Dice fortsätter att teasa Battlefield 2042:s nya spelläge

Robot
Dice fortsätter att teasa Battlefield 2042:s nya spelläge

Klassiska kartor ska göra comeback, men i en ny typ av upplevelse.

#Battlefield-2042, #Dice


Gnällkuk

Jag vet inte om det var jag som läste mellan raderna och gjorde en galen tolkning, men det stora med AI i molnet som gör massa stuffz är ju om vi får kartor som är helt slumpade utifrån ett visst ramverk. Lär nog ta många år innan man får till det bra och misstänker att det kommer vara buggfest deluxe i början men intressant never the less.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gabreilson sa pratade väl också om att framtidens FPS kommer vara något ut över det vanliga tack vare molnet? Så vem vet vad de sitter och jobbar med på Dice utöver 2042.

Medlem

Med tanke på att det alltid varit problemtiskt att synka fysiska beräkningar över internet bör man inte dra för stora växlar på tex realistisk/dynamisk förstörelse.

Att majoriteten av fysiken beräknas lokalt och är klientsidad i nästintill alla spel är av en anledning, men tanken på att kunna göra spel med snabb och avancerad fysik i gameplay över internet är ju en fortsatt våt dröm för många av oss.

Medlem

Dem är väl redan en bit på väg vad gäller beräkningar i "molnet"?
Vädret i Battlefield V beräknades från serverns sida i jämförelse med Battlefield 1 där det var på klientens sida.

Resultatet i Battlefield 1 var att spelare kunde ha olika vädereffekter även om dem spelade på samma server vilket ledde till att man kunde bli skjuten i huvudet av en sniper på andra sidan kartan fast det på min skärm var sandstorm tex. Det problemet är helt borta i BFV tack vare server sidan.

Snälla, ge mig Karkand!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Grappling hook, wingsuit, tornado....Just Cause 4??

Medlem
Skrivet av heady89:

Med tanke på att det alltid varit problemtiskt att synka fysiska beräkningar över internet bör man inte dra för stora växlar på tex realistisk/dynamisk förstörelse.

Att majoriteten av fysiken beräknas lokalt och är klientsidad i nästintill alla spel är av en anledning, men tanken på att kunna göra spel med snabb och avancerad fysik i gameplay över internet är ju en fortsatt våt dröm för många av oss.

Skrivet av blackidus:

Dem är väl redan en bit på väg vad gäller beräkningar i "molnet"?
Vädret i Battlefield V beräknades från serverns sida i jämförelse med Battlefield 1 där det var på klientens sida.

Resultatet i Battlefield 1 var att spelare kunde ha olika vädereffekter även om dem spelade på samma server vilket ledde till att man kunde bli skjuten i huvudet av en sniper på andra sidan kartan fast det på min skärm var sandstorm tex. Det problemet är helt borta i BFV tack vare server sidan.

Man kan undra hur långt de har kommit i prototyp-stadiet på kontoret och hur lång tid det kommer ta innan vi spelare får samma sak

Medlem

Jag blev lite orolig att man räknat in de här klassiska remastrade kartorna i de 7 som skulle komma till spelet, men så verkar det inte vara. Så 7 fräscha kartor plus ett gäng remastrade låter 👌

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag vet inte om det var jag som läste mellan raderna och gjorde en galen tolkning, men det stora med AI i molnet som gör massa stuffz är ju om vi får kartor som är helt slumpade utifrån ett visst ramverk. Lär nog ta många år innan man får till det bra och misstänker att det kommer vara buggfest deluxe i början men intressant never the less.

Cool idé, men samtidigt mardröm för mig som tycker det är jobbigt när jag inte kan banan utan och innan.

Gnällkuk
Skrivet av Whisp:

Cool idé, men samtidigt mardröm för mig som tycker det är jobbigt när jag inte kan banan utan och innan.

Det skapar ju ett helt nytt taktiskt element, tror det hade varit rätt ballt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Snälla, ge mig Karkand!

Skulle just säga detta själv !!

Medlem

Snälla, ge mig Metro!

Medlem

Tycker dom borde införa nån sorts rankat läge.

Medlem

Arica Harbor!

Medlem

Jag vill gärna se Sharqi Peninsula (BF2), Fall of Berlin/Suez Canal (BF2142) och Nelson Bay (BFBC2). Överlag tycker jag BFBC2 hade rätt många bra banor, likaså BF3 😁

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Snälla, ge mig Metro!

Är inte det banan där man mest står i en trappa och kastar granater på varandra?

Medlem
Skrivet av superapan:

Är inte det banan där man mest står i en trappa och kastar granater på varandra?

Ja, värdelös karta.
Gjord för folk som vill spela cod men är för dåliga på cod.
Då nedlusades Battlefield 3 med denna karta som är så långt ifrån vad Battlefield tidigare varit.
Tydlig gräns när Battlefield gick ifrån att vara Battlefield.
Battlefield 3, både älskat och hatat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
lol

White man tillåtet att skriva? eller kränker man alla? PK inskrivet i spelet igen eller är det ett spel? litar inte ett skit på svenska spel tillverkare. Känns som alla är kränkta vänster barn.

Avstängd
Skrivet av Dumber:

White man tillåtet att skriva? eller kränker man alla? PK inskrivet i spelet igen eller är det ett spel? litar inte ett skit på svenska spel tillverkare. Känns som alla är kränkta vänster barn.

Det är de också.

Medlem
Skrivet av Dumber:

White man tillåtet att skriva? eller kränker man alla? PK inskrivet i spelet igen eller är det ett spel? litar inte ett skit på svenska spel tillverkare. Känns som alla är kränkta vänster barn.

Va?

1
Skriv svar