Battlefield 2042 ska få cross-play och cross-progression

Robot
Battlefield 2042 ska få cross-play och cross-progression

Men det tekniska alfatestet försenas.

#Battlefield-2042, #Dice


Medlem

Dom tänker alltså göra som i Warzone där cross-play antingen är på eller av, inget däremellan. Det borde finnas möjlighet att välja cross-play mellan alla eller cross-play enbart mellan konsoler, alternativt att dom stänger av cross-play mellan konsol och PC helt.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Dom tänker alltså göra som i Warzone där cross-play antingen är på eller av, inget däremellan. Det borde finnas möjlighet att välja cross-play mellan alla eller cross-play enbart mellan konsoler, alternativt att dom stänger av cross-play mellan konsol och PC helt.

Varför stänga av mellan konsol och pc helt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför stänga av mellan konsol och pc helt?

För att dom flesta fuskare sitter på PC.

Medlem
Skrivet av Marooned:

För att dom flesta fuskare sitter på PC.

en poäng ja.
Skulle kunna lösas med dedikerade servrar med aktiva admins osv. men nått som EA inte vill kännas vid.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas detta innebär stöd för mus och tangentbord för konsol spelare, ska man spela mot PC spelare borde man ha möjlighet att använda samma typ av input.

Medlem
Skrivet av Molotov:

en poäng ja.
Skulle kunna lösas med dedikerade servrar med aktiva admins osv. men nått som EA inte vill kännas vid.

Det är redan dedikerade servrar, Kan inte tänka mig att du spelar battlefield på per to per connection.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Dom tänker alltså göra som i Warzone där cross-play antingen är på eller av, inget däremellan. Det borde finnas möjlighet att välja cross-play mellan alla eller cross-play enbart mellan konsoler, alternativt att dom stänger av cross-play mellan konsol och PC helt.

Har för mig Jackfrags sa på sin video att man ska kunna välja bara bland konsolerna med, även de nya generationerna.

https://youtu.be/pmDmE0AssaU


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Kan man styra det som man vill så är det ju bra, och då menar jag att man ska kunna styra mer än av och på.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Hoppas detta innebär stöd för mus och tangentbord för konsol spelare, ska man spela mot PC spelare borde man ha möjlighet att använda samma typ av input.

Series X/S och Ps5 har ju städ för mus och tangentbord så det ska väl inte vara några problem?

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Dom tänker alltså göra som i Warzone där cross-play antingen är på eller av, inget däremellan. Det borde finnas möjlighet att välja cross-play mellan alla eller cross-play enbart mellan konsoler, alternativt att dom stänger av cross-play mellan konsol och PC helt.

Det skulle ur ett teknisk perspektiv bli rätt rörigt om man fick välja vilka plattformar man vill spela mot. Tycker lösningen att stänga av crossplay är tillräcklig.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det skulle ur ett teknisk perspektiv bli rätt rörigt om man fick välja vilka plattformar man vill spela mot. Tycker lösningen att stänga av crossplay är tillräcklig.

Tyckte det fungerade dåligt i Warzone förr när jag spelade, stängde man av cross-play så tog det för länge att hitta matcher.

Medlem

Låter bra att man kan slippa aim assist från konsol spelarna.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Tyckte det fungerade dåligt i Warzone förr när jag spelade, stängde man av cross-play så tog det för länge att hitta matcher.

Samma dilemma kommer ju snarare förvärras av att det finns ännu fler lägen att välja mellan. Crossplay av, Crossplay mellan konsol och crossplay för alla. Visst, ta bort crossplay för PC, men då lär PC-spelarna snarare ha svårare att hitta matcher. Värt att ha i åtanke är att tangentbord och mus kan användas på konsol och spelare som använder kontroller har aim assist.

Medlem

Man kommer kunna välja bort PC och bara köra crossplay mellan konsoller.

Medlem
Skrivet av Skunke:

Series X/S och Ps5 har ju städ för mus och tangentbord så det ska väl inte vara några problem?

Jo men det är inte alla spel som utnyttjar det, tex Warzone och Fortnite har stöd för mus och tangentbord medan Doom Eternal inte har det. Det hänger på att Dice implementerar det i konsol versionen av spelet.

Men då kommer ju frågan också då om man ska ha "input" baserad matchmaking som Halo har om man som handkontrol spelare inte vill spela mot mus och tangentbord spelare?

Medlem
Skrivet av aT1C:

Det är redan dedikerade servrar, Kan inte tänka mig att du spelar battlefield på per to per connection.

Tänkte mer att du eller jag kan sätta upp en server som vi själva styr över. Som det var förut, om du var med då.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tänkte mer att du eller jag kan sätta upp en server som vi själva styr över. Som det var förut, om du var med då.

Som i BF4, gillar de servrar som är lite extra med personlig statistik, roliga meddelanden om man knivar någon, etc.
Med aktiva admins så bannas det fritt vid fuskare. Spelade härom dagen med två fuskare i motståndarlaget, båda hade typ 80/0 i KD. GREJT!

Medlem

Hoppas man kan välja bort crossplattform när man spelar på PC också och inte som i Warzone. Sjukt irriterande att möta överdriven Aim Assist och de med Cronus Max/Zen. Det och att de fixat bättre anticheat som tar bort de mest överdrivna aimbottarna och inte som i tidigare BF-spel.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jo men det är inte alla spel som utnyttjar det, tex Warzone och Fortnite har stöd för mus och tangentbord medan Doom Eternal inte har det. Det hänger på att Dice implementerar det i konsol versionen av spelet.

Men då kommer ju frågan också då om man ska ha "input" baserad matchmaking som Halo har om man som handkontrol spelare inte vill spela mot mus och tangentbord spelare?

