Vad provocerar dig?

Geeks Gaming

Orättvisor.
Människor som inte förstår hur man diskuterar.
Trångsynthet.

Moderator | Testpilot

Dyker in lite snabbt och vill bara säga att jag gärna ser att ni fortsätter hålla en lugn och god ton i tråden. Lätt att det kan spåra ur, så tänk gärna efter innan ni eventuellt svarar på något någon skrivit.

Med det sagt - fortsätt som vanligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Människor som inte är handikappade som parkerar på handikapps parkering eller blockerar dem på något sätt.

Medlem

Det första jag kommer att tänka på är Miljöpartiet.

Medlem

Människor som inte visar hänsyn till andra ljudmässigt, exempelvis berusade grannar på balkongen sena sommarnätter eller folk som tar med sig stereon till stranden. Även gapiga sällskap på restauranger är ett otyg som är väldigt vanligt i Sverige. Gör en studieresa till Frankrike så lär ni er hur man beter sig.

Inaktiv
Skrivet av anon_326114:

Alla vaccinerar väl sig mot stelkramp? Är en av anledningarna till att den knappt finns i Sverige, så varför skulle det skrivas om den i media?

Och angående covid vaccinet så finns det väl ingen anledning att inte ta vaccinet oavsett om man är frisk eller ej? Det är vår skyldighet för att skydda dom som viruset är farligt för.

Det är ett hastigt godkänt "vaccin" där ingen vet långtidseffekterna.
Vill du ta den skyldigheten på dig så varsågod. Jag håller avstånd istället.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Alla vaccinerar väl sig mot stelkramp? Är en av anledningarna till att den knappt finns i Sverige, så varför skulle det skrivas om den i media?

Och angående covid vaccinet så finns det väl ingen anledning att inte ta vaccinet oavsett om man är frisk eller ej? Det är vår skyldighet för att skydda dom som viruset är farligt för.

Oh boy, oh boy, talk about kicking the hornet's nest

1993 dog lika många människor i Sverige som under pandemiåret 2020. Fast det bodde 1,5 miljoner människor färre i Sverige 1993. Dvs fler döda 1993 än 2020 sett till befolkningsmängden.

Om du är övertygad att du räddar andras liv genom att vaccinera dig mot Covid19, by all means, GO FOR IT! Och upprepa proceduren för varje år. Tänk så många fler du kommer rädda om du vaccinerar dig varje säsong!

Jag kommer inte kalla dig "pro"-vaxer eller försöka övertyga dig om annat. Live long and prosper!

Medlem

Gör en liten lista, utan särskild ordning i mest/minst provocerande.

#1
IDIOTER på köp- och sälj-sidor som lägger bud för att sedan skriva "drar tillbaka mitt bud" (Detta är sjukt vanligt på bland annat SweClockers, tänker aldrig mer sälja något där). Varför budar du om du inte vill köpa? Dumjävel! Det finns oftast inget jävla hyfs bland folk som handlar begagnat. Ännu värre är folk som planerar köpet så långt att dom övertygar en om ett visst fraktsätt, för att sedan sluta svara när man har paketerat och jävlats.

#2
Detta går åt andra hållet också, när man bestämt ett köp av någon också skriver dom helt plötsligt "Det kom en kille i en stor V70 och hämtade högtalarna nu". Sug mitt piss, ditt ryggradslösa kräk. Har man bestämt så har man väl bestämt? Annars får man väl för fan säga först till kvarn eller något, istället för att bestämma tid och plats med den som ska köpa. Oärliga stjärtfejor, klamydia och flatlöss ska dom ha.

#3 IDIOTER som inte lägger upp den förbannade köpinnen (eller vad fan den heter) på Coop/Ica/Willys/whatever. Hur svårt är det?

#4
IDIOTER som inte ens försöker att vända varorna med streckkoden åt rätt håll när dom handlar, och istället lägger dem i en stor hög. Det tar längre tid, och är säkerligen jävligt irriterande för många som arbetar i kassorna.

#5
IDIOTER som väsnas på biografer. Salarna borde ha vakter med batong som slänger ut/spöar folk som förstör upplevelsen för andra. Det är fan inte gratis att gå på bio och jag vill gärna få valuta för pengarna istället för högt blodtryck.

Sen har vi ju homofober och folk som gnäller på att allting är PK och en jävla massa annat. Jag måste sluta nu innan jag får en stroke.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Kan vi sluta diskutera covid-vaccin? Förstår att det är viktigt att få sista ordet vid internetbråk men för oss andra är det oerhört irriterande. Skicka PM till varandra istället.

Medlem

Vänsterpolitik och dess SJW-falang som spridit sig som en cancer över resten av samhället.

Inaktiv

Mobbning och avhumanisering är bland det värsta jag vet.
Ställer mig nästan alltid på sidan av den ensamma som har ett gäng av människor mot sig nästan av princip och nästan oavsett vem som egentligen "har rätt".
Tycker människor är jävligt snabba på att peka ut människor som ska frysas ut och spottas på, förmodligen är det något undermedvetet för att säkra sin egen plats i in-gruppen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Chicobello:

Kan vi sluta diskutera covid-vaccin? Förstår att det är viktigt att få sista ordet vid internetbråk men för oss andra är det oerhört irriterande. Skicka PM till varandra istället.

Håller med.

