PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av SweMike:

Nu måste jag bara få tag i en controller som har paddlar/knappar på undersidan... Men det är ett annat problem.

Jag hoppas att Nacon kommer med en skön dosa. Körde en Nacon Pro Revolution V1, grymt värd pengarna. Så hoppas på något liknande till ps5. (Äger ingen ps5 men kanske blir någon gång i framtiden)

Medlem
Skrivet av orsat3:

Så otroligt trött på att jaga ett Series X nu.

Skulle inte förvåna mig om det kommer nya versioner av både ps5 o series x som har något annorlunda komponenter för att snabba på produktionen.
Har gett upp själv sen länge och väntar minst till hösten, hade gärna sett slim editions för de är för jävla stora as till maskiner.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

hade gärna sett slim editions för de är för jävla stora as till maskiner

Enig. Är man typ 20 år i studentrum spelar det väl ingen roll, men varken jag eller frugan vill inte se någon av de nya konsolerna i vardagsrummet, där det finns en rimligt aktuell TV som gör dessa burkar rättvisa.

Tar mig just nu igenom 'The Medium" via xCloud och börjar faktiskt undra varför jag ens ska ha en ny klump brevid TVn ö.h.t.

Medlem

Lär väl ta 1-2 år minst för slim att dyka upp

Medlem
Skrivet av breahl:

Varför ska du välja den sämre konsolen med dåligt utbud av spel? PS5 säljer bättre och har fler och bättre spel.

Gamepass.

Har även fler äldre spel på kontot från tidigare xbox som jag inte behöver köpa en gång till.

Skrivet av breahl:

Varför ska du välja den sämre konsolen med dåligt utbud av spel? PS5 säljer bättre och har fler och bättre spel.

Ta och väx till dej nu va å sluta trolla rundor så


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av breahl:

Varför ska du välja den sämre konsolen med dåligt utbud av spel? PS5 säljer bättre och har fler och bättre spel.

Skrivet av orsat3:

Gamepass.

Har även fler äldre spel på kontot från tidigare xbox som jag inte behöver köpa en gång till.

Tror många har missat att Playstation har PS Now precis samma gamla samling med dåliga spel som Gamepass. Men av någon anledning så har många hakat upp sig på Gamepass.

Köper man Ps+ så får man ps collection med ett gäng riktigt bra AAA spel samt två i gratis i månaden. Ca 65kr per månad om man tar ett års abonnemang. Sen kan man köpa många riktigt bra spel på rea för halva priset så totalt blir det billigare o bättre än Gamepass


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Tror många har missat att Playstation har PS Now precis samma gamla samling med dåliga spel som Gamepass. Men av någon anledning så har många hakat upp sig på Gamepass.

Köper man Ps+ så får man ps collection med ett gäng riktigt bra AAA spel samt två i gratis i månaden. Ca 65kr per månad om man tar ett års abonnemang. Sen kan man köpa många riktigt bra spel på rea för halva priset så totalt blir det billigare o bättre än Gamepass

Finns väl ingen som objektivt jämfört tjänsterna som skulle säga att PS Now ens är i närheten av Gamepass gällande utbud.

Skulle önska att tråden återgår till att inte vara fanboy fokuserad och istället att hjälpa folk köpa sin nya konsol oavsett märke!

Medlem

Kan tro vissa här får månadslön från Sony så som de marknadsför PS5.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Kan tro vissa här får månadslön från Sony så som de marknadsför PS5.

Jag jobbar ideellt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av SweMike:

Jag fick min PS5 på fredagen (beställde på torsdagen) och är grymt nöjd.

Nu måste jag bara få tag i en controller som har paddlar/knappar på undersidan... Men det är ett annat problem.

Än en gång stort tack för tipset om de var i lager hos NetOnNet, funkade perfekt.

