4,5 miljoner skeppade Resident Evil Village-ex, vilket är DITT betyg?

Robot
4,5 miljoner skeppade Resident Evil Village-ex, vilket är DITT betyg?

Hur många blodiga Ethan-fingrar får spelet av dig?

#betyg, #resident-evil-village


Medlem

Velade mellan 3 och 4. Känner mig på gott humör så blev en svag fyra.

Styrkor är grafiken, designen, atmosfären och tempot.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag ger ICA-Ethan(*) och Co. en 4a i betyg. Riktigt bra spel men inte lika bra som 7an. Önskade mera skräck i 8an.

(*)Har en ICA butik nära mig som heter ICA Ettan™. Börja kalla Ethan Winters för ICA-Ethan helt plötsligt under spelets gång..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Har inte köpt det än, men tycker det ser ut som en 4:a, får återkomma på den punkten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blev sjukt besviken på Village, var inte läskigt en enda gång. Det drar ner betyget rejält. 7an var helt galet mycket bättre. Ångrar att jag köpte det till fullpris när det knappt är värt 200:-

ZF
Medlem

Jag kom inte in i det. Interaktionen med både världen, och fiender är formidabelt ..usel är antagligen fel ordval, för det antyder ju att det faktiskt finns någon.

Allt reagerar väldigt märkligt på skjutvapen, vissa inte alls. Knifen är ännu ett steg värre, man bara vispar genom luften och får anta att man eventuellt träffar när en varulv till sist segnar ihop till synes av hög ålder.

Vartenda gammalt tredjepersons RE innan har känts modernare.

Medlem

Jag tyckte om det, även om jag håller med om att det inte var så läskigt. Kul att det sålt mycket även om jag trodde på ännu högre siffror. Monster Hunter Rise skeppade 4 miljoner på en vecka(!) och hade skeppat 7 miljoner i Maj, detta till en enskild konsol, Switch. RE8 har väl släppts till ps4/ps5, alla xbox iterationer och till PC? 4.5 milj är väldigt högt ändå så det kan ju vara att Rise siffrorna är helt otroligt bra, men bara till Switch! Det är galet.

Skribent

Stark första del som ger många RE4-vibbar, men efter slottet känns allt stressat och inte alls lika välutvecklat. Finns spår av riktigt bra saker som bara slutar abrupt vilket är synd, och karaktärsutvecklingen på bossarna efter slottet är i stort obefintlig. Förutom då fyra böcker som förklarar karaktärerna snabbt och finns i kammaren innan sista bossen. Saker som borde ha berättas under resans gång, men kändes nu bara som att utvecklarna slängde in det där för att de inte hann med.

Skulle ljuga om jag inte var underhållen dock så mitt betyg blir en 3a.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av robbis:

Blev sjukt besviken på Village, var inte läskigt en enda gång. Det drar ner betyget rejält. 7an var helt galet mycket bättre. Ångrar att jag köpte det till fullpris när det knappt är värt 200:-

Håller med om läskigheten. Men nu hade de ju "varnat" innan spelet släppets att de dragit ned på skräcken, så kan inte riktigt klandra dem där. Däremot så tycker jag dockhuset var rätt läskigt inledningsvis och påminde lite PT, men det slarvades ju tyvärr bort. Vilket faller in på hur jag tycker spelet kändes stressat efter slottet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Började urstarkt sen gick det sakta i nedförsbacke för min del, till att helt balla ur i slutet. Way för mycket action.

Medlem

Har inte spelat så det blev en etta.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av Kleptoman:

Har inte spelat så det blev en etta.

Har du inte spelat spelet trycker du på "Avstå röst"

Skribent
Skrivet av B-itta:

Började urstarkt sen gick det sakta i nedförsbacke för min del, till att helt balla ur i slutet.

Till spelets försvar skulle jag nog säga att samtliga RE-spel ballat ut på slutet mer eller mindre.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Efter de två första områdena som var riktigt bra, så ballade det ut och blev lite halvdant enligt mig. Väldigt framtungt spel!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Har inte spelat så det blev en etta.

Detta är anledningen till varför steam reviews måste delayas med 48 timmar efter release.

Avstängd

På PC är spelet trasigt och Capcom har inte släppt en enda patch. Så 4/10.

Medlem

En stabil fyra ger jag det. Jag hade förmodligen gett det en femma om...

... spelets andra hälft var lika bra som den första.

Skrivet av Chrille_H:

På PC är spelet trasigt och Capcom har inte släppt en enda patch. Så 4/10.

Ett tips. Se till att siffrorna inte är röda i grafikinställningarna. Jag hade problem med att spelet frös fast via Quit Game, men när jag sänkte lite på grafikinställningarna så att det röda försvann funkade det felfritt hela vägen (5+ playthroughs).


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

På PC är spelet trasigt och Capcom har inte släppt en enda patch. Så 4/10.

Vad menar du med trasigt? Har kört det på PC utan några problem.

Medlem

Mådde så illa så sålde spelet efter att ha spelat kanske 2 timmar. Trist. 0/5 😅

Medlem
Skrivet av robbis:

Blev sjukt besviken på Village, var inte läskigt en enda gång. Det drar ner betyget rejält. 7an var helt galet mycket bättre. Ångrar att jag köpte det till fullpris när det knappt är värt 200:-

Jag tyckte om första genomspelningen överlag men tempot var lite väl varierat och dalarna var lite väl djupa medans topparna var få.

Helt ok spel men håller med dig om att spelet överlag är ganska svagt för att vara ett resident evil .7 av 10

Medlem

För mig är det en svag 3:a max. Det är inte ett skräckspel någonstans och de gjorde det medvetet eftersom att de tyckte att 7:an var för läskigt. Det repeterar extremt många element ifrån 7:an, Ethan är en av, om inte den sämst skrivna huvudkaraktären i hela serien, han är dryg, korkad och klarar inte av att tänka i en enda sekund. 7:an är sjukt mycket bättre, hade hela spelet utspelat sig i slottet, gjort slottet mycket mycket större, fyllt det med skräck och pussel så hade det kunnat vara en helt annan visa, men icke, Capcom famlar tillbaka på att göra RE till en action serie igen, kommer inte köpa nästa spel innan jag har "testat" det med tanke på den extremt höga risken att vi får ett RE5 igen.

Skribent
Skrivet av Esri:

För mig är det en svag 3:a max. Det är inte ett skräckspel någonstans och de gjorde det medvetet eftersom att de tyckte att 7:an var för läskigt. Det repeterar extremt många element ifrån 7:an, Ethan är en av, om inte den sämst skrivna huvudkaraktären i hela serien, han är dryg, korkad och klarar inte av att tänka i en enda sekund. 7:an är sjukt mycket bättre, hade hela spelet utspelat sig i slottet, gjort slottet mycket mycket större, fyllt det med skräck och pussel så hade det kunnat vara en helt annan visa, men icke, Capcom famlar tillbaka på att göra RE till en action serie igen, kommer inte köpa nästa spel innan jag har "testat" det med tanke på den extremt höga risken att vi får ett RE5 igen.

Jag tycker Chris i tidigare RE-delar är.bra mer korkad än Ethan. Känns verkligen bara som ett blåst muskelberg. Men han har i alla fall fått mer substans i 7an och 8an.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bättre än 7an iaf och löjligt, löjligt snyggt (och detaljrikt) första gången jag spela det

Medlem

Jag skall erkänna att jag tittat på streama av spelet, och är glad att jag gjorde det. Spelet är fruktansvärt ytligt och linjärt. Såg inte en enda gåta i spelet värt nämna. "Quest items" och "passage Keys" ligger på sådant sätt att de kunde skippas (som "old school" Metroid: bossen dör, dörren öppnas). Jag upplevde aldrig att spelaren hade problem med "inventory space" så de kunde skippas också.
Skrämd, eller iaf engagerad, blev jag vid "baby monster", men kan vart för att sagd streamer gick i extas.

Om de gick för en mer RE4 upplevelse så tycker jag de misslyckades totalt. Fick mer en känsla av en röra av re3re, re7 och det fruktansvärda re6.

2/5 och det för grafiken. Kändes långt från ett re-spel jag är intresserad av.

Medlem

Håller med om att det är lite framtungt. Tycker ändå att det är ett riktigt detaljerat, underhållande och välgjort spel. Saknade kanske lite pussel och fler skräckmoment, men tycker att atmosfären var riktigt skön. Ger det en svag 4a.

Medlem

Stark 4 från mig, ångrar inte att jag köpte spelet.

Medlem

Ger spelet en 4,5p av 5. Del 7 fick 5 av 5 men Village e precis där bakom. Årets bästa spel

Medlem
Skrivet av Esri:

För mig är det en svag 3:a max. Det är inte ett skräckspel någonstans och de gjorde det medvetet eftersom att de tyckte att 7:an var för läskigt. Det repeterar extremt många element ifrån 7:an, Ethan är en av, om inte den sämst skrivna huvudkaraktären i hela serien, han är dryg, korkad och klarar inte av att tänka i en enda sekund. 7:an är sjukt mycket bättre, hade hela spelet utspelat sig i slottet, gjort slottet mycket mycket större, fyllt det med skräck och pussel så hade det kunnat vara en helt annan visa, men icke, Capcom famlar tillbaka på att göra RE till en action serie igen, kommer inte köpa nästa spel innan jag har "testat" det med tanke på den extremt höga risken att vi får ett RE5 igen.

Smaken som baken ser jag, sen har RE serien aldrig varit så mycket skräck utan mer åt action hållet med lite skräck här o där

Avstängd
Skrivet av Map-pen:

Vad menar du med trasigt? Har kört det på PC utan några problem.

In på steam forum så får du själv bevittna missnöjet. Spelet är trasigt (inte helt ospelbart, men trasigt), även du inte har ögon att se det med.

Medlem
Skrivet av submariner:

Smaken som baken ser jag, sen har RE serien aldrig varit så mycket skräck utan mer åt action hållet med lite skräck här o där

De första spelet är definitivt skräck. Kameravinklar, ljudet, varelserna, miljöerna; allt skriker skräck-stämning. De har tom (minst ett iaf) jump-scare i spelet.
Den som spelar re1 för action måste vara masochist.

1
Skriv svar