Spelarna är förbannade över berättandet i World of Warcraft

Robot
Spelarna är förbannade över berättandet i World of Warcraft
Medlem

Som resten av WoW är allt en rejält pytt i panna. Börjar bli lite väl mycket med alla dessa end of the world saker hela tiden.
Spelar det men man börjar bli lite less på det tyvärr. Det ena är alltid värre än det andra.

Medlem

Tappade mig med Cataclysm expansionen. Synd att se Blizzard och denna IP krascha så hårt. Har lagt många timmar i WoW och älskade Warcraft serien innan det var MMO. Det gick från brutal, mörk fantasy med intressant karaktärer och händelser till nåt otroligt generiskt, panda disney fantasy. Jag är hooked på FFXIV nu och kommer nog aldrig igen spela WoW om dom inte gör nån ordentlig omväxling. Minst sagt tråkigt!

Medlem
Skrivet av zevile:

Tappade mig med Cataclysm expansionen. Synd att se Blizzard och denna IP krascha så hårt. Har lagt många timmar i WoW och älskade Warcraft serien innan det var MMO. Det gick från brutal, mörk fantasy med intressant karaktärer och händelser till nåt otroligt generiskt, panda disney fantasy. Jag är hooked på FFXIV nu och kommer nog aldrig igen spela WoW om dom inte gör nån ordentlig omväxling. Minst sagt tråkigt!

Jag trodde för en stund att du var min polare när du skrev detta. Fick kolla nicket två gånger.

Ni säger exakt samma saker, och min vän han har trots allt 10-års statyn ifrån WoW (trogen spelare), men har nu i stort sett övergett WoW-skeppet helt till fördel av FFXIV!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Allt som behövs just nu är denna video https://www.youtube.com/watch?v=S5Hzh43k330&t=92s

På tiden att WoW börjar dö och att nya innovativa MMOs kan få ta över.

Medlem
Skrivet av zevile:

Tappade mig med Cataclysm expansionen. Synd att se Blizzard och denna IP krascha så hårt. Har lagt många timmar i WoW och älskade Warcraft serien innan det var MMO. Det gick från brutal, mörk fantasy med intressant karaktärer och händelser till nåt otroligt generiskt, panda disney fantasy. Jag är hooked på FFXIV nu och kommer nog aldrig igen spela WoW om dom inte gör nån ordentlig omväxling. Minst sagt tråkigt!

Jag håller med i vad du säger men just den biten har jag aldrig förstått.
Jag tycker till exempel att FF Online är betydligt mer "disney" och har väldigt svårt för det spelet

Medlem

Man såg loren krasha fullständigt när det skulle introduceras svartvita nallar i spelet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Wow har ju blivit ett riktigt skit spel, finner det märkligt att spelarna inte vaknat förens nu.

Skribent
Skrivet av zevile:

Tappade mig med Cataclysm expansionen. Synd att se Blizzard och denna IP krascha så hårt. Har lagt många timmar i WoW och älskade Warcraft serien innan det var MMO. Det gick från brutal, mörk fantasy med intressant karaktärer och händelser till nåt otroligt generiskt, panda disney fantasy. Jag är hooked på FFXIV nu och kommer nog aldrig igen spela WoW om dom inte gör nån ordentlig omväxling. Minst sagt tråkigt!

Jag tycker i och för sig att Warcraft alltid haft den där mer familjevänliga stilen ända sedan strategispelen. En färgglad version av ett kriget mellan Orcher och Humans, med en god portion humor. Gobliner som är självmordsbombare, Orcher som inte vill bli kittlade när du trycker på dem, troll som är reggie-influerade. Sen har ju spelet vissa mer mörka element, men det har ju även Disney. Överlag tycker jag Warcraft alltid varit en mer lättsam version av Tolkiens orcher, alver och människor.

