Skaparna av AI-driven "aim bot" lägger ner efter att Activision hör av sig

Robot
Skaparna av AI-driven "aim bot" lägger ner efter att Activision hör av sig

"Det var aldrig meningen att göra något olagligt."

#Activision, #Fusk


Medlem

Dem tänkte alltså aldrig på om de borde släppt en nästan osynlig fusk mjukvara som skulle förstört upplevelsen för kanske miljoner av spelare i flera spel? Skitsnack.

Jag tror att Aktivision lät en advokat ringa och meddela att om mjukvaran släpptes så skulle alla medlemmar stämmas på miljoner.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Dem tänkte alltså aldrig på om de borde släppt en nästan osynlig fusk mjukvara som skulle förstört upplevelsen för kanske miljoner av spelare i flera spel? Skitsnack.

Jag tror att Aktivision lät en advokat ringa och meddela att om mjukvaran släpptes så skulle alla medlemmar stämmas på miljoner.

Jag tror att de köpte honom o han jobbar nu med activision.
Ett sånt fusk skulle sålt i massor, men vet inte om det räknas som olagligt dock. Kanske bryter mot EULA?

Btw är det något fusk/skapare som blivit stämd och fått betala böter?

Medlem
Skrivet av noyart:

Jag tror att de köpte honom o han jobbar nu med activision.
Ett sånt fusk skulle sålt i massor, men vet inte om det räknas som olagligt dock. Kanske bryter mot EULA?

Btw är det något fusk/skapare som blivit stämd och fått betala böter?

En hel del har blivit stämda. De flesta stannar dock med att de helt enkelt avbryter det som de jobbar på, eller löser det utanför rättssalen efter att det kommit så långt.

Medlem

Att man ens vill fuska för att vinna i ett spel, känns som dessa personer har en hel del att jobba med sig själva.
Att det fuskas i sammanhang där pengar är inblandat är dock inget konstigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Cool uppfinning men synd den gjordes i syfte att fuska.
För det här förstör definitivt onlinespelande rakt av.
Men låter helt klart som något man kunde spunnit vidare på för att göra spel ännu enklare o uppleva för folk med olika sorters handikapp.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kommer bara bli mer sånt jo mer AI utvecklas.

Det är tyvärr inget som går att stoppa direkt när det blir riktigt avancerat

Medlem

Lär finnas tusen andra som jobbar på liknande grejor som han gjorde. Jag spår en mörk framtid för multiplayer då det låter som att ingen spelgenre går säker från detta..

Medlem
Skrivet av SunShine:

Men låter helt klart som något man kunde spunnit vidare på för att göra spel ännu enklare o uppleva för folk med olika sorters handikapp.

Han klagade ju på att det han hade jobbat på hade kunnat använts till bättre grejer. Men att han nu kommer skita i att jobba med det alls pga att han fick en smäll på fingrarna från Activison.

Citat:

This type of technology has other actual assistive benefits, for example, by pointing a webcam at yourself you could control movement without the use of limbs. Unfortunately, because of its potential negative impact I will not be developing it further.

Varför han nu inte hade jobbat med just detta på en gång bevisar ju på att han visste vad han höll på med och absolut skulle tjäna sig en hacka pengar på att förstöra spelupplevelsen för miljoner av spelare världen över.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Han klagade ju på att det han hade jobbat på hade kunnat använts till bättre grejer. Men att han nu kommer skita i att jobba med det alls pga att han fick en smäll på fingrarna från Activison.

Varför han nu inte hade jobbat med just detta på en gång bevisar ju på att han visste vad han höll på med och absolut skulle tjäna sig en hacka pengar på att förstöra spelupplevelsen för miljoner av spelare världen över.

Ja, hans egna syfte var uppenbart fuskande men då det nu uppdagats att man kan göra så här så kanske någon seriös nisse där ute börjar fippla i om det går o lösa för att användas i icke-fuskande syften


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Inte för att det hade gjort någon skillnad med tanke på hur mycket fuskare det är i Warzone redan..

Medlem
Skrivet av Maddox:

Dem tänkte alltså aldrig på om de borde släppt en nästan osynlig fusk mjukvara som skulle förstört upplevelsen för kanske miljoner av spelare i flera spel? Skitsnack.

Jag tror att Aktivision lät en advokat ringa och meddela att om mjukvaran släpptes så skulle alla medlemmar stämmas på miljoner.

Vilket Activision skulle förlora i en domstol men självklart använder det maffios metoder för att få sin vilja igenom lagligt eller inte lagligt skiter dem i. Bara man kan skrämmas utan att det kostar något.

Detta är tyvärr något företag gör ofta idag, skrämmer folk med att något är olagligt fast det inte är det. Detta är något lagstiftarna måste ta sig en titt på. Om företag som är stora stämmer andra skall de själva så för rättegångskostanderna fram till att man kommit fram till om det är olagligt eller inte. Är det inte olagligt skall den som blivit stämd får ett stort skadestånd av företag, som märks på deras globala budget. Om företaget vinner skall den åtalade betala en del av kostanden för domstolen beroende på vilken ekonomi den åtalade har.

Det är inte på något sätt olagligt att göra en sådan mjukvara som fuskar i spel, eller en server emulator for World of warcraft detta måste få ett slut.

Men däremot är det ju bra att fusk motverkas men det kommer aldrig försvinna och det kommer alltid vara folk som fuskar på ett eller annat sätt. Men om man skall stoppa det får man göra det med lagliga medel.

Medlem
Skrivet av noyart:

Jag tror att de köpte honom o han jobbar nu med activision.
Ett sånt fusk skulle sålt i massor, men vet inte om det räknas som olagligt dock. Kanske bryter mot EULA?

Btw är det något fusk/skapare som blivit stämd och fått betala böter?

Det är inte olagligt, spelar heller ingen roll om det bryter emot en EULA det gör det inte olagligt att säja eller utveckla mjukvaran eller hårdvaran. Däremot kan det ses som ett kontraktsbrott för den som använder enheten och mjukvaran, om nu villkoren skulle anses själiga, Vilket de inte gör i EU men i USA skuille de kunna banna dig för ditt fuskande, i Sverige och EU får man inte banna folk som fuskar då din konsument rätt väger högre än fusket.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Han klagade ju på att det han hade jobbat på hade kunnat använts till bättre grejer. Men att han nu kommer skita i att jobba med det alls pga att han fick en smäll på fingrarna från Activison.

Varför han nu inte hade jobbat med just detta på en gång bevisar ju på att han visste vad han höll på med och absolut skulle tjäna sig en hacka pengar på att förstöra spelupplevelsen för miljoner av spelare världen över.

Vilket är hans rätt att göra, i vårt samhälle. Inget av det han planerade att göra är på något sätt olagligt.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Vilket är hans rätt att göra, i vårt samhälle. Inget av det han planerade att göra är på något sätt olagligt.

Sen när snackade jag om lagar? Sa inte en enda gång att det var olagligt att göra detta. Tycker du ska läsa det jag skrev igen
Och om jag nu MÅSTE förklara hur jag menade med mitt, väldigt solklara meddelande, så tycker jag att det helt enkelt är bättre att jobba med det på riktigt (du vet, det han grät om man kunde göra med det) istället för att utveckla det som ett fusk för att förstöra underhållning för miljontals spelare världen över.

1
Skriv svar