Rainbow Six Extraction försenas till nästa år

Robot
Rainbow Six Extraction försenas till nästa år

Vi får vänta lite längre på upphämtning.

#Rainbow, #Six, #Ubisoft, #co-op


Medlem

Oh, how the mighty have fallen.

(Ang varumärket "R6")


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Oh, how the mighty have fallen.

(Ang varumärket "R6")

Skulle jag inte påstå när det bara via Steam spelas Rainbow Six Siege av 50-80K personer i snitt varje dag och ganska ofta snuddar upp mot 100K/dag.


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Skulle jag inte påstå när det bara via Steam spelas Rainbow Six Siege av 50-80K personer i snitt varje dag och ganska ofta snuddar upp mot 100K/dag.

Inte riktigt vad han menade. Rainbow Six Siege och avstickaren har väldigt lite med vad Rainbow Six var och vad de tidigare spelen byggde på. En avancerad taktiskt shooter emot utmanande situationer där man behövde planera för att klara av uppdraget.

Idag är den en hyperaktiv arkad shooter som tappat kopplingen till dess ursprung och att det ska komma ett nytt spel där man slåss emot monster är ett avskyvärd monster i sig själv.

Som ett Tom Clancy fan så tycker jag Ubisoft har förstört både Rainbow Six och Ghost Recon spelen sedan Rainbow Six Vegas släpptes.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

När dom visade upp spelet fick det sjukt mycket kritik så dom blev nog skrämda och ska försöka rädda spelet är min gissning.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Inte riktigt vad han menade. Rainbow Six Siege och avstickaren har väldigt lite med vad Rainbow Six var och vad de tidigare spelen byggde på. En avancerad taktiskt shooter emot utmanande situationer där man behövde planera för att klara av uppdraget.

Idag är den en hyperaktiv arkad shooter som tappat kopplingen till dess ursprung och att det ska komma ett nytt spel där man slåss emot monster är ett avskyvärd monster i sig själv.

Som ett Tom Clancy fan så tycker jag Ubisoft har förstört både Rainbow Six och Ghost Recon spelen sedan Rainbow Six Vegas släpptes.

All of the above.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Skribent
Skrivet av Maddox:

Inte riktigt vad han menade. Rainbow Six Siege och avstickaren har väldigt lite med vad Rainbow Six var och vad de tidigare spelen byggde på. En avancerad taktiskt shooter emot utmanande situationer där man behövde planera för att klara av uppdraget.

Idag är den en hyperaktiv arkad shooter som tappat kopplingen till dess ursprung och att det ska komma ett nytt spel där man slåss emot monster är ett avskyvärd monster i sig själv.

Som ett Tom Clancy fan så tycker jag Ubisoft har förstört både Rainbow Six och Ghost Recon spelen sedan Rainbow Six Vegas släpptes.

Jag måste ändå säga Siege återvände lite till rötterna, i alla fall multiplayermässigt. Det har ju delvis en planeringsfas när man får scouta med kameror och dylikt. Hela grejen att attackera en byggnad under belägring är ju åtminstone lite vad R6 faktiskt gör. Sen att spelet saknar singelplayerkampanj och story är tråkigt. Sen att folk kanske inte spelar det med teamwork enligt taktiska premisser är ju helt annan femma.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Shimo:

Oh, how the mighty have fallen.

(Ang varumärket "R6")

Oh verkligen, dessutom ser detta så sjukt B ut.

Felet är att siege går så jäkla bra så att det är lite som att Ubisoft aldrig kommer göra ett "riktigt" r6.

Siege är kul i mp, spelar det varje lunch, men det har pajat hela r6-ipt och jag hoppas i en liten del av mitt svarta stålhjärta att skiten faller och alla får sparken som jobbat på det så att det inte blir flera sådana spel med r6namnet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det kvittar helt. UBIsoft har ändå slaktat denna anrika spelserie.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag måste ändå säga Siege återvände lite till rötterna, i alla fall multiplayermässigt. Det har ju delvis en planeringsfas när man får scouta med kameror och dylikt. Hela grejen att attackera en byggnad under belägring är ju åtminstone lite vad R6 faktiskt gör. Sen att spelet saknar singelplayerkampanj och story är tråkigt. Sen att folk kanske inte spelar det med teamwork enligt taktiska premisser är ju helt annan femma.

Personligen så gilar jag det inte alls, jag kunde ägna många timmar åt att planera i Rainbow Six: Raven Shield medan jag i Siege bara vill ta bort det helt och hållet. Siege saknar helt det taktiska inslag som fanns i spelen som Tom Clancy var med och skapade. Väggar är som papper vilket gör att man hela tiden måste kolla minsta lilla hål, dörrar (något som verkliga styrkor tränar ofta kring) är helt borta istället har man ersatt detta med "plankor".

Som ett stort fan av Rainbow Six och Ghost Recon så har Ubisoft tagit dessa i en riktning som gör att de lika gärna kan ta bort namnen från spelen och bara kalla dem Siege eller Wildlands, fast det hade inte sålt lika bra och Ubisoft är nog fullt medvetna om detta. Jag kan däremot inte hålla med folk om att Splinter Cell: Blacklist inte är ett bra Splinter Cell spel och jag hoppas verkligen att Ubisoft, om de gör en uppföljare, fortsätter i samma riktning då Blacklist helt klar kändes betydligt mer SC än vad Conviction och Double Agent (PC, inte kört konsolversionen som många säger är bättre) gjorde.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Inte riktigt vad han menade. Rainbow Six Siege och avstickaren har väldigt lite med vad Rainbow Six var och vad de tidigare spelen byggde på. En avancerad taktiskt shooter emot utmanande situationer där man behövde planera för att klara av uppdraget.

Idag är den en hyperaktiv arkad shooter som tappat kopplingen till dess ursprung och att det ska komma ett nytt spel där man slåss emot monster är ett avskyvärd monster i sig själv.

Som ett Tom Clancy fan så tycker jag Ubisoft har förstört både Rainbow Six och Ghost Recon spelen sedan Rainbow Six Vegas släpptes.

Splinter Cell kan inkluderas också, Chaos Theory Spy vs Merc var grymt sen gick det bara utför. Fast den serien kanske är mer övergiven än förstörd.

Rainbow Six Extraction ser ut som ett 1:a april skämt. Inget emot konceptet, hade kunnat varit intressant som en helt ny fristående titel. Att däremot knyta ihop det med en Tom Clancy serie talar för hur lite förtroende de har att spelet kan stå på egna ben och hur lite de bryr sig om seriens legacy.

Men inget utav det är tyvärr förvånande med tanke på hur senaste Ghost Recon sett ut...

Skribent
Skrivet av PcGamer:

Personligen så gilar jag det inte alls, jag kunde ägna många timmar åt att planera i Rainbow Six: Raven Shield medan jag i Siege bara vill ta bort det helt och hållet. Siege saknar helt det taktiska inslag som fanns i spelen som Tom Clancy var med och skapade. Väggar är som papper vilket gör att man hela tiden måste kolla minsta lilla hål, dörrar (något som verkliga styrkor tränar ofta kring) är helt bort istället har man ersatt detta med "plankor".

Som ett stort fan av Rainbow Six och Ghost Recon så har Ubisoft tagit dessa i en riktning som gör att de lika gärna kan ta bort namnen från spelen och bara kalla dem Siege eller Wildlands, fast det hade inte sålt lika bra och Ubisoft är nog fullt medvetna om detta. Jag kan däremot inte hålla med folk om att Splinter Cell: Blacklist inte är ett bra Splinter Cell spel och jag hoppas verkligen att Ubisoft, om de gör en uppföljare, fortsätter i samma riktning då Blacklist helt klar kändes betydligt mer SC än vad Conviction och Double Agent (PC, inte kört konsolversionen som många säger är bättre) gjorde.

Jag håller helt med om Ghost Recon, där har de tappat bollen helt. Däremot tycker jag Siege blir väldigt mycket hur man spelar och vilka man spelar med. Har du ett team som spelar taktiskt och vill planera får jag R6-känslan, däremot om man spelar med randoms blir det ofta att alla bara springer runt.

Jag gillar dock mer Firewall på PSVR just för att spelet känns mindre "twitchy" och att VR tar bort grejen att folk orealistiskt hoppar runt som kaniner. Själv tycker jag Ubisoft borde satsa på ett R6 i just VR för att jag tror de skulle kunna få till den känsla riktigt bra. Känslan att stå "stacked" med resten av teamet mot en vägg för att sedan storma in går inte få mer verklighetstroget än i VR.

Angående Splinter Cell är det ett mysterium vad Ubisoft håller på med? Jag tycker alla SC-spel har hållit hög klass, även Conviction och Double Agent hade sina poänger. Folk skriker ju efter mer Sam Fisher och allt Ubisoft gör är att tease:a med att ha honom gästspelande i t.ex. Ghost Recon. Det känns ibland som de håller på som Valve gjorde där ett tag med HL3....


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Splinter Cell kan inkluderas också, Chaos Theory Spy vs Merc var grymt sen gick det bara utför. Fast den serien kanske är mer övergiven än förstörd.

Rainbow Six Extraction ser ut som ett 1:a april skämt. Inget emot konceptet, hade kunnat varit intressant som en helt ny fristående titel. Att däremot knyta ihop det med en Tom Clancy serie talar för hur lite förtroende de har att spelet kan stå på egna ben och hur lite de bryr sig om seriens legacy.

Men inget utav det är tyvärr förvånande med tanke på hur senaste Ghost Recon sett ut...
https://youtu.be/3Q0nZDMOJ2I

Jag skulle kunna köpa det om det var en expansion likt Zombie-expansionen till Red Dead Redemption. Kul grej som faktiskt var riktigt rolig, men inte hade något mer riktiga spelet att göra egentligen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag skulle kunna köpa det om det var en expansion likt Zombie-expansionen till Red Dead Redemption. Kul grej som faktiskt var riktigt rolig, men inte hade något mer riktiga spelet att göra egentligen.

Mja zombie expansioner kanske passar i spel likt modern warfare och RDR. Men även dessa är i längden ganska B jämnfört med en fristående titlel som L4D, vilket fortfarande är i särklass klart bästa zombie-coop/vs liret.

Medlem

Läser kommentarerna och det ser nästan ut som att jag är ensam om att se framemot det här spelet 🤣 Men jag har nog varit borta från serien för länge spelade bara det första spelet och sedan Vegas så vet inte hur Rainbow Six är idag faktiskt och har ingen jätte stark relation till det. Men jag gillar zombies iaf 😁

1
Skriv svar