Ah det visste jag inte. Trodde det var standard och gick att välja i alla spel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tänkte mer att du eller jag kan sätta upp en server som vi själva styr över. Som det var förut, om du var med då.

Du menar SDK som i BF 2142 och äldre eller var som det är I BF3/4?

/Atic

Medlem
Skrivet av aT1C:

Du menar SDK som i BF 2142 och äldre eller var som det är I BF3/4?

/Atic

Jag vet inte om det kallas SDK.
Man sa dedikerad server förrut
Men ja, att kunna ha egna server med aktiva admins.
Inte EA/DICE servrar som det är djungelns lag som gäller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av onliner72:

Låter bra att man kan slippa aim assist från konsol spelarna.

Alltid det trötta gnället. Aim assist är inte så grymt överjävligt som PC spelare älskar att skylla på.

Testa med kontroll får ni se. Dessutom hjälper det inte med recoil osv.

Förstår inte varför det lipas såfort det pratas om fuskare och PC-spelare. Det är ju så det är varför försöka komma med bortförklaringar om aim assist…

Börjar bli rätt löjligt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte om det kallas SDK.
Man sa dedikerad server förrut
Men ja, att kunna ha egna server med aktiva admins.
Inte EA/DICE servrar som det är djungelns lag som gäller.

BFV och BF1 så kan du ha egen server samt banna och kicka folk från dom, dessutom grattis i BFV.

Medlem

Frågan är ju om testet är framskjutet pga EA hacket som verkar ha läckt source code till frostbite...

Skrivet av Marooned:

För att dom flesta fuskare sitter på PC.

Beror ju lite på vad man räknar som ett fusk, typ: https://www.cronusmax.com/
Vet inte om det är fixat nu men förut kunde du ju köra mus+keyboard MED aim assist och no recoiul scripts på console. Det är väl hyffsat nära fusk kan jag tycka iaf.

Avstängd

Bra idé, men inget aim assist-fusk bara

Medlem
Skrivet av aT1C:

BFV och BF1 så kan du ha egen server samt banna och kicka folk från dom, dessutom grattis i BFV.

Ok, trodde det bara var typ "officiella" servrar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Marooned:

Alltid det trötta gnället. Aim assist är inte så grymt överjävligt som PC spelare älskar att skylla på.

Testa med kontroll får ni se. Dessutom hjälper det inte med recoil osv.

Förstår inte varför det lipas såfort det pratas om fuskare och PC-spelare. Det är ju så det är varför försöka komma med bortförklaringar om aim assist…

Börjar bli rätt löjligt.

Det beror helt på vilket spel det är. Apex Legends har ju pro lag med kontroll spelare just för att det är för bra aim assist på nära avstånd.

Vem är det som "lipar" när det pratas om fuskare på PC? Ingen i denna tråd iaf. Förstår inte heller vem det skulle vara som bortförklarar fuskande på PC med aim assist?

Medlem
Skrivet av spikes:

Frågan är ju om testet är framskjutet pga EA hacket som verkar ha läckt source code till frostbite...

Beror ju lite på vad man räknar som ett fusk, typ: https://www.cronusmax.com/
Vet inte om det är fixat nu men förut kunde du ju köra mus+keyboard MED aim assist och no recoiul scripts på console. Det är väl hyffsat nära fusk kan jag tycka iaf.

Visst finns cronus. Men det går på över 100 dollar. Medans fusk till PC är gratis.

Den ekvationen är lätt att räkna ut vilket av dom två som är majoritet?

Jag har spelat CoD MW sen det kom ut och spelar fortfarande. Warzone speciellt men även i MP som Ground War är det otroligt mycket wallhack och aimbots. Man ser ju det så tydligt på killcam. Sen när man rapporterar dom så är det alltid PC-spelare (man ser om dom sitter på Xbox, PS eller PC.

Det är ju en överhängande majoritet som fuskar på PC. Det är den bittra sanningen.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Det beror helt på vilket spel det är. Apex Legends har ju pro lag med kontroll spelare just för att det är för bra aim assist på nära avstånd.

Vem är det som "lipar" när det pratas om fuskare på PC? Ingen i denna tråd iaf. Förstår inte heller vem det skulle vara som bortförklarar fuskande på PC med aim assist?

Det är alltid massa PC-spelare som tar på sig offerkoftan så fort det pekas ut sanningen, att majoriteten av spelare som fuskar sitter på PC.

Främst i CoD. Warzone och Multiplayer. Även att aim assist är så orättvist enligt dom. Som sitter med mus som kan reagera och röra sig mycket snabbare oavsett om vi på kontroll höjer till högst sensitivity osv. Vilket blir nästan ospelbart på en kontroll.

Dessutom har dom FOV, kan ändra vilka tangenter dom vill för att göra det smidigare på alla sätt.

Det är inte ens nära att aim assist som konsolspelare har jämnar ut allt det. Men ändå så är det så klart det PC-spelare gnäller om. Alltid samma visa.

Därför vill jag som väldigt många andra stänga av crossplay i spel så det bara är mellan konsolspelare och slippa PC-spelarna. Så kan dom hålla sig för sig själva. Det skulle bara gynna alla.

Vill man spela PC vs konsolspelare så kan man givetvis köra det med men då är det aktivt val. Inte som nu att det är ett måste vid crossplay.

Bara i Warzone har över 500.000 spelare blivit bannade för fusk. Ingen tror väl på allvar att det är ens nära 50/50 pc/konsolspelare.

Jo man kan prata om att dom har dåliga anti-cheat men är det ett argument? Det är lätt att fuska så då gör man det?

12
Skriv svar