Ännu en svettig spelhelg väntar! Vad lirar du?

Robot
Ännu en svettig spelhelg väntar! Vad lirar du?

Nygammalt Zelda släpps just idag. Något Switch-spelarna säkerligen inte missat.

#fz, #spelhelg


Medlem

Försöker just nu att klara mig igenom Assassins Creed Valhalla (mitt andra försök). Sedan har ett gäng polare köpt Blood Bowl 2 på Steam-rean, så blir en hel det sådant i värmen.

Medlem

Nu kör jag tales of xillia 2 .Bättre en vad jag kom ihåg 🙂

Medlem

Fick för mig att testa Infamous Second Son häromdagen och dra på trissor, tack vare PS5 patchen står det sig riktigt bra för att vara så gammalt.

Storyn är väl inget att hänga i granen kanske men spelmekaniken är grym tycker jag.

Inaktiv

Apex Legends, ger mig nog in på sista uppdraget i Dying Light idag eller imorgon dock.
Är Dying Light's expansion storyn bra?

Medlem

Har börjat spela Final Fantasy XIV igen och är helt hooked. Just nu sitter jag med en kopp te och fiskar med några nyfunna vänner. 😄

Emellanåt varvar jag lite med The Legend of Zelda: Skyward Sword och Battlefield V.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Började Farcry 5 igen på nytt (PC), men sen så fastnade man för Gran Turismo Sport till PS4 som legat där o samla damm (30 min speltid), nu har jag suttit X antal timmar o nött hela körskolan o lite race o låst upp massa bilar etc


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Farornas Konung

Kör Power Wash simulator. Ett fantastiskt spel där man tvättar rent allt möjligt från motorcyklar till brandstationer. Starkt rekommenderat om man som jag njuter mer av att skala apelsinen än av att äta den...

Annars blir det väl det vanliga. Dvs DayZ och kanske lite Metro Exodus..

Medlem

Kör lite The Legend of Zelda: Breath of the Wild med WiiU emulator. 1440p, 60 fps och reshaders, spelet ser riktigt fint ut och spelas riktigt väl.

Inaktiv
Medlem

Ser fantastiskt ut. Vilket spel?

Själv är det Horizon: Zero Dawn, Frozen Wilds DLC som gäller denna helg.

Medlem

Håller på med Resident Evil Village. Tycker det är riktigt bra, gillar det mer än 7:an!
Snyggt är det med...!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Ghost of Tsushima @ PlayStation 5

Nu när jag har ägt PlayStation 5 i 2 veckor så har jag nyligen klarat ut Ratchet & Clank: Rift Apart vilket var ett riktigt bra spel. Shit vilken knivskarp grafik alltså. Ska bli så spännande att se kommande renodlade PS5 spel som visar galet vacker grafik o teknik.

Började idag, eller rättare fortsatte mitt spelande med Ghost of Tsushima som jag lade ner förra sommaren då jag störde mig mycket på endast 30 frames på min PS4 Vanilla. Lade det hyllade spelet på hyllan tills jag köpt en PS5 så att jag kan uppleva äventyret i 60 fps. Har lirat i 6 timmar nu och det känns som jag kommer in mer o mer i spelet på ett bra vis. Tror jag kommer fastna hårt i spelet. Verkar vara ett välgjort lir med fin grafik, stor detaljerad värld, intressanta människor, spännande handling, mycket saker att samla och uppgradera utrustning o svärd. Bra gameplay och combat även! Störde mig extremt på den låga bilduppdateringen förra sommaren så spelet fick aldrig en riktig chans. Den tar jag o ger spelet nu till fullo.

Skrivet av Roqka:

Fick för mig att testa Infamous Second Son häromdagen och dra på trissor, tack vare PS5 patchen står det sig riktigt bra för att vara så gammalt.

Storyn är väl inget att hänga i granen kanske men spelmekaniken är grym tycker jag.

