Ubisoft avslöjar Assassin's Creed Infinity, påstås vara en onlineplattform för framtida titlar

Robot
Ubisoft avslöjar Assassin's Creed Infinity, påstås vara en onlineplattform för framtida titlar
Medlem

Känns som det nya.

Världar som är tänkta att leva för evigt med regelbundna förändringar/uppdateringar. Singelplayer MMO, typ. Med valbara onlineinslag.

Gta 6 verkar vandra samma väg.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Känns som att det är lite samma som Battlefield Hub verkar vara.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd

Synd bara att Ubisoft gjort sig själva irrelevanta på pc scenen genom att köra exklusivitet med egs

Medlem

Var det inte något sånt här dom försökte sig på runt tiden då Unity släpptes? Det var någon tjänst ungefär som Uplay där man skulle kunna samla xp och framsteg från alla framtida Assassin's Creed spel men det höll bara i sig något år innan servrarna stängde.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Usch... Luktar bajsmacka om denna ide. I hate Live Service o allt vad det innebär.

Skrivet av General White:

Synd bara att Ubisoft gjort sig själva irrelevanta på pc scenen genom att köra exklusivitet med egs

Håller med dig. But i'm a weak, weak man och har köpt deras spel ändå tyvärr. Borde haft lite ryggrad o bojkottat de.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Mjaha, ännu ett försök att göra Singleplayerspel låsta online på något sätt...

Medlem
Skrivet av General White:

Synd bara att Ubisoft gjort sig själva irrelevanta på pc scenen genom att köra exklusivitet med egs

Går väl även att köpa spelen i deras egen butik?

Avstängd

Den som uppfann Games as a service borde abdikera som människa. Inget fan av utvecklingen som händer runt om i spelvärlden, känns som man inte lyssnar på sina kunder längre.

Medlem

Det här stinker "nickle and diming" på lång väg, de vill säkerligen försöka trycka in så många "free-2-play" element som de bara kan i paketet så de kan skinna oss för mer än spelen borde vara värda.

Avstängd

Jag vet inte vad jag ska tycka om detta förrän jag vet mer. Men är det AC så kommer jag köpa oavsett vad det är.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Den som uppfann Games as a service borde abdikera som människa. Inget fan av utvecklingen som händer runt om i spelvärlden, känns som man inte lyssnar på sina kunder längre.

Aktieägarna är deras kunder. Folket som köper deras produkter och tjänster är boskapen.

Medlem

Tänker mig något liknande Destiny när jag hör detta. Det utvecklas ju och förändras hela tiden, kan det tangera något sådant tro?

Medlem

Ubisoft håller på att död på sig själva.

Jag är totalt ointresserad av den här sortens utveckling och jag älskar assassins creed-spelen och har köpt alla minst en gång och lagt ned tusentals timmar på spelen. Kommer inte röra ett live service variant. Jag avskyr formatet.


signatur

Ultrazine

Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Aktieägarna är deras kunder. Folket som köper deras produkter och tjänster är boskapen.

Ja, tyvärr så är det så. muuu muuuuuuuuu

Medlem

Det jag gillat mest med AC serien är att man faktiskt har kunnat klara dem. Hitta allt och fixa 100% archivements, bortsett från några undantag i serien där för mycket multiplay kom in. Där lade jag ner. De senare spelen har man dock kunnat klara. Om det blir live-service lägger jag ner direkt. Eventuellt hoppar in och spelar någon omgång "for the kicks". Men om ett single player spel aldrig tar slut säger jag bara...orka!

Medlem

Gillade Orgins, Odyssey och Valhalla även om de va onödigt stora för min del och jag inte orkade spela hela vägen fram till slutet. Blev tråkiga efter ett tag och kändes inte som AC. Jag fattar ju att de lever på namnet nu -pengar talar.!! Men jag hade hellre sätt att de gör ett nytt "riktigt" AC spel med fokus på storyn istället för ett open world spel i mängden! De har tillräckligt mycket pengar för gör en helt ny spelserie "också" för de som vill ha ett massivt onlinespel.

Avstängd
Skrivet av Rhymst:

Gillade Orgins, Odyssey och Valhalla även om de va onödigt stora för min del och jag inte orkade spela hela vägen fram till slutet. Blev tråkiga efter ett tag och kändes inte som AC. Jag fattar ju att de lever på namnet nu -pengar talar.!! Men jag hade hellre sätt att de gör ett nytt "riktigt" AC spel med fokus på storyn istället för ett open world spel i mängden! De har tillräckligt mycket pengar för gör en helt ny spelserie "också" för de som vill ha ett massivt onlinespel.

I dom spelen du nämner är det ju underbar story i alla tre?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

I dom spelen du nämner är det ju underbar story i alla tre?

Du har säkert rätt 😆 Men när det finns oändligt med side quests är det iaf svårt för mig att tillslut hålla reda på vad fasen jag gör? Har säkert +40h i Orgins och ingen aning om vad spelet handlar om längre haha samma sak hände med Witcher 3. Kanske har någon mani eller nått och måste göra klart allt i ett område innan jag ger mig vidare till nästa 😅 Who knows jag kanske ska hålla mig till linjära spel som Alan Wake, Heavy Rain och The Last of Us som jag personligen tycker lyckats väva in storyn väldigt bra i spelet men jag hade iaf önskat att alla side quests påverkade huvud storyn tydligare. Men tycker trots allt det är kul med open world också och tycker som sagt inte att något av de spelen är dåliga 😊

Avstängd
Skrivet av Rhymst:

Du har säkert rätt 😆 Men när det finns oändligt med side quests är det iaf svårt för mig att tillslut hålla reda på vad fasen jag gör? Har säkert +40h i Orgins och ingen aning om vad spelet handlar om längre haha samma sak hände med Witcher 3. Kanske har någon mani eller nått och måste göra klart allt i ett område innan jag ger mig vidare till nästa 😅 Who knows jag kanske ska hålla mig till linjära spel som Alan Wake, Heavy Rain och The Last of Us som jag personligen tycker lyckats väva in storyn väldigt bra i spelet men jag hade iaf önskat att alla side quests påverkade huvud storyn tydligare. Men tycker trots allt det är kul med open world också och tycker som sagt inte att något av de spelen är dåliga 😊

Även fast man gör allt så finns det ju ändå en linje man följer i alla tre spel så man håller ju ändå koll på så vis.


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent
Skrivet av Oakenborn:

Var det inte något sånt här dom försökte sig på runt tiden då Unity släpptes? Det var någon tjänst ungefär som Uplay där man skulle kunna samla xp och framsteg från alla framtida Assassin's Creed spel men det höll bara i sig något år innan servrarna stängde.

Fast det här är väl kvar? Du får ju massa xp och poäng ute i Uplay som du kan köpa föremål för som sen går att använda inne i spelen. Köpte Evie from Syndicate som kapten till skeppet i Odyssey för massa poäng jag fått ute i Uplay.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det här är väl kvar? Du får ju massa xp och poäng ute i Uplay som du kan köpa föremål för som sen går att använda inne i spelen. Köpte Evie from Syndicate som kapten till skeppet i Odyssey för massa poäng jag fått ute i Uplay.

Japp de finns kvar. Har köpt ett par grejer till valhalla med. Men det heter ubisoft connect eller nått sånt nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Så länge folk betalar så finns det kunder.

Hade man på riktigt röstat med plånboken så hade det här aldrig vart en grej.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det här är väl kvar? Du får ju massa xp och poäng ute i Uplay som du kan köpa föremål för som sen går att använda inne i spelen. Köpte Evie from Syndicate som kapten till skeppet i Odyssey för massa poäng jag fått ute i Uplay.

Det jag menar var en annan hemsida än uplay där det bara var framsteg i Assassin's Creed titlar som sparades. Men den fungerade aldrig så bra.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av General White:

Synd bara att Ubisoft gjort sig själva irrelevanta på pc scenen genom att köra exklusivitet med egs

Vad är egs för något?

Medlem
Skrivet av WargH:

Vad är egs för något?

Epic Games Store

1
Skriv svar