Bekräftat: Nya Nintendo Switch har inte mer kraftfull hårdvara

Inaktiv

Driftningen då för helvete Nintendo.

Umi
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Det är väl fortfarande den bästa bärbara konsolen som går att köpa.

Är väl den enda att köpa med?

Medlem
Skrivet av Kris:

I takt med att spel blir mer krävande spelar visst hårdvara och prestanda roll.

Och det behöver de inte bli, så det spelar ingen roll.

Nintendo hade den mest kraftfulla konsolen med Gamecube och förlorade den generationen. Nintendo tyckte att det var tydligt att det inte var vad kunderna ville ha mest, och slutade satsa på det.
Wii och Switch är de svagaste konsolerna i sina generationer och de vann/vinner de generationerna.

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

Och det behöver de inte bli, så det spelar ingen roll.

Nintendo hade den mest kraftfulla konsolen med Gamecube och förlorade den generationen. Nintendo tyckte att det var tydligt att det inte var vad kunderna ville ha mest, och slutade satsa på det.
Wii och Switch är de svagaste konsolerna i sina generationer och de vann/vinner de generationerna.

Tror du på allvar att framtida spel kommer ha sämre grafik och prestanda än dagens?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Tror du på allvar att framtida spel kommer ha sämre grafik och prestanda än dagens?

Det här är alltså, på något sätt, anledningen till att mobilspel är bättre än Switchspel, menar du?

Det finns massor av plattformsagnostiska spel som fungerar och flyter jättebra på Switch, spel som inte sätter grafiken i första rummet men ändå är fina. Shovel Knight, Hollow Knight, Cuphead osv. Om spel inte flyter bra så är det utvecklarens fel, inte plattformens. Det kommer komma fler sådana spel. Undertale, Stardew Valley, Celeste osv är exempel på spel där det, som du försökte lägga orden i min mun på ett nedlåtande vis, kommer bana väg för "framtida spel med sämre grafik än dagens".

Grafik är en aspekt när du bygger ett spel. Det är okej om det är vad du vill ha, men det är inte det enda som avgör om ett spel blir bra. Spela mobilspel om det är vad du vill göra, men på inget sätt gör tillgången till dem eller telefonernas prestanda Switch sämre.

Medlem

299$ - 349$? Vad skiljer sig versionerna mer exakt? Eller är det 299$ för den nuvarande modellen?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

299$ - 349$? Vad skiljer sig versionerna mer exakt? Eller är det 299$ för den nuvarande modellen?

Den nuvarande har 299 usd som riktpris (msrp). Den kommande föreslås bli 50 usd dyrare.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Driftningen då för helvete Nintendo.

Man kan ju inte adressera ett fel vart existens man förnekar. "Drifting, vad är det, ett bilspel? Lalla-laaa"

Medlem

Den här versionen känns för dom som ännu inte köpt sin Switch. Lite modernare, så troligtvis kommer den ersätta den nuvarande modellen på marknaden? Och så kommer säkerligen en starkare version längre fram? 

Eller vad tror ni andra?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Den här versionen känns för dom som ännu inte köpt sin Switch. Lite modernare, så troligtvis kommer den ersätta den nuvarande modellen på marknaden? Och så kommer säkerligen en starkare version längre fram? 

Eller vad tror ni andra?

Precis så.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Den här versionen känns för dom som ännu inte köpt sin Switch. Lite modernare, så troligtvis kommer den ersätta den nuvarande modellen på marknaden? Och så kommer säkerligen en starkare version längre fram? 

Eller vad tror ni andra?

Låter rimligt.

Gissar att vi får se en riktig Switch-uppföljare inom 1-2 år, i samband med BOTW 2.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Man kan ju inte adressera ett fel vart existens man förnekar. "Drifting, vad är det, ett bilspel? Lalla-laaa"

Hahaha

Medlem

Ren idioti. Det är dock Nintendo vi pratar om så.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Ren idioti. Det är dock Nintendo vi pratar om så.

Jag misstänker att den kommer sälja som fan så ur ett rent monetärt perspektiv så är detta definitivt inte idioti, de har nog undersökt denna lansering och dess kommande försäljning till skillnad från folk som oss som skriker högt på nätet, det är idioti om något!🙂 Sen säljer ju Switch fortfarande otroligt bra och denna modell blir väl jättebra för de som inte har köpt en ännu, eller för dem som vill ha uppdaterad skärm och lagringsminne för den delen.

