Call of Duty & World of Warcraft snart på Bioduken

Medlem
Call of Duty & World of Warcraft snart på Bioduken

Det var efter ett snabbt titt på Metro.se som jag stötte på en liten nyhet om att Activision Blizzard har tankar att göra CoD & WoW till Film. Det står att dom leker med idén men vem vet dom sitter ju iaf på en bra summa pengar *Host* Bli$$ard *Host*

Länk till Nyheten.

http://www.metro.se/2009/05/08/70196/world-of-warcraft-snart-...


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Hur kan man veta att det är en Call of Duty film förutom titeln? På vilket sätt kan man visa att det är en filmatisering av spelet Call of Duty?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Hur kan man veta att det är en Call of Duty film förutom titeln? På vilket sätt kan man visa att det är en filmatisering av spelet Call of Duty?

Att den handlar om ww2?

Förstår inte riktigt vad det är som skulle skilja en film baserad på Call Of Duty från en "vanlig" ww2-film.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av WaltX:

Hur kan man veta att det är en Call of Duty film förutom titeln? På vilket sätt kan man visa att det är en filmatisering av spelet Call of Duty?

Att den handlar om ww2?

Förstår inte riktigt vad det är som skulle skilja en film baserad på Call Of Duty från en "vanlig" ww2-film.

Det är precis vad jag menar. Kommer att se ut som vilken krigsfilm som helst.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det är precis vad jag menar. Kommer att se ut som vilken krigsfilm som helst.

Förhoppningsvis blir filmen bra, vilket dom borde lyckas med om man tänker efter hur filmiskt och episkt det kan kännas ibland i Call of Duty spelen


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Blir det en film av Call of Duty kan man ju undra om det blir en film där man får följa en viss soldat eller ett kompani för om dom gör filmen exakt som spelet så ska man ju få följa livet som soldat som Ryss - Britt - Amerikan kanske blir lite jobbigt att följa 3 olika soldaters resa genom kriget. Men vem vet det kanske blir riktigt bra, Activision Blizzard har ju en redig hand med pengar så dom kanske väljer riktigt bra manusförfattare och directors. Själv hade jag velat se en CoD film då jag är en CoD fanboy själv.


signatur

dizzid1a. Say What?

Gissar på att Uwe Boll kommer att göra båda filmerna...

Hurra, dom köra en Call of Warcraft! Taurens med auto-vapen! Detta kommer att bli SKRÄP! Men bara ifall Uwe Boll gör den, that is.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

CoD kommer ju att bli en klichéfest utan dess like

Medlem

Men... Legendary jobbar väl redan, fortfarande, på Warcraft-filmen. Och mycket riktigt finns det väl redan mycket bra film som egentligen CoD är starkt inspirerad av. Detta måste väl handla mer om de som spel, och att dessa ska medverka i en film semifokuserade på just spelen, som någon oerhört kass och inställsam "gamer"-film... Om något.
Blä.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Rätta mig om jag har fel, Men kapade inte Blizzard och Activision samarbetet?

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av WaltX:

Hur kan man veta att det är en Call of Duty film förutom titeln? På vilket sätt kan man visa att det är en filmatisering av spelet Call of Duty?

Att den handlar om ww2?

Förstår inte riktigt vad det är som skulle skilja en film baserad på Call Of Duty från en "vanlig" ww2-film.

är de bara jag som tror att dom kanske menar Call of Duty: Modern Warfare?

Edit: kan inte bygga riktiga meningar......


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Gissar på att Uwe Boll kommer att göra båda filmerna...

Har hört att Boll vädjade inför Blizzard att göra filmen, men tack och lov så höll dom kvar vid sitt nej.

Spekuleringen om en WoW film har pågått sen WoWs release. Men hur det blir får vi se.

Har även hört att det skulle vara Peter Jackson som gjorde filmen, men det är bara ett rykte som jag inte kan bekräfta.

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Greger:
Skrivet av WaltX:

Hur kan man veta att det är en Call of Duty film förutom titeln? På vilket sätt kan man visa att det är en filmatisering av spelet Call of Duty?

Att den handlar om ww2?

Förstår inte riktigt vad det är som skulle skilja en film baserad på Call Of Duty från en "vanlig" ww2-film.

är de bara jag som tror att dom kanske menar Call of Duty: Modern Warfare?

Edit: kan inte bygga riktiga meningar......

Det skulle bli som vilken actionrulle som helst då, typ 80tals-stuk.

Inte för att det är något dåligt då, snarare motsatsen


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

World of Warcraft på bioduken? Det är upplagt för totalflopp. Hellre en Diablofilm för där finns iaf en handling att bygga på.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

World of Warcraft på bioduken? Det är upplagt för totalflopp. Hellre en Diablofilm för där finns iaf en handling att bygga på.

Wow.. du har inte spelat World of Warcraft verkar det som.. För handlingen i det spelet är enormt. Men då skulle jag viljat haft den filmen 3d-animerad. Det gäller även Diablo som film.

Medlem
Skrivet av Reaction:

Rätta mig om jag har fel, Men kapade inte Blizzard och Activision samarbetet?

Nej det har de inte gjort.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Avstängd

En WoW-film har det väl varit snack om länge? Läste om någon sådan film som var i görningen för flera år sedan.

Jag hade då gått och sett den, såvida det inte är Uwe Boll bakom rattarna.

Medlem
Skrivet av Ariath:

World of Warcraft på bioduken? Det är upplagt för totalflopp. Hellre en Diablofilm för där finns iaf en handling att bygga på.

Ojoj, inte mycket koll på all lore som finns va?

Och det har väl aldrig varit tal om en WoW-film. En Warcraft film har det däremot länge varit tal om, och blizzard har själva sagt att de har den under produktion.

http://www.imdb.com/title/tt0803096/

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Greger:
Skrivet av WaltX:

Hur kan man veta att det är en Call of Duty film förutom titeln? På vilket sätt kan man visa att det är en filmatisering av spelet Call of Duty?

Att den handlar om ww2?

Förstår inte riktigt vad det är som skulle skilja en film baserad på Call Of Duty från en "vanlig" ww2-film.

är de bara jag som tror att dom kanske menar Call of Duty: Modern Warfare?

Edit: kan inte bygga riktiga meningar......

Det skulle bli som vilken actionrulle som helst då, typ 80tals-stuk.

Inte för att det är något dåligt då, snarare motsatsen

"Dammit Cohagen, give us the russian nukes!"


signatur
Medlem
Skrivet av Loading:
Skrivet av Ariath:

World of Warcraft på bioduken? Det är upplagt för totalflopp. Hellre en Diablofilm för där finns iaf en handling att bygga på.

Wow.. du har inte spelat World of Warcraft verkar det som.. För handlingen i det spelet är enormt. Men då skulle jag viljat haft den filmen 3d-animerad. Det gäller även Diablo som film.

Hehehe. Jag visste väl att det skulle uppmärksammas av någon:)

Det är riktigt att jag inte spelat WoW (Fick upp en Warlock till level 3, det är allt). Jag har däremot sett en hel del av spelandet. Jag menar:

Hur skapar man en film om raidande, instansande och rädda inburade gulliga smådjur som exempel?;)

Nej, skämt åsido så tror jag bara att Diablo hade varit något bättre att satsa på istället.

Du får ta del av detta också Frazier


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Loading:
Skrivet av Ariath:

World of Warcraft på bioduken? Det är upplagt för totalflopp. Hellre en Diablofilm för där finns iaf en handling att bygga på.

Wow.. du har inte spelat World of Warcraft verkar det som.. För handlingen i det spelet är enormt. Men då skulle jag viljat haft den filmen 3d-animerad. Det gäller även Diablo som film.

Hehehe. Jag visste väl att det skulle uppmärksammas av någon:)

Det är riktigt att jag inte spelat WoW (Fick upp en Warlock till level 3, det är allt). Jag har däremot sett en hel del av spelandet. Jag menar:

Hur skapar man en film om raidande, instansande och rädda inburade gulliga smådjur som exempel?;)

Nej, skämt åsido så tror jag bara att Diablo hade varit något bättre att satsa på istället.

Du får ta del av detta också Frazier

www.wowwiki.com - ta och börja där och kolla upp loren i Warcraft-världen, finns en hel del story förutom gulliga smådjur!

Men det är väl en Warcraft-film de menar och inte WoW? Det är ju samma sak egentligen, så jag förstår inte vitsen med separata rullar, om det nu är så!


signatur
Medlem

Slashneed-->

Jag tog bara fasta på trådrubriken sen hur verkligheten ser ut med vilket som är vilket brydde jag mig aldrig om. Jag tvivlar inte på att det ligger en massa handling inbakad bakom varje karaktär och landskap mm i WoW. Men tittar man spelmässigt så ser jag inte hur en film kan bli bra av tidigare nämnda ting. Vilket för övrigt var ett skämt.

Vid närmare eftertanke så är det inte många filmer byggandes på spel som blir bra. Inte av dom få jag sett iaf.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ang spelfilm. När Hitman släpptes så trodde jag att man skulle få följa 47 i uppdrag där han slår ner och tar deras kläder som i spelet för att kunna infiltrera området där han har sitt uppdrag men...

