PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Holklund:

Fick precis mail från Media Markt att min PlayStation 5 Digital Edition med extra handkontroll som jag beställde den 23/6 runt 1700 tiden har lämnat deras lager, Ingen update från postnord än men håller tummarna för att få den till på måndag 😊

Samma, fick precis mail att min Digital Edition beställd 23/6 runt 17 skickats Äntligen

Medlem

Satt beredd 09:30 imorse och var något nöjd när jag såg att det fanns Ps5 kvar. Lägger beställningen, knappar in alla uppgifter och skickar iväg den. Möts av en laddningsbild i en timme.

SUMMA
- Över 6000:- ”reserverade”
- Ingen bokning finns.
- Klarna säger att reservationen går över till dem på tis/ons. Sedan tar det dem 3-10 arbetsdagar att betala tillbaka.
- Jag riskerar alltså att ligga ute med alla pengar i 14 dagar.

Enda positiva idag har varit det här forumet med alla som tipsar och uppdaterar.

inK
Medlem
Skrivet av Jimbo:

Satt beredd 09:30 imorse och var något nöjd när jag såg att det fanns Ps5 kvar. Lägger beställningen, knappar in alla uppgifter och skickar iväg den. Möts av en laddningsbild i en timme.

SUMMA
- Över 6000:- ”reserverade”
- Ingen bokning finns.
- Klarna säger att reservationen går över till dem på tis/ons. Sedan tar det dem 3-10 arbetsdagar att betala tillbaka.
- Jag riskerar alltså att ligga ute med alla pengar i 14 dagar.

Enda positiva idag har varit det här forumet med alla som tipsar och uppdaterar.

Jag ligger ute med 12.000 eftersom jag sedan köpte det via Mediamarkt.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jag la beställning på MM idag på en PS5 och fick besked inom 30 min att jag kunde hämta ut den i butiken. Gick dessutom på semester idag så det kunde f*n inte bli bättre! Hoppas alla ni som hade strul hos Webhallen idag får tag på en inom kort! Skål!

Medlem

Beställde mitt i tisdags från MM, fick mitt idag. Passade bra då min semester börjar näsa vecka

Medlem

Trist att webhallen totalt sket i att stå upp för sina egna tider. De släppte alla ps5 konsoller vid första tiden och sedan var det bara ursäkter att det inte gick att boka. kasst.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Fick också svar från media markt idag att min DE ps5 + extra kontroll lämnat lagret. Beställde runt 15:00 23/6

Medlem

Litet mini-tips om man har nära till en fysisk Mediamarkt-butik som har dem i lager. Ser men bara en stor "FULLBOKAT" knapp men att det finns i lager i butik, klicka på den lilla länken "läs mer". Där kan man köpa direkt och hämta i butik eller "drive in". Så slipper du åka dit och chansa att det finns kvar. Missade den undersidan, så fick lära mig från supporten. Nu nöjd PS5-ägare

Medlem

Ps5 standar edition finns fortfarande kvar att boka och hämta i butik i sundsvall. alla andra ställen slut. Hoppas nån lycklig bor i närheten och får

Medlem

Skoj att så många i detta forum har fått sin PS5a, snart är det nog dags för Elgiganten att släppa loss ett par hundra till och efter det borde nog vinsten för scalpers närma sig noll också. Och då kommer dom allra flesta nya konsoler säljas till dom som verkligen vill ha dom.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Så har jag äntligen fått mitt PS5.
Jag kan konstatera att förboka på Komplett ett år i förväg gjorde att man fick sitt PS ungefär samtidigt som de som beställde för en vecka sen hos andra återförsäljare.
Komplett kommer att behöva ha rejäla rabatter på något för att jag ska överväga att någonsin handla från dem igen…

Godkväll, läste detta på Media Marks hemsida ikväll:

"För att förhindra köpbotar går denna produkt endast att köpa via leveranssättet ”Hämta i varuhus”.
På grund av coronarelaterade restriktioner från Sony går det inte att köpa denna vara direkt i varuhuset utan en order måste först läggas på denna sida. När du fått meddelande om att din vara är redo för upphämtning är du välkommen in till varuhuset.

Order förväntas börja kunna läggas fr.om. slutet av vecka 27.
Max 1 Playstation 5-konsol per kund och hushåll.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar ifall vi ser att denna maxgräns överskridits."

Det var ju trevligt att man försöka fixa problemet med botar, sedan är det en annan sak om det funkar.

