Nintendo förnekar ny Switch-modell (Pro?) efter Switch OLED

Robot
Nintendo förnekar ny Switch-modell (Pro?) efter Switch OLED
Inaktiv

Som SweClockers pratade om i sin podd är problemet med ny hårdvara att alla existerande och kommande spel ska funka med den nya hårdvaran också. Nog för att det funkar för Playstation och Xbox så vet inte varför det skulle vara annorlunda här men jag lyssnade inte så noga.

Medlem

Steam deck kommer nog få N på andra tankar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

De förnekade även i början av året att en ny modell skulle släppas i år, och här är vi nu med Switch OLED på ingång.

eld
Medlem

Suck... Så måste man gräva fram den här bilden igen...

Medlem

Så länge den säljer bra behöver de inte släppa en ny modell.

Medlem

Steam Deck here I come!!!


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Vad är det ni skulle vilja se i en Switch Pro?

Bättre processor, RAM eller lagringsutrymme?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Dom vill ju få folk köpa den nya modellen

Medlem

Vad är det där OLED?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Kontot avslutas

Själv bryr jag mig inte om att en PRO modell just nu bara är ett rykte som kanske aldrig kommer hända utan att det först sker när uppföljaren till Switch kommer att dessa saker förbättras.

Däremot skulle jag bli mer taggad om en Switch DS skulle släppas. Hellre det än en Switch OLED som heller inte intresserar mig.


signatur

ゼルダの城

Avstängd

2 FETA lögner direkt efter varandra. Åtminstone vet vi vart vi har varandra Nintendo.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

2 FETA lögner direkt efter varandra. Åtminstone vet vi vart vi har varandra Nintendo.

2 lögner av Bloomberg ja, det är ju de som påstått saker som inte stämmer.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Steam deck kommer nog få N på andra tankar

Fast ingen köper Nintendo Switch på grund av dess prestanda. Det är för spelen Nintendo Switch erbjuder, inklusive Nintendo-titlar och för flexibiliteten. Sen har Steam Deck sina egna problem (t.ex. storlek) som gör att den inte är ett alternativ för vissa. Även jag som är primär PC-spelare så är Steam Deck alldeles för stor för att jag ska vara intresserad utav den just nu. En portabel konsol ska vara smidig, lätt att ta med sig och lätt att plocka fram för att spela. Där spelar storlek en viktig roll. Det är ju en anledning varför många spelar på mobilen istället för en bärbar konsol; mobilen har en formfaktor som gör att den är extremt lätt att ha med sig överallt, och att plocka fram den när man reser. Switchen är på gränsen redan som det är.

Men vi får se, jag tror Steam Deck är bara en temporär hypevåg just nu. Så länge Valve är envisa så tror jag det kommer bli som med VR-marknaden, den kommer växa sakta men säkert. Tvivlar på att det kommer vara en en konkurrens för Switch just nu. Istället tror jag när det blir Steam Deck V2 eller V3 och Nintendo släpper en Switch 2 eller dylikt som de kanske börjar på riktigt konkurrera varandra.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

2 FETA lögner direkt efter varandra. Åtminstone vet vi vart vi har varandra Nintendo.

Så vilka 2 lögner exakt är det Nintendo gör här?

Avstängd
Skrivet av lasselason:

2 lögner av Bloomberg ja, det är ju de som påstått saker som inte stämmer.

Vi får väl se.

Medlem

Om man kommer att kunna använda switch spel till nästa riktiga Nintendo konsol. Så blir iaf jag väldigt förvånad.

Medlem

Jag kollade just kristallkulan, och DEN sa att Nintendo vill sälja sönder OLED-Switchen först, INNAN de utannonserar Switch Pro, vilken naturligtvis kommer med en OLED-skärm.

Medlem

Dom kan ju inte säga att det kommer komma en bättre version, då slutar folk köpa den nuvarande.

Medlem
Skrivet av lasselason:

2 lögner av Bloomberg ja, det är ju de som påstått saker som inte stämmer.

Fast nu har Nintendo själva nekat nyligen till alla sina investerare att dom inte har nå planer på ny hårdvara.
Det är såklart en ful taktik att dom inte ska köpa mer innan något nytt har släppts.
Men också rejält fult att ljuga för sina investerare.

Salsa tar för lång tid att söka efter på toaletten


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Nintendo nekade att Switch Oled var på G tidigare. Så man vet aldrig.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fast ingen köper Nintendo Switch på grund av dess prestanda. Det är för spelen Nintendo Switch erbjuder, inklusive Nintendo-titlar och för flexibiliteten. Sen har Steam Deck sina egna problem (t.ex. storlek) som gör att den inte är ett alternativ för vissa. Även jag som är primär PC-spelare så är Steam Deck alldeles för stor för att jag ska vara intresserad utav den just nu. En portabel konsol ska vara smidig, lätt att ta med sig och lätt att plocka fram för att spela. Där spelar storlek en viktig roll. Det är ju en anledning varför många spelar på mobilen istället för en bärbar konsol; mobilen har en formfaktor som gör att den är extremt lätt att ha med sig överallt, och att plocka fram den när man reser. Switchen är på gränsen redan som det är.