Sen har loren och berättande tagit stryk och det är ju pga av att spelet är ett MMO, det är svårt att fortsätta något där världen i princip är statisk och alla ska få chansen att uppleva allt. De borde istället gjort så att världen hela tiden går framåt och du som spelare kan missa saker. Är du inte med och tar ned Arthas, då har du missat det. Världen går vidare utan honom...

Nu skulle ju gemeneman aldrig acceptera det, men jag hade tyckte det varit intressant att "leva" i en värld som hela tiden förändras. Sen känsla då att få vara med om något event som förändrar världen blir ju så mycket större och unikare också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Blizzard har inte skrivit en bra story sedan Brood War och Diablo 2. SC2 var bland det mest cringiga jag varit med om. Gameplaymässigt gör dom fortfarande okej spel, men dom har tappat det som gjorde dom speciella. Dom har blivit för corporate.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Man såg loren krasha fullständigt när det skulle introduceras svartvita nallar i spelet...

Pandas fanns ju redan i WC3 så förstår inte varför folk klagar på att rasen kom i MoP. Visst du kanske inte gillar rasen å tycker att spelbara pandor är för "disney" men rent lore mässigt så har dom funnits långt innan wow

Medlem

Var länge jag jag försökte följa story i wow, vet inte riktigt vad dom sysslar med.

Vill ju inte att wow ska dö ut på detta sätt..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kan ”ett glas vatten” måhända ersättas med två vändor av den nya FZ-flaskan? 😁

Medlem

Jag har aldrig riktigt förstått hur folk någonsin kunnat förvänta sig mer av en spelvärld som skapats av ett RTS.
Ta det för vad det är, men förvänta er inga mirakel i storyväg och det skulle vara den sista spelvärlden jag hade skapat ett RPG för.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

WoW storyn har väl blivit lite för " mycket ". I filmer är detta oftast ett måste och något positivt men i spel? Kanske borde gå tillbaka där det bara är en värld utan en röd tråd? Lite åt BDO hållet.

Medlem

Det var inte pandor som förstörde WoW. Pandaria var en väldigt bra expansion, om man faktiskt spelade den istället för att skippa för att det var för "disney". Warlords of Draenor är när det började, imo. Legion var dock bra. BfA mindre bra, och Shadowlands är än så länge den enda expansionen förutom WoD som jag kanske inte kommer spela "färdigt".

Medlem

"En del av spelarna" eller "en liten del av spelarna" är väl en bättre titel hehe. Är nog en liten klick av spelarna som blir "rasande" över detta.

Var cinematicen bra story-mässigt? Meh. Typiskt Blizzard-story på senare år, ganska värdelös med andra ord. Man tycker att dom som tuggar fradga av ilska(den lilla klick) borde ha lärt sig detta vid det här laget.

Jailörn såg ganska bad-ass ut dock med sin nya look.

Men Blizzard kan ju göra ganska bra saker fortfarande, om dom vill. Problemet är att det sker för sällan. Gillade t.ex. denna en hel del:

Edit: Om vi nu ska gå efter "upp och ned"-tummar så ligger den på 90 respektive 2k där hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker i och för sig att Warcraft alltid haft den där mer familjevänliga stilen ända sedan strategispelen. En färgglad version av ett kriget mellan Orcher och Humans, med en god portion humor. Gobliner som är självmordsbombare, Orcher som inte vill bli kittlade när du trycker på dem, troll som är reggie-influerade. Sen har ju spelet vissa mer mörka element, men det har ju även Disney. Överlag tycker jag Warcraft alltid varit en mer lättsam version av Tolkiens orcher, alver och människor.

Sen har loren och berättande tagit stryk och det är ju pga av att spelet är ett MMO, det är svårt att fortsätta något där världen i princip är statisk och alla ska få chansen att uppleva allt. De borde istället gjort så att världen hela tiden går framåt och du som spelare kan missa saker. Är du inte med och tar ned Arthas, då har du missat det. Världen går vidare utan honom...

Nu skulle ju gemeneman aldrig acceptera det, men jag hade tyckte det varit intressant att "leva" i en värld som hela tiden förändras. Sen känsla då att få vara med om något event som förändrar världen blir ju så mycket större och unikare också.

Det med om man missar något i spelet så är det borta är inte vanligt i spel för jag vet bara ett jag spelat som är så och det är kingdom come,astrevligt spel som jag skall börja om för jag slarvade just med den biten.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Borde även nämna att folk dödshotat författarna av storyn. Känns relevant i sammanhanget.

Medlem

Som skrivits i tråden förut så har sylvanas (a.k.a wow's kerrigan) gått rejält utför precis som SC2 gjorde. Warcraft var fantastiskt i början som RTS men som MMO så har storyn åkt raka vägen nedåt. Typ varenda fiende eller gud har blivit mjölkad till bristningsgränsen.

Medlem
Skrivet av Welo:

Pandas fanns ju redan i WC3 så förstår inte varför folk klagar på att rasen kom i MoP. Visst du kanske inte gillar rasen å tycker att spelbara pandor är för "disney" men rent lore mässigt så har dom funnits långt innan wow

De har de säkert, men saken är den att jag gillar typ loren i wc2, inte så mycket i wc3, det är för mycket med allt och wow är ju delux på det sättet.

Aja, jag spelade wow lite, men brydde mig inte så mycket om loren då, det var nice med horde och alliance på de två öarna bara =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Sten-greger:

Det med om man missar något i spelet så är det borta är inte vanligt i spel för jag vet bara ett jag spelat som är så och det är kingdom come,astrevligt spel som jag skall börja om för jag slarvade just med den biten.

I singelplayer-spel är det ju dig spelet centreras runt. Problemet i MMOs är ju att de ska låta alla spelare vara hjältar. I tidigare MMOs var det mer åt att leva i en annan värld och med det kom även orättvisor. Alla kan inte få allt, eller vara med om allt. Hadr gärna sett att de gick åt det hållet istället i WoW,

Yes, Kingdom Come är riktigt bra!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vet inte vad som är mer tragiskt; hur Blizzard hanterar sina anställda, hur det hanterar sin spelarbas, hur stor del av kakan som går till Bobby eller att alla verkar tolerera det hela.

Trist för alla involverade.

Medlem

Helt omöjligt att höra vad den där Transformers-skelettet säger!

Medlem
Skrivet av Welo:

Allt som behövs just nu är denna video https://www.youtube.com/watch?v=S5Hzh43k330&t=92s

På tiden att WoW börjar dö och att nya innovativa MMOs kan få ta över.

Har nog aldrig sett en video med så många views/likes men utan en enda dislike.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tycker storyn har varit skräp sen lång tid tillbaka.....men Sylvanas arc.et har varit extra dåligt, det märks att de har ingen aning vad de ska göra med karaktären....då tycker jag det är bättre att bara döda henne o gå vidare för att hon är så pass trasig nu att det går inte ar rädda in min åsikt.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Gnällkuk

Jag kollade trailern och ett antal frågor dök upp.

Vad är det jag ens borde känna?
Varför kollade jag ens på det här? Jag har aldrig ens spelat WoW.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hemskt dålig svenska i den här artikeln, kan vara bra att lära sig språket innan man blir skribent.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag kollade trailern och ett antal frågor dök upp.

Vad är det jag ens borde känna?
Varför kollade jag ens på det här? Jag har aldrig ens spelat WoW.

Haha, samma här. Ibland är ignorans verkligen skönt.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Gnällkuk
Skrivet av EffZeeVoyuer:

Haha, samma här. Ibland är ignorans verkligen skönt.

Verkligen, man vet ju hur besviken och arg man blivit när man tycker utvecklare/publisher förstört eller försämrat ett spel eller en spelserie man håller kärt. Ignorance is a bliss, mestadels!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skriv svar