Har inte lagt någon order någonstans, eller tänker köpa av scalpers, men skulle den finnas i butik någonstans så köper jag ett ex.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Så har jag äntligen fått mitt PS5.
Jag kan konstatera att förboka på Komplett ett år i förväg gjorde att man fick sitt PS ungefär samtidigt som de som beställde för en vecka sen hos andra återförsäljare.
Komplett kommer att behöva ha rejäla rabatter på något för att jag ska överväga att någonsin handla från dem igen…

Japp, dem har förlorat mig som kund. Beställde i augusti förra året och fortfarande inte hört något...

Tjena alla!

Hur ser statusen ut för Series X? Någon har som beställt nyligen och vet något?

Den verkar vara slut precis överallt utan någon bekräftad leveranstid.

Medlem

Köpte precis en Ps5 på MM i Luleå, fanns på lager

Medlem
Ombud ha med ditt id
Skrivet av Rab72:

Köpte precis en Ps5 på MM i Luleå, fanns på lager

Lärde mig precis det uppenbara att om ett ombud ska hämta ut din ps5 så måste de även ha med ditt id-kort… glöm inte det

Medlem

Precis beställt Ps5 på spelbutiken.se. Hoppas fler hann med att beställa 🙂

Medlem
Skrivet av AmIsAre:

Precis beställt Ps5 på spelbutiken.se. Hoppas fler hann med att beställa 🙂

Står 7900kr för en med två kontroller och en webcam

Ook
Bibliotekarie (UU)

För kännedom verkar det fortfarande gå att beställa PS5 från Spelbutiken. Har redan en Ps5 sedan tidigare men kollar in i tråden någon gång då och då för att kolla läget.

Medlem

Vet att de borde kosta runt 7100 för det som ingår. Men fuck it, its my birthday 😉

Medlem
Medlem
Har precis beställt via NetOnNet
Skrivet av kjpgj:

I lager på Netonnet.

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Update: fortfarande i lager 11:43

Tack för den informationen, helt perfekt. Har precis lagt en beställning som gick igenom hos NetOnNet.

Vi får se när den levereras, men eftersom de säger de har den på internetlager, så tolkar jag det som att de skickar den omgående.
Jag skriver när jag vet mer.

Stort tack för att du skrev i denna tråden, annars hade jag aldrig hittat den.

Medlem
Skrivet av SweMike:

Tack för den informationen, helt perfekt. Har precis lagt en beställning som gick igenom hos NetOnNet.

Vi får se när den levereras, men eftersom de säger de har den på internetlager, så tolkar jag det som att de skickar den omgående.
Jag skriver när jag vet mer.

Stort tack för att du skrev i denna tråden, annars hade jag aldrig hittat den.

Enligt en på SweClockers fick NoN precis in över 1000 enheter så de kommer nog finnas i lager ett tag. 😊 Scalpers får det nog tufft nu.

Medlem

Finns i lager hos MediaMarkt Stockholm Barkarby.
Upphämtning i butik dock.

Medlem

Beställde ifrån NetOnNet tidigare idag och fick igenom en beställning så de va fint! 🤩

Medlem

Fick också en beställning som gick igenom på NetOnNet idag 😀. Frågan är bara...ska jag ge den till min systerson som fyller år om en månad eller ta den själv 😬

Inaktiv
Skrivet av LabRat:

Fick också en beställning som gick igenom på NetOnNet idag 😀. Frågan är bara...ska jag ge den till min systerson som fyller år om en månad eller ta den själv 😬

Alltid tänka på sig själv.

Medlem
Skrivet av LabRat:

Fick också en beställning som gick igenom på NetOnNet idag 😀. Frågan är bara...ska jag ge den till min systerson som fyller år om en månad eller ta den själv 😬

Självklart ska din systerson få vara med och spela på din konsol


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av kjpgj:

Enligt en på SweClockers fick NoN precis in över 1000 enheter så de kommer nog finnas i lager ett tag. 😊 Scalpers får det nog tufft nu.

Jag fick min PS5 på fredagen (beställde på torsdagen) och är grymt nöjd.

Nu måste jag bara få tag i en controller som har paddlar/knappar på undersidan... Men det är ett annat problem.

Än en gång stort tack för tipset om de var i lager hos NetOnNet, funkade perfekt.

Medlem

Så otroligt trött på att jaga ett Series X nu.

Skriv svar