ZF
Medlem
Skrivet av Umi:

Är väl den enda att köpa med?

Det har ju börjat dyka upp de där datorerna som har kontroller på sidorna. De är onekligen väldigt kraftfulla jämfört med Switch, i ungefär samma formfaktor. Sen om de är lika kul är en annan och högst subjektiv fråga kanske.

Men de är garanterat bättre på Blender.

Skribent
Skrivet av JRA:

Det där stämmer dock inte riktigt. SNES:en, Nintendo 64:an och GameCuben säger hej. Det var ju först från och med Wii som Nintendo "gav upp" att försöka konkurrera direkt med de andra konsoltillverkarna. Att påstå något annat är ju rena rama historierevisionismen.

Håller med, men N64. Var den kraftfullare än Playstation? Den var väl rätt gimpad på grund av sina kassetter?

GC däremot är grymt underskattad vad gäller prestanda. Men den var väl också orsaken till att de slutade satsa på prestanda kan jag tänka mig. Att satsa på prestanda hjälpte ju inte försäljningen så de satsade på en annan strategi med Wii. Vilket funkade.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Håller med, men N64. Var den kraftfullare än Playstation? Den var väl rätt gimpad på grund av sina kassetter?

GC däremot är grymt underskattad vad gäller prestanda. Men den var väl också orsaken till att de slutade satsa på prestanda kan jag tänka mig. Att satsa på prestanda hjälpte ju inte försäljningen så de satsade på en annan strategi med Wii. Vilket funkade.

Mja, är nog det rätta svaret. Förutom problemet med lagringsutrymmet då. Största bromsen med N64 var att den var extremt jobbig att utveckla till. Särskilt utan det extra RAM-minnet, vilket liksom kassetterna var resultatet av Nintendo-dumslughet i sitt esse.

Gamecuben är en fin maskin, men jag tror inte avsaknad av gimmick faktor som Wii var vad som landade den en delad bronsplats på pallen. Snarare var det nog dom där livskvalitetsgrejerna som de andra hade som lämnade den i dammet. DVD-spelare, musikspelare. De andra var vuxnare helt enkelt.

Sen kom ju i och för sig Nintendo igen rejält i vuxenstatus när Wii blev närmast ett basinköp på ålderdomshemmet.

Men om det egentligen var så bra för affärerna är en annan historia.

Skribent
Skrivet av ZF:

Mja, är nog det rätta svaret. Förutom problemet med lagringsutrymmet då. Största bromsen med N64 var att den var extremt jobbig att utveckla till. Särskilt utan det extra RAM-minnet, vilket liksom kassetterna var resultatet av Nintendo-dumslughet i sitt esse.

Gamecuben är en fin maskin, men jag tror inte avsaknad av gimmick faktor som Wii var vad som landade den en delad bronsplats på pallen. Snarare var det nog dom där livskvalitetsgrejerna som de andra hade som lämnade den i dammet. DVD-spelare, musikspelare. De andra var vuxnare helt enkelt.

Sen kom ju i och för sig Nintendo igen rejält i vuxenstatus när Wii blev närmast ett basinköp på ålderdomshemmet.

Men om det egentligen var så bra för affärerna är en annan historia.

Ja jag tror att hade N64 haft mer lagringsutrymme tror jag det sett annorlunda ut. Square övergav ju t.ex. Nintendo på grund av det, cd-skivor och FMV-filmer var ju det nya svarta då.

Nä jag tror inte heller GC sålt bättre om det varit en "Wii", men tänker ur analysperspektiv från Nintendos sida. De satsade på hårdvara och folk köpte inte, så då omvärderade de när de sen gjorde Wii. Jag tror inte N själva egentligen tänkte på DVD:n och musikspelare ens efteråt. Menar, Wii:n hade ju inte heller de funktionerna trots att skivorna var lika stora den gången, och att det faktiskt går att låsa upp DVD och musikfunktion om man softmodar den.

Wii:n tror jag var en produkt av sin tid, den kom precis i rätt i tiden och detta tycks N vara duktiga på att pricka in. Samma med DS:n, PSP slår ju den med hästlängder vad gällande prestanda, men där var de på tåget med mobila spel att spela på tunnelbanan innan mobiltelefonerna var ett faktum. Plus att de lyckas göra spel som tilltalar andra åldersspann än vi vanliga "spelare". Gameboy hade Tetris som ALLA spelade. DS:n hade Brain training och Wii hade Wii-Sports.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar