Supercharmiga VR-spelet Moss ska få en uppföljare

Robot
Supercharmiga VR-spelet Moss ska få en uppföljare

Musen Quill återvänder i ett nytt äventyr.

#Moss-book-2, #Polyarc, #nyhetstips


Medlem

Vilken öppning när de visade detta! Så glad. Första Moss är upp till dagens datum et av de bästa VR spel jag spelat så det här blir def day one köp när det väl kommer.

Har sett vissa på nätet förlöjliga grafiken att det såg ut sm PS3 spel osv. Saken är den att VR spel ofta ser ut som skit när man visar dem i 2d.
Det blir något helt annat när man väl sitter där med VR hjälmen på huvudet. Det är en enorm skillnad grafiskt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vilken öppning när de visade detta! Så glad. Första Moss är upp till dagens datum et av de bästa VR spel jag spelat så det här blir def day one köp när det väl kommer.

Har sett vissa på nätet förlöjligat grafiken att det såg ut sm PS3 spel osv. Saken är den att VR spel ofta ser ut som skit när man visar dem i 2d.
Det blir något helt annat när man väl sitter där med VR hjälmen på huvudet. Det är en enorm skillnad grafiskt.

Detta 👆👌

Har man ett VR headset så är ju dessa spel ett m(oss)te!

Medlem

Moss är riktigt bra spel och är ett klart bevis att plattforms 3e persons spel även funkar i VR.
Kanske bättre tom då man kan som i Moss lägga in funktioner där man själv integrerar.
Gillar detaljen i Moss att man är sin spegelbild när man tittar ner i vatten tex.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moss är ett supermusigt spel. Jag ser verkligen fram emot uppföljaren och hoppas det är längre än ettan.

Skribent
Skrivet av SunShine:

Vilken öppning när de visade detta! Så glad. Första Moss är upp till dagens datum et av de bästa VR spel jag spelat så det här blir def day one köp när det väl kommer.

Har sett vissa på nätet förlöjligat grafiken att det såg ut sm PS3 spel osv. Saken är den att VR spel ofta ser ut som skit när man visar dem i 2d.
Det blir något helt annat när man väl sitter där med VR hjälmen på huvudet. Det är en enorm skillnad grafiskt.

Kan bara instämma. Var själv tveksam till det första spelet, men när jag väl provade blev jag helt golvad. Så sjukt charmigt, snyggt och medryckande.

Skrivet av Jonny Myrén:

Kan bara instämma. Var själv tveksam till det första spelet, men när jag väl provade blev jag helt golvad. Så sjukt charmigt, snyggt och medryckande.

Spelen överlag är kanske en 8/10, men musbyn är verkligen 11/10. Jag hoppas man får se mer av byn i nästa spel.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Spelen överlag är kanske en 8/10, men musbyn är verkligen 11/10. Jag hoppas man får se mer av byn i nästa spel.

För mig är det lätt 9 av 10. Få spel inom VR är så välgjorda om detta. Skulle vara Astrobot som slår högre.
Jag hoppas verkligen nästa generation av VR får lite bättre spel. Redigt trött på alla medikora FPS shooters o wave shooters utvecklare spottar ur sig o sedan gnäller de över att ingen köper deras spel haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent

Hade tänkte spela 1an i sommar, men det är så satans varmt att det inte går att ha på sig PSVR-setet utan att allt börja imma igen. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker det ser trött ut, men har inte testat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Köpt 1an för ett tag sen på Steam men inte testat än. Kanske dags? 🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

Köpt 1an för ett tag sen på Steam men inte testat än. Kanske dags? 🙂

Definitivt dags!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar