Tidigare chef tycker inte att Call of Duty-spelen får den uppskattning de förtjänar

Robot
Tidigare chef tycker inte att Call of Duty-spelen får den uppskattning de förtjänar

"De inser inte hur mycket jobb som krävs."

#call-of-duty, #sledgehammer-games


Medlem

CoD är spelvärldens McDonalds. Det är en bukfylla när inget annat finns tillgängligt. Det är absolut inte något man kommer ihåg som en upplevelse när man tänker tillbaka.

Medlem

Hur jävla dumma är dom. Det är ju dom själva som satt den agendan. Med att släpp nytt varje år och sedan skita totalt i tidigare release.

Ta Modern Warfare som fortfarande är otroligt populärt, som många anser är det bästa på mycket länge. Alla dessa uppskattar det.

Men IW gör allt för att dom fortfarande spelar och föredrar MW ska spela Cold War. Med fula knep i spelet och annat så det är ju ingen annan än dom själva som skjuter sig i foten.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

CoD är spelvärldens McDonalds. Det är en bukfylla när inget annat finns tillgängligt. Det är absolut inte något man kommer ihåg som en upplevelse när man tänker tillbaka.

ja vete fan om det är ens det.. snarare när du är så hungrig så du äter någons annans mat som dom slängde. Det är CoD i mina ögon ^^

Medlem

Måste vara svårt att skapa en årlig propaganda-maskin…


signatur

Specs: PS5

Medlem

Tre års research och arbete för att göra ett spel som folk spelar i... ett år?


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Började spela Star trek Elite force då det snart var 20 år sedan jag körde det och det är nästan bättre än vad jag minns det.

Vet inte vart man ska börja någonstans, men är framförallt ledsen över vad som blivit med Raven software som en gång i tiden gjorde flertalet unika och fantastiska sp-spel med id-tech motorn har nu blivit en cod-fabrik på autopilot. Bortkastad potential imo.

Deras sista bra spel blev Singularity som är underskattat.

RIP Raven software...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av ecHo!:

CoD är spelvärldens McDonalds. Det är en bukfylla när inget annat finns tillgängligt. Det är absolut inte något man kommer ihåg som en upplevelse när man tänker tillbaka.

Med årliga releaser sedan 2005 har de ju blivit den effekten när Activison prompt ska ha ut det oavsett skick, och bevisligen säljer det som smör trots totalt ofärdig smörja som Cold War, så vem är egentligen förvånad ?

Faktor två är gameplay, de första åren var det häftig och unikt, men att ha samma skottgalleri 2 årtionden senare som dessutom är 20ggr mer Michael Bay än orginalen tär på upplevelsen.

Ingen kan på allvar säga att det inte ligger en jävla massa jobb bakom motorerna, banorna, de scriptade händelserna osv som ofta är ursnygga och stämningsbyggande, men så faller spelet in i exakt samma bana som alltid. I sp är du supersoldaten rambo och 40 stukaplan attackerar din luftvärnskanon och faller som idioter överallt, eller man körs slalom mellan pansarvagnar och kollapsande byggnader i 10 minuter vilket totalt dödar all inlevelse om det inte är expendables man vill spela, snacka om snyggt men vilken waste av miljöer, inlevelse och trovärdighet som spelen ofta vill bygga vid sidan av det totalt hjärndöda gameplayet.

Dom skulle ha delat upp det; vissa spelar bara SP, andra bara MP, varför påtvinga folk det ena eller det andra?

Gör en fet SP-kampanj vart 3:e år och pumpa ut MP-varianter hur ofta som helst så blir det nog annat ljud i skällan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av magma:

Började spela Star trek Elite force då det snart var 20 år sedan jag körde det och det är nästan bättre än vad jag minns det.

Vet inte vart man ska börja någonstans, men är framförallt ledsen över vad som blivit med Raven software som en gång i tiden gjorde flertalet unika och fantastiska sp-spel med id-tech motorn har nu blivit en cod-fabrik på autopilot. Bortkastad potential imo.

Deras sista bra spel blev Singularity som är underskattat.

