Analytiker hävdar att Switch Pro fortfarande kan vara en grej, trots Switch OLED

Robot
Analytiker hävdar att Switch Pro fortfarande kan vara en grej, trots Switch OLED

Kan släppas i samband med nya Breath of the Wild.

#nintendo, #nintendo-switch


Medlem

Jag tror inte vi kommer se en Switch Pro. Nintendo släpper ny konsolgeneration mellan 5-6 år, och Switchen släpptes 2017. Det är 2021 redan så Switchen är då redan 4 år gammalt.

SNES = 1990
N64 = 1996 (5.5 år efter SNES)
Gamecube = 2001 (5.5 år efter N64)
Wii = 2006 (5 år efter Gamecube)
Wii U = 2012 (6 år efter Wii)
Switch = 2017 (5.5 år efter Wii U)

Så om Nintendo fortsätter samma trend så kan vi alltså se en ny generation från Nintendo 2022/2023, beroende på om Corona har dragit ner tempot. Det är möjligt att BoTW 2 kommer släppas samtidigt eller nära intill nästa generation av konsol, om det nu kommer vara Switch 2 eller om det kommer vara något helt nytt.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag tror inte vi kommer se en Switch Pro. Nintendo släpper ny konsolgeneration mellan 5-6 år, och Switchen släpptes 2017. Det är 2021 redan så Switchen är då redan 4 år gammalt.

SNES = 1990
N64 = 1996 (5.5 år efter SNES)
Gamecube = 2001 (5.5 år efter N64)
Wii = 2006 (5 år efter Gamecube)
Wii U = 2012 (6 år efter Wii)
Switch = 2017 (5.5 år efter Wii U)

Så om Nintendo fortsätter samma trend så kan vi alltså se en ny generation från Nintendo 2022/2023, beroende på om Corona har dragit ner tempot. Det är möjligt att BoTW 2 kommer släppas samtidigt eller nära intill nästa generation av konsol, om det nu kommer vara Switch 2 eller om det kommer vara något helt nytt.

Förvisso sant, samtidigt ökar konsolgenerationernas livslängd i snitt samt att ”konkurrenterna” (PS och Xbox) båda lanserat Pro-modeller vilket ökar sannolikheten att Nintendo hakar på (a la Game Boy-trenden). Likaså kan vara värt att nämna att Switchen har försäljningssiffror som inte går att slå sett till tidigare konsoler Nintendo haft (bortsett från Wii…).

Tänker mig att detta gör att de inte har så bråttom med att vara innovativa och släppa nåt helt nytt/annat.

Hoppas för egen del att en pro-variant släpps och inte har för bråttom med det.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag tror inte vi kommer se en Switch Pro. Nintendo släpper ny konsolgeneration mellan 5-6 år, och Switchen släpptes 2017. Det är 2021 redan så Switchen är då redan 4 år gammalt.

SNES = 1990
N64 = 1996 (5.5 år efter SNES)
Gamecube = 2001 (5.5 år efter N64)
Wii = 2006 (5 år efter Gamecube)
Wii U = 2012 (6 år efter Wii)
Switch = 2017 (5.5 år efter Wii U)

Så om Nintendo fortsätter samma trend så kan vi alltså se en ny generation från Nintendo 2022/2023, beroende på om Corona har dragit ner tempot. Det är möjligt att BoTW 2 kommer släppas samtidigt eller nära intill nästa generation av konsol, om det nu kommer vara Switch 2 eller om det kommer vara något helt nytt.

Switch är inte bara en stationär konsol, utan även bärbar, och tittar man på de bärbara föregångarna så är det en helt annan femma. Om vi bara tar 3DS som ett exempel så såg vi först 3DS XL med större display, följt av New 3DS med förbättrad hårdvara några år senare.

Avstängd
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag tror inte vi kommer se en Switch Pro. Nintendo släpper ny konsolgeneration mellan 5-6 år, och Switchen släpptes 2017. Det är 2021 redan så Switchen är då redan 4 år gammalt.