Vill ni diskutera något så gör en egen tråd / ta det till ett annat forum. Att sitta här och diskutera saker som provocerar folk leder sällan till något gott.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av A1200G:

Oh boy, oh boy, talk about kicking the hornet's nest

1993 dog lika många människor i Sverige som under pandemiåret 2020. Fast det bodde 1,5 miljoner människor färre i Sverige 1993. Dvs fler döda 1993 än 2020 sett till befolkningsmängden.

Om du är övertygad att du räddar andras liv genom att vaccinera dig mot Covid19, by all means, GO FOR IT! Och upprepa proceduren för varje år. Tänk så många fler du kommer rädda om du vaccinerar dig varje säsong!

Jag kommer inte kalla dig "pro"-vaxer eller försöka övertyga dig om annat. Live long and prosper!

Hoppas du får en fin vecka och en solig sommar!

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Håller med.

Vill ni diskutera något så gör en egen tråd / ta det till ett annat forum. Att sitta här och diskutera saker som provocerar folk leder sällan till något gott.

Tyckte det var komiskt att du skrev att vi inte ska diskutera saker som provocerar folk i en tråd som avhandlar just ämnet, klart det kommer bli munhugg.

Men förstår vad du menar!

Inaktiv

Min chef som säger rätt ut, jag kommer inte ändra på mig för jag har alltid rätt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326114:

Tyckte det var komiskt att du skrev att vi inte ska diskutera saker som provocerar folk i en tråd som avhandlar just ämnet, klart det kommer bli munhugg.

Men förstår vad du menar!

Hehe, skyller på värmen här i Norrland.

Menar att man gärna kan lista vad som provocerar en men att vi gärna kan skippa att svara och kommentera på vad som provocerar andra. Hålla det likt en "Top 5 spel"-tråd där folk bara skriver in egna lista.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Lirilesh:

Garvade så hårt så att tårarna började rinna. Tack för den.

Vill tillägga cyklister som tror de är fordon och envisas med att cykla på bilvägar. Finns ju även de tomtar som stannar vid rödljus, fastän cykelvägen precis jämte har full rull.

Gamla gubbar och gummor som inte tänker väja för dig när de cyklar på fel sida av cykelbanan. De cyklar rakt fram som om att det vore ett tornerspel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Gamla gubbar och gummor som inte tänker väja för dig när de cyklar på fel sida av cykelbanan. De cyklar rakt fram som om att det vore ett tornerspel.

Tack och lov inget jag fått erfara, hade nog brunnit av.

Men kom på en sak till jag stör mig på, folk som bara går över vägen trots att de är mitt mellan 2 övergångsställen 25m eller något åt varje sida. Gärna är det folk med småbarn på en 50-väg. Tur att man kan starta upp GTA och avreagera..

Medlem

Åker väldigt sällan buss och igår var det första gången på snart 3 månader. Vissa verkar tro att de är själva och pratar som om de har högtalare i munnen och tar inte hänsyn till andra passagerare. Det var 3 barn med 4 vuxna som satt precis bredvid varandra som pratade som om de andra satt 30 meter bort. Har fortfarande öronsus kvar sedan igår…


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

#5
IDIOTER som väsnas på biografer. Salarna borde ha vakter med batong som slänger ut/spöar folk som förstör upplevelsen för andra. Det är fan inte gratis att gå på bio och jag vill gärna få valuta för pengarna istället för högt blodtryck.

Kan relatera till nr 5, fick mig att tänka på denna:

Borde visas innan varje film.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

1. Människor som gnäller mer än berömmer.

2. Människor som stämplar personer de inte håller med. Du är en X!

3. Människor som köper mycket av världsförklaringarna och lösningarna som föreslås av politiska ideologier.

3. Människor och aktivister som tjötar om en politisk sida som en kassettbandspelare. Inklusive veganer etc… trots att man sagt att man inte är intresserad.

För samtliga människor kanske jag inte bli så värst provocerad, utan det är mer en känsla av att tycka synd om människan. Jag blir provocerad när de inte fattar att alla inte tycker som dem, eller behöver tycka som dem för att ”va en bra människa”.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Människor som talar i låg volym i närheten av buller eller en maskiner, otroligt provocerande.

Speciellt om dom inte höjer volymen efter man skrikit "VAAA!!??" 3 gånger.
Då får jag lust att slita hjässan av dom.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Gamla gubbar och gummor som inte tänker väja för dig när de cyklar på fel sida av cykelbanan. De cyklar rakt fram som om att det vore ett tornerspel.

Om du tar smällen genom att sätta händerna på styret gör det mer ont på dem än på dig

Edit: insåg att du cyklade och inte promenerade

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Folk (!) som inte äter ketchup. Tomatallergi gills inte.

Vad fan är det om?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Annie Lööf

Vaccinförnekare

Folk som säger att "det aldrig är ens fel att två träter"


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Annie Lööf

Vaccinförnekare

Folk som säger att "det aldrig är ens fel att två träter"

Håller verkligen med samtliga.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Garvade så hårt så att tårarna började rinna. Tack för den.

Vill tillägga cyklister som tror de är fordon och envisas med att cykla på bilvägar. Finns ju även de tomtar som stannar vid rödljus, fastän cykelvägen precis jämte har full rull.

En cykel klassas dock som fordon enligt transportstyrelsen

Medlem
Skrivet av magma:

Kan relatera till nr 5, fick mig att tänka på denna:
https://youtu.be/61iZXRCAL6s

Borde visas innan varje film.

Ja, det borde det faktiskt göra. Finns mycket visdomar i Seinfeld!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Nyliberaler


signatur

IDKFA

Skriv svar