Kan det verkligen vara så enkelt att lösa Joy-Con Drift permanent?

Medlem

Överväger för övrigt seriöst att lägga pengar på denna:

För av vad jag läst runt om på nätet så verkar folk inte ha driftbesvär med denna... Hm...

Inaktiv
Skrivet av Mortyman:

Överväger för övrigt seriöst att lägga pengar på denna:

https://i.imgur.com/CVw16cM.jpeg

För av vad jag läst runt om på nätet så verkar folk inte ha driftbesvär med denna... Hm...

Jag har den och den är väldigt bra men jag har råkat nyligen få drift besvär på den högra.
Försökte göra rent med sprit som jag hörde skulle vara bra men märkte att det blev värre så de senaste gångerna har jag torkat av med vatten på topz och använt vanliga Joy-con istället.
Ska testa snart igen och se om det har slutat drifta.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag har den och den är väldigt bra men jag har råkat nyligen få drift besvär på den högra.
Försökte göra rent med sprit som jag hörde skulle vara bra men märkte att det blev värre så de senaste gångerna har jag torkat av med vatten på topz och använt vanliga Joy-con istället.
Ska testa snart igen och se om det har slutat drifta.

Kanske en bugg?

"Once every few days it seems as though my left stick on the Hori Split Pad Pro is drifting downwards but if I take it off and reseat it then its fine"

"I think there is a bug causing drift on them. What helps is to reconnect them. They did drift for me a few times and it always fixed it."

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/hi7mtx/does_...

Inaktiv
Skrivet av Mortyman:

Kanske en bugg?

"Once every few days it seems as though my left stick on the Hori Split Pad Pro is drifting downwards but if I take it off and reseat it then its fine"

"I think there is a bug causing drift on them. What helps is to reconnect them. They did drift for me a few times and it always fixed it."

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/hi7mtx/does_...

Det där har jag också varit med om att man måste ta ur kontrollen eller snurra spaken tre varv för att det ska bli bättre men just nu har inget av detta funkat på den högra spaken så det känns som att det måste vara någon annan skit.

Får testa längre fram om det har blivit bättre.

Men annars tycker jag att Split Pad Pro är bättre , känns bättre i handen med mera. Det som är lite synd är att den inte har rörelsekänslighet så man kan inte använda dessa på vissa saker i Super Mario Galaxy eller i Breath of the Wild. Sen är det synd att man inte kan spela med de som en vanlig handkontroll framför teven.

Medlem

Tack. Läste detta tidigare idag, tog fram min isärplockade joy con, satte lite vikt eltejp, fungerade utmärkt efter det. reparations spaken jag fick fungerade ej alls, så tog den gamla driftande. skönt att detta fungerade.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Påminner mig om när jag hade problem med en av mina VHS-spelare i slutet på 80-talet. Filmen bara stannade helt plötsligt. Satte man ett par tunga böcker ovanpå spelaren så funkade det. Det var så mitt bokintresse startade

Okej, man kan liksom inte bara sluta där...

Nog för "tänk utanför boxen" existerar men steget från att "oj min video stannar" till "oj min video stannar, jag staplar böcker på den så fixar det sig nog" är ändå rätt stort.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skrivet av Kane:

Okej, man kan liksom inte bara sluta där...

Nog för "tänk utanför boxen" existerar men steget från att "oj min video stannar" till "oj min video stannar, jag staplar böcker på den så fixar det sig nog" är ändå rätt stort.

Sant.

Jag märkte att filmen startade igen när jag tryckte försiktigt på locket; sedan var nästa steg att lägga något tungt ovanpå, men, vikten behövde fördelas exakt.

Först testade jag med ett par "Vi Fem"-böcker, men det gillade VHS-spelare inte, så det fick bli lite tyngre saker, Illiaden, Dostojevskij, Rainer Maria Rilke, då började det hända saker och filmerna flöt på. Det är nästan som om spelaren hade en existentiell kris.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Det är säkert en quick-fix, men antagligen bara en tidsfråga innan det svänger snett igen.

Dock så har lösningen fungerat i 2 månader, så det får ses som godkänt med tanke på tiden det tar att åtgärda det.

Backloggens befriare
Skrivet av PGR1985:

Dock så har lösningen fungerat i 2 månader, så det får ses som godkänt med tanke på tiden det tar att åtgärda det.

Du missade ju min ordvits


signatur

Ad hoc addendum

12
Skriv svar