Digitala PSP-spel lever vidare i PS3- och Vita-butikerna

Robot
Digitala PSP-spel lever vidare i PS3- och Vita-butikerna
Inaktiv

Jag har ingen PSP och har inte haft det på många år. Har funderat ibland på att det kanske skulle vara kul att få tag på en Vita. Men jag funderar, går det att spela PSP spel på Vita?

Medlem

Tur att den går att hacka )

@anon_326145 digitala PSP-spel tror jag går att spela på Vita, ja

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag har ingen PSP och har inte haft det på många år. Har funderat ibland på att det kanske skulle vara kul att få tag på en Vita. Men jag funderar, går det att spela PSP spel på Vita?

Mig veterligen så ska alla PSP-spel som går att köpa i butiken gå att spela på Vita.
Annars kan du ju alltid jailbreaka din vita, installera en PSP-emulator och spela valfria PSP-spel.
Använder min Vita uteslutande till PSP-emulering för tillfället, enda sättet jag kan spela Crisis Core bärbart då dom aldrig släppt det digitalt.

Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Tur att den går att hacka )

@ZeldasCastle digitala PSP-spel tror jag går att spela på Vita, ja

Jo det var de digitala jag syftade på.

Vad skönt att Sony ändrade sig och valde istället att låta butiken finnas kvar på PS3 och Vita.
Finns ju några spel till PS3 som jag vill köpa digitalt.

Medlem

Spelade igenom MGS3 HD edition på PS3:an för ett tag sedan. Det är en av de bästa titlarna man kan ladda ner, enligt mig.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Spelade igenom MGS3 HD edition på PS3:an för ett tag sedan. Det är en av de bästa titlarna man kan ladda ner, enligt mig.

Det är verkligen ett riktigt bra spel.
Gillar att spelen Metal Gear och Metal Gear 2: Solid Snake också är med. Tycker Metal Gear 2 är ett väldigt bra spel av dessa äldre MSX titlar.

1
Skriv svar