Låter bra. Ägde det för några år sedan till PlayStation 4 men klarade aldrig ut spelet. Sålde det då jag behövde cash. Har funderat på att köpa det igen o lira på min PlayStation 5 nu. Hur är spelet förbättrat? Är det skarpare grafik? Högre upplösning? 60 fps?

Skrivet av Miindz:

Ser fantastiskt ut. Vilket spel?

Själv är det Horizon: Zero Dawn, Frozen Wilds DLC som gäller denna helg.

Frozen Wild DLCt till Horizon: Zero Dawn var riktigt bra måste jag säga. Bland de bättre expansionerna utvecklad nånsin till ett spel faktiskt. Bästa DLC nånsin ser jag dock som GTA 4 fick i forma av: (The Ballad of Gay Tony) + (The Lost & Damned).
Självklart även The Witcher 3: (Heart of Stone) + (Blood & Wine). Mästerverk allihopa.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv
Skrivet av Miindz:

Ser fantastiskt ut. Vilket spel?

Själv är det Horizon: Zero Dawn, Frozen Wilds DLC som gäller denna helg.

Heroes of Might And Magic 3, det är lika fantastiskt som det ser ut.
Finns på GOG för 100:-, sen lägger du till en gratis HD-modd.

Medlem

Är så jäkla kluven och backloggen är så jävla lång med så många bra spel att jag sitter spel-lös för jag inte kan bestämma mig vilket jag ska lägga ner tiden på, för stunden.

Inte spelat Witcher 3 än, har laddat ner det på steam och startat det och kört igenom tutorial...
Farcry 4 och 5 , har påbörjat dem bägge men tröttnade relativt fort pga att det är exakt samma upplägg bara reskin, typ.
The Surge 2... Precis startat det, inte kommit nån vart men verkar rätt skoj.
Kingdom Come: Deliverance , verkar som ett underbart spel men gillade inte alls kontrollerna med marking osv för PC men jag måste ge det ännu en chans.
Doom Eternal , riktigt grymt spel och har kommit en bra bit in i single player... Känner dock inte för det splatter liret denna helgen.
This war of mine , spännande spel som fan men det är så jäkla stelt. Har kommit en bit in i det och blir inte riktigt klok på det.
Hellblade: Senua's Sacrifice , såg detta i någon tråd som någon rekommenderade och köpte det billigt på steam rean. Kört en bit och det verkar onekligen trevligt men vet inte om det riktigt passar mig.
Quantum Break - Började riktigt tungt men det tappade mig efter typ 20 minuters speltid... Alldeles för mycket av allt och gunplay var alldeles för dåligt samt att AI var brutalt efterbliven.

Metro: Exodus Enhanced Edition prövat det två gånger , inte kommit långt alls... Älskade de tidigare spelen men fastnade aldrig riktigt för detta. Det tog mig iofs ett par försök innan jag fastnade för Metro 2033 också. Så får nog ge mig på detta igen, kanske under helgen?

Har så många fler spel som jag inte orkar nämna men detta är några stycken som får mig att hamna i ett dilemma.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nu när jag har ägt PlayStation 5 i 2 veckor så har jag nyligen klarat ut Ratchet & Clank: Rift Apart vilket var ett riktigt bra spel. Shit vilken knivskarp grafik alltså. Ska bli så spännande att se kommande renodlade PS5 spel som visar galet vacker grafik o teknik.

Började idag, eller rättare fortsatte mitt spelande med Ghost of Tsushima som jag lade ner förra sommaren då jag störde mig mycket på endast 30 frames på min PS4 Vanilla. Lade det hyllade spelet på hyllan tills jag köpt en PS5 så att jag kan uppleva äventyret i 60 fps. Har lirat i 6 timmar nu och det känns som jag kommer in mer o mer i spelet på ett bra vis. Tror jag kommer fastna hårt i spelet. Verkar vara ett välgjort lir med fin grafik, stor detaljerad värld, intressanta människor, spännande handling, mycket saker att samla och uppgradera utrustning o svärd. Bra gameplay och combat även! Störde mig extremt på den låga bilduppdateringen förra sommaren så spelet fick aldrig en riktig chans. Den tar jag o ger spelet nu till fullo.