Men vi får se, jag tror Steam Deck är bara en temporär hypevåg just nu. Så länge Valve är envisa så tror jag det kommer bli som med VR-marknaden, den kommer växa sakta men säkert. Tvivlar på att det kommer vara en en konkurrens för Switch just nu. Istället tror jag när det blir Steam Deck V2 eller V3 och Nintendo släpper en Switch 2 eller dylikt som de kanske börjar på riktigt konkurrera varandra.

Ja jag säger inte emot jag har själv switch men jag tror det sätter lite eld i baken bara.
En switch pro kommer säkert


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Rubrik

Tror OLED switchen är så "Pro" nintendo kommer släppa. Nästa uppgradering hårdvarumässigt blir i samband med ny konsol tror jag, däremot skulle väl den konsolen kunna heta Switch Pro såsom dom gjorde med Wii och WiiU

Inaktiv

Haha, Nintendo ljuger tyvärr lika frekvent rakt i ansiktet på sina fans lika ofta som jag säger att jag inte ska dricka mer när jag har en jobbig baksmälla.
Googla bara "Nintendo lies" om någon orkar.
Reggie var Kung på det. Eller "Bergsala kartell". Nintendo är tyvärr ett HEMSKT bolag, bra spel, VIDRIGT bolag.
Men köper ju deras produkter så är ju en av dom individerna som gör att dom inte behöver stå för deras lögner så är lika stor kålsupare själv
Men men, vill ju spela deras spel så köper skiten, dock medveten om att dom är Wario incarnated.

Pro modellen kommer snart, bara logiskt.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Haha, Nintendo ljuger tyvärr lika frekvent rakt i ansiktet på sina fans lika ofta som jag säger att jag inte ska dricka mer när jag har en jobbig baksmälla.
Googla bara "Nintendo lies" om någon orkar.
Reggie var Kung på det. Eller "Bergsala kartell". Nintendo är tyvärr ett HEMSKT bolag, bra spel, VIDRIGT bolag.

Pro modellen kommer snart, bara logiskt.

Jo att det är vidrigt är tydligt bara att se deras regler o grejjer när det gäller youtube och sociala medier

Inaktiv
Skrivet av Kexchexx:

Jo att det är vidrigt är tydligt bara att se deras regler o grejjer när det gäller youtube och sociala medier

Jo, det är ett annat exempel som tyvärr stämmer, helt otroligt att dom kommer iväg med det. Bitmap books som släpper retroböcker om tvspel är ett till exempel. Orvar (filmkillen) har visst historier med läste jag. Finns hur mycket som helst.
Påminner mig om South park killen som säger "IM ABOVE THE LAW"

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fast ingen köper Nintendo Switch på grund av dess prestanda. Det är för spelen Nintendo Switch erbjuder, inklusive Nintendo-titlar och för flexibiliteten. Sen har Steam Deck sina egna problem (t.ex. storlek) som gör att den inte är ett alternativ för vissa. Även jag som är primär PC-spelare så är Steam Deck alldeles för stor för att jag ska vara intresserad utav den just nu. En portabel konsol ska vara smidig, lätt att ta med sig och lätt att plocka fram för att spela. Där spelar storlek en viktig roll. Det är ju en anledning varför många spelar på mobilen istället för en bärbar konsol; mobilen har en formfaktor som gör att den är extremt lätt att ha med sig överallt, och att plocka fram den när man reser. Switchen är på gränsen redan som det är.

Men vi får se, jag tror Steam Deck är bara en temporär hypevåg just nu. Så länge Valve är envisa så tror jag det kommer bli som med VR-marknaden, den kommer växa sakta men säkert. Tvivlar på att det kommer vara en en konkurrens för Switch just nu. Istället tror jag när det blir Steam Deck V2 eller V3 och Nintendo släpper en Switch 2 eller dylikt som de kanske börjar på riktigt konkurrera varandra.

Hör vad du säger, men själv är man väldigt intresserad av Steam Deck, iom den ger mig tillgång till mitt bibliotek, "on the go" och ser inte den som för stor. Funderar på om allas klagan på storleken kommer bli samma som de som klagar på vissa android-telefoner. Folk klagar fram tills de vänjer sig.
Jag har en streaming platta med kontroll, som har skit Specs, men nyttjar min stationära PC. Men den är ju för att spela hemma över nätverket, och hoppas denna skall kunna ersätta den, samt ha den som en portabel sak när man reser bort.
Kontrollen ser riktigt fin ut.. hade hoppats på en ordentlig recension innan köp dock..

Kontot avslutas
Skrivet av Alienshade:

Om man kommer att kunna använda switch spel till nästa riktiga Nintendo konsol. Så blir iaf jag väldigt förvånad.

Skulle bli mer förvånad om man inte kan det.

Nintendo brukar göra så att man kan spela den tidigare generationens spel.

* Gameboy Advance var bakåtkompatibel med Gameboy/Color

* DS var bakåtkompatibel med Gameboy Advance

* 3DS var bakåtkompatibel med DS

* Wii var bakåtkompatibel med Gamecube

* Wii U var bakåtkompatibel med Wii

Enda anledningen till att Switch inte var bakåtkompatibel med något var för att det var en helt ny typ av konsol.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Aletheides:

Nintendo nekade att Switch Oled var på G tidigare. Så man vet aldrig.

Nekade de verkligen till OLED?
Hade mer för mig att alla trodde att det rörde sig om en ”PRO” modell när det kom fram att OLED skärmar tillverkades till Nintendo.
Så då är det ju inte så konstigt att Nintendo nekar till det.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar