EA: Nej, vi planerar inte att implementera TV-liknande reklam i spel

Robot
EA: Nej, vi planerar inte att implementera TV-liknande reklam i spel

Hade du accepterat reklam i konsolspel om du blev belönad för att se dem?

#Electronic-arts, #Playerwon


Medlem

Nej hade skippat sådana spel helt

Medlem

Nej, finns mycket sånt i mobilspel. Inget av det är bra.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av robindinfan:

Nej hade skippat sådana spel helt

Med tanke på hur enkelt det är att patcha/uppdatera ett spel i efterhand så kan de lägga in liknande skit långt efter det att du redan har betalat för det, likt UFC som nämndes i texten, där det offentliggjordes efter att recensionerna redan var ute.

Medlem

Om det blir som i mobilspel där man om och om igen tvingas avbryta för att titta på samma 30s reklam eller om det tar upp för mycket plats/fokus så blir det bojkott direkt.
Det får inte heller bli att det forceras på en som att laddningstiden blir längre bara för att dom vill att man ska titta på deras laddskärm med reklam lite längre, eller att spelet designas för mycket runt att handla om reklamintäkter snarare än gameplay.

Om reklamen visas på ett icke-intrusivt sätt i periferin, t.ex. i stil med på sargen i fotboll eller på skyltar/billboards inne i spelet så kan det vara okej.
Bland annat MMO-spelet Anarchy Online hade billboards med IRL-reklam placerade här och var i städer och ute i världen, vilket jag tyckte fungerade bra. Vissa tycker förstås det förstör inlevelse m.m, men gör man det på ett smakfullt sätt kan det fungera för "de flesta".

Medlem

Om det blir en ny standard så slutar jag nog spela helt och hållet.

Medlem

Kod-orden är "för tillfället".


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Gör smart produktplacering precis som i film inga problem. En Coca-Cola automat som smälter in i bakgrunden eller att det går att sno en Ferrari i GTA osv är OK. Det stör inte mig. Passar reklamen in i miljön eller på annat sätt inte förstör själva spelet så visst. Men om jag tvingas titta på reklam bara för att komma vidare i spelet sliter jag fasen fjunen på flinten!

Avstängd

Nej till reklam

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Kod-orden är "för tillfället".

Precis.

EA chef: "Can everyone take a short break from the ad implementations, I need to write a post"

Medlem
Skrivet av justhitx:

Med tanke på hur enkelt det är att patcha/uppdatera ett spel i efterhand så kan de lägga in liknande skit långt efter det att du redan har betalat för det, likt UFC som nämndes i texten, där det offentliggjordes efter att recensionerna redan var ute.

Därför jag inte köper spel ifrån EA 😂

Avstängd

Hade helt slutat spela FIFA om det hände där.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av General White:

Nej till reklam

Reklam i sig är inte problemet, problemet är reklam i produkter jag har betalat för redan. 2K har redan gjort detta i deras NBA så skulle verkligen förvåna mig om EA inte gör det, de slutade bry sig om spelarna för många år sedan, nu ser de bara på folk som vandrande plånböcker.

Medlem

Jag har länge sagt att jag tycker utvecklare i VISSA spel lätt skulle kunna ha reklam som INTE stör. I city of heroes så gjorde de ett försök om att man kunde opt-in i att de satte IRL reklam på billboards runt om i städerna för att stötta spelutvecklarna. Det fanns ändå reklamskyltar överallt för fake produkter.

Så jag tycker att kan de få reklamen att kännas naturlig, till exempel i NHL om de sätter reklam på rinken så skulle de absolut inte störa mig. Det är redan lite reklam där. Kanske om de kunde utveckla en integration med google ads och få det att funka eller något om man kör med internet uppkoppling. Vad vet jag? men det skulle inte störa mig. Däremot regelrätt reklam paus osv skulle störa otroligt eller om det bryter immersion.

Vill inte spela ett WW2 spel och se en reklamskylt för Windows 11 t.ex.

Medlem

Aldrig i livet, belöningen är ju att slippa se eländet!

Medlem

"EA: Nej, vi planerar inte att implementera TV-liknande reklam i spel"

...än!

Detta är EA, lita aldrig på vad ekonomerna, advokaterna och aktieägarna där säger. EA gör spel för vinstmaximerande aktieägare och högavlönade chefer, de gör inte spel för spelare. Så om de får en chans att dra in några miljarder kronor till genom att sälja in reklam in i spelet så kommer de göra det. Och så kommer det sedan bli det nya normala, precis som lootlådor, mikrotransaktioner och allt annat mög är "normalt" idag men helt otänkbart för något decenennier sedan...

