Death Stranding Director's Cut får bättre strider, racing och mycket mer

Robot
Death Stranding Director's Cut får bättre strider, racing och mycket mer
Medlem

Frågan är om det blir fullpris igen om man redan har PS4 versionen eller om det är som Ghost of Tsushima, att man får betala ett par hundralappar för att uppgradera.

Skribent
Skrivet av n1iz:

Frågan är om det blir fullpris igen om man redan har PS4 versionen eller om det är som Ghost of Tsushima, att man får betala ett par hundralappar för att uppgradera.

Bra fråga. Äger man redan Playstation 4-versionen av spelet kostar det €10 att uppgradera till Director's Cut för Playstation 5. Köper man istället Director's Cut fristående så går den lös på €49.99.

Medlem

Ingenting om någon PC-version?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av Baronova:

Ingenting om någon PC-version?

Nope, inget än. Vi får hålla tummarna.

Medlem

500 kr för ett gammalt spel är saftigt. 🙂

Medlem

Köpte det under Steam-rean. Märkligt men intressant spel. Det lär väl inte bli en gratis uppdatering till PC men hoppas kan man väl alltid göra....även om jag utan problem kan pynta 10 dollares för det.

Medlem

Jag får ta och sluta köpa spel vid releasen. Det är fine med uppdateringar, men stör mig på att storyn ska bli förbättrad i efter hand och inte som ett dlc utan att det är små förbättringar över hela spelet så man måste börja om från början. Verkar vara 2 - 3 år man ska vänta efter de släppts. För då verkar de flesta spelen hinna bli klara.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Jag får ta och sluta köpa spel vid releasen. Det är fine med uppdateringar, men stör mig på att storyn ska bli förbättrad i efter hand och inte som ett dlc utan att det är små förbättringar över hela spelet så man måste börja om från början. Verkar vara 2 - 3 år man ska vänta efter de släppts. För då verkar de flesta spelen hinna bli klara.

Haha ja release cycle verkar vara releasedate plus 2-3 år :-/


signatur

P.L.U.R

Medlem

Börjar tröttna lite grann på Sony…
VADÅ TA 10$ FÖR EN UPPGRADERING TILL PS5?!

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Börjar tröttna lite grann på Sony…
VADÅ TA 10$ FÖR EN UPPGRADERING TILL PS5?!

Uppgradering OCH nytt innehåll. Fullt rimligt enligt mig. Men köp inte spelet om det svider så kanske de slutar med dessa mindre uppdateringar som de tar betalt för.

Medlem

Fan att ja inte har en ps5. Den är för dyr med 🤔

Hade älskat om de kom på Xbox game pass. Lite drömtänk från mitt håll 😝

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Börjar tröttna lite grann på Sony…
VADÅ TA 10$ FÖR EN UPPGRADERING TILL PS5?!

Så du menar att du vill ha allt nytt innehåll gratis?
Antar att du också jobbar utan lön.

Antar också att du aldrig köpt nå dlc till något spel.

Stör du dig att du får betala för nytt innehåll så gå vidare och glöm spelet.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Börjar tröttna lite grann på Sony…
VADÅ TA 10$ FÖR EN UPPGRADERING TILL PS5?!

10 USD för detta är inte orimligt på något sätt och speciellt när det är PS4 > PS5 Director's Cut Digital Deluxe enligt PS Bloggen.
Det är ju inte så att de bara gått in, tryck i en "checkbox" och sen är det klart heller.

If you already own the PS4 version of Death Stranding, you can get the PS5 Death Stranding Director’s Cut Digital Deluxe Edition Upgrade for only [$10, €10].

  • Experience environment effects with the DualSense wireless controller’s haptic feedback.

  • Get closer to the world of Death Stranding with bespoke adaptive trigger resistance.

  • Hear sound effects come to life in 3D Audio (requires compatible headphones).

  • Get into the action quickly with the PS5 console’s ultra-fast SSD and near-instant load times.

  • Extended storyline through new missions in an expanded area. Make use of additional weapons and vehicles, take on new enemy types and explore new locations such as the Firing Range and Racetrack, featuring extra missions and minigames.

  • Choose from two picture modes – Performance Mode with upscaled 4K and up to 60FPS or Fidelity Mode in native 4K – both with ultra-wide and HDR support**.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Det är lite otydligt om man borde spela om spelet för att få uppleva allt som är nytt i spelet (mtp utökad story), eller om man allt nytt är post endgame, så att man kan fortsätta från en redan avklarad sparningsfil.

Medlem

Tror inte att någon satt och begränsade Kojima när han satt och smekte sig själv över sitt eget geni i DHL-simulatorn Death Stranding. Fullständigt poänglöst med en ”Director’s Cut” när han hade all makt att göra precis vad han ville inför första releasen.

Skribent

Går extra innehållet att spela även på PS4? Eller måste jag ha en PS5?

Har varit sugen på att spela om det och då med allt extra innehåll hade varit sjukt nice.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Taskman:

10 USD för detta är inte orimligt på något sätt och speciellt när det är PS4 > PS5 Director's Cut Digital Deluxe enligt PS Bloggen.
Det är ju inte så att de bara gått in, tryck i en "checkbox" och sen är det klart heller.

If you already own the PS4 version of Death Stranding, you can get the PS5 Death Stranding Director’s Cut Digital Deluxe Edition Upgrade for only [$10, €10].

  • Experience environment effects with the DualSense wireless controller’s haptic feedback.

  • Get closer to the world of Death Stranding with bespoke adaptive trigger resistance.

  • Hear sound effects come to life in 3D Audio (requires compatible headphones).

  • Get into the action quickly with the PS5 console’s ultra-fast SSD and near-instant load times.

  • Extended storyline through new missions in an expanded area. Make use of additional weapons and vehicles, take on new enemy types and explore new locations such as the Firing Range and Racetrack, featuring extra missions and minigames.

  • Choose from two picture modes – Performance Mode with upscaled 4K and up to 60FPS or Fidelity Mode in native 4K – both with ultra-wide and HDR support**.

Jag får erkänna att jag skrev mitt meddelande lite förhastat. Föredrar den här utvecklingen, än hur det var på PS4 där man betalade ca 40$ för PS4-versioner som endast hade bättre bildfrekvens och höge upplösning.

Medlem

Coolers värt att spela om alltså!

Medlem

Tråkigt att det inte kommer till ps4

Medlem

10USD låter billigt med tanke på allt nytt man får. Kommer slå till direkt


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Avstängd
Skrivet av Stripe:

Tråkigt att det inte kommer till ps4

Så ja, spring nu iväg och köp en PS5 till överpris av någon scalper på blocket.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Så ja, spring nu iväg och köp en PS5 till överpris av någon scalper på blocket.

Varför?

1
Skriv svar