*Spoiler*

Då möter han 5 andra hitmans och dom börjar slåss med japanska knivar. Sen mitt i allt så räddar han en kvinna som han sen köper en vingård till...

Kan dom aldrig göra en vettig spelfilm?


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av AirGear:

Ang spelfilm. När Hitman släpptes så trodde jag att man skulle få följa 47 i uppdrag där han slår ner och tar deras kläder som i spelet för att kunna infiltrera området där han har sitt uppdrag men...

*Spoiler*

Då möter han 5 andra hitmans och dom börjar slåss med japanska knivar. Sen mitt i allt så räddar han en kvinna som han sen köper en vingård till...

Kan dom aldrig göra en vettig spelfilm?

Det var inte meningen att det skulle se ut på det sättet, citerar IMDB:

" Xavier Gens had shot a completely different train station platform sequence. It takes place outside the train station, rather than underground, and involves 47 questioning one assassin, rather than engaging 4 in a sword fight."

"Director Xavier Gens was originally asked by the studio to make the movie PG-13, which he refused to do because of the source material. He was allowed to shoot the movie aiming for an R, however in the final stages, he was removed and Nicolas De Toth was brought in to re-edit the movie for commercial purposes, as he did with Live Free or Die Hard (2007) (he is thanked in the credits for this editing)."

Medlem
Skrivet av Ariath:

Slashneed-->

Jag tog bara fasta på trådrubriken sen hur verkligheten ser ut med vilket som är vilket brydde jag mig aldrig om. Jag tvivlar inte på att det ligger en massa handling inbakad bakom varje karaktär och landskap mm i WoW. Men tittar man spelmässigt så ser jag inte hur en film kan bli bra av tidigare nämnda ting. Vilket för övrigt var ett skämt.

Vid närmare eftertanke så är det inte många filmer byggandes på spel som blir bra. Inte av dom få jag sett iaf.

Heh, du behöver inte förklara dig, säger bara att det finns en hel del intressanta grejer i spelet och i dess story, jag för min del gjorde oftast raider och instanser för att få vara en del av händelserna och få möta de karaktärer som jag hört om och spelat med/emot i övriga Warcraft-spel!

Och nej, spelfilmer har hittills varit 100% skit faktiskt, tror inte jag sett en enda bra eller ens hyfsad film baserat på ett spel!


signatur
Medlem
Citat:

Dataspelen Guitar Hero, World of Warcraft och Call of Duty kan snart bli filmer.

Hur ska man göra en filmatisering på Guitar Hero?! Och som nämnt: Hur ska man visa att det just är en filmatisering på Call of Duty?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

call of duty kan ju bli bra om dem baserar det pa Cod 4
men wow kmr ju bara bli som en rip off pa sagan om ringen juh

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av AirGear:

Ang spelfilm. När Hitman släpptes så trodde jag att man skulle få följa 47 i uppdrag där han slår ner och tar deras kläder som i spelet för att kunna infiltrera området där han har sitt uppdrag men...

*Spoiler*

Då möter han 5 andra hitmans och dom börjar slåss med japanska knivar. Sen mitt i allt så räddar han en kvinna som han sen köper en vingård till...

Kan dom aldrig göra en vettig spelfilm?

Det var inte meningen att det skulle se ut på det sättet, citerar IMDB:

" Xavier Gens had shot a completely different train station platform sequence. It takes place outside the train station, rather than underground, and involves 47 questioning one assassin, rather than engaging 4 in a sword fight."

"Director Xavier Gens was originally asked by the studio to make the movie PG-13, which he refused to do because of the source material. He was allowed to shoot the movie aiming for an R, however in the final stages, he was removed and Nicolas De Toth was brought in to re-edit the movie for commercial purposes, as he did with Live Free or Die Hard (2007) (he is thanked in the credits for this editing)."

Ah i see.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av Ariath:

World of Warcraft på bioduken? Det är upplagt för totalflopp. Hellre en Diablofilm för där finns iaf en handling att bygga på.

Ojoj, inte mycket koll på all lore som finns va?

Och det har väl aldrig varit tal om en WoW-film. En Warcraft film har det däremot länge varit tal om, och blizzard har själva sagt att de har den under produktion.

http://www.imdb.com/title/tt0803096/

Och vad, om jag får fråga, står wow för?
World of WARCRAFT


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Skulle gärna se dem göra en film baserad på COD:MW, fast helst då följa Soap. Skulle kunna bli intressant

12
Skriv svar