Kul att du är nöjd! Har använt min i snart 1 vecka. Är också nöjd. Förutom att batteritiden på kontrollen kunde varit bättre. Har också ett svagt "ufo" ljud som går i vågor. Inget som du har upplevt? Svårt att beskriva det. Inget som stör jättemycket. Funderat på om jag ska vara petig och lämna tillbaka den, men då lär det dröja tills att jag får en ny. Långt ifrån Ps4 fläktljudet iallafall, så kanske ska vara nöjd där.

Avstängd
Skrivet av Elvaa12:

Kul att du är nöjd! Har använt min i snart 1 vecka. Är också nöjd. Förutom att batteritiden på kontrollen kunde varit bättre. Har också ett svagt "ufo" ljud som går i vågor. Inget som du har upplevt? Svårt att beskriva det. Inget som stör jättemycket. Funderat på om jag ska vara petig och lämna tillbaka den, men då lär det dröja tills att jag får en ny. Långt ifrån Ps4 fläktljudet iallafall, så kanske ska vara nöjd där.

Batteritiden är verkligen värdelös. Jag beställde en till kontroll så man kan ha ena på laddning medan man spelar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag är grymt nöjd över mitt PS5-köp. Jag har varvat Ratchet: Rift Apart (samlat allt) och det jag imponeras mest över (förutom grafiken) är handkontrollen. Den taktila feedbacken är betydligt mer påtaglig än jag först trodde och ger spelen ett helt nytt djup. Världens överlägset bästa handkontroll.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Avstängd
Skrivet av lampis:

Jag är grymt nöjd över mitt PS5-köp. Jag har varvat Ratchet: Rift Apart (samlat allt) och det jag imponeras mest över (förutom grafiken) är handkontrollen. Den taktila feedbacken är betydligt mer påtaglig än jag först trodde och ger spelen ett helt nytt djup. Världens överlägset bästa handkontroll.

Jag har inte köpt det spelet ännu utan har suttit fast i AC valhalla och cyberpunk. Dom verkar ha fixat till cyberpunk nu för var rätt så buggfritt när jag spelade igenom det.


signatur

PS5 och inget annat.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Juilt31:

Enig. Är man typ 20 år i studentrum spelar det väl ingen roll, men varken jag eller frugan vill inte se någon av de nya konsolerna i vardagsrummet, där det finns en rimligt aktuell TV som gör dessa burkar rättvisa.

Tar mig just nu igenom 'The Medium" via xCloud och börjar faktiskt undra varför jag ens ska ha en ny klump brevid TVn ö.h.t.

Series X var lite högre än jag hade väntat mig, men den smälter ändå in ganska bra tack vare en sober design. Hur jag ska placera PS5 den dagen jag köper en vete däremot gudarna...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Series X var lite högre än jag hade väntat mig, men den smälter ändå in ganska bra tack vare en sober design. Hur jag ska placera PS5 den dagen jag köper en vete däremot gudarna...

Om du har tv:n på tvbänk så funkar det perfekt o ställa åbäket bakom tv:n så man slipper se den.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Gaara:

Om du har tv:n på tvbänk så funkar det perfekt o ställa åbäket bakom tv:n så man slipper se den.

Jadå. Men jag VILL se mina konsoler, inte gömma dem. Jag har den nu stående lite snett bakom TV:n så att i alla fall i stort sett hela syns framifrån. Men som sagt, PS5 kanske blir den första jag gömmer undan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Elvaa12:

Kul att du är nöjd! Har använt min i snart 1 vecka. Är också nöjd. Förutom att batteritiden på kontrollen kunde varit bättre. Har också ett svagt "ufo" ljud som går i vågor. Inget som du har upplevt? Svårt att beskriva det. Inget som stör jättemycket. Funderat på om jag ska vara petig och lämna tillbaka den, men då lär det dröja tills att jag får en ny. Långt ifrån Ps4 fläktljudet iallafall, så kanske ska vara nöjd där.

Jag köpte en extra handkontroll och den där "laddstationen" för två handkontroller. Har inte upplevt något problem ännu, och har aldrig behövt "byta" handkontroll undertiden som jag är igång och spelar. Kanske inte sitter tillräckligt länge.

