Spelarna är förbannade över berättandet i World of Warcraft

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag gillar fortfarande WoW överlag, men med facit i hand hade jag önskat att de aldrig slog in på den här pompösa vägen där den ena expansionen ska överträffa den andra i storslagenhet. Parallella tidslinjer, demoner med rymdskepp, krig mot urtida gudar. Och så en resa till självaste dödsriket på det. Vad händer i nästa expansion? Går det ens att överträffa allt som redan hänt?

Kan framtida expansioner återvända till åtminstone något mer sansade hot av typen Ragnaros och Lich King? Det känns som det blir fjuttigt att leta grissvansar på någon hittills outforskad ö på Azeroth efter att man räddat typ hela universum. Igen.

Håller helt med.

Och att dom tar bort system som fungerar och alla överlag är nöjda med till att introducera skit system som även pricken över i, även är buggiga se nyaste expansionen.

Men trots det om man tar alla existerande mmo som inte kör med action kombat stil , så är wow kombat bäst imo, den attraherar mig mest iaf.

Hade final fantasy haft det så hade jag gått över direkt men nu har det bara blivit man kört igenom för storyn skull och ingorerat allt annat så mycket jag kan.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

I singelplayer-spel är det ju dig spelet centreras runt. Problemet i MMOs är ju att de ska låta alla spelare vara hjältar. I tidigare MMOs var det mer åt att leva i en annan värld och med det kom även orättvisor. Alla kan inte få allt, eller vara med om allt. Hadr gärna sett att de gick åt det hållet istället i WoW,

Yes, Kingdom Come är riktigt bra!

Där hör FFO lyckas bra med. Där spelarna är centrum i storyn

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag håller med i vad du säger men just den biten har jag aldrig förstått.
Jag tycker till exempel att FF Online är betydligt mer "disney" och har väldigt svårt för det spelet

Warcraft har alltid varit Disney för mig. FF är bara vapen som är större än personen som hanterar dem x 2, vilket snabbt blir tröttsamt för mig. Warcrafts cartoony grafik har nu bara fått sällskap av cartoony karaktärer. Warcraft var som bäst vid WC2, innan det gick och blev Sunday morning cartoons.

Skrivet av Håkan:

Håller med. Jag har ingen aning vad Warcraft handlar om, förutom bråk mellan två raser.
Blir ju nästan orolig när man läser kommentarerna här, att folk faktiskt läser quest-storyn för varje buse dom ska hitta och döda.

Varför är det dåligt?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Borde även nämna att folk dödshotat författarna av storyn. Känns relevant i sammanhanget.

Visa mig en författare som inte fått ett tomt dödshot av någon anonym idiot på internet och jag ska visa dig en författare ingen läser.

Avstängd
Skrivet av Welo:

På tiden att WoW börjar dö och att nya innovativa MMOs kan få ta över.

Så fort det kommer något nytt och innovativt mmo som är bättre än wow så kommer wow dö ut.

Svårare än så är det inte

Wow är fortfarande bäst i sin genre även om det har sina ups and downs.

Nyfiken på vad nästa stora mmo kommer bli!

Avstängd
Skrivet av submariner:

Jag fattar inte vad människor ser i ett sånt här skit spel, räcker man kollar på ett klipp så blir det ett fett nej aså. För mig inte värt en enda spänn eller min tid för den delen

Tur att ingen tvingar dig då. Håll dig till det du tycker är bra och är värt pengar och tid och låt andra göra sitt. Win Win för alla

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Så fort det kommer något nytt och innovativt mmo som är bättre än wow så kommer wow dö ut.

Svårare än så är det inte

Wow är fortfarande bäst i sin genre även om det har sina ups and downs.

Nyfiken på vad nästa stora mmo kommer bli!

Tror tyvärr att wow varit "the face of mmos" för länge så alla nya kommer bara stenhårt jämföras mot wow. Sen håller jag inte med om att wow är bäst i sin genre, en gång tiden var det kanske det men tycker att efter WoD kan man knappast säga att dom är bäst i sin genre. MMO står ju ändå för Massive Multiplayer Online och vet inte när jag senast kände att wow hade en levande värld, känns mer som att jag sitter i en lobby och köar in i en match precis som i CoD eller BF. Knappt att man stöter på någon ute i världen längre och communityn har blivit så fruktansvärt toxic där har man inte rätt RIO score är det insta kick.

Nej hoppas seriöst denna FFXIV hype lever vidare så blizzard får svettas lite och göra om och göra rätt.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Sjukt stressigt att vara hjälte i den världen, END OF THE WORLD, okey boss död, END OF THE WORLD, okey döda ny boss, END OF THE WORLD...kan inte någon boss ha en annan agenda ?

Det var det jag hoppades BFA skulle ändra på. Första gången jag såg BFA trailern så hoppades jag på att WoW skulle gå helt tillbaka till sina rötter med Alliance vs Horde och vara mycket mer PvP fokuserad. I början så såg det ut att det skulle bli så, men tog inte lång tid innan det kändes same-same att någon ond old god eller liknande ska försöka förstöra världen...

Var lite samma när jag såg World of Warcraft för första gången, när man följde utvecklingen och såg pre-alpha bilder, så hoppades jag att det skulle vara fokuserad med Alliance vs Horde som WC2 var.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Visa mig en författare som inte fått ett tomt dödshot av någon anonym idiot på internet och jag ska visa dig en författare ingen läser.

Du tycker alltså dödshot är ok eller vad är kontentan av din kommentar?

Känns ju högst rimligt att ta med sådant som faktiskt berör nyheten om man nu väljer att skriva om det. Eller?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du tycker alltså dödshot är ok eller vad är kontentan av din kommentar?

Känns ju högst rimligt att ta med sådant som faktiskt berör nyheten om man nu väljer att skriva om det. Eller?

Jag tycker att det är en irrelevans utan nyhetsvärde vad någon idiot skriver på Twitter eller något forum. "Dödshot" där saknar helt enkelt nästan alltid betydelse. Så fort man har en kontroversiell fråga och mer än några få inblandade kommer någon vara villig att skicka ett, och det har egentligen ingenting med själva ämnet att göra.

Jag tycker även att sådana händelser rapporteras alldeles för ofta i syfte att blanda ihop potentiellt legitim kritik med trakasserier och distrahera från en betydligt intressantare diskussion.

Avstängd
Skrivet av Welo:

Tror tyvärr att wow varit "the face of mmos" för länge så alla nya kommer bara stenhårt jämföras mot wow. Sen håller jag inte med om att wow är bäst i sin genre, en gång tiden var det kanske det men tycker att efter WoD kan man knappast säga att dom är bäst i sin genre. MMO står ju ändå för Massive Multiplayer Online och vet inte när jag senast kände att wow hade en levande värld, känns mer som att jag sitter i en lobby och köar in i en match precis som i CoD eller BF. Knappt att man stöter på någon ute i världen längre och communityn har blivit så fruktansvärt toxic där har man inte rätt RIO score är det insta kick.

Nej hoppas seriöst denna FFXIV hype lever vidare så blizzard får svettas lite och göra om och göra rätt.

Finns gott om folk ute i världen och aktiva guilds att köra med så man slipper pugga med toxic muppar. Du har väl bara haft otur helt enkelt.

Har provat i stort sett all mmos som finns och även såna som är i alpha/beta och det har inget på wow tyvärr.

Hade gärna sett något nytt och episkt men änsålänge har inget sånt dykt upp. Time Will Tell!

Skribent
Skrivet av Shamanfox:

Det var det jag hoppades BFA skulle ändra på. Första gången jag såg BFA trailern så hoppades jag på att WoW skulle gå helt tillbaka till sina rötter med Alliance vs Horde och vara mycket mer PvP fokuserad. I början så såg det ut att det skulle bli så, men tog inte lång tid innan det kändes same-same att någon ond old god eller liknande ska försöka förstöra världen...

Var lite samma när jag såg World of Warcraft för första gången, när man följde utvecklingen och såg pre-alpha bilder, så hoppades jag att det skulle vara fokuserad med Alliance vs Horde som WC2 var.

Drömmen hade ju varit om Shadowlands-storyn mynnar ut i någonting som gör att horde och alliance måste fokusera på varandra och Azeroth igen, även om jag ser det som svårt att göra en sån vändning efter alla over the top-expansioner. Kanske att jailer förstör någonting eller dylikt så Azeroth behöver byggas upp igen? Horde och alliance krigar och samlar resurser i hittills okända territorium. Svårt att få till som sagt och Blizzard vill förmodligen inte ens gå åt det hållet, och som du skriver lutade ju BFA åt det hållet i början, och det vet vi ju hur det gick. Men man kan ju alltid drömma.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Jag tycker att det är en irrelevans utan nyhetsvärde vad någon idiot skriver på Twitter eller något forum.

Då tycker du alltså att nyheten i helhet borde raderas?

Otroligt tom och trist video. Herregud fick sätta på subtitles för den stora bjässen mummla igenom sina fraser. Sen skjuter hon en pil emot honom? Och vinklar, cinegrafi, allt saknas. Detta är inte blizzard US. detta är ViByggerKlonerIKinaTentant's verk. Helt otroligt innehållslöst klipp.

Medlem
Skrivet av zevile:

Det gick från brutal, mörk fantasy med intressant karaktärer och händelser till nåt otroligt generiskt, panda disney fantasy.

När var Warcraft mörkt och brutalt? Låter som du blandar ihop det med Diablo.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Då tycker du alltså att nyheten i helhet borde raderas?

Nyheten handlar om fler än "någon". Dessa har dessutom substantiell kritik mot spelet som sådant, alltså är de inte bara uppenbara idioter.

Medlem
Skrivet av Kixo:

När var Warcraft mörkt och brutalt? Låter som du blandar ihop det med Diablo.

The Culling från WC3 när Arthas slaktar civilia är väl lite... brutalt? Eller när han dödar sin farsa?
Och om vi går längre tillbaks till WC2 så är väll följande artwork ganska så mörk? -

Edit: Bilden vill inte fungera men googla Warcraft 2 artwork!

Medlem
Skrivet av Kixo:

När var Warcraft mörkt och brutalt? Låter som du blandar ihop det med Diablo.

Skrivet av zevile:

The Culling från WC3 när Arthas slaktar civilia är väl lite... brutalt? Eller när han dödar sin farsa?
Och om vi går längre tillbaks till WC2 så är väll följande artwork ganska så mörk? - https://imgur.com/a/InSO6UP.png

Edit: Bilden vill inte fungera men googla Warcraft 2 artwork!

Det har funnits mörka inslag i Warcraft, men jag håller med om att jag aldrig upplevt Warcraft som ett mörkt spel. Det mörkaste inslaget är väl när Arthas mördar civila i WC3/WoW. Han är väl också den karaktär som är det mörkaste Blizzard skapat.
Jag gissar att det var många som började spela under wotlk och därför blev besvikna på hur "glatt" spelet blev efter. Men varken vanilla eller bc var ju speciellt mörka.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Det har funnits mörka inslag i Warcraft, men jag håller med om att jag aldrig upplevt Warcraft som ett mörkt spel. Det mörkaste inslaget är väl när Arthas mördar civila i WC3/WoW. Han är väl också den karaktär som är det mörkaste Blizzard skapat.
Jag gissar att det var många som började spela under wotlk och därför blev besvikna på hur "glatt" spelet blev efter. Men varken vanilla eller bc var ju speciellt mörka.

Alla får tycka som dom vill ^^ Faktum kvarstår att WC franchisen hade en grövre ton & allvarligare djup men med tiden har det blivit mer lattjo lajban för att behaga mainstream massorna.

Medlem
Skrivet av zevile:

Alla får tycka som dom vill ^^ Faktum kvarstår att WC franchisen hade en grövre ton & allvarligare djup men med tiden har det blivit mer lattjo lajban för att behaga mainstream massorna.

Warcraft har aldrig haft riktigt "grov" ton eller allvarligare djup förut jämfört med nu. Om något så har Blizzard lyckats bra att ha relativ jämn tema genom samtliga spel skulle jag vilja påstå.

Vad exakt var grovare med WC1/WC2 som inte replikeras i WC3/WoW?

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Warcraft har aldrig haft riktigt "grov" ton eller allvarligare djup förut jämfört med nu. Om något så har Blizzard lyckats bra att ha relativ jämn tema genom samtliga spel skulle jag vilja påstå.

Vad exakt var grovare med WC1/WC2 som inte replikeras i WC3/WoW?

Se tidigare inlägg..

Medlem
Skrivet av zevile:

Se tidigare inlägg..

Jag har sett dina tidigare inlägg, det är därför jag frågar "vad är grovare".

The Culling existerar i WoW, där man gör exakt samma sak som i WC3.
Tyrande halshugger Nathanos, som är väl lika brutalt som Arthas som drar sitt svärd genom sin farsa.

Artworken är en teckning, inte något som replikeras i WC2 spelet.

Som sagt, spelen har samma grovhet/brutalitet genom åren.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag har sett dina tidigare inlägg, det är därför jag frågar "vad är grovare".

The Culling existerar i WoW, där man gör exakt samma sak som i WC3.
Tyrande halshugger Nathanos, som är väl lika brutalt som Arthas som drar sitt svärd genom sin farsa.

Artworken är en teckning, inte något som replikeras i WC2 spelet.

Som sagt, spelen har samma grovhet/brutalitet genom åren.

Man får tycka som man vill

Medlem
Skrivet av zevile:

Man får tycka som man vill

Om det är din åsikt så är det fine, men du skrev att det är ett faktum, så därför är jag nyfiken hur serien skulle vara mörkare tidigare jämfört med nu (och då har jag spelat alla WC-spelen och har inte själv reagerat att det skulle ha skiftats till att ha blivit ljusare/mer "disney" än tidigare).

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Om det är din åsikt så är det fine, men du skrev att det är ett faktum, så därför är jag nyfiken hur serien skulle vara mörkare tidigare jämfört med nu (och då har jag spelat alla WC-spelen och har inte själv reagerat att det skulle ha skiftats till att ha blivit ljusare/mer "disney" än tidigare).

Gammal tråd, så känns lite lönlöst. Men att MoP finns är ju ett faktum och det är ju bara att jämföra med WC3 eller WC2.
Och snälla dra inte upp argumentet "Kung Fu Pandor fanns redan i WC3, dom var lika etablerade som Taurens bla bla!".
Nu har jag sagt mitt. Time to move on!

Avstängd
Skrivet av zevile:

Gammal tråd, så känns lite lönlöst. Men att MoP finns är ju ett faktum och det är ju bara att jämföra med WC3 eller WC2.
Och snälla dra inte upp argumentet "Kung Fu Pandor fanns redan i WC3, dom var lika etablerade som Taurens bla bla!".
Nu har jag sagt mitt. Time to move on!

Intressant argumentationsteknik 😅

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Intressant argumentationsteknik 😅

Att säga att ett aprilskämt är lika seriös lore som resterande är ju också ett genialiskt argument

Medlem
Skrivet av zevile:

Gammal tråd, så känns lite lönlöst. Men att MoP finns är ju ett faktum och det är ju bara att jämföra med WC3 eller WC2.
Och snälla dra inte upp argumentet "Kung Fu Pandor fanns redan i WC3, dom var lika etablerade som Taurens bla bla!".
Nu har jag sagt mitt. Time to move on!

Ser inte hur en tråds ålder har något med en diskussion att göra. Konstig påpekande om inget annat?

MoP bygger vidare på Pandaren från WC3, oavsett anledning varför Pandaren var inkluderad i WC3. Det gör inte det WoW mer "Disney" eller mindre "grov" jämfört med t.ex. WC3 eller WC2. Det är en ras, en liten aspekt som inte ändrar spelet i sin helhet. Det ändrar inte de mörka händelser som sker/skett i WoW vilket ligger i linje med WC3/2/1, det är lika brutalt. Jag kan däremot hålla med att Pandaren är mer "Disney" än andra raserna, men som sagt, det är bara en liten aspekt i det hela.

Om hela ditt argument bygger på att "WoW har Pandor, därmed så är inte spelet lika mörk längre!!1!" så är det din åsikt, men det betyder inte att så är fallet. Jag antog att vi pratade om WoW i sin helhet, och då tycker jag att jag har visat att det som har t.ex. skett i WC3 är lika brutal i WoW (iaf när det kommer till cinematics/händelser).

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Ser inte hur en tråds ålder har något med en diskussion att göra. Konstig påpekande om inget annat?

MoP bygger vidare på Pandaren från WC3, oavsett anledning varför Pandaren var inkluderad i WC3. Det gör inte det WoW mer "Disney" eller mindre "grov" jämfört med t.ex. WC3 eller WC2. Det är en ras, en liten aspekt som inte ändrar spelet i sin helhet. Det ändrar inte de mörka händelser som sker/skett i WoW vilket ligger i linje med WC3/2/1, det är lika brutalt. Jag kan däremot hålla med att Pandaren är mer "Disney" än andra raserna, men som sagt, det är bara en liten aspekt i det hela.

Om hela ditt argument bygger på att "WoW har Pandor, därmed så är inte spelet lika mörk längre!!1!" så är det din åsikt, men det betyder inte att så är fallet. Jag antog att vi pratade om WoW i sin helhet, och då tycker jag att jag har visat att det som har t.ex. skett i WC3 är lika brutal i WoW (iaf när det kommer till cinematics/händelser).

Det är inte hela mitt argument men ok! Let's agree to disagree.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Så fort det kommer något nytt och innovativt mmo som är bättre än wow så kommer wow dö ut.

Svårare än så är det inte

Wow är fortfarande bäst i sin genre även om det har sina ups and downs.

Nyfiken på vad nästa stora mmo kommer bli!

Man får hålla isär bra och addiction, och just beroendet är nog faktorn de flesta spelar på idag. Sett historiskt har Blizzard fullständigt krossat allt motstånd i mmorpg scenen och då menar jag inte antal spelare utan dom gjorde saker aktivt för krossa konkurenter genom släppa större patchar, expansioner mm. Idag har nog alla ut äldre Blizzard lämnat och faktum typ förr var det nästan lögn i helvete och få folk att flytta från Blizzard till idag när en producer mm lämnar får dom med sig gfx artist, coders mm företaget töms.

FF är gammalt spel men en överlevare, idag det fakto större än WoW, något som aldrig heller hänt Blizzard innan är det finns verkliga hot bland annat Amazons New World och kommande Ashes of creation och Blizzard idag saknar helt motmedel och kanske ironiskt nog är det största hotet mot Blizzard & WoW nu även Blizzard själva. Floskorna över blizzard numera haglar vilket det inte gjorde under Mikes tid då företaget var mindre, uttalanden grundliga. Bara som Ex. Blizzcon det är PC showen för blizzard fans ändå väljer dom annonsera Diablo för mobiler och kontrar med "Har ni inte mobiler eller!?" För tysta fansen. Det är mer uppenbart än någonsin att Blizzard är rejält skadeskjutet, eller WoW då. Levererar dom ett bra D4 kommer det vara förlåtet hos fansen, men tror faktiskt WoW's tid är förbi.

Bara det fakto att rykten finns att WoW håller på och dör kan få spelet att dö ut. Tex playerbase frågar jämt, eller vänner i mellan vad som är hot. När WoW förknippas med döende då väljer iaf inte jag att investera tid/pengar i ett spel som folk säger och jag läser håller på och dö.

Hur som närmaste åren kommer bli riktigt intressanta.

Skriv svar