and Organics/Goo packs in our up-coming release. I use them in my personal playthroughs and I believe they are essential to the experience.

det var ett roligt mail att få (från Stephen Kick)

Mycket bra moddar! de har jag sett många gånger!

Stephen gör mycket bra för gamla spel!

Det är en liten värld! Jag är eldron på ttlg, ansvarar för den nya grafiken till karaktärerna i ss2-ee

Avstängd
Skrivet av eld:

Mycket bra moddar! de har jag sett många gånger!

Stephen gör mycket bra för gamla spel!

Det är en liten värld! Jag är eldron på ttlg, ansvarar för den nya grafiken till karaktärerna i ss2-ee

haha vad sjukt gillar designen på det jag sett, bättre än det som gjorts som moddar tidigare. Har kommenterat karaktärerna tidigare och det jag sagt då är att det är smakfullt gjort. Ja han tycks vara väldigt genuin och driven!

Medlem

Färgglatt var det verkligen, men jag har inte direkt spelat originalet tillräckligt länge så jag vet inte hur spelet ser ut, i början var det väl inte direkt en massa färger utan ganska mörkt och dystert. Spelet kändes nästan gammalt redan när jag testade det för flera år sen.
Fast det är nog SS2 jag tänker på...

Skribent
Skrivet av Harmond:

vurt

With that said we'd like to ask for your permission to include your Hi-Res Space Textures, Flora, Water, and Organics/Goo packs in our up-coming release. I use them in my personal playthroughs and I believe they are essential to the experience.

det var ett roligt mail att få (från Stephen Kick)

Det där är ju sjukt ballt. Bara att gratulera (och snyggt av dig att låta dem använda moddarna).

Avstängd
Skrivet av Jonny Myrén:

Det där är ju sjukt ballt. Bara att gratulera (och snyggt av dig att låta dem använda moddarna).

Det är flera andras moddar som också kommer vara med, och de kommer (antar jag) vara helt valfria.

Medlem

Är tveksam till att det kommer den här sommaren, tyvärr. Nog hade de spikat ett datum i samband med detta klipp i så fall.
Synd, men har andra spel att underhålla.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Avstängd

Nä de har väl inte ens visat upp cyberspace-delen.. så jag tror de har en del kvar.

Medlem

Tycker spelet ser fränt ut och jag gillar grafiken. Även rag-doll fysiken på fienderna när de ramlar ihop känns nice. Hoppas även vapnen känns sköna att skjuta med och har bra tyngd och rekyl. Gillade dock inte den deprimerande musiken. Missade sjukt nog originalen back in the day så detta är ett givet köp till Steam.

Skrivet av Harmond:

Indeed! Ser fram emot som f-n... lyckades få både SS2 remaster och SS Remake gratis från NightDive eftersom de ska använda flera av mina moddar till SS2 remastern /End skryt. hoppas det släpps innan årets slut.. måste även fixa VR igen så man kan lira SS2 remastern i det, känns som gjort för det.

Skrivet av Harmond:

vurt

With that said we'd like to ask for your permission to include your Hi-Res Space Textures, Flora, Water, and Organics/Goo packs in our up-coming release. I use them in my personal playthroughs and I believe they are essential to the experience.

det var ett roligt mail att få (från Stephen Kick)

Skrivet av eld:

Mycket bra moddar! de har jag sett många gånger!

Stephen gör mycket bra för gamla spel!

Det är en liten värld! Jag är eldron på ttlg, ansvarar för den nya grafiken till karaktärerna i ss2-ee

Fan vad coolt! Det var kul att läsa! Bra jobbat båda två. Det ska ni känna er stolta av.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Harmond:

vurt

With that said we'd like to ask for your permission to include your Hi-Res Space Textures, Flora, Water, and Organics/Goo packs in our up-coming release. I use them in my personal playthroughs and I believe they are essential to the experience.

det var ett roligt mail att få (från Stephen Kick)

Holy hell, det var riktigt coolt! Bra jobbat! Gillar att folk kan göra bra saker och att det kan uppskattas på ett bra sätt. Nice!

För övrigt så ger filmen mig härliga vibbar. Han som spelar ser ut att ha helt rätt grad av skräck i ryggraden då han rör sig framåt lite hackigt och kollar runt hörn. kanske bara inbillning såklart, men mitt minne av spelet var precis sådär, hela tiden en känsla av att vara jagad.


signatur

K9
:.:

Medlem

Jag kickstartade det hela då jag aldrig spelat originalet och alltid varit sugen på att prova det. Jag vet att jag försökte spela nån pirat-version när det släpptes första gången men min dator var lite för klen vid tillfället för att det skulle vara genomförbart. Hade säkert 5 fps eller något åt det hållet.

Hoppas de lyckas få till remaken någorlunda

Medlem

Det finns ju annars ett Demo man kan ladda ner och testa spelet redan nu om man vill...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

12
Skriv svar