Phil Spencer oroar sig över att spelbranschen tappar sin historia

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Exakt samma logik går ju att applicera på alla fanboys här i världen och på internet.

Men blir ändå nyfiken. Vem/vilka har varit så hiskeligt kritiska mot PS Now? På Reddit? 4chan? Finns det någon särskild rörelse? Det låter så på er i den här tråden. Jag känner då inte igen det direkt. Tycker inte man hör så mycket alls om PS Now, varken negativt eller positivt.

Inlägg likt det Jozo gjorde borde ju egentligen raderas. Ett sånt uppenbart troll-inlägg som saknade relevans överhuvudtaget.

Det är mkt på alla dessa diverse youtubers kanaler. Mkt xbox vs playstation där och kommentarerna är fulla av folk som gnäller på allt. Gamepass är så jävla bäst medan PS NOW är skit eller tvärtom.
ja menar youtube kanaler som favoriserar en viss plattform vare sig vi snackar xbox, playstation eller Nintendo.
Vilket är helt ok. Jag har inget emot folk som anser att en viss plattform för dem är bättre än andra och kanalerna i sig är inte problemet det är kommentarerna hos dem.
Det är fullständigt krig där mellan "xbots" och "snoy fanboys"

Just de här stora sociala plattformarna verkar tendera att mestadels domineras av de som gapar högst o som inte verkar göra något annat än att sitta på Internet dagarna i ända. För o kalla sig gamers verkar de inte spela så mkt spel för hur ska de hinna med det när de sitter online o skriver dygnet runt? haha
4chan kan jag inte så mkt om men inte hört mkt positivt om det placet dock.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Exakt samma logik går ju att applicera på alla fanboys här i världen och på internet.

Men blir ändå nyfiken. Vem/vilka har varit så hiskeligt kritiska mot PS Now? På Reddit? 4chan? Finns det någon särskild rörelse? Det låter så på er i den här tråden. Jag känner då inte igen det direkt. Tycker inte man hör så mycket alls om PS Now, varken negativt eller positivt.

Inlägg likt det Jozo gjorde borde ju egentligen raderas. Ett sånt uppenbart troll-inlägg som saknade relevans överhuvudtaget.

Får jag fråga hur det är ett Troll-inlägg? Jag säger ingenting om några sidor. Med Fanboys så menar jag mestadels PlayStationfans som tycker att tjänsten bara består av gamla spel som inte är värda att spela. Det kan du läsa på de flesta kommentarsfält på t.ex. IGN och även här på FZ så fort tjänsten nämns.
Att Phil helt plötsligt har fått upp ögonen för att det är bra PR att prata om BC och får det att låta som att de är de enda som supportar det är bara fjantigt.
Du har kunnat köpa Nintendos alla spel ända från NES och uppåt på alla deras senaste konsoler utan problem. Du kan köpa Segas gamla spel i otaliga spelsamlingar till de flesta konsoler och på PC kan du spela gamla spel när du vill...

Är det någon som trollar i tråden så är det du, som ifrågasätter och är oförstående mot alla inlägg som kommenterar emot det Phil säger!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Du har kunnat köpa Nintendos alla spel ända från NES och uppåt på alla deras senaste konsoler utan problem...

Sorry, men det där stämmer inte, inte ens i närheten. Även under Virtual Console så var det ett väldigt begränsat urval utav gamla spel. På Nintendo Switch så är retro-spel nästan icke-existerande om vi pratar om NES Online/SNES Online.
Sen finns det ett par "Collections" som inte Nintendo har gjort, utan vissa spelföretag, men återigen, är väldigt begränsade.

Nintendo om något är de som sämst när det kommer till BC förutom re-releases av Wii U spel till Switchen om vi jämför med Playstation och Xbox/Microsoft.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Får jag fråga hur det är ett Troll-inlägg? Jag säger ingenting om några sidor. Med Fanboys så menar jag mestadels PlayStationfans som tycker att tjänsten bara består av gamla spel som inte är värda att spela. Det kan du läsa på de flesta kommentarsfält på t.ex. IGN och även här på FZ så fort tjänsten nämns.
Att Phil helt plötsligt har fått upp ögonen för att det är bra PR att prata om BC och får det att låta som att de är de enda som supportar det är bara fjantigt.
Du har kunnat köpa Nintendos alla spel ända från NES och uppåt på alla deras senaste konsoler utan problem. Du kan köpa Segas gamla spel i otaliga spelsamlingar till de flesta konsoler och på PC kan du spela gamla spel när du vill...

Är det någon som trollar i tråden så är det du, som ifrågasätter och är oförstående mot alla inlägg som kommenterar emot det Phil säger!

