Hideo Kojima inte ett fan av titeln Death Stranding Director's Cut

Robot
Hideo Kojima inte ett fan av titeln Death Stranding Director's Cut
Medlem

Skillnaden är...?

eld
Medlem
Skrivet av nicbex:

Skillnaden är...?

Att en film brukar klippas ner för att korta ner tiden, eller att någon annan klippte filmen än regissören.

Så en directors cut brukar vara en version med bortklippta saker, antingen för att den behövde klippas ner, eller för att regissören hade en liten annorlunda idé för klippandet.

Som cinefilen han är så känner han väl att det var lite fel att kalla denna version för det då det handlar om saker som lagts till och hottats upp, men det var väl ett marknadsföringsbeslut.

Backloggens befriare

Oändligt klantigt av honom att kalla den det då?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av eld:

Att en film brukar klippas ner för att korta ner tiden, eller att någon annan klippte filmen än regissören.

Så en directors cut brukar vara en version med bortklippta saker, antingen för att den behövde klippas ner, eller för att regissören hade en liten annorlunda idé för klippandet.

Som cinefilen han är så känner han väl att det var lite fel att kalla denna version för det då det handlar om saker som lagts till och hottats upp, men det var väl ett marknadsföringsbeslut.

Dålig engelska, "which WAS additionally produced", antar då att han egentligen menar snarare "which has been produced afterwards" eller liknande.

Medlem

Orkar inte med Hideo, drygis.

eld
Medlem
Skrivet av keffkebab:

Oändligt klantigt av honom att kalla den det då?

Man kan nog utgå från att det inte var upp till honom,

jag tror inte sony var så heta på hans tidigare namnval i liknande produkter:

Metal Gear Solid 2: Substance
Metal Gear Solid 3: Subsistence

Avstängd

Orka.

En Directors Cut är helt enkelt en mer optimal version, det är så alla ser det, ingen bryr sig om detaljerna kring hur det blev så.

eld
Medlem
Skrivet av Harmond:

Orka.

En Directors Cut är helt enkelt en mer optimal version, det är så alla ser det, ingen bryr sig om detaljerna kring hur det blev så.

Så det börjar inte klia lite om någon börjar kalla en ps5-version med bara högre upplösning och högre fps för en "remaster" ?

Att kalla något inom spel för en directors cut blir lite konstigt på grund av skillnaden mellan hur spel och filmer görs, och varför "directors cut" är en grej, death stranding som det släpptes var ju redan directors cut, publishern klippte inte om spelet när det släpptes, det var kojimas cut från början.

Medlem

Och allt för bara ynka extra 70$.

Medlem
Skrivet av eld:

Man kan nog utgå från att det inte var upp till honom,

jag tror inte sony var så heta på hans tidigare namnval i liknande produkter:

Metal Gear Solid 2: Substance
Metal Gear Solid 3: Subsistence

"Revengeance"

eld
Medlem
Skrivet av kebbe:

"Revengeance"

börjar gråta, tänk pontentialen:

death stranding: packet deliverance

Medlem

Directors cut - ordet. Det är något jag inte tycker passar till spel.

Designers cut låter bättre haha lol.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Och allt för bara ynka extra 70$.

10$ om man redan har köpt spelet.

Medlem

Ja det låter förjävligt, alla jävla versioner på spel är förjävligt. Räcker med complete edition eller extended edition eller något.

Skrivet av eld:

börjar gråta, tänk pontentialen:

death stranding: packet deliverance

Death Stranding: Package Delivered


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Är riktigt sugen på att spela det igen. Vill verkligen ha en anledning till att hitta alla områden på kartan. Vilken konstig tid vi lever i. När hälften av alla spel man spelar är upphottade föttra årets spel typ. Klagar inte direkt.

Avstängd

Jag har bara spelat en bit i början av death stranding men med denna version kanske man blir motiverad att spela längre.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av eld:

Så det börjar inte klia lite om någon börjar kalla en ps5-version med bara högre upplösning och högre fps för en "remaster" ?

Att kalla något inom spel för en directors cut blir lite konstigt på grund av skillnaden mellan hur spel och filmer görs, och varför "directors cut" är en grej, death stranding som det släpptes var ju redan directors cut, publishern klippte inte om spelet när det släpptes, det var kojimas cut från början.

Som sagt, detaljer som ingen kunde bry sig mindre om, alla vet vid det här laget vad en directors cut är - en mer optimal version.

En remaster är för det mesta just det du säger, bättre upplösning. En remake är något annat.

eld
Medlem
Skrivet av Harmond:

Som sagt, detaljer som ingen kunde bry sig mindre om, alla vet vid det här laget vad en directors cut är - en mer optimal version.

En remaster är för det mesta just det du säger, bättre upplösning. En remake är något annat.

en remake är när man släpper ett spel med expansionerna inpackat!

Avstängd
Skrivet av eld:

en remake är när man släpper ett spel med expansionerna inpackat!

Visst, för det mesta är det så!

Medlem

Jag fastnade hårt för spelet på pc. Har precis spelat ut det och fått 5 stjärnor på alla preppers. Helt annat att på slutet bygga upp alla vägar och zip-lines för att på 2 minuter ta sig samma sträcka som tidigare tog 30.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Som sagt, detaljer som ingen kunde bry sig mindre om, alla vet vid det här laget vad en directors cut är - en mer optimal version.

Dock är alltid Director’s Cut just Director/Regissörens egen klippning, aldrig något annat.
Detta skulle snarare vara en Special Edition eller Extended Edition av spelet, skulle vara betydligt mer passande i titeln.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har bara spelat en bit i början av death stranding men med denna version kanske man blir motiverad att spela längre.

Samma här. Priset var ju överkomligt dessutom.

Medlem

Förstår att han inte vill kalla den Director's Cut det blir ju mega fel hur tänkte dom där egentligen? Jag tycker Kojima är rätt ute den borde heta Director's Plus verkar mest logiskt.

eld
Medlem
Skrivet av Rhymst:

Förstår att han inte vill kalla den Director's Cut det blir ju mega fel hur tänkte dom där egentligen? Jag tycker Kojima är rätt ute den borde heta Director's Plus verkar mest logiskt.

Iom ghosts of Tsushima directors cut så gissar jag att det är nån ny grej som Sony har fått för sig att de ska göra.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Dock är alltid Director’s Cut just Director/Regissörens egen klippning, aldrig något annat.

https://www.empireonline.com/movies/reviews/exorcist-director...

Medlem

Death stranding REK

Medlem

Death Stranding: BudBee edition


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Jag klarade inte av att spela det mer än 3 timmar. Det kändes så ofokuserat och märkligt att jag tappade intresset ganska snart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar