The Lord of the Rings: Gollum visar upp sina miljöer i ny trailer

Robot
The Lord of the Rings: Gollum visar upp sina miljöer i ny trailer

Det är ingen matig titt, men vi får åtminstone se vackra Mirkwood.

#Daedalic-entertainment, #The-lord-of-the-rings-gollum


Medlem

Positivt överraskad över hur spelet ser ut. De har mest frontat Gollum-modellen när jag kikat tidigare och den är ju det sämsta rent grafiskt i hela trailern, vilket är lite märkligt.

Är ändå rätt intresserad av detta, är lite frågande kring vad man egentligen kan göra som Gollum...han är ju rätt kass?

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Positivt överraskad över hur spelet ser ut. De har mest frontat Gollum-modellen när jag kikat tidigare och den är ju det sämsta rent grafiskt i hela trailern, vilket är lite märkligt.

Är ändå rätt intresserad av detta, är lite frågande kring vad man egentligen kan göra som Gollum...han är ju rätt kass?

Han är mycket smidigare och smygigare i böckerna än filmerna. Men vad kommer det handla om? Finns ju lite storys kring när han blev tillfångatagen av både Mordor och Aragon i Mörkveden så det kanske blir något kring det?

Medlem

Hoppas dom lyckas leverera! Detta är är intressant sida av hela lotr som inte visualiserats bra.
Håller tummarna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Låter riktigt kul! Intressant koncept

Avstängd
Skrivet av ClockWise:

Positivt överraskad över hur spelet ser ut. De har mest frontat Gollum-modellen när jag kikat tidigare och den är ju det sämsta rent grafiskt i hela trailern, vilket är lite märkligt.

Är ändå rätt intresserad av detta, är lite frågande kring vad man egentligen kan göra som Gollum...han är ju rätt kass?

Kass? På vilket sätt? Han är ju essentiell pg.a hans fantastiska förmåga att smyga och känna till (gen)vägar och hemligheter, det är pg.a av honom som man lyckas ta ringen till sin slutdestination. Han är ju typ en superhob, låt inte hans utseende vilseleda dig

Spelade inte Styx-spelen, men verkar ju vara väldigt likt.

Medlem

Spelet verkar lika tråkigt som presentatören.


signatur

I drank what?

Medlem

Ser ut som ett mobilspel 🤔

Avstängd

Detta spel såg intressant ut och då är jag ett stort fan av sagan om ringen. Omgivningarna såg riktigt nice ut med!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Kass? På vilket sätt? Han är ju essentiell pg.a hans fantastiska förmåga att smyga och känna till (gen)vägar och hemligheter, det är pg.a av honom som man lyckas ta ringen till sin slutdestination. Han är ju typ en superhob, låt inte hans utseende vilseleda dig

Spelade inte Styx-spelen, men verkar ju vara väldigt likt.

Menar ur ett klassiskt spelarperspektiv. Han slåss i regel med stenar, får mer eller mindre stryk av alla han möter (som dessutom alla är större och starkare, och har MINST ett svärd till förfogande). Även om han är en "superhob" så är en hob fortfarande ett barn i jämförelse med världen de rör sig i. Tänk ett RPG med Frodo som huvudkaraktär, vad ska man göra om man inte ska spela på ringens krafter på något vis?

Men det är därför detta intresserar mig, denna karaktären har ingen front attack-figur, så vad blir det för typ av gameplay? Ser inte detta alls som något negativt, gör mig bara nyfiken

Avstängd
Skrivet av ClockWise:

Menar ur ett klassiskt spelarperspektiv. Han slåss i regel med stenar, får mer eller mindre stryk av alla han möter (som dessutom alla är större och starkare, och har MINST ett svärd till förfogande). Även om han är en "superhob" så är en hob fortfarande ett barn i jämförelse med världen de rör sig i. Tänk ett RPG med Frodo som huvudkaraktär, vad ska man göra om man inte ska spela på ringens krafter på något vis?

Men det är därför detta intresserar mig, denna karaktären har ingen front attack-figur, så vad blir det för typ av gameplay? Ser inte detta alls som något negativt, gör mig bara nyfiken

Ur spelarperspektiv så är det ju som synes (från videos, info osv) inte något fightingspel dock, utan ett smygarspel. Jag antar man dödar med list mer än med styrka, ifall han ens behöver döda.

Skrivet av snabbfakta:

Ser ut som ett mobilspel 🤔

Ja. Grafiskt är det verkligen inte mycket att hänga i granen. Får jag gissa betyg överlag? Vore väldigt förvånad om det får över 7 i medel, jag hade rätt om Biomutant som blev ett "sånt" spel. Jag tror detta kommer ligga på ganska exakt samma medel på metacritic.

Medlem

Av alla figurer i Sagan om Ringen så tror jag att Gollum är den som jag är minst sugen på att spela.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Presentatören/utvecklaren var ju verkligen engagerad.

Medlem

Njaaaeeeeenäää... vet helt ärligt talat inte om det kommer bli något vettigt. Parkourhoppandet, klättrandet såg ju riktigt eländigt ut och miljöerna verkar lite sisådär. Kan ju ha fel och det blir ett bra spel men det ligger just nu helt klart långt ner på min shoppinglista.

1
Skriv svar