SNES = 1990
N64 = 1996 (5.5 år efter SNES)
Gamecube = 2001 (5.5 år efter N64)
Wii = 2006 (5 år efter Gamecube)
Wii U = 2012 (6 år efter Wii)
Switch = 2017 (5.5 år efter Wii U)

Så om Nintendo fortsätter samma trend så kan vi alltså se en ny generation från Nintendo 2022/2023, beroende på om Corona har dragit ner tempot. Det är möjligt att BoTW 2 kommer släppas samtidigt eller nära intill nästa generation av konsol, om det nu kommer vara Switch 2 eller om det kommer vara något helt nytt.

Hinner inte leta källa, men vill minnas att Nintendo nämnde att de planerade för Switch att bli en mer långvarig generation gentemot tidigare generationer. Någon mer som minns det, eller har jag drömt det?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Switch är inte bara en stationär konsol, utan även bärbar, och tittar man på de bärbara föregångarna så är det en helt annan femma. Om vi bara tar 3DS som ett exempel så såg vi först 3DS XL med större display, följt av New 3DS med förbättrad hårdvara några år senare.

Visst, Switch är även en bärbar konsol, men jag listade deras main-lineup. Om vi ska titta på deras handhållna iterationer och hur ofta de har släppts så kan vi se att det har kommit mer frekvent uppdaterade versioner:

https://nintendo.fandom.com/wiki/List_of_Nintendo_handhelds

  • Nintendo 3DS (2011-present, discontinued in Europe)

  • Nintendo 3DS XL (2012-present, discontinued in Europe and Japan)

  • Nintendo 2DS (2013-present, discontinued in North America)

  • New Nintendo 3DS (2014-present, discontinued in Europe and Japan)

  • New Nintendo 3DS XL (2014-present, discontinued in Europe and Japan)

  • New Nintendo 2DS XL (2017-present)

Det kan vara så att Switchen kommer ha en liknande trend, då Lite-versionen släpptes 2019 (2 år senare) och ytterligare 2 år senare kommer OLED-versionen. Men även om vi tittar på handhållna så kommer nästa generation runt inom ett fåtal år.

Gameboy = 1989
Gameboy Color = 1998 (9 år senare)
Gameboy Advance = 2001 (3 år senare)
Nintendo DS = 2004 (3 år senare)
Nintendo 3DS = 2011 (7 år senare)

Men någon vi får se. Jag hade förväntat mig Pro-versionen i år eller förra året, men eftersom det inte har kommit nyheter eller mer info om det så lutar jag mer på att nästa generation av Nintendo kommer istället.

Skribent
Skrivet av Shamanfox:

Jag tror inte vi kommer se en Switch Pro. Nintendo släpper ny konsolgeneration mellan 5-6 år, och Switchen släpptes 2017. Det är 2021 redan så Switchen är då redan 4 år gammalt.

SNES = 1990
N64 = 1996 (5.5 år efter SNES)
Gamecube = 2001 (5.5 år efter N64)
Wii = 2006 (5 år efter Gamecube)
Wii U = 2012 (6 år efter Wii)
Switch = 2017 (5.5 år efter Wii U)

Så om Nintendo fortsätter samma trend så kan vi alltså se en ny generation från Nintendo 2022/2023, beroende på om Corona har dragit ner tempot. Det är möjligt att BoTW 2 kommer släppas samtidigt eller nära intill nästa generation av konsol, om det nu kommer vara Switch 2 eller om det kommer vara något helt nytt.

Jag tror också på att Nintendo kommer göra ett generationsbyte däromkring. De lägger sig ju alltid sina generatiomsbyten när Xbox och Playstation varit ute några år. Däremot tror jag de kommer fortsätta på switchkonceptet med en bärbar/stationär-hybrid även nästan generation.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Man kan alltid hoppas på något nytt, det borde komma något mellan 2022/23.

Jag hoppas på en stationär Nintendo med mer krut i, så kan de ha Switch som bärbart alternativ som 3DS var förut för de som tycker det är viktigt med bärbart. Men så blir det förmodligen inte.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Hinner inte leta källa, men vill minnas att Nintendo nämnde att de planerade för Switch att bli en mer långvarig generation gentemot tidigare generationer. Någon mer som minns det, eller har jag drömt det?

