Medlem
New World

Snart drar sista betan (20 juli) av New World igång inför släppet i 31 Augusti. Är det några fler som är taggade?
Jag och frugan har förbokat och har några vänner som skall spela. Var faktiskt länge sedan jag var lika taggad för ett mmo då de flesta brukar bli en besvikelse. Vet att Amazon har ändrat en hel del sedan jag senast testade det för över ett år sedan och vad jag sett och hört andra säga så är det riktigt positiva saker.

För er som är intresserade utav det kan jag rekommendera Ser Medievals youtube kanal som verkar veta vad han pratar om och har extremt mycket information om New World.

Moderator | Testpilot

Jag är taggad! Spelade alfan förra året och även om det var väldigt fattigt på många plan kände jag att det finns bra med potential. Allt de visat sedan dess (senast Outpost-videon) ser bra ut. Lär säkert ha problem med släpp med servrar, balansering och innehåll men jag är säker på att det kommer bli bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är taggad! Spelade alfan förra året och även om det var väldigt fattigt på många plan kände jag att det finns bra med potential. Allt de visat sedan dess (senast Outpost-videon) ser bra ut. Lär säkert ha problem med släpp med servrar, balansering och innehåll men jag är säker på att det kommer bli bra!

Jag kände likadant. Alla förändringar de gjort efter alfan sist verkar vara enorma. Får hoppas att det blir en smidig launch men det lär väl inte hända. För mig är det inte så stor grej då jag inte är ung längre och känner att jag behöver tävla med andra för att vara störst bäst o snabbast att expa. Systemen de byggt upp för crafting, camping, pvp verkar kunna bli bra och något jag kommer sätta mig in i vilket var länge sedan jag haft tid/ork att göra.

Medlem

Antar du menar 20e juli? Är det en öppen beta?

Har kikat en del på New World, men det verkar så otroligt innehållsfattigt. Finns det inte f2p? Känns som spelet är DOA om det är subscription?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Antar du menar 20e juli? Är det en öppen beta?

Har kikat en del på New World, men det verkar så otroligt innehållsfattigt. Finns det inte f2p? Känns som spelet är DOA om det är subscription?

Självklart skall det vara 20 Juli. Det är beta för alla som förbokat!

Spelet är B2P, dvs du köper det och kan spela hur mycket du vill, ingen sub på det. Det senaste året sedan Alfan har dom lagt till otroligt mycket så nu börjar det nästan bli svårt att greppa alla system för olika saker. Så jag kan inte riktigt hålla med där.

Medlem
Skrivet av robbis:

Självklart skall det vara 20 Juli. Det är beta för alla som förbokat!

Spelet är B2P, dvs du köper det och kan spela hur mycket du vill, ingen sub på det. Det senaste året sedan Alfan har dom lagt till otroligt mycket så nu börjar det nästan bli svårt att greppa alla system för olika saker. Så jag kan inte riktigt hålla med där.

B2P är ju nice! Då kan man ge det ett försök iaf!

Det jag hörde senast var att det endast fanns 1 dungeon som PvE endgame, finns det mer nu?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

B2P är ju nice! Då kan man ge det ett försök iaf!

Det jag hörde senast var att det endast fanns 1 dungeon som PvE endgame, finns det mer nu?

Just nu finns det 2 stycken Amrine Excavation och The Garden of Genesis, men det kommer bli fler när spelet släpps. Jag tror själv amazon polerat på systemen och hur dom vill att spelat skall fungera innan dom börjar pumpa ut content. För vissa hardcore gamers kan ju detta bli ett problem som är snabba att göra allt, tror inte det kommer vara ett problem för mig som har några timmar i veckan att spela.

Reekwater

Medlem

Soännande att få höra mer åsikter efter betan börjat, New World verkar lovande.

Medlem

Jag spelade alphan, men har inte förbokat spelet ännu. Har dock övervägt att köpa det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Är nyfiken på det eftersom det inte är sub eller f2p (p2w).

Men ni som är insatta, vad är det som är speciellt med detta jämfört med andra mmo?

Ska ta och kolla själv sen när tiden finns men om någon hade kunnat skriva sina egna förhoppningar och/eller uppfattningar så hade jag varit tacksam!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Soännande att få höra mer åsikter efter betan börjat, New World verkar lovande.

Jag kommer inte spela jätte mycket i betan då den bara pågår 7-10 dagar och att dom ska resetta inför lunch, men kommer testa lite för att se hur preformance är, skillnaden mellan alfan osv. Kommer vara som en helt ny värld om man kollar på dem som spelar closed sedan alfan. Alla verkar vara rätt nöjda

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Är nyfiken på det eftersom det inte är sub eller f2p (p2w).

Men ni som är insatta, vad är det som är speciellt med detta jämfört med andra mmo?

Ska ta och kolla själv sen när tiden finns men om någon hade kunnat skriva sina egna förhoppningar och/eller uppfattningar så hade jag varit tacksam!

Det speciella för mig tror jag mycket är systemen. Och att det är inget tab-target mmo utan mer dark souls fighter. Krävs lite mera av spelaren än andra mmo. Gillar settingen också. Sen tror jag att det kommer utvecklas fruktansvärt första året efter launch

Medlem

Har följt spelets utveckling sedan 2016. Testade alfan med de härliga watermarksen över hela skärmen, endast för att få en snabb feeling om jag väntat i onödan. Så var inte fallet. Det grafiska, stridssystemet och den allmänna potentialen finns/fanns där. Alla nya tillägg de gjort tycker jag har varit till det bättre.