Ah, så du syftade på Sony ponys när du skrev fanboys.

Det är ett troll-inlägg ur det perspektivet att det inte har något med artikeln att göra. Artikeln handlar om Xbox i allmänhet och BC i synnerhet, inte ett ord nämns om PS Now. Med ditt inlägg ville du spä på konsolkriget som enbart är tröttsamt och barnsligt. Vissa hakade uppenbarligen på och det blir dålig stämning.

"Phil helt plötsligt"? Phil/Xbox har pratat om BC i många år nu, det är ju lite av deras signum att ha "äkta" BC och att "vårda" legacyn. Dessutom säger han ju att det vore kul om alla gick ihop på något sätt för att bevara gamla spel, är ju inte direkt så att han försöker utesluta några. Endast ett troll kan vinkla artikeln till något "dåligt".

Här på FZ har jag nog aldrig läst ett ont ord om PS Now, kanske inte något särskilt heller direkt överlag då det känns som en ganska "anonym" tjänst som Sony inte marknadsför lika aggressivt som MS dito.

I grunden är det säkert två riktigt bra tjänster med gedigna klassiska spel. Fattar inte varför man ens ska käbbla om det.

Medlem

Jag tycker det är en väldigt konstig idé att tänka att vi borde bevara "allt" som kommit ut. Ett museum är en sak, en speltjänst en annan. Men även ett museum eller ett bibliotek måste ju göra val. Det kan jag däremot se framför mig. Alltså att det börjar poppa upp mer permanenta och "riktiga" kulturinstitutioner med fokus på spel och spelande. Med det menar jag alltså att det finns utbildade historiker, arkivarier, kulturvetare mm som samtidigt är intresserade av spel och får ihop de båda världarna så att säga. Den biten kan väl förhoppningsvis skötas av offentliga institutioner. Så kan Microsoft och andra fokusera på att utveckla sina spel.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ah, så du syftade på Sony ponys när du skrev fanboys.

Det är ett troll-inlägg ur det perspektivet att det inte har något med artikeln att göra. Artikeln handlar om Xbox i allmänhet och BC i synnerhet, inte ett ord nämns om PS Now. Med ditt inlägg ville du spä på konsolkriget som enbart är tröttsamt och barnsligt. Vissa hakade uppenbarligen på och det blir dålig stämning.

"Phil helt plötsligt"? Phil/Xbox har pratat om BC i många år nu, det är ju lite av deras signum att ha "äkta" BC och att "vårda" legacyn. Dessutom säger han ju att det vore kul om alla gick ihop på något sätt för att bevara gamla spel, är ju inte direkt så att han försöker utesluta några. Endast ett troll kan vinkla artikeln till något "dåligt".

Lite synd om dig om du verkligen tror att hästar kan skriva på forum.

Vad är äkta bc?
Är det att ha 40st og xbox spel?

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Lite synd om dig om du verkligen tror att hästar kan skriva på forum.

Vad är äkta bc?
Är det att ha 40st og xbox spel?

Lol. Dig orkar jag VERKLIGEN inte med! Adjö!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Lol. Dig orkar jag VERKLIGEN inte med! Adjö!

Detta bevisar ju ytterligare att du är ett av dom största trollen på denna sida.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Detta bevisar ju ytterligare att du är ett av dom största trollen på denna sida.

Kan du inte bara lägga ner?

För att stilla din nyfikenhet och för att förhoppningsvis slippa bli citerad av dig någonsin igen. Med "äkta BC" menade jag BC där du kan använda dina fysiska skivor och som inte kräver någon extra avgift så som PS Now tycks göra. Bortsett från PS4-skivor då.

Så. Slut på diskussionen.

Medlem
Skrivet av Scream112:

öh? man kan väl göra både och, varför skulle det ena utesluta det andra?

Att påstå att en molnbaserad tjänst skapat av ett vinstdrivande företag är det bästa sättet att bevara gamla spel är befängt.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Med "äkta BC" menade jag BC där du kan använda dina fysiska skivor och som inte kräver någon extra avgift så som PS Now tycks göra. Bortsett från PS4-skivor då.

Äkta BC måste väl vara när originalkoden kan köras precis som den är?

Nackdelen med MS lösning är att koden förändrats och man måste i många fall betala för licenser igen vilket kan vara ett gytter med företag(licenser som lagt ner eller bytt ägare/innehavare.

Medlem
Skrivet av Margy:

Äkta BC måste väl vara när originalkoden kan köras precis som den är?

Nackdelen med MS lösning är att koden förändrats och man måste i många fall betala för licenser igen vilket kan vara ett gytter med företag(licenser som lagt ner eller bytt ägare/innehavare.

