GTA Online låser vissa biluppgraderingar till PS5 och Xbox Series

Robot
GTA Online låser vissa biluppgraderingar till PS5 och Xbox Series

Mer fart och fläkt! (Men bara på ny-konsolerna.)

#grand-theft-auto-online, #gta-online, #rockstar-games


Medlem

Så klart ett oförsvarbart beslut som är ett slag i ansiktet på dom trogna och köpglada spelarna på pc och dom äldre konsollerna. Har själv inget intresse för online läget och tycker det är sorgligt att Rockstar(som många andra företag) behandlar sina gamla franchises så apatiskt och ser ut att komma undan med det.

Man hade ju hoppats att andra bolag skulle konkurrera ut dom men det verkar ju inte hända. Tror dock dom kommer få sig en läxa när dom tids nog ska släppa gta 6, tror företag stagnerar och ruttnar på insidan när man släpper nya produkter så sällan.

Medlem

Pffff, jahopp fetglöm att jag tankar ner skiten igen för att testa.

Har inte rört GTA V på något år nu, och detta hjälpte inte direkt.

Medlem

En gissning är att det är just p.g.a. att dom nya konsolerna har garanterat snabbare lagringsmedia som det är möjligt att streama in assets, och därmed kan bilarna gå snabbare utan problem med att ladda in världen.

Medlem

Pay to win, tack men nej tack.

Medlem
Skrivet av Iskariot:

En gissning är att det är just p.g.a. att dom nya konsolerna har garanterat snabbare lagringsmedia som det är möjligt att streama in assets, och därmed kan bilarna gå snabbare utan problem med att ladda in världen.

Fast, då borde PC få också. 9 av 10 har ssd idag.

Medlem
Skrivet av Iskariot:

En gissning är att det är just p.g.a. att dom nya konsolerna har garanterat snabbare lagringsmedia som det är möjligt att streama in assets, och därmed kan bilarna gå snabbare utan problem med att ladda in världen.

Folk hittar ju alltid något att bli arga på. Om det inte skulle komma nya grejer utöver högre FPS och upplösning skulle de bli sura över det.
Om de nya konsolerna kan göra så att det går köra snabbare fordon utan problem så är väl det bra, de med äldre konsolen blir ju inte av med funktioner de haft. Det är oftast skillnader mellan spelen på last gen och next gen.

@Fr0gg0. Ja SSD är väldigt vanligt på PC men ingen garanti och de lär inte kunna sätta nytt systemkrav för en microtransaktion. På nya konsolerna är utvecklaren garanterad att spelet är installerat på en snabb SSD (förutsatt att det är PS5/xbox series versionen av spelet)
Sen har du ju problemet att även om du har en PC med snabb SSD så kanske inte Berit, Hugo och Mustafa som spelar på Samma server har det och då kanske det uppstår det kanske problem.

Spelen behöver få SSD med minst 500MB läshastighet som systemkrav för att installeras gärna snabbare så kan utvecklare börja optimera så att även PC får bra laddtider.

ZF
Medlem

Kanske mer för att bilarna blir så snabba att 30 FPS inte blir kul F-Zero!

Medlem

Världens äckligaste spel. Hur mycket kan man mjölka ett spel egentligen?

Medlem

Jag loggade in på GTA online på PC och för mig hade updateringen släppts på steam iaf.
Så att den inte har släppts på PC är felaktigt.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Världens äckligaste spel. Hur mycket kan man mjölka ett spel egentligen?

Yes


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

jösses va fånigt....

Medlem
Skrivet av Iskariot:

En gissning är att det är just p.g.a. att dom nya konsolerna har garanterat snabbare lagringsmedia som det är möjligt att streama in assets, och därmed kan bilarna gå snabbare utan problem med att ladda in världen.

Nej, det är förmodligen för att de ska kunna ha det som lite av en morot för att sälja spelet på de nya konsolerna.
"Exklusivt till denna platform: x och y"


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

ZF
Medlem
Skrivet av Chicobello:

Världens äckligaste spel. Hur mycket kan man mjölka ett spel egentligen?

Själv tröttnade jag på GTA online redan på PS3.

Men kom igen nu. Hur många här kan, ärligt alltså, säga att om ni drev företaget som hade detta spel som typ ett decennium efter släpp fortfarande ligger på topp tio försäljningslistan, hade bara kastat in handduken och börjat sälja nästa spel som istället?

Ett nästa spel som ganska säkert är en halvmiljardproduktion redan nu.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Världens äckligaste spel. Hur mycket kan man mjölka ett spel egentligen?

Är det spelets fel att folk fortsätter att spela det och köpa det om och om igen?

Medlem

Det är rätt typiskt. Precis som med allt annat. Apex går svin bra= inget mer Titan spel på lång sikt. WoW gick svin bra= War craft läggs ner och flera andra får vänta. Att GtaV online går bra betyder så klart att nästa Gta spel kommer senare än det borde. Men som tur är så kommer det iaf någon gång. Samma kommer att gälla andra spel i framtiden som tex Starfield blir det en succé så kommer hela Fallout serien att få sota för det. Och andra spel runt om kanske tom kommer att läggas ner helt.