110% säker på att jag läst detta.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag tror inte vi kommer se en Switch Pro. Nintendo släpper ny konsolgeneration mellan 5-6 år, och Switchen släpptes 2017. Det är 2021 redan så Switchen är då redan 4 år gammalt.

SNES = 1990
N64 = 1996 (5.5 år efter SNES)
Gamecube = 2001 (5.5 år efter N64)
Wii = 2006 (5 år efter Gamecube)
Wii U = 2012 (6 år efter Wii)
Switch = 2017 (5.5 år efter Wii U)

Så om Nintendo fortsätter samma trend så kan vi alltså se en ny generation från Nintendo 2022/2023, beroende på om Corona har dragit ner tempot. Det är möjligt att BoTW 2 kommer släppas samtidigt eller nära intill nästa generation av konsol, om det nu kommer vara Switch 2 eller om det kommer vara något helt nytt.

Fast har inte Nintendos bärbara enheter haft längre livslängd med alla uppgraderingar? Hur många år var det mellan DS och 3DS? Och Game-Boy till Game-Boy Advance?

Medlem

Hoppet är det sista som överger gamern! En pro-modell lagom till BoTW2 vore perfekt!

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Fast har inte Nintendos bärbara enheter haft längre livslängd med alla uppgraderingar? Hur många år var det mellan DS och 3DS? Och Game-Boy till Game-Boy Advance?

Om du scrollar upp ett par inlägg från ditt så ser du att jag gjorde en sammanfattning för de bärbara konsoler också

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Om du scrollar upp ett par inlägg från ditt så ser du att jag gjorde en sammanfattning för de bärbara konsoler också

Sorry, missade detta. Jag kan tänka mig att Switch kommer följa mer åt det bärbara hållet, när det gäller antal år för en ny generation. Switch är en klockren idé, så med bättre prestanda via uppgraderingar så kan den nog hålla i många år till. Nintendo kan ju inte släppa en helt ny konsol - utan ett nytt Mario-Kart - och det har vi inte sett röken (hihi) utav.

Medlem

Ser ut som att nintendo boostat nya Dockan med bättre kylning, vilket kan vara ett tecken på att Switch PRO är på g.

JRA
Medlem

Memen har börjat.

Medlem

Ju längre tiden går desto mer troligt känns det att det i så fall blir en Switch 2 som är bakåtkompatibel.

Medlem

I och med att BotW 2 är utannonserat redan känns det som att det kommer till Switch/Switch Pro. The Annars skulle de väl lansera både ny konsol och nytt Zelda samtidigt, eller? Kanske är helt ute och cyklar...

Nintendo har väl aldrig gjort nån snabb konsol så varför skulle dom börja nu

Tajmingen för en PRO känns fel om de ändå ska släppa en ny konsol snart (enligt tidslinjen). PS4 PRO kom ju inte ett år innan PS5. Men kommer det ingen ny konsol förrän 2024 typ då passar ju en PRO modell in.

Medlem

Det skulle inte förvåna mig ett dugg. Det vore SÅ typiskt Nintendo, och i så fall kommer de garanterat att tiga tills EFTER julhandeln bara för att sedan "hej hopp, här kommer en ny Switch trots allt, släpps om två månader, och ni som slängde 3500-4000 spänn på gamla Switch med OLED-skärm för ett halvår sedan? Synd om er!"


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av WestManiaC:

Nintendo har väl aldrig gjort nån snabb konsol så varför skulle dom börja nu

Gamecube och n64 hade bra prestanda för sin tid. n64 begränsades av lagringsminnet på kassetterna så vissa spel blev nerskalade jämfört med andra konsoler, men Gamecube tycker jag står sig bra när man jämför med Xbox och PS2 spel.

Nes och snes vet jag inte hur de stod sig mot konkurrenterna när det kommer till prestanda.

1
Skriv svar