Låter bra. Ägde det för några år sedan till PlayStation 4 men klarade aldrig ut spelet. Sålde det då jag behövde cash. Har funderat på att köpa det igen o lira på min PlayStation 5 nu. Hur är spelet förbättrat? Är det skarpare grafik? Högre upplösning? 60 fps?

Frozen Wild DLCt till Horizon: Zero Dawn var riktigt bra måste jag säga. Bland de bättre expansionerna utvecklad nånsin till ett spel faktiskt. Bästa DLC nånsin ser jag dock som GTA 4 fick i forma av: (The Ballad of Gay Tony) + (The Lost & Damned).
Självklart även The Witcher 3: (Heart of Stone) + (Blood & Wine). Mästerverk allihopa.

Det är faktiskt första gången jag spelar det så vet inte hur det såg ut på PlayStation 4 men nog måste det vara förbättrad grafik, och ja det körs i 60 fps. Förmodligen likt den PS5 uppdatering Ghost of Tsushima fick, det är trots allt samma företag som skapat båda spelen.

Medlem

Zelda BotW, första genomspelningen.

Jag är 45-50 timmar in och har precis fixat alla de fyra heliga bestarna, men nu tänker jag dock det lugnt med huvudstoryn till fördel att fortsätta utforska världen.

Jag är rädd att spelsuget kommer försvinna om jag blir klar med huvuduppgiften före sidouppgifter. Jag tänker inte gå till Ganon utan att först hittat och hämtat Mästersvärdet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Lirar Halo 5 på Xbox one S samt lite Street of Rage 2 på Iphone med Xbox kontroll. Blir alltid något retro spel på sommarn och 2:an är det enda spel i serien jag inte klarat än. Blir eventuell lite Street of Rage 4 via xbox game pass cloud också beroende på uppkopplingmöjligheter.

Medlem

Skyward Sword HD


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Just nu F1 2021, Fortnite, GTA V, StarCraft 2, AoE, Assassins Creed Odyssey, LoL, Project Cars 2, Fall Guys

Medlem

Jedi fallen order

Redaktör
Ponny
Skrivet av Laddemannen:

Jedi fallen order

Vet du vad Darth Vader sa när han träffade Luke Skywalker på Avenyn i Göteborg?
.
.
.
.
.
GE DAJ!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vet du vad Darth Vader sa när han träffade Luke Skywalker på Avenyn i Göteborg?
.
.
.
.
.
GE DAJ!

Hahaha, den var bra!

Avstängd
Skrivet av Roqka:

Fick för mig att testa Infamous Second Son häromdagen och dra på trissor, tack vare PS5 patchen står det sig riktigt bra för att vara så gammalt.

Storyn är väl inget att hänga i granen kanske men spelmekaniken är grym tycker jag.

Jag sålde mitt exemplar på tradera. Så dåligt var det spelet haha

Men vad jag spelar? Jag har klarat ut cyberpunk igår så nu har jag egentligen inget kul att spela. Men blir nog god of war eller immortals. Det är två spel jag inte klarat ännu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Medlem

Wildermyth! Mina gubbar har precis fått en dotter som blivit gammal nog, nu skall hon med och slåss mot monstren med vår tuffa grupp THE CUBA-COLA SÖRPLERS!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Geeks Gaming

Company of heroes 3. Och grinda i guild wars 2.

Medlem

Nya DLC till TW Warhammer 2. Jävlar va kul det va å lira beastmen nu, fullt ös medvetslös! Älskart

Skribent

Vankas finväder så det blir mest små slattar av Cyberpunk 2077, Knockout City och Fifa lite här och där!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Hitman > Hitman 2
Cities Skyline
Overwatch
Valheim (bygger)
Warframe


signatur

Niet.

12
Skriv svar