Bekräftat: Nya Nintendo Switch har inte mer kraftfull hårdvara

Robot
Bekräftat: Nya Nintendo Switch har inte mer kraftfull hårdvara

Bättre skärm och utökad lagring är de stora nyheterna.

#nintendo-switch


Medlem

Nej varför skulle dom stoppa in dyrare hårdvara? Det är ju nu vinstmarginalen ökar på allvar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Tycker den passar så oerhört bra i denna färgen. Kommer se fin ut jämte mitt PS5.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Tycker den passar så oerhört bra i denna färgen. Kommer se fin ut jämte mitt PS5.

Är det inte billigare att bara måla om den gamla?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Nintendo LAN switch"

Medlem

Perfekt, slipper man uppgradera ytterligare en pryl 😁


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Skribent

Trevligt att dockan är bakåtkompartibel, tänker på LAN-uttaget. Det har jag saknat på min ol'Switch. Nu vet vi ju inte om den säljs separat, men om den gör det så kan jag tänka mig införskaffa en ny docka.


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det inte billigare att bara måla om den gamla?

Eller bara köpa nya vita skal till sina joycons, den nya switchen är ju fortfarande identisk i utseende till den gamla, det är kontroller och dockan som är vita.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Trevligt att dockan är bakåtkompartibel, tänker på LAN-uttaget. Det har jag saknat på min ol'Switch. Nu vet vi ju inte om den säljs separat, men om den gör det så kan jag tänka mig införskaffa en ny docka.

Det har sålts separat (RVL 015) men den verkar ha utgått.
Nintendo Switch - LAN-läge

Men tredjeparts verkar finns kvar.
HORI Nintendo Switch LAN Adapter

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det inte billigare att bara måla om den gamla?

Billigare kanske men vete fan om det blir särskilt snyggt.
Om man inte ska göra det seriöst och skaffa en airbrush, kompressor, färg, klarlack, maskeringstejp osv. Och då vet jag inte om det blir så billigt.
Har inte en Switch heller sen innan så då måste jag ju köpa en sån också.

Tror det blir enklare att vänta och köpa


signatur

PSN: MrOakenborn

eld
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Har inte en Switch heller sen innan så då måste jag ju köpa en sån också.

Yep, har man inte en switch sen tidigare så vill man såklart köpa den nya, mest pga den större skärmen!

Skribent
Skrivet av ztomten:

Det har sålts separat (RVL 015) men den verkar ha utgått.
Nintendo Switch - LAN-läge

Men tredjeparts verkar finns kvar.
HORI Nintendo Switch LAN Adapter

Jo jag har en, men den ger inte direkt några fördelar mot trådlösa. Möjligen lite stabilare, men det är ändå väldigt skakigt. Så hoppas ju en direkt infart ger bättre effekt.


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo jag har en, men den ger inte direkt några fördelar mot trådlösa. Möjligen lite stabilare, men det är ändå väldigt skakigt. Så hoppas ju en direkt infart ger bättre effekt.

Det är exakt samma sak, fortfarande en usb-device, fast inbyggd.

Medlem

Kör mest switch på TV i dagsläget så blir nog bara ett köp om mitt användarmönster skulle förändras. Släpper de en pro version med bättre hårdvara så blir det ett köp i vilket fall som helst.

Medlem

Vem lägger över 4k på en last-gen-konsol kan man ju fråga sig..

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vem lägger över 4k på en last-gen-konsol kan man ju fråga sig..

Det är väl fortfarande den bästa bärbara konsolen som går att köpa.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Det är väl fortfarande den bästa bärbara konsolen som går att köpa.

Amen. Man kan säga vad man vill. Men en bärbar konsol, som dessutom går att smidigt docka till tv:n, är fortfarande klockren. Att man dessutom i nödfall (tåg, bortrest osv.) kan använda stället och spela med varsin Joy-Con, gör ju den än mer unik.

Sen vill man ju förstås ha fetare hårdvara i den..

Själv kommer jag nog sälja min OG Switch och min Switch Lite och köpa Oled-modellen.

Medlem

Det är lite kul ändå att en av de stora nyheterna är dubbel mängd lagring, när jag köpte 128 GB för 189 kr.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Sicket skämt.