Nu är vi nere på en sån hög nivå av hårklyveri att man knappt orkar med längre.

Jag förklarade vad jag menade med "äkta BC". Vi behöver inte hänga upp oss på ordet "äkta" om det är så att folk får ont i magen av det. Att jag kan plocka fram min gamla RDR-skiva (Xbox 360) och spela på min Series X, med något förbättrad prestanda, känns i alla fall mer "äkta" än att behöva betala extra för en tjänst och ett spel jag redan äger fysiskt. Inget fel med det digitala per se, men det var i alla fall det jag syftade på i detta fall.

Jösses.

Medlem
Skrivet av Scream112:

öh? man kan väl göra både och, varför skulle det ena utesluta det andra?

Är väl ändå rätt så uppenbart att Phil Spencer personligen utvecklar alla Microsofts spel, så om han är med på en massa podcasts så står utvecklingen av alla de där spelen helt stilla. Förklarar sig själv ju.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Är väl ändå rätt så uppenbart att Phil Spencer personligen utvecklar alla Microsofts spel, så om han är med på en massa podcasts så står utvecklingen av alla de där spelen helt stilla. Förklarar sig själv ju.

Det måste vara mer än så. Han måste gjort något personligt mot de största PS-krigarna. För de värsta hatar alltid Phil samtidigt som de försöker hylla Don Mattrick 😄 Så genomskinligt. De har bättre "koll" på Phil än de flesta som spelar Xbox har.

Medlem

Skulle du kalla dig själv en MS-krigare Ribcage? Du härjar ju överallt och försvarar och hyllar MS samtidigt som du sällan har något till övers för de andra aktörerna. Ingen provokation här, bara en fråga.

Medlem

Jag vet ju vad du kallar mig på olika forum så vad du anser är rätt irrelevant för egen del. Jag kan ju enkelt motbevisa dig med att hylla den överlägsna plattformen PC eller säga hur jag mer än gärna lirar t.ex. Spiderman mer än jag gjort. Du kan ju se mig som en antagonist till din dåliga smak helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag vet ju vad du kallar mig på olika forum så vad du anser är rätt irrelevant för egen del. Jag kan ju enkelt motbevisa dig med att hylla den överlägsna plattformen PC eller säga hur jag mer än gärna lirar t.ex. Spiderman mer än jag gjort. Du kan ju se mig som en antagonist till din dåliga smak helt enkelt.

Ojojoj, känsligt det här. Ta det lite lugnt för fasen, jag menade inget illa, ta det inte så hårt nu. Du vet väl att smak är subjektivt? Sen sitter jag ju inte bara och spelar på en plattform, jag köper all ny hårdvara jag kan, även Xbox som jag spelar på ofta, så jag vet inte vad du menar med dålig smak, men det vet väl inte du heller.

Medlem

Vad läste du in nu egentligen? Excentrisk till vardags? Jag skrev att det är irrelevant. Dvs ointressant för mig, en gäspning.

Såklart smak är subjektivt. Du är främmande till begreppet dålig smak? Överensstämmer inte med min egen syftar det till. Att du köper all teknik du kan säger varken eller om din spelsmak.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vad läste du in nu egentligen? Excentrisk till vardags? Jag skrev att det är irrelevant. Dvs ointressant för mig, en gäspning.

Såklart smak är subjektivt. Du är främmande till begreppet dålig smak? Överensstämmer inte med min egen syftar det till. Att du köper all teknik du kan säger varken eller om din spelsmak.

Varför ska du vara så otrevlig? Jag är inte excentrisk nej, så nu vet du det om det nu var något du verkligen undrade eller om det bara var ett spydigt inlägg. Att min smak inte överensstämmer med din ger ju inte dig rätten att konstatera att jag har s.k dålig smak, det känns ju som ett påhopp. Jag attackerar inte dig här eller någon annanstans, det är du som ofta är offensiv och som nu, otrevlig. Ta det lite lugnt så blir det bättre stämning i kommentatorsfältet.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Varför ska du vara så otrevlig? Jag är inte excentrisk nej, så nu vet du det om det nu var något du verkligen undrade eller om det bara var ett spydigt inlägg. Att min smak inte överensstämmer med din ger ju inte dig rätten att konstatera att jag har s.k dålig smak, det känns ju som ett påhopp. Jag attackerar inte dig här eller någon annanstans, det är du som ofta är offensiv och som nu, otrevlig. Ta det lite lugnt så blir det bättre stämning i kommentatorsfältet.

Är det en så otrevlig fråga? När du tolkar mitt inlägg som en sån känsloyttring. Så du projicerar helt enkelt när du pratar om känslig, got it.

