Battlefield 2042 ska få cross-play och cross-progression

Medlem
Skrivet av Marooned:

Det är alltid massa PC-spelare som tar på sig offerkoftan så fort det pekas ut sanningen, att majoriteten av spelare som fuskar sitter på PC.

Främst i CoD. Warzone och Multiplayer. Även att aim assist är så orättvist enligt dom. Som sitter med mus som kan reagera och röra sig mycket snabbare oavsett om vi på kontroll höjer till högst sensitivity osv. Vilket blir nästan ospelbart på en kontroll.

Dessutom har dom FOV, kan ändra vilka tangenter dom vill för att göra det smidigare på alla sätt.

Det är inte ens nära att aim assist som konsolspelare har jämnar ut allt det. Men ändå så är det så klart det PC-spelare gnäller om. Alltid samma visa.

Därför vill jag som väldigt många andra stänga av crossplay i spel så det bara är mellan konsolspelare och slippa PC-spelarna. Så kan dom hålla sig för sig själva. Det skulle bara gynna alla.

Vill man spela PC vs konsolspelare så kan man givetvis köra det med men då är det aktivt val. Inte som nu att det är ett måste vid crossplay.

Bara i Warzone har över 500.000 spelare blivit bannade för fusk. Ingen tror väl på allvar att det är ens nära 50/50 pc/konsolspelare.

Jo man kan prata om att dom har dåliga anti-cheat men är det ett argument? Det är lätt att fuska så då gör man det?

Jag har då inte fått uppfattningen att det är någon som tror att det skulle vara lika många eller fler fuskare på konsol.

Det är klart PC spelare inte tycker om aim assist. Det spelar ingen roll att mus och tangentbord är bättre i alla andra situationer. Om man blir dödad av någon med aim assist och kan se det i killcam så känns det orättvist. Det var inte en förtjänad kill i mitt tycke.

PC spelare vill nog gärna slippa crossplay dom med.

Jag förstår mig inte på din sista mening, om det var lika lätt att fuska på konsol så skulle det finnas lika mycket fuskare.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Visst finns cronus. Men det går på över 100 dollar. Medans fusk till PC är gratis.

Den ekvationen är lätt att räkna ut vilket av dom två som är majoritet?

Jag har spelat CoD MW sen det kom ut och spelar fortfarande. Warzone speciellt men även i MP som Ground War är det otroligt mycket wallhack och aimbots. Man ser ju det så tydligt på killcam. Sen när man rapporterar dom så är det alltid PC-spelare (man ser om dom sitter på Xbox, PS eller PC.

Det är ju en överhängande majoritet som fuskar på PC. Det är den bittra sanningen.

Fusk till PC kan vara gratis ja, om man vill ha publika grejer som gör dig bannad inom ett par dagar. Du inser väl att fusk-scenen är ganska stor och INTE är gratis om man ska ha något som funkar? Vi snackar ett par hundra i månaden i subscribtion fee's... Så du har ju delvis rätt.

Jag har aldrig mött en fuskare i Apex Legends, Rainbow Six: Siege, Valorant etc. Om fusken är gratis så borde jag ju ha mött någon kan man tycka?

I pubg har jag sprungit på kanske 5-6st fuskare med 1500 timmar spelade, i warzone typ 20st på 100 timmar spelade.

Man får ju välja sina spel om man säger så, warzone är ju helt fullt som du säger.

Skrivet av tjorb:

Jag har då inte fått uppfattningen att det är någon som tror att det skulle vara lika många eller fler fuskare på konsol.

Det är klart PC spelare inte tycker om aim assist. Det spelar ingen roll att mus och tangentbord är bättre i alla andra situationer. Om man blir dödad av någon med aim assist och kan se det i killcam så känns det orättvist. Det var inte en förtjänad kill i mitt tycke.

PC spelare vill nog gärna slippa crossplay dom med.

Jag förstår mig inte på din sista mening, om det var lika lätt att fuska på konsol så skulle det finnas lika mycket fuskare.

Som sagt, bara köpa en cronus och sätta sig med mus+tangentbord OCH aim assist på en konsol. Det är helt ok tydligen, inga problem alls, för det kostar ju 1000kr. ;D

Medlem

Det är skillnad på Rockstars aim-assist och aim-assists i multiplayer-FPS. Med andra ord så är det skillnad på aim-assist och aim-assist.

Aim-assist är knappt till någon hjälp för någon som inte har "finliret" med joysticks, talar från egen erfarenhet. Det har tagit bra tid att kunna sikta någorlunda bra på konsol, jämfört med det betydligt mer intuitiva, precisa och dynamiska medlet som är mus och tangentbord.

Om man kan köra med mus och tangentbord på konsol så är det ren BS, då har man ett klart övertag bara konsolspelare emellan. Sen smackar man på assist på det.

12
Skriv svar