Spel har mer eller mindre upphört som konstform och ett medium för konstnärlig underhållning, spel är big business idag och styrs och kontrolleras av de stora, fyllda med ekonomer och aktieägare, skyddade av armeér av advokater som tar till varje omoraliskt trick som finns för att maximera lönekuvertet. Finns inga riktiga gamers i de skikten, de finns bland utvecklarna som har noll och intet makt att påverka. Det är bara de mindre oberoende spelstudiorna som gör spel som folk minns, i alla fall tills de blir uppköpta eller utkonkurrerade. Spel från de stora företagen idag är spel som kommer från massproducerande maskiner på ett rullband, in med en hög gödsel, och ut kommer ett glänsade paket med väldesignade loggor, reklam och allt, men med gödsel i.

Det är sällan idag man ser ett spel från en stor utvecklare idag som inte kommer fullproppat med ingame-purchases och allehanda skit som tar fokusen från spelet och fokuserar mer på att folk, utöver de 600-700kr spelet redan kostar, ska spendera ytterligare pengar på skit, och ofta mer pengar än vad de lagt på spelet. Spelet är bara ett medium för att sälja på så mycket kosmetika som helst, det handlar inte längre om att sälja ett spel, utan att sälja dyr kosmetika som är väldigt billig att tillverka. Sedan går det ju inte att frångå att det är inte utgivarnas fel egentligen, utan köparna för att de är idioter och spenderar pengar på skräpet. Om ingen köpte småskiten så hade inte utgivarna bemödat sig skapa det. Allt de vill ha är alla dina pengar, och gärna lite mer.

Medlem

Inga reklam pauser tack. Dock riktiga reklam skyltar i sportspel, i spel städer och Coca-Cola i stället för nuka-cola i Fallout och liknande skulle funka för mig. Produkt placering i stället för fejk produkter, gör mig inget alls. Snarare tvärt om att det skulle kännas verkligare.

Medlem

Aldrig i livet.

Medlem

Nej. Absolut inte. Aldrig.


signatur

Retro.

Avstängd
Skrivet av Esri:

Reklam i sig är inte problemet, problemet är reklam i produkter jag har betalat för redan. 2K har redan gjort detta i deras NBA så skulle verkligen förvåna mig om EA inte gör det, de slutade bry sig om spelarna för många år sedan, nu ser de bara på folk som vandrande plånböcker.

Nej till reklam, alltid oavsett

Medlem

Ja om jag blir belönad med en star destroyer... annars aldrig i livet.

Medlem

Svaret är ju väldigt specifikt och säger bara att de inte planerar reklam för KONSOLLER och att de inte har signerat något avtal än. Det betyder inte att de inte förhandlar om att införa reklam i PC-spel.

Medlem

inge problem med reklam om det kommer moddar som kan ta bort dom ^^

Skämt å sido. Det är fan reklam överallt nu förtiden räcker det inte längre med att vi betalar för spelen nu förtiden.
låt dom ta det pris dom tycker sitt spel är värt vad det än är men ge oss inte reklam tack. Det kommer bli en väldigt dryg sak och samma som Micro transaktioner kommer gå överstyr.

Medlem
Skrivet av General White:

Nej till reklam, alltid oavsett

Både ditt nick och din profilbild är ju reklam..?

eld
Medlem
Skrivet av belzhadar:

Inga reklam pauser tack. Dock riktiga reklam skyltar i sportspel, i spel städer och Coca-Cola i stället för nuka-cola i Fallout och liknande skulle funka för mig. Produkt placering i stället för fejk produkter, gör mig inget alls. Snarare tvärt om att det skulle kännas verkligare.

Bethesda: "så vi tänkte göra en Coca cola quantum, som kan användas till att göra en bomb"

Coca cola: "nej det kommer ni inte göra"

Produktplacering kommer med massa regler man måste följa, det blir en väldig massa byråkrati varje gång du vill göra något med produkten i spelet.

Tänker på uppdraget där du placerar en bomb i gtas fakeversion av en appletelefon så den kan explodera under en presentation, det hade aldrig gått hem.

Medlem
Skrivet av eld:

Bethesda: "så vi tänkte göra en Coca cola quantum, som kan användas till att göra en bomb"

Coca cola: "nej det kommer ni inte göra"

Produktplacering kommer med massa regler man måste följa, det blir en väldig massa byråkrati varje gång du vill göra något med produkten i spelet.

Tänker på uppdraget där du placerar en bomb i gtas fakeversion av en appletelefon så den kan explodera under en presentation, det hade aldrig gått hem.

Är dock fortfarande sur för att Sunset Sarsaparilla inte är en riktig läsk. Ser så god ut.

Medlem

Om man betalar för en produkt så ska man f*n i det minsta slippa reklam, inte nog med alla dessa mtx men nu ska dom ha in reklam? Sjukt

1
Skriv svar