Jag har också något lite svagt surrande ljud, men inget som stör mig hittils. Min gamla PS4 Pro går inte spela utan hörlurar, för den låter som ett flygplan. Men den nya PS5:an, där tänker jag inte ens på ljudet. Det är nog "coil whine" som en del pratar om, det finns lite youtube filmer angående ljudet... men det är inget man kan laga själv, om man nu inte är duktig på att lödda osv.

Men om det stör dig, så ta kontakt med Sony support och se vad de säger.

Medlem
Skrivet av SweMike:

Jag köpte en extra handkontroll och den där "laddstationen" för två handkontroller. Har inte upplevt något problem ännu, och har aldrig behövt "byta" handkontroll undertiden som jag är igång och spelar. Kanske inte sitter tillräckligt länge.

Jag har också något lite svagt surrande ljud, men inget som stör mig hittils. Min gamla PS4 Pro går inte spela utan hörlurar, för den låter som ett flygplan. Men den nya PS5:an, där tänker jag inte ens på ljudet. Det är nog "coil whine" som en del pratar om, det finns lite youtube filmer angående ljudet... men det är inget man kan laga själv, om man nu inte är duktig på att lödda osv.

Men om det stör dig, så ta kontakt med Sony support och se vad de säger.

Jag tror inte det är coil whine du har utan att fläkten arbetar ganska mycket under mer krävande spel.

Har samma problem vid t ex ps5 spel.

Medlem

Spelbutiken retro har fått in ps5 i lager! Passa på. 7300kr med en extra kontroll. Dessutom får man 360 kronor att köpa spel därifrån (räcker för spel som miles morales tex, eller lägg till 60 kr för ratchet and clank rift apart när spelet släpps på hemsidan)

Medlem

http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=39230

PlayStation 5 finns fortfarande på RetroSpelButiken.
_________________________________________________
::::EDiT:::: Finns fortfarande: kl: 09:03 den 21/7. (KL: 20.07 även)

(15.48 Torsdag den 22 juli)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=39230

PlayStation 5 finns fortfarande på RetroSpelButiken.
_________________________________________________
::::EDiT:::: Finns fortfarande: kl: 09:03 den 21/7.

Tack.

Blev en beställning, trots att jag e.g hade tänkt vänta till det kommit lite mer titlar... Precis lyckats lösgöra mig från min PS4Pro så jag tyckte det passade

Medlem
Medlem
Skrivet av Robin1986:

Är det säkert att köpa från denna Amazonlänk?

Medlem
Skrivet av Engineer:

Är det säkert att köpa från denna Amazonlänk?

Konsolerna säljs av amazon och inte någon annan. Funkade perfekt för mig att beställa min PS5:a från amazon, den levererades snabbt också.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Digital är slut men standard finns kvar.

Jag har också köpt min från Amazon, inga konstigheter de skickar från sverige också.

Garanti som vilken svensk butik som helst.

Medlem

Beställde standard från Amazon precis. Ville egentligen ha digital men den tog slut snabbt.
Blir ju lite skeptisk att standard inte sålt slut på hela dagen. Hur många har de egentligen?
Enligt ordern ska den leverans imorgon.

Medlem

Finns fortfarande se versionen på amazon för den som är intresserad.

https://www.amazon.se/dp/B08LLZ2CWD

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Finns fortfarande se versionen på amazon för den som är intresserad.

https://www.amazon.se/dp/B08LLZ2CWD

Otroligt att dom finns kvar efter mer än 12 timmar. Och dom har dessutom snabb leverans. Nu är garanterat skalpers enheterna ointressanta. Blir skoj att se om dom säljer för underpris eller lämnar tillbaka dom…

Elgiganten borde nog ha fått in en stor del också , som borde släppas snart


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Avstängd

Fortfarande kvar på http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=39230 också. nog för att amazon kanske har snäppet bättre pris, men du får en extra kontroller + 360 att köpa te.x ett spel för. Fördelen är (för mig iaf) är att dom har Klarna.

Skriv svar