RIP Raven software...

https://www.youtube.com/watch?v=Be70RwlrTk4&t=752s

Håller med fullständigt. Elite Force var otroligt bra, så även 2:an och expansionerna. Har dom sparade, men dom går inte att spela på dagens datorer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Släpp nåt minnesvärt då istället för generisk medelmåtta.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Håller med till viss del, men problemet är ju att det släpps ett nytt år så det är klart som fan att folk blir trötta. Köpte själv Cold War förra året och har haft väldigt kul med det tillsammans med kompisar. Man får oerhört mycket spel för pengarna med SP, MP och Zombies. Sen finns ju Warzone också. Kontrollerna är fortfarande bland de bästa i genren och det ser väldigt bra ut. Men det senaste spelet i serien jag rörde var Black Ops 3 som släpptes 2015 så jag har ju hunnit sakna spelkänslan. Dröjer nog 4-5 år innan jag köper nästa.

Medlem

Har spelat igenom WW2 och tror inte för allt i världen att det spelet tagit 3 år av research, snarare 3 dagar. Hela spelet kändes bara som en salig blandning av alla WW2-klyschor någonsin och karaktärerna kändes som de var kopierade direkt från Saving private Ryan, FMJ, Kelly's Heroes och andra kända filmer inom genren.

Nej, de senaste 10 åren har COD gjort sig välförtjänt av ryktet som snabbmat. Eller som en ovan beskrev det; bukfylla när ingenting annat finns tillgängligt...

Avstängd

Fräckheten i det uttalandet.. undrar om syftet inte måste varit att provocera?

Medlem

Körde WW2 SP för nåt år sen och kan ärligt talat säga att jag minns INGENTING från det spelet… spelar ingen roll hur mycket research dom gör om spelet bara är copypaste från tidigare år 🤷🏻‍♂️ Sicken sopa

Medlem

Tror att det delvis beror på målgruppen men även just för att man fått ett nytt varje år i princip, ingen hinner reflektera eller tänka.


signatur

Niet.

Medlem

Ja klart det tar tid och resurser att skapa de nya CoD spelen, vem tror något annat?

Däremot så är det väl innehållet i CoD som är helt uruselt, men det är en annan femma!

Medlem
Skrivet av heady89:

Med årliga releaser sedan 2005 har de ju blivit den effekten när Activison prompt ska ha ut det oavsett skick, och bevisligen säljer det som smör trots totalt ofärdig smörja som Cold War, så vem är egentligen förvånad ?

Faktor två är gameplay, de första åren var det häftig och unikt, men att ha samma skottgalleri 2 årtionden senare som dessutom är 20ggr mer Michael Bay än orginalen tär på upplevelsen.

Ingen kan på allvar säga att det inte ligger en jävla massa jobb bakom motorerna, banorna, de scriptade händelserna osv som ofta är ursnygga och stämningsbyggande, men så faller spelet in i exakt samma bana som alltid. I sp är du supersoldaten rambo och 40 stukaplan attackerar din luftvärnskanon och faller som idioter överallt, eller man körs slalom mellan pansarvagnar och kollapsande byggnader i 10 minuter vilket totalt dödar all inlevelse om det inte är expendables man vill spela, snacka om snyggt men vilken waste av miljöer, inlevelse och trovärdighet som spelen ofta vill bygga vid sidan av det totalt hjärndöda gameplayet.

Exakt det här ☝️
Det är som att dom fastnade i cod2/mw. Sen dess har samma spel släppts med lite olika förpackningar. Dom skulle kanske ta att ge sig på ett open world istället. Huvudsaken är att dom gör något nytt, annars kommer folk fortsätta klaga.

Medlem

Gillar cod i grunden. sp action och explosioner och lagom larvig story som en rambo film. Mp är ganska bra balanserat fram tills folk får sina killsteaks och hela banan exploderar. Kill streks borde i min mening tasbort. Och som andra sagt släpp spelen med ett par års mellanrum

Medlem

Black Ops 1 SP är absoluta favoriten, vilken resa det var! Tror dock att den blir svår att upprepa. Har dock inte spelat Cold war än pga snålhet.
MP lade man ner efter att ha hört för 1000 gången vad en 11 årig liten brittisk pojke skulle göra med min mor och jag hade inte tid för att bli bättre.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Ingen tror nog att det inte ligger massa jobb bakom. Men det är klart att folk får den synen när tre studios gör samma serie som släpps varje år. Det ligger lika mycket jobb bakom Jason Stathams alla dussinfilmer som släpps varje år där han ska hämnas på nåt och hoppsparkar folk till höger och vänster. De är underhållande men går inte till historien, liksom många CoD-spel. De håller högklass i grafik och ljud, ja det mesta egentligen men särskilt roliga att spela är dem inte ändå.

Medlem

Gör bra spel då, svårare än så är det inte.

1
Skriv svar