Medlem

Fuuuuuu strauss!!!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av abso:

Är det spelets fel att folk fortsätter att spela det och köpa det om och om igen?

Det blir så extremt cyniskt bara. Folk klagar på EA men Rockstar är de grisigaste kapitalisterna i hela branschen som hellre satsar på extremt barnsliga online-DLC istället för matiga singleplayer-DLC enbart för att det genererar mer pengar då kidsen köper "shark cards" eller vad fan de nu kallar det.

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Jag loggade in på GTA online på PC och för mig hade updateringen släppts på steam iaf.
Så att den inte har släppts på PC är felaktigt.

" att vissa fordon kommer att kunna uppgraderas för att bli snabbare "med mera". Men bara på ny-konsolerna."

Står ju med klar text att bara nya konsolerna får extra mycket uppgraderingsmöjligheter, sen får resten också uppdateringen, men inte "allt"

Medlem
Skrivet av ZF:

Själv tröttnade jag på GTA online redan på PS3.

Men kom igen nu. Hur många här kan, ärligt alltså, säga att om ni drev företaget som hade detta spel som typ ett decennium efter släpp fortfarande ligger på topp tio försäljningslistan, hade bara kastat in handduken och börjat sälja nästa spel som istället?

Ett nästa spel som ganska säkert är en halvmiljardproduktion redan nu.

Hade jag fått äganderätt till R* company så hade jag styckat upp multiplayer komponenten på direkten. Sedan hade jag tillfredsställt communityt att få ut nya single player GTA betydligt oftare men separat från GTA Online. De får leva sida vid sida.
Jag skulle vilja bli ett omtyckt företag som gamers gillar. Vill absolut inte suga ut varenda liten krona med sugrör ur mina produkter. Hatar sånt beteende. Sedan är jag inte utbildad företagare eller i ekonomi. Bara mina simpla tankar. Jag vill bli ett företag of the people. The Old CD Project Red.

Skrivet av Chicobello:

Världens äckligaste spel. Hur mycket kan man mjölka ett spel egentligen?

Skrivet av Chicobello:

Det blir så extremt cyniskt bara. Folk klagar på EA men Rockstar är de grisigaste kapitalisterna i hela branschen som hellre satsar på extremt barnsliga online-DLC istället för matiga singleplayer-DLC enbart för att det genererar mer pengar då kidsen köper "shark cards" eller vad fan de nu kallar det.

+100

Håller helt med dig. De har blivit irriterande snuskiga i branschen. Älskade R* vid 2008 när GTA 4 + 2 grymma DLC expansioner släpptes. Sedan kom GTA 5 år 2013 vilket blev en ångvält som suktade efter mer o mer cash... Den går inte att stoppa. Den lever sitt egna liv typ...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Det blir så extremt cyniskt bara. Folk klagar på EA men Rockstar är de grisigaste kapitalisterna i hela branschen som hellre satsar på extremt barnsliga online-DLC istället för matiga singleplayer-DLC enbart för att det genererar mer pengar då kidsen köper "shark cards" eller vad fan de nu kallar det.

Förstår ditt perspektiv men för mig ligger huvud problemet i spelarna som fortsätter hiva pengar på Rockstar. I en annan värld hade folk tröttnat på online heists efter några år och slutat spela, samt inte köpt nya GTA spel för varje konsol som kommit ut. Svårt att klandra ett företag för att sega med ett nytt spel när vi under 8 års tid slängt miljarder på dem för några DLCs istället.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hade jag fått äganderätt till R* company så hade jag styckat upp multiplayer komponenten på direkten. Sedan hade jag tillfredsställt communityt att få ut nya single player GTA betydligt oftare men separat från GTA Online. De får leva sida vid sida.
Jag skulle vilja bli ett omtyckt företag som gamers gillar. Vill absolut inte suga ut varenda liten krona med sugrör ur mina produkter. Hatar sånt beteende. Sedan är jag inte utbildad företagare eller i ekonomi. Bara mina simpla tankar. Jag vill bli ett företag of the people. The Old CD Project Red.

Hade de fokuserat mer på spelaren så hade jag nog till och med lagt pengar på merchendise till och med, goodwill har ju också ett värde.

Men lite mer OT:
En teori som jag haft sen PS5/Series versionerna utannonserades är att de håller på att testar hårdvaran inför nästa GTA, så detta kanske är ett steg för att bli bekväm med att arbeta med den.

Nej, PC datorer har sällan NVME lösningar likt de nya konsolerna, Series X/S lagring är väl typ minst 5ggr snabbare än S-ATA SSD, utan komprimering.
PC miljön har också dåligt med stöd för snabb lagring, kommer att krävas RTX kort eller AMDs senaste för att det ska funka, när väl stödet ens kommer.

Medlem
Skrivet av Millmount:

Pay to win, tack men nej tack.

Hur är det pay2win? Dom lever i helt egna servrar. Dom tävlar bara mot andra som har samma upgraderingar?

Skrivet av Chicobello:

Världens äckligaste spel. Hur mycket kan man mjölka ett spel egentligen?

Ja, fyfan för att uppdatera ett spel efter sin release med gratis DLC's! FYFAN ASSÅ!½

1
Skriv svar