Näe nu ljuger du. Du har ju kallat mig saker på loading bland annat. Vanligt med dig. Kamma dig lite.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Är det en så otrevlig fråga? När du tolkar mitt inlägg som en sån känsloyttring. Så du projicerar helt enkelt när du pratar om känslig, got it.

Näe nu ljuger du. Du har ju kallat mig saker på loading bland annat. Vanligt med dig. Kamma dig lite.

Nu är du snurrig. Det går inte att kommunicera med dig utan att det blir fight om du inte stryks medhårs, det visar sig om och om igen. Tjenixen!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nu är du snurrig. Det går inte att kommunicera med dig utan att det blir fight om du inte stryks medhårs, det visar sig om och om igen. Tjenixen!

Inga svar på det alltså. Lycka till i framtiden med nästa försök att diskutera mig som person. På nästa användare och nästa sida då kanske 😄😄

Av dina inlägg att döma är du extremt känslig och excentrisk. Hur du tolkar ointresse och frågor. Hoppas att det inte påverkar andra så mycket. Tja!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Inga svar på det alltså. Lycka till i framtiden med nästa försök att diskutera mig som person. På nästa användare och nästa sida då kanske 😄😄

Av dina inlägg att döma är du extremt känslig och excentrisk. Hur du tolkar ointresse och frågor. Hoppas att det inte påverkar andra så mycket. Tja!

Svalka av dig lite, du verkar ha det tufft i värmen. Av mina inlägg att döma. 😂😂 Känslig och excentrisk stämmer inte in på mig särskilt bra men tack för att du delar dina nedvärderande antaganden, det däremot stämmer bra in på ditt beteende i denna ”diskussion” vi just haft. Du är mig en otrevlig jäkel som sagt, du försöker ju inte ens.

Medlem

"Den som sa det han va det!" Bra nivå där
Väl mött Ola! 😄🍻

Medlem
Skrivet av Ribcage:

"Den som sa det han va det!" Bra nivå där
Väl mött Ola! 😄🍻

Du verkar inte må så bra. Mitt namn, om du nu vill veta, är Fredrik, inte Ola. Det blir snurrigare och snurrigare.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Du verkar inte må så bra. Mitt namn, om du nu vill veta, är Fredrik, inte Ola. Det blir snurrigare och snurrigare.

Nä jo tack jag vet skillnad på nick och namn. Men du vi gör såhär. Om du inte vill förstöra en tråd för andra, ta ditt personliga i ett PM till mig? Jag menar de gånger du citerar mig har det aldrig med nyheten eller ämnet att göra alls. Du är ointresserad av ämnet utan det är mig du vill diskutera. Det är tydligt.

Jag är helt ointresserad av ditt namn eller vad du kommer att kalla nästa användare. Eller vad du vill kalla mig nästa gång, men sköt det i pm så slipper andra läsa om det? De är här för att diskutera ämnet m

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nä jo tack jag vet skillnad på nick och namn. Men du vi gör såhär. Om du inte vill förstöra en tråd för andra, ta ditt personliga i ett PM till mig? Jag menar de gånger du citerar mig har det aldrig med nyheten eller ämnet att göra alls. Du är ointresserad av ämnet utan det är mig du vill diskutera. Det är tydligt.

Jag är helt ointresserad av ditt namn eller vad du kommer att kalla nästa användare. Eller vad du vill kalla mig nästa gång, men sköt det i pm så slipper andra läsa om det? De är här för att diskutera ämnet m

Nä tack. Anklaga inte mig för att ha attackerat dig på diverse forum, det är sjukt. Jag ställde en fråga i mitt första inlägg, sen tog det hus i helvete. Du slänger anklagelser på mig och du är nu anmäld. Nu stoppar vi här, inga sista ord här nu, ta det i pm isf, tack.

Medlem

@lasselason @Ribcage Jag kan helt ärligt talat inte bestämma mig om ni två faktiskt ogillar varandra så starkt eller om ni är gamla vänner som gycklar med oss andra 😄

Medlem
Skrivet av Kyraal:

@lasselason @Ribcage Jag kan helt ärligt talat inte bestämma mig om ni två faktiskt ogillar varandra så starkt eller om ni är gamla vänner som gycklar med oss andra 😄

😄😉

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag som trodde att största kritiken från alla fanboys om psnow var just att det bara består av gamla spel från ps1 och ps2?

PS Now har inga PS1-spel alls och kanske ett dussin PS2-spel (som faktiskt är PS4-program som kör en PS2 emulator), så det är rätt så konstig kritik. PS Now består främst av PS3-spel med en växande skara PS4-spel.

Så om man vill spela sina gamla PS1 och PS2-favoriter så är PS Now helt värdelöst.

123
Skriv svar