JRA
Medlem
Medlem

Dom kunde väl åtminstone lagt till bluetooth anslutet ljud när dom nu gör en lite dyrare variant…


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skribent
Skrivet av eld:

Det är exakt samma sak, fortfarande en usb-device, fast inbyggd.

äh men vad fan. Nåväl...


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

äh men vad fan. Nåväl...

Potentiellt så har de väl kanske gett bättre stöd till den device de själva valt, så att performance blir så bra som möjligt!

Men man vet aldrig med nintendo.

Skribent
Skrivet av eld:

Potentiellt så har de väl kanske gett bättre stöd till den device de själva valt, så att performance blir så bra som möjligt!

Men man vet aldrig med nintendo.

Sant, får vänta och se vad folk säger


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vem lägger över 4k på en last-gen-konsol kan man ju fråga sig..

De som har velat köpa en Nintendo Switch ett bra tag? Någon som vill ha en bärbar konsol med fysiska knappar och tillräckligt stor skärm för att vara bekvämt att stirra på under en längre period? Någon som vill ha en konsol som är gjord för multiplayer-spel på resande fot?

Finns många anledningar till att köpa en Switch i dagens läge. Nintendo har ju aldrig varit företaget som har legat i framkant när det kommer till prestanda, så förstår inte varför folk förväntar sig att det skulle plötsligt ändras.

JRA
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Nintendo har ju aldrig varit företaget som har legat i framkant när det kommer till prestanda

Det där stämmer dock inte riktigt. SNES:en, Nintendo 64:an och GameCuben säger hej. Det var ju först från och med Wii som Nintendo "gav upp" att försöka konkurrera direkt med de andra konsoltillverkarna. Att påstå något annat är ju rena rama historierevisionismen.

Medlem

Jag har spelat på många Nintendo konsoler tidigare men aldrig spelat på Nintendo Switch. Kommer inte Nintendo Switch få tuff konkurrens när mobilspelen tar över allt mer? Alla har ju snart en mobil som klarar de flesta nya spelen och hårdvara som är mycket bättre än Nintendo Switch.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag har spelat på många Nintendo konsoler tidigare men aldrig spelat på Nintendo Switch. Kommer inte Nintendo Switch få tuff konkurrens när mobilspelen tar över allt mer? Alla har ju snart en mobil som klarar de flesta nya spelen och hårdvara som är mycket bättre än Nintendo Switch.

Jag känner att den här kritiken var bättre lämpad mot exempelvis 3DS. Mobilspelen har på inget sätt försvunnit, men visst har marknaden både stagnerat och krympt tillbaka från topparna i tidigt/mitten av 10-talet? Mobilspelen är sin egen marknad/nisch och tar inte spelande från andra marknader längre. Switch är både populär och bra på det den gör. Den har visat att mobilspel inte behöver vara ensam aktör på den portabla marknaden och ger en bättre upplevelse till de som vill lägga pengarna på den.
Mobilspel är definitivt här för att stanna, men det är ingen craze längre. Mer prestanda? Ja, det stämde redan 2017. Men det garanterar ju inte en bättre spelupplevelse.

Medlem

Ser ut som att Dockan har fått bättre kylning/luftflöde vilket kanske hintar om att Nintendo förbereder sig inför en riktig Nintendo Switch Pro variant som kör med samma Docka.

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

Jag känner att den här kritiken var bättre lämpad mot exempelvis 3DS. Mobilspelen har på inget sätt försvunnit, men visst har marknaden både stagnerat och krympt tillbaka från topparna i tidigt/mitten av 10-talet? Mobilspelen är sin egen marknad/nisch och tar inte spelande från andra marknader längre. Switch är både populär och bra på det den gör. Den har visat att mobilspel inte behöver vara ensam aktör på den portabla marknaden och ger en bättre upplevelse till de som vill lägga pengarna på den.
Mobilspel är definitivt här för att stanna, men det är ingen craze längre. Mer prestanda? Ja, det stämde redan 2017. Men det garanterar ju inte en bättre spelupplevelse.

I takt med att spel blir mer krävande spelar visst hårdvara och prestanda roll. Vad jag kan se sitter nuvarande Ninendo Switch på en 1 ghz processor och äldre grafikmotor. Känns som 1990-tal snarare än 2020-tal.
Sedan finns det självklart spel som man kan njuta av och är underhållande som inte kräver lika mycket men de spelen blir ju inte fler med tiden utan snarare färre.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

12
Skriv svar