Gabe Newell: Priset på Steam Deck är smärtsamt

Medlem

Hade skaffat en direkt om den varit lite billigare.

Medlem

Intressant men lägger hellre pengarna på att uppa desktop


signatur

//monster

Medlem

Sämsta produktnamnet.... STREAM deck eller STEAM deck... herregud PR-avdelningen..

Medlem

Håller tummarna för denna produkt.

Switch är asnice, men alldeles för svag.

Kan jag spela BOTW emulerat på denna så är saken biff.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kommer den streama spelen eller körs de lokalt?

eld
Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan jag spela BOTW emulerat på denna så är saken biff.

Yep, och i 60 fps!

Skrivet av stason:

Kommer den streama spelen eller körs de lokalt?

Vad du vill, men se det som en lite snabbare portabel ps4 då saker som GTA5 och RDR2 går att spela på den.

Medlem
Skrivet av eld:

Yep, och i 60 fps!

Då jag köpt spelet tre gånger så tar jag mig friheten att ladda ner en ROM och ännu en gång njuta av ett fantastiskt spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av comcrono:

Sämsta produktnamnet.... STREAM deck eller STEAM deck... herregud PR-avdelningen..

Aja Microsoft tar priset över dom med sitt Xbox Serie X


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Detta kommer ju bli världens häftigaste sätt att spela gamla äventyr och peka-klicka spel på

Medlem
Skrivet av eld:

https://www.lakka.tv/

Kanske är sd-korten du tänker på.

Jo känner till att det finns distros som är redan fokuserade på emulering.
Men tänker att de är speciellt utvecklade för Steam Deck och då kanske mycket bättre optimerade.

Och jag syftade på nvme disken, då skulle man kunna byta OS i ett nafs. Men har läst att "not intended to be user replaceable". Så det var ju synd.
Tänker att någon bra jäkel optimerar till exempelvis yasu emulatorn, och släpper en image med den "perfekta builden".

Medlem

Verkar vara en contender bland dom handhållna.
Synd att man inte är intresserad av formatet.

Medlem

Basversionen är ju dock ett jävla skämt, det är fan inte långt man kommer på 64GB.

Vermintide 2 - 89GB
Total War Warhammer 2 - 60GB
Red Dead Redemption 2 - 119GB
Mount and Blade Bannerlord - 45GB

Det finns ju såklart många bra spel som är mindre tex Valheim och Rimworld. Men om man köper den billigaste versionen så tror jag att man kommer att ångra sig väldigt fort.

Medlem

Underbart med denna typ av produkt faktiskt. Tycker även att priserna är väldigt rimliga i förhållande till prestanda.
Personligen har jag ingen som helst nytta av en portabel konsol, annars hade jag köpt på studs.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

eld
Medlem
Skrivet av Halvars90:

Basversionen är ju dock ett jävla skämt, det är fan inte långt man kommer på 64GB.

Vermintide 2 - 89GB
Total War Warhammer 2 - 60GB
Red Dead Redemption 2 - 119GB
Mount and Blade Bannerlord - 45GB

Det finns ju såklart många bra spel som är mindre tex Valheim och Rimworld. Men om man köper den billigaste versionen så tror jag att man kommer att ångra sig väldigt fort.

Tanken är att man expanderar med sd-kort, laddningstiden kommer inte vara lika bra på en nvme, men den stora frågan är väl vilken slags performance hit det blir i vissa spel.

Sen så ryktas det ju att det finns en m2 slot i även 64gb versionen, fast ingen vet hur lätt eller svårt det blir att komma åt den.

edit: tar vi något som skyrim så kommer det handlar om några sekunders skillnad i laddningstid, med identisk performance i spelet.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Ser fram emot de första oberoende jämförelserna mellan SteamOS och Windows på denna maskin. Gick ju sådär för SteamOS sist...

Skrivet av baxtex:

Det finns ju redan gott om alternativ. Jag förstår inte detta drev för bärbart, speciellt nu i coronatider...

Exakt. Iaf jag vill inte ha en cripplad Linuxversion. Vill ha full Windows laddad från start (med fullt stöd från tillverkaren) för max kompatibilitet med alla spel.

Som tur är så finns ju många bra kinesiska handhållna spelmaskiner baserade på äkta Windows.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

eld
Medlem
Skrivet av martinot:

Exakt. Iaf jag vill inte ha en cripplad Linuxversion. Vill ha full Windows laddad från start (med fullt stöd från tillverkaren) för max kompatibilitet med alla spel.

Som tur är så finns ju många bra kinesiska handhållna spelmaskiner baserade på äkta Windows.

Kommer inte vara något fel på SteamOS, kommer heller inte vara något fel med windows på steamdeck, det är ju en pc.

123
Skriv svar