Jag må vara lite oldschool men har bestämt mig för att inte spela förens spelet släpps officiellt 31 aug.

Så nu är det bara vänta för egen del.

Allt är dock förberett. Ny dator, ny skärm, nya hörlurar, t.o.m semestern är senarelagd för att kliva in och spela maximalt. Sambon vet vad som väntar - hon är förberedd mentalt.

Minns inte senast jag var så taggad på ett spel. Vet att det kan bli flopp, som med allt, men jag väntar inte så länge utan att ge det en ordentlig chans

Gnällkuk

Skulle rekommendera att kanske hålla ett öga på Lazy Peons YT-kanal.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Skulle rekommendera att kanske hålla ett öga på Lazy Peons YT-kanal.

Jag skulle hellre rekommendera Ser Medieval djupa genomgångar av New World sedan lång tid tillbaka.

Medlem

Idag kl 18.30 öppnar closed beta för förhandsbokare och andra inbjudna. Den pågår till 2 augusti för att sedan göra de sista finslipningarna inför releasen 31 Augusti.

Berätta gärna vilken servrar ni tänkt spela på. Vet inte om det kommer vara samma vid release dock.

Medlem

Kan man förhandsboka för access sen avboka?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vercadi:

Kan man förhandsboka för access sen avboka?

Yep. Så länge du avbokar innan spelet släpps, vilket jag har för mig är 31 Augusti.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Yep. Så länge du avbokar innan spelet släpps, vilket jag har för mig är 31 Augusti.

Hur och vart gör man detta?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ronzem:

Hur och vart gör man detta?

Jag vet bara hur man gör det via Steam. Loggar in här och bara klickar i att man vill göra refund.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vet bara hur man gör det via Steam. Loggar in här och bara klickar i att man vill göra refund.

Men hur blir det om man lirar betan mer än 2 timmar?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ronzem:

Men hur blir det om man lirar betan mer än 2 timmar?

Man kan refunda tills spelet släpps 31 Augusti. Det här är inget early access-spel, utan du köper det innan release och får tillgång till stänga betan bara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men hur blir det om man lirar betan mer än 2 timmar?

Som skribenten ovan nämner. New World körs via en särskild app under betan.
När spelet släpps den 31:a augusti kommer du köra spelet via en annan app.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Officiell Dev livestream - de visar blandade New World streamers från Twitch.
https://www.twitch.tv/playnewworld

Stream från Ser Mediveal som kört alfan mycket och kan spelet bra. Den är igång med pre-talk.
https://www.youtube.com/watch?v=yqhz-1qa3YE

Medlem

Första intrycket av spelet efter nästan 8 timmar är väldigt positivt. Hann bli lvl 13 och testa en hel del av combaten, crafting, factions Quest mm... Nu längtar jag ännu mera efter full releasen

Medlem

Enligt SteamDB var det 190811 som spelade New World beta samtidigt igår.
https://steamdb.info/app/1205550/graphs/

.
.
.
.
Edit: av dessa hundratusentals spelare är det förstås alltid några som hittar på nya saker att göra
https://www.reddit.com/r/newworldgame/comments/oohuos/the_new...

Medlem

EDIT: En varning. Vissa 3090-kort ser ut att ha problem med New World. Verkar vara speciellt EVGA.

https://forums.newworld.com/t/known-issue-nvidia-rtx-3090-ser...

Citat:

Hi Adventurers,

Thank you all for sharing your reports about this problem, we believe this is related with driver settings and frame rate limiters.

Disable the overrides in the driver settings,
Make sure to press “APPLY”
Restart the game client.
Also you can cap your FPS.

This will help prevent issues with the GPU’s utilization.

Go to Settings > Visuals > Max fps > Set this to 60, this should help to bring the utilization back down.

Additionally, please be sure to check in your NVIDIA Control Panel under Manage 3D Settings > Program Settings > Select New World, and check that Max Frame Rate either shows 'Use Global Settings (Off) or just Off.

Please let us know if you need more assistance and thank you all for your contributions to the Beta.

https://forums.newworld.com/t/issues-with-evga-rtx-3090-ftw3-...

Medlem

Något Svenskt eller skandinaviskt Company på gång?
(alternativt vilket Company tillhör ni)

Avstängd

Har hört lite rykten om micro transactions i spelet som tydligen skulle vara pay 2 win rakt av.
Jag har inte sett vad man får specifikt i spelet så tänkte att ni kanske hade koll?
Är det äkta p2w så kommer jag definitivt inte köra det men om det bara är cosmetics och extra bag space osv så kan jag ändå ge det en chans.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Har hört lite rykten om micro transactions i spelet som tydligen skulle vara pay 2 win rakt av.
Jag har inte sett vad man får specifikt i spelet så tänkte att ni kanske hade koll?
Är det äkta p2w så kommer jag definitivt inte köra det men om det bara är cosmetics och extra bag space osv så kan jag ändå ge det en chans.

Vad räknas som P2W i ett MMO för dig? Boosters, inventory slots, bag slots, bank slots, osv tycker jag är pay2win och det kommer antagligen finnas.

123
Skriv svar